Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nipsu: teillähän kuuulostaa kivalta jussisuunnitelmat :) ja on varmasti kiva saada menkat nyt eikä veneillessä tartte tätiä kestää. Mut josko tuo sun kiertos lähtis nyt tasottumaan :)
Margeliini: täällä ollaan sit samanlaisia että yksin ei osaa nukkua :D
wagana: onnea oviksen bongauksesta ja tsemppiä sen hyödyntämiseen :) Hauska mies sulla! :D

on.. kp29... dpo14.. menkkojen ois pitänyt tänään alkaa, muttei niistä merkkiäkään... huomennahan niiden on pakko jo alkaa... Aamusta tein r-testin ja negahan se oli..Tulis nyt sit vaan se täti niin pääsis uuteen kiertoon mahdollisimman nopeesti :)

waganalle tärppionnea! Toi miesten logiikka on kyllä aika huvittavaa välillä :D

vanilj: Toi on niiiiiiin ärsyttävää, kun on menkat myöhässä eikä kuitenkaan ole raskaana. Arvaa montako kertaa meinas hajota pää tässä, kun täti veemäinen antoi odottaa itseään 1,5 vko! :( Ja vielä sellaisessa kierrossa, kun puuhailut oli ajoitettu täydellisesti oviksen kanssa. Tuolla oli joku avannut ketjun, jossa päivitteli kun on kp 27/26 ja testit näyttää vaan negaa. Juu, ymmärrän toki, että on ärsyttävää, mutta kun itse menin kp 40/32, niin meinasin kyllä repii pelihousuni. Mutta toivottavasti sunkin menkat nyt alkais pian, niin pääsette maalisvauvaa yrittämään, niin kuin mekin.

Margeliini: voin vain kuvitella kuinka turhauttavaa sulla on ollut! :/ mulla on niin jämptit kierrot ollu, mut oisko se sit mikään ihme että kierto pitkittyis kun niin kovaa ressaa tätä...  tekis mieli hakia apteekista joku kunnon testi, ja testata niin sit siihen luottais paremmin. Mutta taidan vaan suosista asennoitua odottamaan tätiä, josko se vaikka nopeempa tulis :)

oon miettinyt tuota raskautumisen yrittämistä ja tullut siihen tulokseen, etten yritä bongailla ovista enkä pupuilla väkinäisesti (väkisin yrittämistäkin ehdittiin kokeilla sen neljän vuoden aikana, kun yritettiin saada lasta). sensijaan aattelin kokeilla muuttaa jälleen elintapoja samaan suuntaan kuin mulla oli ennen raskautta. mulla on jokseenkin lipsahtanut käsistä toi herkuttelu, koska tyttö on syntymänsä jälkeen ollut melkoinen takiainen enkä oo pystynyt esim. syömään/laittamaan ruokaa halutessani (olen kasvissyöjä eikä mun mies osaa kokata mulle, joten mun oma ruoanlaitto on mun omalla vastuulla), joten olen korvannut herkuilla aterioita. ennen raskautta mulla oli kurinalaisesti yksi karkkipäivä viikossa ja urheilua kaksi kertaa viikossa. urheilu palaa takaisin elokuussa treenitaukojen ja imetyksen lopetuksen jälkeen (jollen nyt sitä ennen raskaudu, jolloin joudun taas miettimään muita lajeja, sillä mun varsinaiset urheilulajit on molemmat kamppailulajeja. pitänee joka tapauksessa tehdä raskaustesti ennen salille paluuta, koska joudun jättämään kamppailulajit pois jo heti alkuraskaudesta). yritän ajoittaa syömiset tytön ruokailujen väliin ja laittaa itse ruokani. pitää yrittää syödä välipaloja (ja varmaan ainakin alkuun makeannälkäänsä noita tytölle ostettuja hedelmäsoseita, joita meillä on melkoinen arsenaali :D) en tiedä sit, oisko tuosta jotain apua, mut varmaan helpottaa mua itseäni, kun keskityn muuhun kuin vauva-asioiden miettimiseen.

vanilj: Hyvä, että säkin pääsit nyt uuteen kiertoon :) Tsemppiä siihen! Kyllähän se maalisvauva olis aika ihana. Vai mitä? ;)

della_79: Varmasti tietyllä tavalla vapauttavaa, kun ei tikuttele oviksia. Mietin itsekin, että pitäiskö kokeilla tässä kierrossa sellaista, mutta ääh, mun kuume on liian kova ;) Mä oon kans välillä herkutellut vähän liikaa ja varsinkin nyt kesällä, kun on lämmintä, niin helposti sorrun jäätelöön. Mulla se herkuttelu ei näy painossa, koska oon viime aikoina treenaillut tosi ahkerasti, mutta sitten tullaankin siihen, että kun se ei näy kropassa, niin ei aina tajua kuinka epäterveellistä se silti on. Ja siitä tulikin mieleen, etten olekaan taas vähään aikaan mitannut verenpainettani :( Mulla on sukurasite verenpainetautiin ja oon joskus joutunut kotona mittailemaaan paineita. Pillereiden lopetus aikoinaan auttoi tilannetta ja sen jälkeen paineet normalisoitui. Loppuraskaudessa nousivat taas, mutta synnytyksen jälkeen ovat olleet taas normaalit. Oon kuitenkin silloin tällöin mittaillut niitä ja yritän pitää kurissa senkin takia, etteivät mahd. seuraavan raskauden alussa jo ole korkealla.

Kp 4/26-28 <-- luulisin, koska viime kierto oli taas pidempi. Ja YK 2. Jospa se kakkonen tärppäis toisesta kierrosta, kun esikoinen tärppäs ekasta. Juu, niin varmaan ;) Kesä on onneksi ollut nyt kauneimmillaan ja tyttö kävi tänään rantavedessä läträämässä ihan nakupellenä :) Yleensä on tosi ennakkoluuloinen kaikkea uutta kohtaan, mutta tällä kertaa oli vaan ihan innoissaan. Ja ihan kiva on ollut taas pari päivää olla kuumeilematta sitä toista vauvaa. Jotenkin tuo meidän neiti oli niin söpö siellä rannalla ja muutenkin touhuillessaan, että hetkeksi pääsi vauvahaaveet unohtumaan. Hyvä niin, koska ensi viikolla varmaan alkaa jo tikuttelu ja sittenhän se kuume on taas huipussaan :D

della kuulostaa hyvältä suunnitelmat :) niinhän sitä sanotaan että mitä vähempi stressiä niin vaikuttaa sitä positiivisemmin raskautumiseen. :) 
Margeliini: joo pääsin uuteen kiertoon, kyllähän se maalisvauva ois täydellinen ;) ja jos tästä kierrosta tärppäis niin LA ois just esikoisen syntymäpäivänä ;)  On kyllä aivan ihanaa kun on kesä ja muksut saa olla kesävaatteissa pihalla touhuta. Toivotaan että siellä pikkuinen lähtis matkaa tästä kierrosta :) 

mä aattelin nyt tauon jälkeen jatkaa karppausta, kun tuli löysäiltyä ja mässättyä ihan mitä sattuu.. mut nyt takasin ruotuun. Mulle sopii parhaiten totaalikieltäytyminen, jos jotain sallin niin sit se alkaa lipsua koko ajan enempi. mut jos tota painoa sais pois josko sekin sit auttais raskautumiseen paremmin :)  Ja testailen noita acai-marja kapseleita kans kun niiden pitäis tota aineenvaihduntaa vissiin parantaa tai jotain sinne päin :D
Ja tästä kierrosta en seuraile kiertopäiviä, oviksia taikka tuntemuksia - katotaan miten toteutuu. tosin kun tänne tulee lueskelee/kirjoitteleen niin kiertopäivänhän näkee heti omalta sivulta :P mahdollisimman stressitön kierto,  tarkotus ois ens kuulla tehdä jos jonkimoista remppaa kotona, joten ajatuksetkin pysyy paremmin hallinnas :)

Hei kaikki uudet ja vanhat kuumeilijat..

Täällä kävi ikävästi eilen, mulla meni kesken ja viikkoja oli 10+5.. Lähdin äitiyspolille ja lääkäri ultras ja totesi että on mennyt kesken kauan sitten tosi alussa.
Pientä vuotoa alkoi perjantaina, niin silloin ajattelin jo ettei ole normaalia, vaikka pientä vuotoa voikin toki tulla. Lauantaina vuoto oli jo vähän runsaampaa ja myöhään illalla alkoivat menkkamaiset alavatsakivut. Sunnuntaina vietimme esikoisen 2-vuotis synttäreitä, vieraat kun olivat lähteneet niin aloin ravata vessassa vähän väliä ja vuoto oli vielä runsaampaa ja kivut alkoivat olla vielä kovempia, niin oli pakko soittaa jo äitiyspolille ja pyysivät käymään seuraavana päivänä, mut meninkin jo samantien kun en olisi pystynyt olemaan vuodon kanssa. Siellä sit imulla otettiin loput mitä kohdussa oli, mut tosiaan hyvä että lääkäri edes löysi alkion, niin alussa se oli.
Joten minä siirryn tänne kuumeilijoihin takasin tämän jälkeen.. yritys on nyt tosin jäähyllä hetkisen..

Voi Zer, onpa ikävä kuulla. :( On se keskenmeno aina surullista, tuli se sitten missä vaiheessa tahansa, kun on jo tiennyt odottavansa. Jaksamisia teille ja toivottavasti saatte pian plussan, kun pääsette uudestaan yrittämään!

Mie vietinkin viikonlopun lapsenhoitolomaa kissanäyttelyissä. Tyttö oli isukkinsa kanssa molemmat päivät, kun äiti sähläsi kissatouhuissa. Oli oikein mukava viikonloppu, mitä nyt öisin olisin vähän paremmin voinut nukkua, mutta teki varmasti hyvää taas saada isän ja tyttärenkin viettää vähän aikaa kahdestaan. Nyt täällä sitten vietetään kp 48:aa. Olo ihan normaali, ei mitään erityisiä tuntemuksia ole enää ollut. Tulis nyt se kp 1 kuitenkin pian, niin ei tarvitsisi sitä kytätä. Pääsee vielä yllättämään huonoon aikaan...

Voi ei! Oon ihan kauhean pahoillani Zer! :( Toki ole tervetullut takaisin, mutta kyllä sitä tietysti aina toivoo, että ne jotka odottajien puolelle täältä pääsevät, eivät tänne enää joutuisi palaamaan. On varmaan ollut rankkaa viettää esikoisen synttäreitä, kun samalla joutunut miettimään vuotoa ja mahdollisia syitä siihen. Oikein paljon voimia sinne! Toivottavasti se seuraava pienokainen pääsisi syliin asti.

On: Mitään ovistuntemuksia ei vielä ole. Loppuviikosta täytyy varmaan alkaa joka tapauksessa tikuttelemaan, kun nyt on tää lyhyempi kierto taas. Siitä tuleekin oikein hauskaa, kun mennään juhannukseksi mieheni porukoiden mökille. Siellä sitten hämärässä ulkohuussissa pissailen purkkiin ja koitan tihrustella kuinka paksuja viivoja liuskoihin ilmestyy ;) Ai niin, täytyy varmaan joku oma roskapussikin ottaa mun testivälineille, kun enhän mä niitä voi laittaa mökin roskikseen. Jos ne anopin uteliaat silmät bongaa jotain ovisliuskoja, niin siinähän on meidän salainen pikku projekti kohta kaikkien lähisukulaisten tiedossa. Ja mikä kamalinta, anoppi voisi erehtyä luulemaan ovistestiä raskaustestiksi ja pahimmassa tapauksessa luulla, että olen jo raskaana. Olisin tietysti voinut olla kaukaa viisas ja tilata puikkoja, joihin vois pissata suoraan.... No, tuleepa nähtyä mitä toi testailu on mökkiolosuhteissa :D

Täältä pikainen kirjotus taas mökkitauon jälkeen!

Voi ei Zer, isot pahoittelut! :( Toivottavasti tärppäisi nyt äkkiä uudelleen teillä, itellä takana myös yksi km, joten liiankin tuttua tuo..

Onnea myös Ernalle ja muille plussanneille! Onnea myös Margeliinille tädistä ja pahoittelut Vanilj tädistä.

On: täällä ei mitään uutta auringon alla, ei tätiä eikä muutakaan. Ei mulla näytä nuo menkat alkavan ennen kun lopetan kokonaan imetyksen. Oon miettinytkin sen lopetusta kokonaan nyt.. Turhauttaa ja v*tuttaa oma itteni, että lopettaisin imetyksen siksi, että päästäis tekee toista vauvaa. Mun iho on myös ihan karseessa kunnossa, siis KARSEESSA, varsinkin mun mittakaavalla, kun oon aina ollut melko hyväihoinen. Nyt näytän aknenaamaselta teiniltä, tosi kivaa.. Laitan hormonien piikkiin ja toivon että tää helpottais kun lopetan imetyksen. Onneks tyttö on jo kohta 8 kk 1 vko. Ihan tyytyväinen oon, että imetyksellä menty tähänkin saakka... Tänään oli tullut myös toinen hammas pimulle ja illalla pikkupaholainen päätti purasta mua tissistä, kun en heti huomannut että  oli saanut tarpeekseen. :D AU! Tänään astunut kehiin taas alavatsan ja -selän juimiminen, vatsakaan ei tunnut toimivan ja aamusin on väsyttänyt niin hemmetin paljon. Valivali, taidan lähteä nukkumaan. :D

Kellitys: Tätiä sinne siis! :D Kyllä kuulostaa kp 48 aika ärsyttävältä :/ Ai sä harrastat kissoja? Kasvatako myös?  Mulla on kaksi burmaa, joita olen vuosia sitten käyttänyt näyttelyissä. Pärjäsivät ihan kivasti, mutta lyhyeksi jäi näyttelyura molemmilla. Kolli oli hetken aikaa siitosuroslistallakin, mutta merkkailu meni niin hermoja raastavaksi, että se piti leikkauttaa ennen yhtäkään pentuetta :(

Kiki84: Kyllähän toi päälle 8 kk imetys on ihan hyvä suoritus. Mun kaveri joutui lopettamaan juurikin sen takia, että ipanalle tuli hampaita ja alkoi sitten käyttää niitä tissiin. Mutta jokainen tietysti tekee ne omat päätökset ja mitä niitä muut arvostelemaan. Pääasia, että oot itse sinut päätöstesi kanssa.

Omanapailu: Kyllähän ne ovisoireet alkaa pikku hiljaa nostella päätään :) Eilen jo vähän nipisteli vasenta munasarjaa. Tänään sitten testasin ihan huvin vuoksi ja aika vahvaa viivaa näytti. Ei tosin vielä positiivista, mutta ehkä mä nyt en uskalla jättää testailematta enää. Olispa ihanaa, jos vauva saisi alkunsa juhannuksena! Jospa tässä kierrossa olis sitä juhannuksen taikaa emoticon

Kiki84: Sehän on ihan jokaisen oma asia, milloin ja mistä syystä imetyksen lopettaa. :) Vauvat kyllä kasvaa ja kehittyy vaikka pelkällä vastikkeellakin. Yksi kavereistani ei pystynyt imettämään omiaan ollenkaan, kun maitoa ei vain tullut, mutta ihan normaalisti ovat nekin lapset kasvaneet. Kyllähän niitä riittää, jotka vouhottavat kauheasti siitä, miten täysimetystä pitäisi jatkaa puolivuotiaaksi ja osittaisimetystä vuoden ikään, mutta kukin tekee niin kuin tykkää ja itselleen parhaaksi näkee. :)

Margeliini: Kp 51 eikä tätiä vieläkään kuulu. :P Muistelisin, että kerran aiemmin on minulle käynyt niin, että yhdet kuukautiset jäivät kokonaan välistä. Eli kierto oli ainakin 60 päivää silloin. Ja kissoja tosiaan harrastetaan. Meillä on kotona neljä pyhää birmaa ja yksi pk kotikissa, sijoituksessa lisäksi viitisen birmaa. Kasvatusta on harrastettu pienimuotoisesti -07 lähtien. :) Kissanäyttelyissä käydään nyt vähän harvemmin, kun ei lapsen takia jaksa niin usein lähteä. Tyttö ei enää jaksa viihtyä näyttelyissä, kun vauhtia on jo niin kovasti, joten oma järkkäämisensä hänen hoidossaan sitten. Burmat ovat kyllä myös todella ihania, kissaroduista löytyy kyllä ihan liian monta ihanaa, joita voisi kotiinsa vielä haalia. :D

ON: Tosiaan kp 51, ainakaan ei täti tullut kylään kesken veljen valmistumistilaisuuden. Kohta lähdetään Tampereelle vähän shoppailemaan äidin, tytön ja veljeni kanssa. Toivottavasti täti pysyy poissa vielä edes tämän päivän. Inhottavaa kytistelyä kyllä koko ajan. Välillä aina tuntuu siltä, että nyt kyllä alkaa vuoto, mutta pah. Pelkkää valkovuotoa vain. Miksei noita kuukautisia voi saada alkamaan tahdonvoimalla? emoticon

Kiki84: mulla sama juttu eli imetys nähtävästi pitää menkat poissa. ensi kuussa olisi kyllä tarkoitus lopettaa, koska meillä tyttö syö jo hyvin kiinteitä ja kohta ois lihakiinteiden aloitus edessä. välillä on jotain menkkatuntemuksia, mm. vatsannipistelyä jne. mut homma ei vaan etene eli menkat ei pamahda päälle.

tein eilen uteliaisuuteni tyydyttämiseksi raskaustestin, negatiivinen oli se. mulla on toinen testi odottelemassa, jos tulee ihan oikeita oireita, mut muuten mennään näillä.

mun tyttö on just nyt niin hyvässä iässä ja kuitenki vielä vauva, niin kiirettä ei ole raskautua uudelleen. puhuin just kaverin kans, jolle tunnustin vauvahaaveeni, että ois hyvä, että ikäeroa tulisi vain 1-3 vuotta. aikaa siis on vielä :)

Liityn joukkoon nyt ainakin toistaiseksi =) Esikoinen on 1v, täytti eilen. Ollaan yritetty siitä asti kun mulla menkat taas alkoi n. 4kk sitten, edellisellä kierroksella näytti jo plussaa, mutta meni sitten varhaisen keskenmenon puolelle. Pikkasen otti päähän, mut parempi niin. Nyt taas ovis bongattu, ja peitot heilui. Olis vielä ainakin viikko ennen kun voi testata, mut ajattelin kyllä odottaa vaikka mun synttäripäivään asti (9.7.) josko siihen mennessä olis oireita tai täti. Oli kyllä ehkä astetta kovempi paikka vielä toi keskenmeno, kun sisko kans plussasi lähes samana päivänä. Hää nyt sit tietenkin iloitsee omaansa jne, mutta ei onneks silleen ärsyttävästi tuputtamalla. Olishan se ollu huikeeta, jos olis ollu siskon kanssa ihan samoilla viivoilla vauvat. Mut mikäs teet. Uutta putkeen vaan vai miten se meni..

Täällä on palattu ensimmäiseltä kesälomareissulta ja kylläpä jäi tehokkaasti työstressi ja -kiireet taakse :).

Margeliini: tsemppiä oviksen bongailuun ja hyödyntämiseen :).

Zer: isot pahoittelut, jaksamista surun ja pettymyksen keskelle. Toivottavasti teillä tärppää pian uudelleen!

Vaniljille tsemppiä karppaukseen ja stressittömään kiertoon :)!

Mä sain tänään synttärilahjan... Täytän siis tänään vuosia ja menkkojen ollessa pari päivää myöhässä testasin heti kun tultiin reissusta kotiin... Ja selkeä plussa piirtyi heti näyttöönemoticon. Meille tulee siis helmivauva:)!  Laskettuaika olisi viime menkoista 27.2. 

Vähän olin osannut plussaa jo odotella, koska on väsyttänyt ihan järkyttävästi. Reissussakin vähän väliä nukahtelin autoon.  Myös menkkaoireet on loistanut poissaolollaan muutamia pieniä "menkka"kouristuksia lukuunottamatta. Tänään ja eilen on ollut myös pientä kuvotusta. Ja hei, mulla tais tulla jotain pientä kiinnitymisvuotoa, koska viime torstaina / perjantaina tuli ihan pikkasen sellaista kuivunutta verta ja olin jo ihan maani myynyt että nyt ne menkat tulee -vaan ei tullutkaan :). Jännästä kierrosta siis tuli tärppi: aivan ennätyskauhee työstressi, oviksen aikoihin oltiin molemmat miehen kanssa kipeenä ja yrityskerrat jäi tasan yhteen. Toivottavasti kyytiläinen pysyy nyt sitkeästi matkassa...

Kiitos kaikille kuumeiluseurasta ja vertaistuesta. Plussatuulia puuuuuuh kaikille ja toivotaan että nähdään odottajien palstoilla :)!

Anmiha ja tiitiäinen 4+1

della_79: Me toivotaan myös pientä ikäeroa, enintään 3 v. Mun toive olis, että 1,5-2 v. mutta kyllähän toi enemmän rupee siihen 2 v. kallistumaan, kun vielä ei ole tärpännyt. Tällä hetkellä tuntuu siltä, että meidän lapsiluku olis se kaksi, joten jos lapsilla olis myös pieni ikäero, niin ehkä olis enemmän yhteistä ja heistä tulis läheiset.

Tervetuloa Riikka J! Tsemppiä piinapäiviin :)

Anmihalle paljon onnea! Ihana uutinen :) Toivottavasti pieni pysyy tällä kertaa mukana. Mä en henk. koht. usko, että stressi oikeasti vaikuttaa kovin paljon raskautumismahdollisuuksiin. Kyllähän tuolla Kysy Felicitakselta -osiossakin joku lapsettomuuslääkäri oli sitä mieltä, ettei vaikuta. Mutta ihanaa kuulla näin esimerkin kautta, että kyllä se voi tärpätä vaikka kaikkea muutakin hässäkkää olis meneillään.

Hyvää juhannusta kaikille! Lähdetään huomenna mökille. Yritän kestää anoppia ja vietellä mieheni, jos ovistesti alkaa näyttää positiivista ;) Palaillaan muutaman päivän kuluttua.

Margeliini: sama täälläkin ois toiveena, että pienellä ikäerolla. tytöllä on kaksi isoveljeä eli tuo meillä asuva 9-vuotias ja sit toisella paikkakunnalla asuva 13-vuotias, jotka taas ovat keskenään läheisiä. kummallakin on iso ikäero tytön kanssa, joten leikkiseuraa heistä ei varmaan juuri saa. toiveena olisi siis vielä yksi lapsi, joka olisi iältään kohtuulähellä. mun alkuperäinen haave oli kolme lasta, mutta oon taipunut kahteen, koska tuo 9-vuotias on aika lähellä omaa lasta, vaikken mä häntä olekaan synnyttänyt. hän on asunut meillä 3,5-vuotiaasta lähtien, joten olen mä häntä suurimman osan hänen elämästään kasvattanut eli hän on vähän niinkuin esikoinen mulle, vaikkei sitä biologisesti olekaan.

mä yritän sitkeesti pysytellä täältä nyt tän kierron ajan pois, että mahollisimman vähän ehtisin koko raskautumis asiaa aatella, mut kasvain sitä löytää itsensä täällä lueskelemassa :) Ja olihan sitä nyt pakko jotain kirjoittaakin kun hyviä uutisia näki..

eli isot onnittelut Anmihalle! ihan mahtavaa :) kunnon tarrasukat matkaan <3

Takaisin