Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hele: se on hyvä mennä jutteleen asiasta, josko se helppais ahdistukseen :) Menis kyllä osuvasti vauvan tekohetket siellä :P Jaksamisia sinne muutamaan hulina viikkoon :)
Jenksbar: Paljon onnea plussasta, mahtavaa! :) onkos oireita ilmaantunut? :)
Omppuf: täällä ei mitään uutta, perjantaina ois tarkoitus testata ellei täti oo tänne ilmaantunut sitä ennen.. :)

on.. etova olo vaikuttais olevan helpannut... nenän tukkoisuus nyt riesana.. vielä pari päivää pitäis jaksaa ootella :)

Vanilj: Jännittävä loppuviikko tulossa, näköjään aika monella! :)
Kiihi ja Jenksbar: Kovasti onnea! :)
Margeliini: Epätietoisuus ja odottelu on kaikkein pahinta.. Mulla on yks tällänen tosielämän tarina taas :). Mun työkaveri tuli raskaaksi, mutta raskaus näkyi positiivisena testissä vasta rv 7! Hän testasi useaan otteeseen ennen tuota negatiivisen tuloksen. Meillä on vielä töissä joitain työtehtäviä joita ei saa tehdä jos on raskaana. Tuloksena syntyi kuitenkin terve lapsi. Että kyllä sellaistakin tapahtuu :).
Anmiha: Rentouttavaa lomaa! Saatte vielä lomailla koko perhe samaan aikaan :). Kyllä luulis viimeistään tuolloin pienimmätkin esteet raskaudelle karisevan pois.
Hele81: Huh, siellä riittää menoa ja meininkiä! Tsemppiä tuleviin viikkoihin! p.s. Mäkin sain vasta pestyä talvivaatteet pois ;).

Kp 38/35. Jaiks. Tänään on muka ollut vähän etova olo tai sitten olen vain hyvä kuvittelemaan :). Kai se on huomenna aamulla tehtävä testi, jotta päästään tästä epätietoisuudesta. Jos siis menkat ei ala ennen sitä.

Kiihille ja  Jenksbarille onnittelut plussasta! Ei teidän sitten kauan täällä tarvinnut kuumeilla :)

Hele81: No ei  ihme, jos ahdistaa. Onhan tää elämä aikamoista härdelliä välillä. Toivottavasti keskustelusta on apua. Ja älä välitä, meillä näkyy myös olevan talvikengät vielä eteisessä ;)

vanilj: Riita saatiin onneksi jo selvitettyä. Oli kyllä vika meikäläisessä tällä kertaa. Kai tää tilanne saa kaikki asiat ottamaan päähän ainakin kaksinkertaisesti.

Anmiha: Kyllä ne yhdetkin talletukset pitäis riittää, jos ajoitus on osunut hyvään saumaan :) Oon itse asiassa lukenut, ettei oviksen aikaan kannata edes joka päivä talletella. Ilmeisesti sperma olis jotenkin laimeampaa. Mene ja tiedä... kuulostais kyllä ihan loogiselta. Toivottavasti loma helpottaa stressiä ja parantaa raskautumismahdollisuuksia.

On: Ei mitään uutta... Ei kun onhan. Niin joo, mähän sain vielä yhden asian riesakseni, nimittäin tosi ärhäkän hiivatulehduksen :( eli kyllä mulla joku hormonitasapainon häiriö nyt on, kun hiivaa mulla ei oo pillereiden jälkeen ollut kuin raskausaikana ja antibioottikuurin yhteydessä. No, antaa tulla nyt kaikki vaan tähän samaan läjään, vaikka vois tää elämä jo pikku hiljaa taas ruveta hymyilemään. Tässä pähkäilen, että jaksanko odottaa vielä loppuviikkoon, jolloin sitten vaadin jo sitä neuvolan pissatestiä tai verikoetta tai lääkäriaikaa taas jollekin terveyskeskuksen puoskarille (anteeksi, tiedän, että on myös hyviä lääkäreitä terveyskeskuksissa, mun kohdalle ne eivät vaan tunnu osuvan) vai menenkö gynelle. Äsken taas selkää särki ja mahassa tukala olo, mutta ei  ne menkat sieltä ala.. Mä oon niin hemmetin kiukkuinen tästä tilanteesta, että meinasin kaupassa ruveta aukomaan päätäni yhdelle mummolle, joka ei voinut mennä vähän sivummalle pakkaamaan ostoksiaan, että olisin päässyt maksamaan omani ja rattaiden kanssa ohi. Jouduin toisen kassan kautta oikaisemaan.

Kiki84: Juu, lokamammahan se minäkin :) Mä tosin en täällä enää kauheesti kirjotellut loppusyksystä etiäpäin kun tuli enemmän vaihdettua kuulumisia tuolla naamakirjassa. Nyt kun siitä addiktiosta on päästy eroon, voikin kehitellä uuden tästä foorumista :D Siitä sun roskishaamusta semmonen, et mun 2/2011 roskishaamu treenaa ryömimistä tuossa vieressä <3 Viime kerralla varmistin sen haamun sitte varmaan 20 kertaa (työsuhde-etuja :D).

Vanilj: Etominen, väsy, palelu, tukkoinen nenä.... Mulla oli juurikin nuo kaikki riesana ekat 2 raskauskuukautta viimeks, peukut pystyssä odotellaan sun testiä :)

(.) Mahaa on juilinu pari päivää siihen malliin et täti tulee joko tän viikon viikonloppuna tai sitten juhannuksena. Mun tuurilla tuo jälkimmäinen, kökkö... :( Jep, eipä mulla vielä mitään muuta kerrottavaa ole, nyt ollaan päästy alkuun yrittämisessä mut ed. menkat oli 20.5., joten tässä kierrossa ei vielä mitään tuloksia pitäis näkyä.

Kiitokset kaikille!
Omppuf: Katoin kans, että samat lasketut kaikilla kolmella. Vitsi mikä säkä! xD
Vanilj: Ei oo mitää suurempia oireita vielä tullut. Ainut on väsymys. Eipä mulla esikostakaan tullut oikeen minkäänlaisia oireita. Jännä nyt seurailla miten tää raskaus eroaa ensimmäisestä. :) Sullaki on nyt jännät päivät käsillä.. Toivottavasti plussatuuli sieppaa sut mukaansa! :P Peukut pystyssä!
Erna: Sullekin pidän täälä peukkuja pystyssä! Toivotaan plussaa sinnekin. :)

Erna: jokos testailit? :)
Margeliini: ymmärtäähän tuon että asiat ottaa herkempin päähän.. jaksamista sinne!  pahoittelut hiivatulehduksesta :( kyllä sua siellä koetellaan :/
Nipsu: ku ite en muista viime raskaudesta muuta kuin järkyttävän etomisen ja ainaisen oksentelun.. Toivottavasti siellä se täti tajuais tulla ennen juhannusta :)
Jenksbar: joo se on varmasti kiva seurata miten eroaa edellisestä raskaudesta :)

on.. tekis kyllä niin mieli tehdä jo tänään testi. vessassakaan en oo vielä käynyt kun pohdin että tekiskö vai eikö tekis :D on melkein ihme jos saan oltua tekemättä.. :P oireita ei nyt oo tuntunu  olevan ku tuo nenän tukkoisuus... toki nyt on ollut semmonen härdellikin ettei tota omaa napaa oo ehtinyt aatella :)

Vanilj, elä kiusaa meitä. Vessaan siitä pissimään purkkiin :D!!!!! Tulin just kattomaan, että joko oot testaillut.

Hehheh, pitipä lähettää eka tuo viesti, ettei vaan Vanilj kerkeisi vessassa käymään. Minkö utelias :O?

Margeliini, mullaki varmasti ois kyyneleissä pitelemistä, jos joku mulle alkais tuollaista raskaus ruokkii rauskautta puhetta syöttämään. Tosi tylsää, että tuo kierto nyt lähti venymään kohtuuttomasti. Itellä tosiaan on yks jumbokierto ollu ja kyllähän sillon tuli noita testejä tehtyä. Ja oli sitten niin ärsyttävää. Toivotaan pikaista ratkaisua sun tilanteeseen! Ei yhtään varmasti mieltä piristänyt tuo tieto odottelusta testien suhteen ja vielä riita siihen kaupanpäällisiksi. Jospa eilinen ois ollut jo parempi päivä!

Erna, kiitos kannustavista sanoista. Mulla ovistestit näytti plussaa tasan kaksi viikkoa sitten keskiviikkona, eli voisin kuvitella menkkojen alkavat tämän päivän ja perjantain välillä. En osaa tarkkaa oviksen ajankohtaa arvella. Joko sä itte oot testaillu??? Kuulostaa niin lupaavalta!!!

Anmiha, jospa se yksi talletus oiskin ollut Se kerta jonka saisitta syliin asti! Ihanaa että loma on alkamassa!

Kiihille ja Jeksbarille onnittelut plussasta!

Hele81:lle kovasti tsemppiä kiireiseen arkeen ja ahistuksiin! Tosi hyvä että oot pääsemässä keskustelemaan, siitä ei voi olla muuta kuin hyötyä! Oliko millanen tapaaminen? Nythän teillä sit onkin juhannuksen suunnitelmat jo selvät ;)!

Omppuf, kiitos kysymästä, mun tilanteeseen ei oo tullut muutosta. Ihan varmasti ne menkat alkaa tässä parin päivän sisällä. Nyt on kp. 29/27-33. Kaikki tavalliset tätiä ennakoivat oireet ja merkit on ilmassa, joten toivo on kokonaan menetetty. Ootan nyt vain sitä tätiä, jotta pääsen taas suremaan tätä menetettyä kiertoa. Alkaa oikeesti tuntumaan vähän siltä, että pitäskö ottaa ehkäsy käyttöön. Mä en jaksais enää tätä toivoa ja varsinkaan sen jälkeistä pettymystä. Ei kai meijän pikku likka saa sitten millään sisarusta. Mies on jo vähän helisemässä mun kanssa, kun olin eilisen niin pahalla tuulella tän pettymyksen takia. Varmaan silläkin tulee kohta raja vastaan ja laittaan pisteen tälle touhulle. Anteeksi tää purkaus taas, ärsyttää niin julmetusti olla kuukausi toisensa perään tässä aivan samassa tilanteessa.

Hattarainen: purkkiin pissitty käskystä :DD 
Pahoittelut menkkatuntemuksista :( hyvin samat ajatukset täälläkin, mietin tässä että kauanko tälläistä ihmis pää kestää...?

Nega testattu..

hei, aattelin liittyä sellaiseksi taustahahmoksi, kun nyt lopultakin uskallan sanoa, että täällä on jälleen vauvakuume :) esikoiseni (ja mieheni kolmas lapsi) on nyt 4,5kk, lisäksi meillä asuu mieheni 9-vuotias poika, jolle olen niinikään äiti (joten periaatteessa haaveilen kolmannesta lapsesta, mutta teknisesti ottaen toisesta). pojan äiti on kuollut hänen ollessaan 3,5-vuotias eikä hän juuri äitiään muista.

meidän yhteistä tyttöä tehtiin n. 4 vuotta, yritystä vaikeutti mun endometrioosi, jota leikeltiin kaksi kertaa 11/2008 ja 6/2010. tyttö sai alkunsa ihan yllättäen ja luomusti just kun oltiin luovutettu yrittämisen suhteen ja päätetty hakeutua tutkimuksiin. tyttö syntyi tammikuussa rv 42+2 käynnistyksellä ja synnytys oli niin rankka kokemus, että sanoin miehelle, että hän saa synnyttää seuraavan. niin sitä aika vain kultaa muistot ja tulin pari kuukautta sitten siihen tulokseen, että haluaisin toisen vauvan. mies ei vain ollut yhtä vakuuttunut asiasta, joten hänen taivutteluunsa meni pari kuukautta ja nyt sitten olen saanut taivuteltua hänet toisen vauvan eli neljännen lapsen kannalle, "koska tyttö tarvii kaverin", "mä en halua vielä töihin", "haluan yrittää vielä toista vauvaa, koska endosta ei tiedä, miten se käyttäytyy ja haluan edes yrittää toista vauvaa" ja "kyllähän se toinen pikkuinen menisi tässä samalla".

lupasin miehelle, ettei me aleta väkisin mitään vauvaa tekemään, vaan yritetään ja tulee, jos on tullakseen. mulla ei oo ollut yksiäkään menkkoja synnytyksen jälkeen ja olen vielä osittaisimetyksellä (tyttö syö jo kiinteitä) ainakin ensi kuun loppuun asti, jolloin hänelle tulee kuusi kuukautta lasiin.

Onnea plussanneille ja tsemppiä aktiivisesti yrittäville ja toivon, ettei meilläkään menisi ihan neljää vuotta enää :)

Mitä mä luenkaan, Vanilj sullekko nega? Ompa vaikee ymmärtää noilla oireilla... Meetkö säkin kp.29? Kuin pitkää kiertoa odotat? Ehkä nyt sittenkin oli vaan liian aikaista, minkä merkkisen testin teit? Oon tosi pahoillani tuosta yhdestä viivasta!

Mä voin myöntään että hätähousuna testasin jo tiistaina negan :P. Jotenkin halusin saada toivoa nousemaan, kun tuntu jo niin menetetyltä tää kierto. Ja eipä tuo auttanut asiassa. Mulla on nyt jo menkkakipuja, joten eiköhän nuo ihan just ala. Ärsyttää vaan kun oon niin järkyttävän kiukkuinen ja tänään pitäs lähtä autoa ajamaan, kolmatta kertaa elämässäni! Jotenkin keskittyminen ei varmaan oo nyt huipussaan, saa nähä monta kolaria pössäytän.

Della_79, lämpimästi tervetuloa! Tsemppiä kovasti rentoon yritykseen, toivottavasti et saa täältä tartuntana tällästä hullunkiilosilmissä-yrittämistä :D! Jospa toinen tulis teille helpommalla, sen olisitte varmasti ansainneet! Se on kyllä uskomatonta kuin aika kultaa muistot! Jos itsekkin jaksais muistaa sen ekan kolmanneksen oksentamiset, niin ei varmasti kävis mielessäkään tehä lisää lapsia!

Muoks. Ja niinhän ne menkat alko ku kirjoittamisen jälkeen vessaan eksyin.

Nipsu86: Toivottavasti täti saapuisi sinne mieluummin ennen juhannusta. Onhan se tosiaan aika riesa esim jossain reissussa. Vai kuinka meinasitte viettää jussia?

hattarainen: Kuulostaa tutulta tuo miehen hermostuminen :/ Munkin mies välillä hermostuu, kun oon piinapäivinä kuin tulisilla hiilillä ja sitten menkoista yleensä pettynyt ja koen kaikkien muiden raskaudet ja vauvat niin epäreiluna... No en nyt ihan kaikkien sentään, mutta sellaisten, jotka eivät välttämättä osaa arvostaa niitä. Koskakohan mies kysyy, että lopetetaanko tämä yrittäminen, kun tämä on mulle niin stressaavaa... Yritän ryhdistäytyä. Mutta älä sinä nyt vielä luovuta, vaikka pahalta tuntuu. Ootko jo soittanut sen puhelun? Varmasti se on raskasta ja tuntuu ikävältä, jos omaa kroppaa täytyy avittaa näinkin luonnollisessa asiassa. Tai näin kuvittelisin. Mutta jos se apu tuottaa tulosta, niin onhan se parempi kuin luovuttaa. Toisaalta ymmärrän myös, että toiset parit eivät halua/ei ole voimia lähteä tutkimuksiin ja hoitoihin. Voimia sinne! Paras tietysti olis, jos teillä olis tärpännyt jo tästä kierrosta. Voisko tähän soveltaa käänteispsykologiaa, joka ainakin joillakin on toiminut, että varataan aika tutkimuksiin, niin johan tärppää? ;)

vanilj: Voi ei :( Tyhmä nega! Kyllähän nuo oireet kuulostivat jo ihan raskausoireilta... Kyllä mä sitä plussaa toivon erityisen kovasti sinnekin. Oottehan ainakin tickerin mukaan jo ihan hyvän tovin yrittäneet. Jaksmista pettymyksen kanssa!

della_79: Tervetuloa! Kyllähän se on vaan niin ihmeellistä kuinka ne synnytyskivut unohtuu kuukausien saatossa. Mä en varmaan edes haluaisi toista lasta, jos olisin vielä ihan täysin kartalla synnytyksen tapahtumista ;)

On: Vihdoinkin kp 42 --> kp 1 :D Enpä ole varmaan koskaan ollut näin iloinen tädin saapumisesta. Toivottavasti näin pitkä kierto ei jää tavaksi. Maalisvauvaa yrittämään siis, kunhan täti taas poistuu! Mutta olkoon nyt vielä, toivottavasti kaikki ylimääräinen roju poistuu tuolta sisuksista. Hiivakin rupee jo helpottamaan. Olin jo eilen valmis ottamaan hoidon siihen suun kautta, kun ei oikein kiinostaisi tunkea tonne kellariosastoon nyt mitään, mutta noissa suun kautta otettavissa onkin joku sikiön epämuodostumien riski ja sen kapselin ottamisen jälkeen täytyy käyttää ehkäisyä jonkin aikaa, joten ei kiitos. Joten ehkä mä oon reipas ja kokeilen ensin Lactaleja, niillä se hiiva on ennenkin lähtenyt. Näinä päivinä pitäis mun ovistestienkin tulla. Jippiaijee! Pääsen askartelemaan niistä 4 mm levyisistä liuskoista vielä ohuempia emoticon

Vanilj: Isot pahoittelut menkoista :(. Minä kovasti toivon teille sitten maalisvauvaa! Teillähän on jo yksi maalis-muru kotona :).
hattarainen: Suuret pahoittelut menkoista. Pettymystä kuukaudesta toiseen ja uuteen kiertoon nousua, se vaatii naiselta voimia. Jos miehet vaan ymmärtäisikin samalla tavalla miltä se tuntuu, jo ihan fyysisesti.
della_79: Tervetuloa! :)
Margeliini: Onnea menkoista! :D Harvoin saa näin toivotella.

Eilen illalla puhuttiin miehen kanssa, että pitäiskö tehdä testi jo ennen nukkumaan menoa, kun jännitti niin kovasti ja toinen vaikka sitten aamulla varmistamaan tulos oli se sitten positiivinen tai negatiivinen. Molemmissa oli sitten sama tulos, vahva positiivinen. Siis uskomatonta, ei tätä tajua ollenkaan. Nyt vaan muutama viikko pelko persuuksissa ennen kuin mennään varhaisultraan tarkastamaan, että ei ole taas tuulimuna. Täytyy vaan yrittää pitää pää kylmänä siihen asti :).

Kiitos kaikille loistavasta vertaistuesta ja mukavista lukuhetkistä :). Toivon ihan jokaiselle teille aurinkoista kesää ja paljon plussia kesän ja loppuvuoden aikana! Jään vielä takapiruilemaan tänne ja onnittelemaan onnistujia, en vielä uskalla kokonaan tuonne odottajiin siirtyä :).

Erna rv 4+3 (la 17.2.2013)

Suuresti onnea Erna ja tervetuloa sinne odottajien keskusteluun. :) Olisi mukava, kun sinne saisi lisää keskustelijoita, kun meinaa välillä kuihtua koko keskustelu.

Voi, kunpa hattaraisellakin pian onnistaisi... Tekin olette yrittäneet jo niin pitkään, että soisi teille sen plussan.

Onnea Ernalle! :) Voi kun olisi hienoa, kun saisi tässä kesän mittaan seurata paljon muidenkin plussauutisia, vaikka voi olla, että se pahentaisi omaa kuumetta. Mutta olisihan se niin ihanaa, kun moni muu haaveilija pääsisi jo odottamaan onnellisesti. :)

Tervetuloa della_79! Täälläkin on tavoitteena muutaman kuukauden yritystauon jälkeen jatkaa "tulee, kun on tullakseen" -taktiikalla, mutta kieltämättä näitä keskusteluja lukeneena on jo itsekin ruvennut miettimään, pitäisikö kuitenkin sitä ovista yrittää bongailla. ;)

Kummasti se mieli kyllä synnytyksen suhteen muuttuu. Miulla oli raskausaika kyllä varsin helppo, supistuskipuihinkin olin jotenkin osannut varautua, joten vaikka ne olivat aika karmeita, ei niistä selviäminen tuottanut ongelmaa. Mutta se ponnistaminen. Järkytys! Siihen kipuun en ollutkaan osannut varautua, vaikka mitenpä olisi voinutkaan, joten kyllä synnytyksen jälkeen ajattelin, ettei enää ikinä. En tiedä, oliko siinä ajatuksessa enemmän kyse siitä, että kipu oli niin kamalaa, vai siitä, että en siinä tilanteessa sitten hallinnutkaan itseäni. Toisella kertaa tietää ainakin suunnilleen, mitä on odotettavissa. :)

Täällä muuten meneillään kp 42, menkkoja ei vieläkään ole kuulunut. Myös menkkamaiset tuntemukset ovat loppuneet. Ei ilmeisesti ole vielä lähellekään normalisoitunut tuo kuukautiskierto. Jospa se tässä kesän mittaan. :)

Sehän minun piti vielä sanoa della_79:lle, että minulla ainakin kesti varsin kauan, ennen kuin menkat alkoivat uudestaan. Meillä mentiin täysimetyksellä sinne asti, kun tyttö oli nelikuinen, ja osittaisimetyksellä vuoden ikään asti. Lopussa en enää edes imettänyt kuin iltaisin ennen nukkumaan menoa, ja silti kuukautiset alkoivat vasta viikon kuluttua siitä, kun lopetin imetyksen kokonaan. Toisilla kuukautiset alkavat varsin pian synnytyksen jälkeen, toisilla vasta imetyksen loputtua. Jotkut tulevat raskaaksikin jo ennen kuukautisten alkamista, toisilla taas imetys hoitaa ehkäisyn. Toivotaan joka tapauksessa, että teidän toinen saisi alkunsa nopeammin kuin esikoinen. :)

della: tervetuloa kuumeilemaan :)  yllättävästi aika kyllä kuultaa muistot, kauhea hinku saada raskausmaha, vaikka aikoinaan vannotti että en enään koskaan raskaaksi halua ihanan pahoinvoinnin takia.. Toivottavasti siellä pikkuinen lähtis nopsasti matkaan :)
hattarainen: Pahoittelut sinnekkin negasta ja menkoista :( koitahan pysytellä ajotiellä :)
kyllä vain se nega oli, vaikka jotenkin muka niin varma olo oli että raskaana on oltava..kp 28, ja huomenna pitäis tädin ilmaantua het aamusta, mut ei kyllä nyt oo yhtään menkkatuntemuksia, liekkö sitten pitempi kierto ois luvassa?  Nää testit tilailin ulkomailta ja en nyt näistä sitä merkkiä löydä :o nää on tämmösiä yksittäin pakattuja, herkkiä 10IU/ml... ovistikut on ainakin toiminu mulla, mut en sit tiä näistä raskaustesteistä.. toisaalta sen arvasikin että eihän se nyt millään voisi plussaa antaa, mut siltihän sitä aina toivoo :)
Margeliini: kyllä itellekkin tuli jotenki varmempi olo että vois olla raskaana kun tuo pahoinvointikin vaivas, mut täytyy nyt katsoa saapuuko se täti huomenissa. Hyvä että siellä on täti viimeinkin saapunut paikalle, ja toivottavasti kierrot tuosta nyt sit lyhenisi.
Erna: VAU!! ihanaa, paljon onnea!!  
oishan se maalisvauva ihana <3 sattuishan se LA kin juuri esikoisen syntymäpäivälle, Toivoahan aina saa :P 
Kellitys: Aivan kuin ois omaa tekstiä lukenut tuosta synnytyksestä! :D ei ne supistukset mitään mutta se ponnistusvaihe! :o

Erna: Onnea plussasta :) helmivaavva tulossa <3

Täällä ollaan nyt Harraraisen ja Margeliinin kanssa tasan samassa tilanteessa, eli täti tuli tänään. Hyvä niin, koska jussia juhlitaan veneillessä ja pienessä purkissa 5 muun aikuisen kanssa (+ sekalainen kokoonpano lapsia ja eläimiä...), siellä menkat - ei kiitos.

Oli kyllä taas yks hämmentävimmistä hetkistä tajuta et täti tuli, kun raskauden jälkeen eka kierto oli 45vrk, toinen 35 ja nyt sitten 25...  Jos seuraavasta ei tärppää ni mulla kyllä lähtee järki jos seuraava kierto on 15vrk!

Muutenkin vähän semmonen "miksi nousin ylös aamulla"-päivä. Oon yrittäny klo 13 asti lähteä pojan kanssa kauppaan, mut koko ajan tulee jotain ja lähtö venyy ja venyy. Tiivistetysti, tulitiin isomummon luota kyläilemästä klo 12 ja piti lähteä syömisen jälkeen. Sit poitsu olikin niin väsy syötyään et laitoin sen hetkeks nukkuu, ku kaupassa ei enää voi nukkua (niinku pienenä). Kun se heräs klo 14.15, päätin et ootellaan välipalaaikaan asti ni ei tarvii sitte kaupassa syödä. Klo 15 syötiin ja piti lähtä ni eiks sitte ala puhelin soida ja piti hoitaa nopeesti koneella pari juttua. Hopsan, kello on 16 ja poika taas ihan väsykiukkunen ja päivällisaikakin on jo tunnin päästä. Poikkeli vaunuihin nukkumaan ja ite siivoon nyt ja sitte TOIVOTTAVASTI 17 jälkeen päästään lähtemään.

Musta tuntuu välillä en nää päivät on vaan seuraavien päikkäreitten tai syömisen odottelua. Tai sitte nukkumista tai syömistä. Hohhoi...

kiitos tervetulotoivotuksista! mäkin tosiaan toivon, että pystyisin sellaiseen "tulee, jos/kun on tullakseen"-yrittelyyn, mutta täytyy kyl sanoa, että käy jo kateeksi, kun näkee vauvamahaisia tai kuulee raskausuutisia :)

tytön kohdalla raskaus oli ihan unelma-helppo, ei kunnon pahoinvointia (jos kuvotusta ei lasketa), ei vuotoja eikä oikein mitään kamalaa. selkäsäryt, väsymys ja ummetus sekä viimeisen raskauskuukauden järjetön kutina oli pahimmat vaivat ja kaikkiin niihin oli joku hoitokonsti (paitsi tuohon kutinaan). synnytyksen käynnistys oli kaamein ikinä-kokemus, mutta niinkuin sanottu "aika kultaa muistot" ja vauvakuume sai vallan :)

No mutta, täällähän on plussauutisia! :) Oikein paljon onnea Ernalle emoticon Varmasti mietityttää pikkuisen puolesta, jos kerran jo  yksi tuulimuna takana. Toivotaan parasta. Oikein roppakaupalla imukuppeja ja magneetteja ym. tarrasukkia helmivauvalle!

Kellitys: Mä en vieläkään ole päättänyt kumpi oli pahempaa, avautumisvaihe vai ponnistaminen ;) Ne oli niin erilaisia. Avautumisavaihe lähinnä sellaista järkyttävää polttelua mahassa ja ponnistaminen taas tuntui siltä kuin mun häpyluu hajoaisi. Kauhea paine! Ja se ponnistaminen oli muutenkin yhtä tuskaa, kun tuntui, ettei pää synny ikinä. Muuten en onneksi tuntenut alakerrassa mitään, olin sen verran epiduraalista puuduksissa. Enkä minäkään oikein oma itseni ollut. Kätilökin käski jossain vaiheessa lopettaa huutamisen ja keskittyä siihen ponnistamiseen :D

Nipsu86: No hyvä, että se täti tuli sinnekin! Eipä ne menkat tuohon veneilyyn kauheen hyvin olis sopineet. Ja eiköhän ne sun menkat rupee tuosta tasoittuun. Ainakin normaaliin päin ovat menossa. Mulla ainakin tasoittuivat aika nopeasti. Ensimmäisten ja toisten välissä oli kylläkin vaan kaksi viikkoa, mutta siitä se sitten lähti oikenemaan. Ja toi lähtöjen venyminen on tuttua täälläkin. Aina tulee jotain... oon saanu just tytön puettua, kun sillä on vaipassa kakat, ollaan lähdössä, niin avaimet on hukassa, puhelin soi, kissa oksentaa jne.

Oon ollut koko illan tytön kans kaksin. Huh! Mies on työpaikan virkistysillassa. Kävi töiden jälkeen vaan kotona syömässä ja ajamassa parran, joten oikeastaan olen ollut ihan koko päivän tytön kans :P Nyt väsyttää. En muistanutkaan miten raskasta tälläinen on. Vielä pitäis käydä siivoamassa keittiö (tyttö opettelee itse syömään), huuhdella vaippoja (meillä siis kestovaipat, joihin alkaa tulla kohta mitta täyteen) ja itsekin syödä jotain, mutta mistä energiaa? Ja kuitenkin sitten, kun menen nukkumaan, niin en saa nukuttua, koska en osaa nukkua ilman miestäni <3 Näin on ollut aina. Aluksi luulin, että se on vaan jotain vastarakastuneen ikävöintiä, mutta kyse on kai enemmän tottumuksesta, että siinä vieressä on koko ajan joku pyörimässä ja ähisemässä.

Hirmuisesti onnea kaikille plussanneille! 

Kp 16 menossa ja ovistesti näyttii selkeää viiva tänään. Aavistelinkin sen koska vatsaa särkee kovasti eli oviskipua. 
Sanoin miehelle aiemmin, että en sitten aio kärsiä turhaan näistä kivuista niin syytä sitten hyödyntää niin mitä tekee mies..tuo paketillisen suklaajäätelöä :D 
Eli kun poika menee nukkumaan täytyy vissiin vihjata hieman selkeämmin :D

Takaisin