Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oi onnea paljon kaikille plussanneille! :) <3 Ja toivotaan tosiaan et tää oi joku plussa aalto xD Joten kaikille nyt hurjan paljon plussa tuulia! :)

Oi onnea paljon kaikille plussanneille! :) <3 Ja toivotaan tosiaan et tää oi joku plussa aalto xD Joten kaikille nyt hurjan paljon plussa tuulia! :)

Mamma0711, paljon onnea plussasta!! kyllähän ne sun oireetki siihen suuntaan viittasivat :D nyt sit vaan iiiiso plussa-aalto tälle koko palstalle et saataisiin muutkin ne pikkukakkoset kehiin :)

Maikkie meidän vauvat on näemmä aika samanikäiset, vissii vaan ihan pari hassua viikkoa ikäeroa :) meidänki tytöllä oli tossa 7,5kk korvilla tosi nopea kehityspyrähdys, kun oppi eka 7kk ryömimään ja sit meni pari viikkoa ja oppi konttaamaan, nousee tukea vasten, laskeutumaan ja istumaan ilman tukea :) samoihin aikoihin tuli kolme hammasta yläriviin ja nyt viime viikolla puski läpi vielä yksi ja tänään tapailtiin laatikonaukivetoa. pitää siivota "mattijamervi-veitsisetit" ylemmäksi tai keksii joku antilaatikonaukaisu-patentti :D

käytiin tänään 8kk neuvolassa ja kaikki ok, tyttö kasvaa ihan omilla käyrillä eikä neuvolaterkkarikaan aukonu siitä päätä :) meillä siis täällä Vantaalla on 8kk neuvola vain terkkarintarkastus, lääkäreitä ei ns. ole tarpeeksi vauvojen neuvola-aikoihin (= täyttä p..kaa, tää kaupunki maksaa vaan niin huonosti koko henkilöstölle, ettei kukaan pätevä, kokenu ja itseäänkunnioittava halua tulla tänne duuniin, nimim. itsekin entinen Vantaan kaupungin työntekijä). no anycase, puhuin neuvolantädille jo mun vauvakuumeesta ja ettei me mitään ehkäisyä käytetä (kyselin tästä menkkojen uupumisesta ja imetyksestä). sain sit perhesuunnitteluneuvolan yhteystiedot, josko sieltä saisi jotai apua proggikseen. saapa nähdä, pitänee tutustua ensin netissä, mitä ne vaatii siellä et ottaa asiakkaakseen. mut et josko kävisi niin hyvä tuuri et raskautuisin joko ennen tai jälkeen imetyksen lopetuksen, ei tulisi koko tää proggis neuvolallekaan ihan yllärinä = yksi stressinaihe vähemmän :)

nonne, meinasin epähuomiossa unohtaa toivottaa sut tervetulleeksi :D

Mamma0711 ja Kiki84, isot onnitteluhalit ja tervetuloa plussanneiden joukkoon!!

Ja kiitti vielä kerran kaikille mua onnitelleille... En viipyny kauaa tääl, mut pakko käydä täällä silti kurkkimassa tuutteko te muut perässä.
Nyt paljon tsemiä kaikille! <3

ps. musta ei yhtään tunnu siltä et oisin raskaana mut teinpä eilen uuden raskaustestin ja totta se kai on.. toivottavasti ei oo mikään tuulimuna... Tissit ei oo yhtään kipeet, ainoo oire on nälkä ja vihaisuus. :D

Kiitos kaikille onnitteluista! :) Vielä en ole toista testiä tehnyt tuon ensimmäisen lisäksi, ihme kyllä! Teen kyllä viimeistään huomenna sen toisen, ehkä jo tänään voisi. Olo on aika rauhallinen, meinasin eilen möläyttää mun vanhemmille, mutta yritän olla kertomatta siihen saakka, että saadaan veli onnellisesti naimisiin! Eipä näin ollen sitten keskittyminen herpaannu kenelläkään häistä muihin asioihin.
Oireita ei juurikaan ole ihan tajutonta menkkamaista juimintaa lukuunottamatta. Tänään aamulla tenniksessä myös tuntui. kun mun kunto olisi romahtanut ihan pohjalukemiin viikossa. :D Mutta kaikille hurjasti niitä plussia, tuun vielä päivittämään uutiset, kun saan tehtyä sen toisen testin. :)

Margeliini: millainen vointi, onko kuume jo helpottanut? Hyvä et ies pystyy olee kotona teidän molempien "hoitajana", kuumeisena se lapsen kanssa seurustelukin tuntuu aika raskaalta :( paranemista!

Maikkielle pahoittelut tädin saapumisesta :(

Elsiina: meil poika nukkuu vaan max 1,5 tunnin päikkärit ni en ehdi tylsistyä. Pienempänä se veteli välillä jotain 4 tunnin päikkyjä ulkona, sillon kyllä tuli puunattua jalkalistatkin kun ei vaan ollu mitään muuta tekemistä enää :D

Onnea plussanneille ja tervetuloa uusille! 

Omanapa: käytiin tänään pojan kanssa viimisen kerran tutustumassa päivikseen. Eilen illalla itkin ihan hysteerisenä kun erehdyin laskemaan, et hoitoaika on 9h/päivä. Siitä sitten kotiin ja poika varmaan nukkuu jotkut tunnin iltapäiväpäikkärit, minkä jälkeen on ehkä 3-4 tuntia yhteistä hereilläoloaikaa!!! :'( koitan lohduttautua sillä et 1) ite olen menny hoitoon 9kk iässä ja vähän pidemmäksi aikaa joka päivä (ja suht täyspäinen musta silti kasvoi) 2) onhan meillä viikonloput 3) jahka tästä raskaudutaan ni sitten ollaan taas kyllästymiseen asti yhdessä kotona 4) muiden lasten seura on hyväksi pojalle, siinä oppii puhumaan ja kaikkea nopeemmin (mun mielipide) 5) töihin on pakko mennä ja nyt kun poika ei vielä vierasta ni hoidon aloittaminen sujuu kivuttomammin. Mut silti, byhyyyyyyy :'(

Nipsu, mua ahdistaa myös edessäoleva tytön päivähoidon aloitus :/ oon tässä parina päivänä katsellut tyttöä, että pienihän hän on vielä ja että hänetkö pitäisi laittaa menemään päivähoitoon vieraiden aikuisten hoidettavaksi.. meillä päivähoidon aloitus on edessä vasta helmikuun alussa, mutta nähtävästi ahdistus alkaa jo nyt :/ oon yrittänyt lohduttaa itseäni sillä, että alan tekemään osahoitovapaata eli 4-päiväistä työviikkoa ja tytöllä on yksi ylimääräinen päivä mun kans viikonloppujen lisäksi. mäkään en pysty jäämään kotiin yhtään pitemmälle hoitovapaalle (mammis loppuu kahden viikon kuluttua ja olen hoitovapaalla siiheksi, kunnes tyttö täyttää vuoden). toivon vain, ettei raskautumisessa menisi kovin kauaa, koska otan tietenkin tytön pois päivähoidosta kotiin mun ja mahdollisen vauvan kanssa, jolloin saadaan ihan varmasti yliannostus toisistamme :) meidänkin tyttö on onneksi sosiaalinen ja pitää muista lapsista, mutta on reppana vain kovin kiinni äidissä eikä iskäkään meinaa kelvata ku pitää olla äiti..

elsiina mulla ei oo missään vaiheessa ollu tilannetta, että tyttö nukkuu pitkiä päikkäreitä, tai no ehkä kun oli 1-2kk ikäinen, mutta nukuin itse vieressä. nyt eletään kaksien päikkäreiden aikaa ja aamulla nukun itsekin tytön kanssa, iltapäivällä toisinaan, jos väsyttää eikä aamulla ehtinyt. tyttö nukkuu enintään 1-1,5h, lyhyimmillään päikkärit on 30min. kotitöistä ehdin tekee pyykkäystä ja tiskikoneen täyttöä/tyhjennystä sekä ruokaa koululaiselle, mutta näiden kaikkien aikana tyttö pyörii useimmiten jaloissa. jos sattuu, että on omaa aikaa, niinkuin nyt tätä kirjoittaessa, istuksin netissä tai neulon.

Kiki ihanaa :) mulla muuten kävi tyttöä odottaessa samallai, että aloin vaan ihmettelee kb-treeneissä, kun treeni ei meinannu "kulkea" millään, vaikka söin jne. ihan oikeaoppisesti. kyllä sulla siellä vauva on matkassa, mutta täytyy myöntää, että testasin kyl itsekin varmaan 4-5 kertaa (ihan viimeiseksi ennen np-ultraa), et onhan varmasti vauva tulossa :)

jotai omaa: mä paranin räkiksestä, mut nyt on sitte tyttö kipeänä :/ yöt menee valvoessa ja kuuntelen ennen nukahtamista, kun tyttö "korisee" räkäisenä, herätään useita kertoja yössä jne. tissiä imisi ihan koko ajan, mitä joudun rajoittamaan, että saan itsekin nukuttua. miehen kans sovittiin jälleen, että tehdään pupuilutreffit eli luvassa sohvaromantiikkaa nyt illalla ja tavoitteena on molemmilla saada toinen pikkuinen :) olin eilen illalla treenaamassa ja menen tänäänkin, koska olen selkeästi parantunut. alkoikin jo hieman pää levitä kotona, kun taas saa vetää tuota koululaista perässään, että läksyt ja kokeisiin harjoittelu tulisi hoidettua. eilen mulla sit naksahti ja pidin tiukkasävyisen puhuttelun pojalle aiheesta koulutehtävien teko, soitin miehelle töihin että saa nyt vaihteeksi ottaa ton koululaisen projektioksi (mulla vaan ei enää pinna riittänyt) ja menin treeneihin rauhoittumaan.

Oi että!! ONNEA KIKI ja MAMMA0711!!

toivottavasti plussatuulet alkaisi puhaltaa muillekin :)

Jotenkin outoja tuntemuksia ollut...alaselkää vihlonut useana päivänä ja masua välillä jomotellut, välillä palelee, poskia kuumotellut, janottaa, tänään nenä tukkoinen jne....kaikenlaisia oireita sitä voi tullakin ja ilmestyä kun itseään koko ajan tarkkailee :) ja kun koskaan aiemmin ei näin tarkasti ole joka jomotusta jne laittanut merkille niin nyt tuntuu että vaikka ja mitä ilmestyy :) Luulenpa että onhan tällaisia jomotteluja ollut muissakin kierroissa mutta nyt kun niitä tarkkailee niin ne tuntuvat erilailla :) saa nähdä miten käy...vielä on jännitettävää kp21/29 :) Ja voi olla että on tulossa flunssa kun sitäkin on niin paljon liikkeellä... :(

*valivali alkaa*

Anteeks jo etukäteen tämä purnaaminen, mut kun en oikeen keksi, missä//kenelle muulle valittaa niin tulenpa nyt tänne avautumaan!

Eli, niinkun oon jo aiemmin sanonu, mies on yrittäjä ja työnkuvaan kuuluu toisinaan yövuorot. Viime aikoina niitä yövuoroja on ollu huomattavasti enemmän ku aiemmin, koska osa työntekijöistä on kipeenä/syyslomalla/isyyslomalla/millon missäkin, niin mies sitten tuuraa niitä. Tällä viikolla on ollu vielä semmosia ylimääräsiä, ei normiaikatauluihin kuuluvia töitä, jotka mies ottaa vastaan euronkuvat silmissä kiiluen.

Yötöistä sitten seuraa tietysti se, että ukkeli tulee aamupuuron aikaan kotiin ja menee nukkumaan. Ja kun se nukkuu, meijän pitää koittaa jotenkin olla sitten mahdollisimman hiljaa. Niinpä me ollaan lähdetty aamusin heti aamupalan jälkeen kävelylle ja leikkipuistoon kiikkumaan, ollaan käyty kaupassa ja kierretty kirppiksiä. Mut jossain vaiheessa on sitten pakko tulla kotiinkin syömään, vaihtamaan vaippaa tai ihan vaan vesisadetta piiloon. Sisällä pojalta pitää ottaa kaikki kovat ja kolisevat lelut pois, ettei isukki herää meteliin. Mä en saa mitään kotitöitä tehtyä, kun joudun koko ajan vahtimaan, ettei poika pidä liian kovaa meteliä eikä siinä oikeen viitti sitten imuroida tai laittaa pyykkikonetta rymisemään.

Kaikki tämä olis vielä jotenkuten siedettävissä MUTTA. Sanoin miehelle tästä, kuinka ärsyttävää musta on kökkiä hiirenhiljaa jonnekkin 13-14 asti ja hän sano ettei aio ottaa enää tällä viikolla yötöitä (keskustelu käytiin siis viime sunnuntaina). Ja sen jälkeen se on ollu 1 yön kotona,  oisko ollu ti-ke. Voi vehje sentään, mua ärsyttää niin paljon jo valmiiks huomisaamu, kun se tulee taas joskus 6-8 aikaan. Ja jos tää meininki jatkuu vielä pitkään, ni onpas hauskaa kun aamulla mä lähden töihin ennen ku se tulee kotiin ja iltapäivällä toisinpäin. Että nähdään sitte siellä lauantai-iltapäivällä, kun hän herää töitten jälkeen! 

*valivali loppuu*

Kiitos ja anteeksi >:-[

No johan on Nipsulla, kyllä mullakin palais pinna. :/ Toivottavasti pääsisitte pikkuhiljaa eroon noista yöhommista.

Della, mä niin toivoisin, että teillä tärppäis nopsaa! Ja tietenkin kaikilla muillakin. :)

Tänään tein sitten toisen testin, ihan selkeä plussa alkoi muodostumaan samalla hetkellä kun testiviivakin. :) Kai se on uskottava, että oikeasti taidan olla raskaana. <3 Varhaisultran varailen kyllä vielä johonkin kolmen viikon päästä, jotta päästään varmistamaan, että siellä oikeasti joku on ja kaikki hyvin.

Nyt toivon kaikille ihan megana niitä plussia ja ihania syyspäiviä, tuun tänne kyllä kurkkimaan ja toivon että tuutte kaikki mun perässä tonne kesäkuisiin. <3

Voihan vitsi! Kikille ja Mammalle kovasti onnea plussista!! :)

Maikkie ja Della vitsi teiä pienet kehittyy nopsaa! Meillä odotellaan edelleen hampaita.. :( Eilen lähti nousee tukee vaste ja tänää jo seisohi ite noustuu muttei viel iha suorana (jos nostaa tukee vaste ni si kyl seisoo pitkän tovin tukee vasten). Konttaamanki kokeilee lähtee, paljo konttaus ja jooga asennois keinuttelee, mut ei viel o hokassu, aryömii kyl kovaa vauhtia. Vähä tuo liikkumine oli pannassa nuide tankokenkie ka pitkään, mut ku sai päivältä pois ni kovasti on vauhtia ruvennu löytyy lisää. :) Yöt va turkasen rauhattomia, napinaa vähä väliä.. :( Päiväl nukkuu kuiteki hyvin. Ja 8kk neuvola ois ens kuus ollu (ku täyttäny jo 9kk...) mut jouduin senki peruu ku ei millään keretä ku seuraavana päivänä on orin kantakirjaukseen lähtö.. :/ tiiä si millo päästään "8 kuis" neuvolaan.

Sori ny oon vähä kärryiltä vielä puonneena, mut koitan ottaa kiinni kovasti ajantasalle teiät. :)

Omasta sen verra et ny saatiin si yk1 kunnol käyntiin, kp1 meneillään. :) Ainut että kiroon va tuota ******** ja ***** metätyskausia.. Tänähi vkoloppuna ku alkaa hirvenmetätys ni hellurei.. Tänäähi vapaal oli ni piti viel päästä käymää kahtoo tontin läpi josko sieltä kanalintuja löytys.. Noh, ruokaaha se va pöytään tarkottaa ja paistit jouluksihi. Va hevoset on ruvennu tervehtyy, tamman jalka ookoo, ja vanhemman orinni jalat alkaa kuivahtaa ja parantuu, enää sulfakuuri läpi ja päästään alkuvkosta jo takasi treeniin. :) Muuta ei o täs joutanuka.. Toivotaan va tosiaa et nopsaan tärppäis tääl, firman toiminta sen verra pienimuotosta vielä et joutaa ny sen yhen pyöräyttää ennen ku etitään isommat tilat. Va on kyl ollu touhuilutti rennompia ja nauttinu enempi ku ei tarvi miettii et millo stoppi (keskeytetyllä menty kevään km jälkeen, ei hatutka piätelly ni mittee sitä niitte ka leikkimää..), ja aika rennosti viel on osannu ottaa tuon suhteen, ainut et si jos ei isäntää rupee koton näkymää metätysten takii ni si suattaa ruveta stressaamaa ja rankasti.. :/ Mut, ei auta ku lähtee likkaa laittaa unile ja iltatallin tekoon!

Tuhannesti onnitteluja plussanneille emoticon Liimaa ja tarrasukkia!!
Pahoittelut niille joille menkat tulleet!

Mä täällä pöllämystyneenä edelleen. Tää viikko on ollut niiiiiin pitkä (ja raivostuttava). Haluaisin niin kovin unohtaa tän koko vauvantekohomman, mut kuten tiedetty, helpommin sanottu kun tehty :( Mitä mieltä olette, pystyykö menkkoja "siirtämään" stressaamisella (oviksesta huolimatta)? Olin olevinaan niin varma ovulaation ajankohdasta, mut nyt jo 23dpo(!!!) eikä menkkoja kuulu eikä näy. Viimeksi eilen oli sellanen fiilis että alkavat mut ei? Minne lie jääneet. Oonko voinut sit ehkä kumminkin tulkita sen oviksen jotenki ihan päin honkiin ja onkin sit ollut joku myöhäsempi ovis? Nyt jo kiertopäivä 34, enkä muista koskaan et olis mennyt näin pitkälle, kierto kun "tavallisessa tilassa" lähes aina 30pv, ehkä kaks kuukautta vuodesta niin et on ollut 33 (ja ne kuukaudet on tässä vuodessa jo käytetty ;). Huomenna pitäis kai tehdä testiä, en vaan haluis pettyä (taas) negaan :( Miten tän ihan tosiaan sais kokonaan mielestä, niin et joko; kas alko menkat tai sit et; hups mun menkat on myöhässä. Rassaa tää "tietoisuus" siitä kierrosta. Tuntuu et kroppa sekoilee jo ihan senkin vuoksi. Ihan rehellisesti sanottuna, tähän kiertoon on ollut jostain syystä niin korkeat odotukset, et nyt oikeesti toivoisin et ne menkat vaan alkais ja pystyis alkaa uudessa kierrossa "puhtaalta pöydältä". Mä taidan olla valeraskaana, tarvis varmaan likan nukkevauvaa alkaa hoitaa :D

Äääää :D Meillä täällä jännät paikat tikutin eilen vahvasti oviksen ja nyt on siis onneks nelisen päivää pupuiltu ERITTÄIN ahkerasti :) Muutamia päiviä pitäis vielä jatkaa ja sit seurata what happend :D Musta kyl vaan tuntuu et mä jännitän ihan liikaa koko hommaa ja sen takia menee pipariks :/ En stressaa siis mistään mut tää JÄNNITYS, ihan sairasta :D Ja kaiken lisäks vielä nyt jo kun yritän ovikseen keskittyä niin kauheesti olen muka tuntevinani oireita esim. alamahan nippailua, mielitekoja jne. jotenkin niin sairasta :D Kaipa mä sit jotenkin sisälläni toivon tätä vaan niin hirmusesti et sen takia sit kuvittelen ja toki osasyynä varmaan myöskin se kun on alkanut seurailemaan omaa kehoa huomattavasti enemmän. :/  Ja nyt sitten vaan mielessä pyöriikin et voi kun se täti nyt jättäis tulematta meille :( Noh aika näyttää :)

Nipsu86: Varmasti tosi ikävää tollanen :( En mä haluis/pystyis elämään päiviä saati viikkoja noin :/ Sun täytyy muistuttaa miehelle et prkl nyt joku muu välillä tekemään niitä yövuoroja, että sä haluut elääkkin omassa kodissas! :D Toivotaan että helpottaa ja mies alkaa käymään normi vuoroissa ettei tarvi ihan niin varoivaisesti olla. :)

Kiki84: Onnea vielä kerran ihan hurjasti plussasta! :) Paljon jarrusukkia ja liimaa tai vaikka teippiäkin matkalle! <3 :)

Mamuska: Juu kyllähän nuo menkat voi siirtyä tai vaikka jättää itsensä väliin jos kova stressi päällä on :( Sun täytyis nyt vaan jotenkin yrittää poistaa niitä stressin aiheuttajia :( Mut voihan se jotain muutakin toki enteillä ;)

Onnea plussanneille ja tervetuloa uusille ja anteeksi omanapaisuus. Selvis, että mulla on keuhkokuume :( Odottelen, että antibiootti alkais vaikuttaa ja samalla murehdin, kun en pysty hoitamaan lastani. Meillä käy nyt perhetyöntekijä siihen asti, että olen taas vähän paremmassa kunnossa. Ihan mukava tyyppi onneksi :) Surettaa vaan kun en voi reilu yksivuotiaalleni selittää mitenkään ymmärrettävällä tavalla miksi äiti on niin poissaoleva :'( No, kai tämä tästä taas.... Oviskin ilmoittelee itsestään, mutta nyt jää kyllä hyödyntämättä :( Palailen tänne taas, kun kykenen.

Kiki kiitos, mä toivon samaa, et pääsen seuraamaan odottajiin :) käy kertoo sinäki kuulumisia aina välillä, viimeistään varhaisultrasta ja muistaki :)

Nipsu musta tuo kuulostaa kyl kohtuuttomalta, että sun ja teidän pojan pitää hiiviskellä kotona ja varoa kolistelua ja pojan leikkimistä, ne kun on kuitenki normaaleja elämisen ääniä ja kuuluvat ns. normaaliin päivärytmiin. eikö miehesi voisi käyttää korvatulppia nukkuessaan? tai helpointahan se olisi hoitaa asiat niin, että hänkin palaisi normaaliin päivärytmiin ja jättäisi yötyöt ottamatta. helpommin toki sanottu varmaan ku tehty.

Tinttura sunkin tyttö ottaa kovaa vauhtia kiinni muita :) luin joskus kouluaikana (tää nyt ei oo mitenkään samanlainen tilanne, mut kerronpa kuitenki :D) tutkimuksesta, jossa oli havainnoitu intiaanivauvoja, jotka oli vuoden ikäisiksi asti kapaloituina äidin selkään. vuoden ikäisenä lapset otettiin pois kapaloista ja pääsivät liikkumaan vapaasti ja tutkimuksen havainto oli, et alkoivat ottaa nopeasti kiinni samanikäisiä lapsia ja oppivat kävelee jne. tosi nopeasti. uskon, että sunkin tyttö keksii pian, miten kaikki tapahtuu ja sit lähtee nousemaan ja konttaamaan, niin tuo meidänki tyttö teki :) nyt ei liiku enää juuri ollenkaan ryömimällä, vaan konttaa kaikkialle.

rennosti vaan otatte vauvaproggiksen ja kun metsästykset on ohi niin otatte takas sen ajan, minkä sorsat ja hirvet vei :D

mamuska olitko sä testaillu, en meinaan muista? mulla oli viimeksi yöimetyksen lopetuksen jälkeen menkkojen alkujuilimista, mut sieltä mitään tullut, sit kuvittelinki olevani raskaana ja kun tein nega-testin, oireet loppu ku seinään. en nyt tarkoita, et sulleki tulis nega, mut selkeyttä kuitenki. mä joskus ennen tyttöä oikein raskautta toivoessani onnistuin varmaan myöhästyttää menkat ja sit ku testailin, ei siellä mitään ollut. nyt oon päättäny, etten anna kropan huijata, niin kauan kuin isompia oireita ei spontaanisti ilmene, elämä jatkuu ja raskaana ei olla. luin muuten tyttöä odottaessani netistä, voisiko ihminen olla valeraskaana (käsittääkseni ei, mut oon kyl kuullu, että on tapauksia et on kuitenki oltu), kun en millään suostunut uskomaan, et mun elimistö ois kerranki toiminu oikein :)

on: mä oon parantunu flunssasta (menin treeneihinki) ja tyttöki on jo parempaan päin. mies sensijaan valittelee flunssaoireita (mut jaksoi silti eilen suoriutua ku lupasin olla nopea ;D). tytön kanssa väännetään yösyönnistä, tyttö heräilee tunnin välein itkemään tissiä, mä kampean hänet takas makuulleen (nousee pinnoja vasten). viime yönä mies tuli laittaa tyttöä takas nukkumaan ja jäi meidän väliin. aamuviideltä luovutin ja otin tytön tissille.

pojan kanssa säädetään taas, läksyjä ja tekemättömiä tehtäviä on rästissä ihan törkeästi :( niitä nyt sit väännetään joka ilta, et päästään ajantasalle tehtävissä ja lisäksi yritän saada pojan terkkarin puheille, jotta hänen valittelemaansa väsymystä alettaisiin tutkia tarkemmin. sanoin kyl miehelle, et mun mielestä pojalla on joku psyykkinen juttu, en oikein jaksa uskoa, et ois kyse fyysisestä väsymyksestä. meidän poika on niin patalaiska (koululäksyt tökkii, mikään muu ei) ja mitään ei ois valmis tekee itse, vaan kaikki pitäis pureskella ja oksentaa valmiina. mies sanoi, et pojan äiti oli ihan samanlainen: innostui nopeasti uusista asioista, mut luovutti heti, kun havaitsi, et niiden eteen pitää tehdä töitä. nyt tulee ruma ajatus, mut mietin tässä pahimmillani, et poika varmaan pärjäisi parhaiten sisäoppilaitoksessa, kun ei olisi mitään extraa ja kotiin tultaisiin vain viikonloppuisin.

Voi apua, eilisen päivän olin poissa täältä ja sillä välin tänne on tullut niin paljon juttua, ettei mukana pysy mitenkään.

Onnea plussanneille <3 Ihan mahtavaa!!! Pikkuisille ihmisliimaa, tarrasukkia ja kaikkea, että pysyvät kunnolla matkassa mukana. 

Margeliini: Pikaista paranemista sinne sulle! Ole onnellinen kuitenkin, että olet saanut apua lapsen hoitamiseen. Kyllä se siitä, muistat vain levätä tarpeeksi. 

Enah: Tuo on niin tuttua... mä varmaan omalta osaltani onnistuin "pilaamaan" esikoisen yrityksen jatkuvalla omien olojen kyttäämisellä ja stressaamisella. Keväällä päätettiin yhdessä miehen kanssa, että kesällä pidetään ihan kunnon kesäloma myös lapsenteko puuhista ja jatketaan vasta syksyllä. Tällä tarkoitimme sitä, että kaikki oviksen tikuttelut ym. jätetään pois, ei tietenkään seksiä unohdeta muuten koko kesäksi. No kappas, toukokuun lopussa sitten pärähti plussa r-testiin. Eli heti, kun ylimääräinen stressi ja vouhotus jäi pois. Paljon plussatuulia sulle ja koitahan olla stressaamatta! 

mamuska: Mites siellä? Teitkö testiä vai joko täti kurvasi paikalle? Kyllä tämä ihmisen mieli on vaan niin hankala. Yritä keksiä paljon kaikkea muuta ajateltavaa... tiedän, helpommin sanottu, kun tehty. Mikähän siinä onkin, että tästä vauvakuumeesta on tehty niin kamalan suurta, ettei mitään muuta tunnu mahtuvan mieleen, ei sitten millään. 

della_79: Kiva, että siellä ollaan jo parannuttu :) Tsemiä pojan kanssa ja tytön yösyöttöjen vähentämiseen. Mä pääsin itse ihan liian helpolla, mut kai se jossain vaiheessa sit kostautuu. Vaikka meillä ei nyt öisin syödäkään, niin heräämisiä on silti muutaman kerran. Piru, kun nuo kaikki uudet taidot tulee aina uniinkin. Äiti ei vaan aina jaksais.....

On: Tännekin yrittelee flunssaa pukata vähän jokaiselle. On yritellyt jo pidemmän aikaa, mut toistaiseksi ollaan vältytty lähes kokonaan. Mulla meni eilen selkä jumiin muskarissa, kun ketkuin pojan kanssa siellä. Mies sitä yritti illalla hieroa ja koko ranka tuntuu olevan niin jumissa, kun olla ja voi. Hierojalle pitäis mennä, mut mut... se on muka niin kallista ja ei koskaan ole sopivaa aikaa. 
Mulla on jo pahin vuoto loppunut, enään vain vähäistä jäljellä. Olipa kyllä niin kummalliset menkat... pari ekaa päivä valui, kuin saavista kaatamalla koko ajan ja sit kolmantena päivänä yhtäkkiä vaan tilanne rauhoittui. Nyt sit varmaan tiputtelee viikon vielä :( Huoh... ois nyt vaan tullut se plussa sieltä. Muakin alkaa stressaamaan tämä homma jo valmiiksi, ei pitäis kyllä. Koitan saada pidettyä ajatukseni kurissa enkä ala laskemalla laskemaan päiviä. Ovis sattunee noin viikon päähän ja just sopivasti ollaan menossa sinä viikonloppuna anopille kylään, joten se niistä pupuiluista. Jos sitä koittais vähän ennakkoon ja sit sunnuntaina kotona senkin edestä ;)

Della, kuulostaa tosi kurjalta toi teiän pojan touhu. Ihan outoa lukea noita sun kirjoituksia, kun on jotenki todella vaikea kuvitella 9-vuotiaalle tollasia ongelmia, munkin miehellä kun on samanikäinen tyttö, niin vääjämättä sitä vertailee. Meillä vaan erona on se että hän on meille viikonloppulapsi ja asuu äidillään, eli tarkoittaahan se heti jo sitä että meidän suhde tyttöön on täysin erilainen kun teillä poikaan jonka kanssa asustelette. Enkä mä edes tiedä onkohan heillä kotona tällasia ongelmia, eli mikä mä oikeestaan olen tätä edes ihmettelemään :D Toisaalta, nyt ku mietin ni muistan kälyn just puhuneen heidän 9-vuotiaasta (mun kummitytöstä), et heilläkin on alkanut tulee jotain läksyntekovaikeuksia. Kai se on sit toi ikä kun niitä alkaa ilmetä, toivottavasti kumminkin teiän tilanne helpottuis mahdollisimman pian !! Mä oon vaan jotenki aina kuvitellut et ne ei olis tullut ihan noin aikasin :s

Margeliinille pikaiset paranemiset! Voit lohduttautua sillä ettei sun lapsi muista tätä episodia kovinkaan kauaa :D Vaiks tiedän et kurjaltahan toi tuntuu tässä hetkessä. Onneks saitte kuitenkin apuja!

Nipsulle myös sympatiat todella kurjan kuuloisesta tilanteesta, eihän toi pitemmän päälle mitään elämistä ole et tarvii hipsutella siellä :\ Varsinkaan just pikkusen kanssa, mille leikki on koko elämä! Toivottavasti se siippa sit ymmärtää vaihtaa niitä vuoroja!

Enah kun sepä siin onkin, etten varsinaisesti stressaa mitään, käytin ehkä väärää sanaa tossa. Vaan sitä vaan odottaa ja toivoo jotenki niin kovasti (vai onkohan se just sitä, stressaamista :D). Mut siis kun meinasit että stressaamisella vois niitä siirtä, ni mihen se kaikki ovismatsku sit menee jos ei tule ulos kuukautisina? :o Oonkohan mä ihan hakoteillä :D

Niin siis joo, oon testannut tässä kierrossa muutaman kerran, viimeksi tänään aamulla, negatiivisen. Olevinaan kun oli jotain tuntemuksiakin aiemmin kierrossa, et jotain siel olis tapahtunut, sikiäminen tai jotain. Sit jotenki ku tä olis ollut niin hyvä kierto raskautua, laskenut et syntyis just about niin et mulla olis kolmen kk.n kesäloma iltakoulusta mitä käyn. Ehkä myös senkin vuoks odotellut, kun tää on se "maaginen" neljäs kierto, mistä aikoinaan esikoinenkin tärppäsi. HUOH (Siks tää ajankohta "olis niin oikee" ja odotukset korkealla)! Mut sekin vielä et en mä itelleni mitään raskausoireita kuvittele vaan vaan tuntuu ettei ne menkat tule sieltä, siks mietityttääkin et mitä helvettiä? Ihan just alkaa ahdistaa koko touhu. Mietin jopa eilen et pitäiskö vaan unohtaa koko juttu ja nauttia esikoisesta ainoana. Kamalaa! Siis ku tuntuu et oon jotenki jo ryssinyt tän kierron mahdollisuudet pelkästään tällä mun sekoilulla, yhyyyy :D

Maikkie: Juu kovasti koitan olla miettimättä ja tuota esikoista yrittäessä ei tosiaan mennyt kuin se kuukausi ilman ovis tikkuja jne.´Nyt vaan tuntuu niin paljon erilaiselta kuin reilu vuosi sitten :/ No mut täytyy yrittää nyt vaan :)

Mamuska: Aa mä sitten vaan käsitin väärin :/ Mä en osaa tohon sanoa enempää mut sen tiedän et stressi siirtää menkkoja :)

mamuska, en mäkään osannut aikaisemmin kuvitella, et alakoululainen ja noin pieni ku toi meidänki poika on, osaisi edes valehdella. täähän alkoi jo ekaluokalla, kun poika valehteli kolmisen viikkoa päin naamaa, ettei lukuläksyjä ole tullut ja vyyhti selvisi vasta, kun otin yhteyttä opettajaan. siitä lähtien me ollaan kamppailtu jokaikinen lukuvuosi ja aina pitkien lomien jälkeen läksyjen kanssa ja vuoroteltu palkinto/rangaistusta. nyt sit ollaan jo kolmannella ja tilanne on sen verta huolestuttava, et ollaan menossa ensi viikolla kouluneuvotteluun koko perhe (myös toi vauva tulee mukaan :)) ja myös terveydenhoitajalle, et alettais kunnolla selvittää pojan terveydentilaa. ei pidä yleistää, mutta pojat on ehkä koulunkäynnin suhteen löysempiä, mut oon kyl kuullu (mm. entiseltä työkaverilta) et tytöilläki voi ilmetä samaa. ikävintä tässä on se, ettei tohon poikaan voi luottaa juuri ollenkaan sen kaiken valehtelun jälkeen (yritetään kuitenki), koska hän on jo niin monta kertaa narahtanut meille valehtelusta. ajat on näköjään muuttuneet ja lapset oppii ei-niin-kivoja asioita tosi aikaisin :/

oiskohan sulla tosiaan jotai stressiä tosta raskaaksi tulemisesta, jos kroppa reagoi noin, ettei aloita menkkoja? mä yritän itse ajatella niin, etten kovin stressaisi pikkukakkosta, vaan nautin tosta tytöstä ja hänen kehityksestään ja jos se pikkukakkonen tulee, on se meille vaan bonusta :)

Margeliini onneksi sait apua kotiin ja saat elpyä rauhassa :)

eipä tänne enempiä. poika tehnyt kiltisti rästiläksyjä ja kohta tehdään lisää, kunhan me eka otetaan tytön kans ettonea. sit voiki loppupäivän (ruoan jälkeen) mässyttää karkkia eli meillä on the karkkipäivä :) mun mies meni töihin käymään ja oottelen et tulee takas ja vie mut Filmtowniin hakee cherry cokea ja irtokarkkeja :D

anteeksi mahottomasti ku vain oma napailen, mut jotenkin tuo aika tuntuu olevan niin kortilla :/ oon käynyt lueskelees teidän juttuja joka välissä, mutta aina kun meinannut kirjoitella jotain niin tullut erinäisiä keskeytyksiä.. koitan nyt jotain saaha kirjoiteltua, mitä ehdin ja vaan muistan :)

Maikkie: Joo harmittaa toisaalta että joutuu taas vuoden odottamaan, mut toisaalta tietää että kyllä sitä voi tulla raskaaksi ihan luonnollisin keinoinkin. harvinisempaa on saada useampi keskenmeno peräkkäin.. joten täytyy vain toivoa että raskautuisi pian ja kaikki menisi hyvin loppuun saakka :)
Pahoittelut tädinvierailusta :(
della: ihanaa karkkipäivä :P miten onko pojalla ollut aina ongelmia läksyjen teon kanssa, vai mahtaako olla vaan jokin vaihe menossa, että koulu työt kyllästyttää? tsemppiä sinne tehtävien kanssa taistelemiseen.
mamuska: pahoittelut negasta :/  moni ainakin puhuu stressaamisesta, kun vaan kovasti toivoo raskautumista.. voihan se olla että sullakin kovat toiveet juuri tälle kierrolle niin siirtyy menkat.. taikka yhtä hyvin mahdollista että sulla vain raskaushormooni nousee hitaammin eikä näy vielä missään testeissä.. millaisia testejä oot käyttänyt? tsemppiä sinne odotteluun <3
margeliini: hui! pikaiset paranemiset <3 tuntuuko yhtään että lääkekuuri alkais purra?
Enah: Tsemppiä mahottomasti piinaviikoille! :)
Tinttura: tsempit ekaan kiertoon <3 toivottavasti ne mettästystouhut ei ois just pupuilun aikaan :)
Kiki ja Mamma: mahtavaa, onnea ihan mahrottomasti molemmille!! <3 <3 tarrasukat ja superliimat mukaan <3
Nipsu: voi hitsit yötyöt.. ei miehes käytä nukkumaan mennes korvatulppia? mä ite teen paljo yövuoroja niin suosittelen ehottomasti niitä, niin ei sitten muiden hereillä olevien tartte olla hiiren hiljaa :)
nonne: toivottavasti ei ois flunssa tulossa, vaan oireet ois raskautumisesta :)

täällä siis menossa kp 34.. testaillut en oo vielä, en oo uskaltanut(enkä kyllä tiedä koska uskaltais).. mut jotenkin tuntuu että ehkä jotain oireita ois havaittavissa, kuten suolaisen ruuan himo! ja kaikista eniten on tehnyt koko ajan mieli suolakurkkua popcornilla - ihan älyttömän hyvää :D ja oon mahrotoon suklaan ystävä ja nyt ei oo tehnyt tippaakaan mieli ja väsy, mut saattaa johtua ihan vaan yövuoroista. ja pirun kun oon ollut kiukkuinen ku ampiainen koko ajan.. :o
jotenkin huvittaa että jos nyt on raskaana niin taas menee niin että mä alotan työt niin saman tien tulee plussa, työnantaja tykkää :D noh ei voi mitään... Maanantaina siis palailen vanhaan työpaikkaan takaisin. tää uus työ mitä tässä tein muutaman yön niin oli ihan hullunmyllyä, ihan mahottoman raskasta.. :(
Meidän muuttosuunnitelmat on ihan auki, riippuu siis aivan siitä mihin mies menee kouluun taikka jos sattuis löytymään oppisopimus paikka  :)

Takaisin