Nyt on taas tullut luettua näitä kuumeilijoiden keskusteluja, kun itselläkin alkanut pyöriä mielessä toisen vauvan saaminen. Alusta asti on kyllä avokin kanssa puhuttu, että ainakin kaksi lasta olisi kiva, jos niitä vain meille suodaan, ja mieluummin pienehköllä ikäerolla, niin on lapsista seuraa toisilleen. Esikoisen synnyttyä ajattelin ensin, ettei nyt ihan heti aleta yrittämään lasta, josko sitä sitten vanhempainvapaan jälkeen palaisi työelämään. Noh, töitä ei sitten tuntunut millään löytyvän, joten puolison kanssa tuumasimme, että sopisi sitä kai ruveta yrittämäänkin, voihan siinä kestää, ennen kuin tärppää. Esikoinen sai alkunsa niin helposti, käytännössä "ensiyrittämällä", joten olen yrittänyt tsempata itseäni siihen, etten pety, vaikka nyt kestäisi. Minulla kuitenkin imetys hoiti ehkäisyn luonnollisesti, ekat kuukautisetkin tulivat vasta viikko sen jälkeen, kun lopetin imetyksen kokonaan tytön täyttäessä vuoden.
Sitten alkoikin työllistyminen näyttää todennäköiseltä, joten päätimme siirtää vauvahaaveita edemmäs, jos ehtisin vaikka ensi lukuvuoden tehdä töitä, kokemusta kun ei ole vielä liikaa ehtinyt kertyä. Tämän päätöksen jälkeisiä kuukautisia odotellessa... :D Kahdet kuukautiset on nyt ehtinyt olla, pillereitä en ole käyttänyt ollenkaan, meilläkin ollut kondomit ehkäisyvälineenä. Kierto varsin pitkä nähtävästi, 38 päivää viimeksi, nyt taitaa olla kp 38 tai 39 menossa, en enää muista, vaikka aiemmin päivällä sen kävin laskemassa. Vatsaa on nyt kolmena päivänä nipistellyt, kuin olisi kuukautiset alkamassa, mutta vuotoa ei ole näkynyt. Yleensä minulla on ensin alkanut vuoto, sitten kivut, mutta mistäpä sen tietää, jos on nyt muuttunut. Sekalaisin miettein ja tunnelmin nyt odottelen, alkaako kuukautiset vai ei. Molempi parempi, kuten sanotaan. Toisesta kovasti kyllä haaveilen jo, vaikka jos nyt en ole raskaana, niin varmaan muutama kuukausi sitten odotellaan, ennen kuin aloitetaan uudestaan yrittämään. :) Täytyy käydä omaa mielenterveyttään tässä välillä hoitamassa täällä kuumeilukeskusteluja(kin) lukien. ;)
Tsemppiä ja plussatuulia kaikille kuumeilijoille ja onnea odottajien joukkoon siirtyneille! Tuli paljonlaisesti sepustusta, mutta antakaa anteeksi. En ole vauvaintoilustani vielä minnekään muualle avautunut, patoutumia. ;)