Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Omppuf : Joo siis meillä on nyt melkein imetys loppunut kokonaan, eli silloin tällöin illalla enää imetän(n 4-5 krt/vk). Että nyt sitten odotellaan lähteekö hormoni toiminta itsestään käyntiin vai soittelenko sille terveydenhoitajalle... Toivottavasti teille apu sieltä lääkäristä nyt löytyisi, tsemppiä sinne!

Vanilj : Toi meidän koiran vanhuuden höperyys on ruvennu ilmenee silleen et pihalla ei esim kuuntele enää ollenkaan mitä sille sanoo ja sit sisällä on huolestuttavampi piirre ilmenny eli murmattaa jos silittää ja rapsuttelee(joo siis ainahan tuo on ollu ihme örisijä tuo koira) mut nyt mun mielestä se on lisääntyny, et pitää sit kattoo jos se vaan lisääntyy, niin ennenkun sattuu mitään vahinkoo ruveta harkihtee sitä ikävämpää vaihtoehtoo...

Kartenk: Huhtikuun lopussa pitäs tämän mamman lähtee vuorostaan töihin, kun isukki jää kotio pienen kans, sillähän tässä yritetty laittaa se toinen tilaus menemään, et ois vähä helpompi suunnitella noita työjuttuja, mutta nyt sitten mennään näillä etiä päin.

Onko teillä miten nopeasti menkat alkaneet synnytyksen ja imetyksen jälkeen?

Täällä tosiaankin edelleenkin vaan odotellaan hormonitoiminnan käynnistymistä, että siltä saralta ei ole ees mitään jännättävää...

Plussa tuulia niille joilla siihen nyt toivoa on!

Kiitoksia tervetulotoivotuksista, kiva saada kaltaistansa seuraa... ;). Mies vaan pyöritteli päätänsä ja hymähteli, kun postilaatikosta kolahteli tänään raskaustestejä...

Huli: mulla alkoi menkat heti pian kun aloin imetystä vähentämään 1-2 kertaan päivässä eli siinä vaiheessa kun tyttö oli 9 kk. Toivottavasti sullakin käynnistyy pian kierrot ja pääsette todenteolla yrittelemään!

Kartenk: meillä tyttö aloitti päiväkodissa 1v 1 kk ikäisenä. On ollut kyllä kiva olla taas työelämässä erilaisten haasteiden parissa ja syödä lounasta aikuisten kanssa keskustellen :). Toisaalta taas tunnistan hyvin tuon, mitä Vanilj sanoi työn vaatimuksista, työtahdista ja -määrästä. Toisaalta haluaisi tehdä työnsä niin hyvin kun pystyy ja päästä eteenpäin, toisaalta taas mikään työjuttu ei ole ainakaan mulle niin tärkeää, että se ajaisi tyttären ja meidän perheen yhteisen vapaa-ajan edelle. Välillä toki täytyy joustaa töissä, mutta en kyllä suostu joka ilta siellä ylitöissä kykkimään! Ja josko tästä seuraavaa lasta saadaan, niin olis kyllä kiva olla vähän pidempään lasten kanssa kotona...

Nimistä: mä olen kanssa ihastunut luontoaiheisiin nimiin! Esikoisen nimi on luontoaiheinen ja se päätettiin jo silloin kun plussa tuli testiin :). Oli vaan niin vahvasti tyttöolo... Aamos ja Liila on kyllä Omppuf ihanan kuuloisia nimiä kans.

Tänään illall tulee mun ystävä kylään, jolla on laskettu aika ensi viikolla. Ihana nähdä kohta millainen pallero sieltä tulee <3.

Mulla alkoi menkat kun neiti oli 4kk vaikka täysimetin vielä silloin, mä kävin kyllä synnytyksen jälkeen useampaan otteeseen ultrassa, kun jäi kohtuun istukan riekaleita ja siellä joka kerta sanottiin, että selvästi hormonitoiminta alkamassa ja olivat jo melko varmoja, että imetys ei pidä menkkoja poissa eli näin meillä. Samanmoisena on kierrot pysyneet kuin ennen raskautta, hyvä niin!

Hei taas piiitkästä aikaa kaikille toisen lapsen kuumeilijoille. Oon vähän taustalta seurannut tätä keskustelua ja en oo jaksanut ite mitään kirjotella.

Vatuvatu Onnea plussasta! Ja tsemppiä raskausaikaan. Marraskuussa saatte jo murun kotiin <3

Muille tasapuoliset tsempit jännityksiin ja pahoittelut niille joille täti on kurvannut kylään...

ON: Nyt eletään kiertopäivää vissiin lähemmäs 45 en oo jaksanut ees laskea. Mä toivon, raivoan ja rukoilen jo sitä tätiä. Terot loppu siis neljä päivää sitten. Hermona oon ollut ja rinnat kipeenä, mutta muuten ei merkkiäkään tädistä. Yhtään teidän muiden tilannetta väheksymättä toivon vaan normaalikiertoa ku tää kuumeilu olemattomilla hormoneilla on v***umaista. Testejä oon kuluttanut urakalla ja negaa ne kaikki näyttää. Itkupotkuraivarini enteilee toivottavasti tyhjennystä!

Sori tää itsekeskeisyys. Oon vaan niin surullinen.

loro: pahoittelut negasta :(
omppuf: ihania nimiä sun valinnoissa :) Voi teidän neitiä, ihana minä itte-vaihe :) 
Tuo on kyllä totta että elää siinä ajatuksessa että mitä voi tehdä jos nyt tulee raskaaksi yms..
huli: vanhuus tekee välillä tepposia :/ toivottavasti se siitä rauhottuis <3 Täällä menkat alko, kun kokonaan lopetin imetyksen...
Suppi: toivottavasti se täti nyt sinne tulis, ei varmasti ole helppoa kun kierto heittelehtii.. tsemppiä <3
Anmiha: tuota aikuisten seuraa töissä kaipaa ehkä eniten :D meillä töissä ei juurikaan ylitöitä tehdä, mut 8 tuntia saa juosta ees taas ilman taukoja. kotiin kun pääsee niin ei jaksa tehdä yhtään mitään... jotenki sitä ei oo yhtään ikävä :D

on: täti saapui... se olis sit yk 8...

Vatuvatu: Ollos hyvä vaan täällä meidän seurana, jos siltä vielä tuntuu. :) Kyllä se tulee vielä se aika, kun alkaa tuntua, että siirto odottajien puolelle on sopiva. :) Ja olisi joo pitänyt odottaa pari päivää ennen testaamista...

Peukkuja Ernalle, että miehen siittiöt on kestävää laatua. ;)

Pahoittelut vaniljille uuteen kiertoon siirtymisestä. :(

omppuf: Sinä olet ollut niin näkyvä kirjoittaja ja siitä saakka täällä, kun itsekin ilmaannuin mukaan, niin heti huomaa, jos oot pois. Lisäksi oot osannut ihanasti tsempata. <3 Lääkärikuulumisia odotellen. :)

huli: Mulla alkoi menkat pari kuukautta synnytyksen jälkeen. Imetys alkoi vähentyä siihen aikoihin, joten oiskohan sen takia sitten alkaneet niin nopeasti.

Täällä odottelen vain, että alkais nyt ne menkat... kp. 31/31.

loro: prkl nega.. Onko sulla muuten nyt jämptisti ollu tuo 31 pvää kierron pituus?
omppuf: Jaksamista! Eräs ystäväni pohtii ihan samoja kuin sinä kirjoituksessasi. Heillä pitkään ollut lapsettomuutta, hoidoilla kuitenkin saaneet kaksi tervettä lasta. Vielä haaveilevat kolmannesta. Ystäväni sanoi, että seuraavan yrityksen jälkeen on laitettava stoppi koko asialle, että pääsee elämässä eteenpäin. Elämä ikään kuin polkee paikallaan ja on ns. käymistilassa koko ajan. Lopettamispäätöksen jälkeen saisi "luvan" jatkaa elämää ja katsoa eteenpäin. Toivon sydämeni pohjasta, että viimeistään tutkimuksien/hoitojen avulla saatte lisää lapsia.
p.s. Muista tulla sit takasin, kun polikäynti on ohi! :)
huli: Mulla menkat alkoi 2-3 vkoa yöimetyksen lopetuksen jälkeen. Ensimmäiset kierrot oli todella epäsäännöllisiä ja pitkiä, 36-50 pvää. Pikku hiljaa päiväimetyskin väheni ja sitä myöten kierrotkin tasantuneet. Imetyksen lopetuksen jälkeen kierto aikalailla tuo 35pvää. Oliko sinulla ennen raskautta säännöllinen kierto vai onko raskaus ja hormonit sekoittaneet kiertoa?
Suppi: Toivottavasti pääset pian uuteen kiertoon! Varmasti henkisesti raskasta vaan odottaa ja odottaa..
vanilj: Eikö tästäkin kierrosta ehdi vielä saada joulutontun..? ;)

Mun ystävä sai aamulla pienen pojan! <3 Oih ja voih, kun oma kuume taas nousi johonkin uusiin ulottuvuuksiin.. Niiiin toivon, että viimeistään vuoden lopulla olisin onnellisesti raskaana. Niin kuin me kaikki :).

Täällä yksi kuumeilija ilmoittautuu mukaan.
Poitsu on nyt 5,5 kk ja toinen vauva olisi tilauksessa.

En edes tajunnut kuumeilevani vielä toista vauvaa. Harrastettiin sit miehen kans ekan kerran seksiä synnytyksen jälkeen tuossa puolitoista viikkoa sitten ja nyt on kyl aika vahvasti raskaana olo. Vatsa ollut niin sekaisin kun voi olla ja muutenkin kummallinen olo. Aluksi olin aivan järkyttynyt koko ajatuksesta mutta nyt jo toivon että testi näyttäisi plussaa (testin pystyy tekemään vasta muutaman päivän päästä).

Kuukautiset eivät ole synnytyksen jälkeen alkaneet mutta sellaista pientä vuotoa ja ovulaatiokipuja on ollut. Meinasivat neuvolassakin että lapsi olisi ihan mahdollista. Niinpä siis en todellakaan tietää osuiko seksi ns. otolliseen aikaan vai ei. Ensimmäistä lasta yritettiin pari vuotta joten olisihan se mahtavaa jos nyt muka heti tärppäisi. Mut ootellaan ny ja katellaan:)

Tervetuloa Faabio, olkoon vierailusi lyhyt. :)

Erna: Mulla on kierrot vaihdelleet pillereiden jälkeen 28-32:een päivään. Viime kierrot ovat kyllä olleet tuon 31, mutta näköjään tästä tulee pitempi kierto. Mietin kyllä, että jos ei huomenna ala, niin onkohan tässä syytä lähteä testiostoksille ja testata perjantaina uudestaan. Jotenkin ei vaan yhtään ole sellainen olo, että olisin raskaana, vaan lähinnä ramppaan jatkuvasti tarkistamassa, että joko ne menkat alkoi. Minä muuten kans näin tässä eilen pienen vauvan ja voi luoja, että tuli sellainen haikeus, että mulle kans. <3 Kyllä me kaikki tämän vuoden aikana raskaudutaan, piste!

Heipä! Mä ilmottaudun mukaan kakkosen kuumeilijoihin :) Tai no.. mun kakkosen ja miehen nelosen :D
Meidän nuorimmainen (eli mun esikoinen) on nyt 1v ja 1kk vanha ja tänään sit kävin poistattamassa ehkäsykapselit käsivarresta..
Esikoista tehtiin pitkään.. plussaan meni 2,5vuotta, joten suuria odotuksia "salama plussasta" ei ole.. Imetän myös vielä poikaa, eikä menkat oo vieläkään alkanut.. Tosin se saattaa johtua myös tosta ehkäsystä..
Pieni kiukkuuaa sylissä, joten pakko mennä iltapalahommiin..

Vatuvatu, mieletöntä, toi sun tsemppi siis tuotti oikeasti tulosta. Paljon onnea ja  kaikkea hyvää raskauteen!!! Varmaan täytyy itekkin tässä alkaneessa kierrossa turvautua tuohon greippimehuun!

Ja tervetuloa uusille! Ihana että saadaan uusia kuumeilijoita ja ketju pysyy pystyssä!

Ite edelleen vähän karttelen tänne tuloa, kun ei jaksa enää pettyä. Taas alkoi tiistaina menkat (kp.29). Ollaan oltu viikko reissussa, joten en onneksi kerennyt ajattelemaan koko asiaa, saatikka mitään testejä tehä. Sinänsähhän oli ihan hyvä ettei tärpännyt, kun huomenna on (ÄÄK!) viisureiden poisto, rauhoittavan kera :P. Mutta kyllä alkaa tää kuumeilu oleen jo liikaa, pitäs varmaan oikeesti unohtaa koko asia ja ihmetellä vasta sitten, jos menkat jääkin pois. Mä haluan sisaruksen esikoiselle ja vauvalin syliini :)!

Tervetuloa kaikille uusille ja pahoittelut kaikille jotka ovat saaneet ei toivottuja sukulaisia kylään...

Terkut ihanan keväisestä Roomasta, matka meni hienosti vaikkakin tämä minun tilanne on aika mielenkiintoinen...Menkkojen siis piti alkaa viime viikon keskiviikkona, mutta ei ole vieläkään ilmestyneet. Mutta testit (on tehty jo lukuisia...;)) näyttää negaa. Joko olen joku biologinen ihme tai sitten jännitään vaan niin kovin että menkat on jääny pois. Odotellaan siis...

Hoitovapaalla olen neidin kanssa edelleen, ja ollaan ajateltu että olen sinne asti kun tyttö täyttää 3 eli joulukuulle asti. Teen myös joka kuukausi keikkahommia. On ollu tosi kiva kun ei oo yhtään tippunu kärryiltä vaikka olenkin kotiäiti :) Toivotaan että työnantajat arvostaa sitten kun on työn hakemisen aika.

Aurinkoisia ilmoja kaikille ja onnea vielä VatuVatulle, ihanaa!

SaPaRo yk 4, kp37/28

Tiiättekö, täällä ei ole vieläkään menkat alkanu. Olen koko päivän laukannut vessassa tarkistamassa ja päätin oman mielenterveyteni takia käydä ostamassa kaksi testiä. Enkä malttanut odottaa edes huomisaamuun, vaan tein testin samantien. Kädet tärisee edelleen, kaksi selkeää viivaa siihen ilmestyi, tiistainahan en saanut testiin mitään. Miten tämä on mahdollista, kun ensin sitä tähtää juuri oikeisiin päiviin eikä mitään, sitten kun ei edes oikeina, tärppipäivinä, puuhaile, käy näin. Miehellä on sulattelemista, mutta itse olen yhtä hymyä. Yksi testi tuolla vielä odottaa, josko varmistan tuloksen huomisaamuna. ;) Mieltä vähän askarruttaa se, kun eilen oli maha kipeänä ja olin varma menkkojen alkamisesta, niin otin buranan. Toivottavasti siitä ei nyt ole mitään haittaa... :/

Voi onnea Loro, hienoa! Elä huoli, yhdestä buranasta ei taatusti ole mitään haittaa! (voin sanoa ihan ammatti-ihmisenäkin :))

Onnea Lorolle plussasta ja jarrusukkia matkaan :)
Saas nähdä millon mulla alkaa menkat.. vai alkaako ne ollenkaan.. Ostin varuiks nyt kuitenkin ovis-testejä, että voin testata kun on "ovis-fiilis" (tai jos on..) :D Mä oon kuitenkin tavallaaan kauheen malttamaton, vaikka tietysti täytyy olla realistinenkin.. Vaikeeta tämä vauvakuumeilu.

Onneksi olkoon loro!
Tervetuloa tuonne marraskuisten puolelle, mukava saada sinne jotain "tuttujakin".
Siellä tuntuu olevan ongelmat ja ajatukset hiukan erilaisia kuin täällä olevilla, jotka oikeasti ovat kuumeilleet.
On vähän sellainen olo, että taidan perustaa oman ketjun meille kakkosen kuumeilusta plussanneille. :)

Jaksamista kaikille, jotka joutuu lähtemään uuteen yritykseen. 

lorolle paljon onnea plussasta! Aikamoisia ootta, ku noin vaan plussailette :D. Jospa sun mieskin syttyis tähän raskauteen ja pääsisitte siitä yhdessä nauttimaan!

Takaisin