Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pahoittelut vatuvatulle, voimia sinne!

Omppuf: Ei hyrrää eikä hyrise, eli siis edelleenkin odottelen kierron käynnistymistä (imettäny en oo heti 2vk ollenkaan) Et tuntuu kestävän tämä, oon testannu ovulaatioliuskoillaki, mut niihin ei tuu ees haamuviivaa, vain yks viiva! Toivottavasti sulle lääkärissä löytyy apu!
 Varmaan unohtu mun hormonitoiminta sinne synnärille!!

Eli täällä on tosi turhautunu ja v******tunu akka, joka jo valmiiksi on masentunu töihin menosta, mikä koitaa kuukauden päästä!

Pahoittelut tädin kohdanneille!!!
Ja toivotaan että täällä taas joku sais yllätys plussan!
Täällä ainaki peukut pystyssä kaikkien puolesta!!

Erna: toivotaan, että "menkkamerkit" ovatkin merkkejä jostain muusta! Ei luovuta toivosta ennen kuin on pakko :). 

Hulille tsemppiä hormonitoiminnan käynnistelyyn! Varmasti turhauttava tilanne, kun ei pääse "tosissaan" yrittämään.

Onpas Omppufilla melkoinen kiertohistoriikki! Minkäslaista blogia ajattelit laittaa pystyyn, ihan tänne Vau:n sivuille vai bloggeriin? Itse olen aivan hurahtanut nk. lapsi- / lastenvaateblogeihin... Jäin kiinni äitiyslomalla ja edelleen pitää iltaisin kurkistaa blogimaailmaan :). Seuraileekos muut mitään blogeja?

Enpä uskonut näin sanovani, mutta JEE, mulla alkoi tänään vihdoinkin menkat :)! Eli YK1 pääsee nyt virallisesti käyntiin! Täällä jo joku "jännäili" mun puolesta, mutta valitettavasti tosiaan tuo pahoinvointi (lievä sellainen siis) menkkakipuineen on mulle ihan normaalia PMS-oiretta eikä enteile sen kummempia vaikka välillä omakin mielikuvitus lähtee laukkaamaan ;). Ikinä ennen synnytystä en oireillut ennen menkkoja juuri mitenkään, mutta nyt viime vuoden aikana joissakin kierroissa on ollut noita oireita. 

Noh, toivotaan, että ne oireet vaihtuisivat aivan erilaisiin oireisiin 28 päivän päästä... :) Alkukierto on siitä mukavaa aikaa, kun ei ole vielä piinapenkissä!

Anmiha: onnea tädin saapumisesta siis :D tsemppiä ensimmäiseen kiertoon<3
huli: voi hitsit noiden hormoonien kanssa, neon ärsyttäviä, toivottavasti pikapuoliin asettuis takaisin :)
Erna: luteaali vaihe oli sen 11 päivää, jos osasin oikein laskea.. Toivottavasti siellä se täti nyt kuiteski jäis tulematta ja se plussa pärähtäis testiin <3
omppuf: aikamoiset erot sun kiertopäivissä, höh... toivottavasti nyt sit tää ois se kierto :) toi oman blogin kirjoittaminen on yllättävän haasteellista. :)
SaPaRo: harmi että jätät meidät mut tuu joskus kertomaan kuulumisia :) Hyvä kun ootte yhdessä asian päättänyt niin varmasti ihan hyvillä mielillä on molemmat :)
Kartenk: pahoittelut tädistä :(

on:yk 8 alkaa pikkuhiljaa lähtee käyntiin  kp9.. onpas tää alku menny nopeesti. Ei oo täälläkään ehtinyt kun pikaisesti kääntymään, esikoinen on 40 asteen kuumeessa jo kolmatta päivää... huomenna uudestaan lääkäriin jos ei oo jo helepottanu...
Esikoisen synttärit ois lauantaina joten aika menee nyt sit esikoista hoidellessa ja yritän leipoa ja puunata tupaa puhtaaksi... onneksi on nyt saanut ajatukset ihan muualle ku raskautumiseen :) kaippa sitä tässäkin kierrossa noustaan kaivon pohjalta :) Yritän siis tosissani tässä kierrossa yritän että en stressaa enkä nouse sinne himpatin pilvilinnoihin turhaan.. :)

Hei! Nopeat omanapailut Täti on täällä 54 kiertopäivä oli onnekas. Tänään jo itkin täällä kotona kun mitään ei lisähormoneista huolimatta oo kulunut. En oo eläissäni näin onnessani ollut kuukautisista!

Sitten muille
Vanilj pääsee pian puuhailemaan jouluvauvaa ;) Kivoja synttäreitä esikoiselle! Toivottavasti kuume helpottaa pieneltä.

Anmiha: Meillä on samat onnenaiheet ;) Mulla myös menkkoja enteilevät oireet lisääntyneet. Onkohan sitä herkempi hormoneille nyt?

Vatuvatulle pahoittelut surusta. Toivottavasti jaksat tulla tänne päivittää vähän kuulumisia.

Omppufin blogi linkittymään tänne. Ihan varmaan se on huikea ja bloggaamisessa kehittyy vaan tekemällä :)

Kartenk Tsemppiä uuteen kiertoon! Testeillä ovis vaan esille ja pupupupupuilemaan :)

SaPaRolle hyvää kevättä. On varmaan ihan hyvä välillä pitää taukoa kovimmasta kuumeilusta.

Erna:  Muistan myös niin hyvin ne synnytyksen jälkeiset olot. Muutenkin tuntuu että nyt osaisin paremmin nauttia siitä vauva-ajastakin. Se on kuitenkin niin ohikiitävän lyhyt aika.

Onko täällä ketään muuta jota ajoittain ottaa päähän se että ympäristön lisäksi kaikenmaailman hömppäjulkkikset tuntuu sikiävän ihan ajatuksen voimalla ja puolet vahingossa. Mutta ehkä misseillä ja muilla on vaan niin paljon paremmat perintötekijät, että niitten sukulinjaa kannatta sitten jatkaa... Hmph. Katkerahan mä en oo vaan iloinen uudesta ihanasta kevätkierrosta :)

Suppi kiertopäivä 1/28-54

Hei kaikille! Täällä taas yksi kuumeilija lisää :) itselläni ollut kova vauvakuume jo pitkän aikaa, mies on vasta alkanut tottua ajatukseen että ehkäpä voisi toinen tullakkin, mutta mennään tyyliin, tulee jos on tullakseen. Esikoinen on poika ja tällä hetkellä 1,9-vuotias. On ollut erittäin vaativa lapsi :) joten miehellä menee hetki sulattaessa jos tulisikin toinen pienellä ikäerolla perään.

Niin sanottuja yrityskertoja on takana vasta tämä edellinen kierto ja nyt on menossa 27/28-32. Imettämisen lopetin kun poika oli 8,5kk (maidon tuotanto loppui) ja menkat taisivat alkaa jo imetys aikana ja tulleet siitä asti aika säännöllisesti kiertopäivä piteni synnytyksen jälkeen 28-32. Välillä saattaa olla vähän pidempiäkin.

Olen jonkin aikaa lukenut tätä ketjua. Joten jonkun verran olen perillä asioista. Mutta tässä tutustun ja yritän pysyä perässä :)

Erna: Joo tosiaan, minä en kyllä tiiä että kuka on nimityksen "kuukautiset" keksiny. Mulla nimitykset "kerrankahdessakuussa" tai "kolmiviikkoset" olis osuvammat. Siitä ovulaatiosta en tiiä, toivon niin että kohta se selviäis :D Voih.. :/ Älä vielä kaikkea toivoas menetä tältäkään kierrolta, onhan niitä oireettomasti alkaneitakin raskauksia! :) Nyt vaan peliin joku ihmeellinen kuukautisten poismanaus loitsu :o
loro: Hirveesti onnea matkaan :) Ja toki soppii odotella
huli: :( Höh! Joskushan se voi kestää jos maitoo vielä nouseekin jonkun aikaa kun pitkään imettäny. Toivotaan että teillä alkais pian pelittämään ja pääsisit plussaajiin pian <3 Tuli vaan mieleen että voihan sitä apua "starttiin" hakea lääkäristäkin jos tahtoo ja tarpeeks pitkään tuo välitila jatkuu..?
Anmiha: Onnittelut menkoista! :) Sullahan menis la ihan hilkulleen uudelle vuodelle jos nyt onnistuis? :)
vanilj: Onneksi selviydyit alkupäivistä! :) Nyt vaan nokka kohti uusia tuulia ;D Paljon paranemisia isollepienelle ihmiselle!! Kevätsiivoukset menossa?
Suppi: Ihanaa että toivat sittenkin avun nuo hormoonit :) Pakko kait se on kaikesta jotain pientä posiitivista edes löytää.. mut muuten kyllä pahoittelut ettet ollut jo raskaana :(
Zer: Tervetuloa!!! Mut voithan sit lohduttaa miestäsi, että harvat lapset (edes samasta perheestä) ovat samanlaisia luonteeltaan :) 

julkkikset raskaana: Olikin kysymys suppi :) Joo mua oottaa välillä niin paljon pannuun kaikki aitolehdet, ja sitten se toinen bimbomuija siitä viidakkosarjasta. Nyt tuo kiinteistötäti. Kaikkia iltapäivälehtien sivuilla olleita juttuja en ole edes pystynyt aukasemaan kun tiedän että varmaan rupeisin itkemään. Mut eniten kuitenkin kaikki raskaana olevat joille töissä on joutunut myymään tupakkaa. Mikäsiinäonaaaaaarrrrrrggggg!!!???
uutisiin reagoinnista: Oon tässä huomannu kun näitä lisääntymisuutisia on irl tullut. riippuu kyllä täysin uutisen kertojasta ja tavasta kertoa, että miten sitä itse reagoi. Joittenkin puolesta on tullut ihan vilpitön onnentunne heti ja sitten joittenkin uutiset nostaa täysin karvat pystyyn.

blogiasiasta: ehkä mä joskus uskallan vielä laittaa sen linkin, mutta nyt ainakin aluksi pidän ihan hiljaisena. Kun kerran oon tämmönen ujopiimä ;D Lisäks se ei oo mitenkään kauheen anonyymi kun laitoin kuviakin. Mut katsellaan... :o

Kymysyys: Tuleeko teillä päivän "puheenaiheet" ja huolet aina uniin asti? :o Minulle alkaa kehittyä kohta jonkinlainen lääkäripelko kun viime yönä uniin tuli kuva jossa istuttiin miehen kanssa hiekkalaatikolla. Ällövaroitus! Ja sitten päässä soi lastenlaulun musiikilla Älä tule pco, tule hyvä sperma.. Ai kamala minua..

kp 18

Vatuvatu: Pahoitteluni :( Toivottavasti asia on kuitenkin järjestynyt parhain päin ja pieni elämänalku olisi oikeassa paikassaan.

Anmiha: Hyvä hyvä, että kierto käynnistyi!

Suppi: Hienoa, että se täti sieltä vihdoin viimein saapui!

Zer: Tervetuloa kuumeilijoiden joukkoon, olkoon visiittisi täällä lyhyt!

Raskautuvat julkimot: Mä en pysty edes lukemaan kaikkia tuollaisia uutisia. En jaksa päätäni niillä nyt vaivata.

ON: Negatestit DPO 10-12 olivat oikeassa ja täti kaartoi keskiviikkona kylään oikein olan takaa! Nyt siis menossa KP3. Masennus meinasi iskeä, mutta eihän se auta. Tuulia päin vaan! Mulla on se TK gyneaika 16.4. (mulla pitäis olla ovis just silloin). Mä niin toivon, että pääsisin jatkotutkimuksiin, mun on päästävä! Mä pelkään, että passittaa vaan kotiin yrittämään :/

Ja vielä omaa: Sinne gynelle siis 16.4. Keskustelun ja selvittelyn tarve olisi siis kilpirauhasasialle (vajaatoiminta, lääkitys on), endometrioosille (joka todettu yksityisellä 12/2011), haluaisin myös, että munasarjat ultrattaisiin rakkuloiden/kystien varalta. Jatkotutkimuksina: tarkastettaisiin, että ovulaatio tapahtuu (jokin seurantaultra, folliultra? Kenelle näitä oli tehty?), onko munasolulle paikat auki eli kai munanjohdinten aukiolo selvitettävä (tätä pelkään kamalasti, kun kuulemma sattuu aikalailla. Oliko jollekin tehty ja onko aivan kamalaa?) Mahdolliset hormonimääritykset verestä? Mitä kannattaisi pyytää? Sitten miehen tutkiminen. Onneksi hän on myös aika "kuumeinen" ja valmis kaikkiin toimenpiteisiin.

loro: ihana kuulla, että mieskin vähän jo lämpenee :). Kai se on miehille vaikeampaa ajatella asiaa konkreettisesti ennen kuin omin silmin näkee :).
huli: yritä jaksaa odottaa vielä hetken aikaa menkkoja.. mullakin meni se kolmisen viikkoa imetyksen lopetuksen jälkeen, että menkat alkoi. Toivottavasti ne kuitenkin tulee pian ja pääsette yrittämään! Ei tarvisi töissäkään käydä niin pitkään sitten ;).
Anmiha ja Suppi: Onnittelut menkoista :). Olisko tämä kierto sitten SE kierto.. :)
vanilj: taas teillä pieni kipeänä! Toivottavasti paranette pian. Ja onnea 1-vuotiaalle :).
Zer: Tervetuloa ja komppaan muita sanomalla: olkoon visiittisi lyhyt :).
Hiutale: Pahoittelut :(. Onnea tutkimuksiin! Kannattaa laittaa paperille ylös kysyttävät asiat. Yleensä tutkimuksiin pääsee jos osaa/uskaltaa niitä vaatia. Varsinkin, kun olet menossa gynelle, etkä yleislääkärille. Mutta luultavasti gyne ainakin ultraa munasarjat ja kohdun. Jos sieltä löytyy jotain (toivottavasti ei), niin sitten luultavimmin jatkotutkimuksiin. Muuten ne ei varmaan ala tekeen munatorvien aukiolotutkimuksia ihan tuosta vaan. Sitten se olis mentävä yksityiselle. Olipas pitkä sepustus, toivottavasti sait jotain selkoa :).

Niinhän nuo näyttää kaikki julkimot sikiävän kuin sienet sateella.. Vai johtuuko se omasta kuumeesta, että ne kaikki lehtijutut huomaa? Tiedä häntä. Erityisesti Kiinteistökuningatar sai tämän naisen sappinesteet vähän kiehumaan joillain kommenteillaan. Mutta ei siitä sen enempää :).

Kp 31/~35 ja tiputteluvuoto alkoi. Vaikka mahdollisuukset tässä kierrossa olikin ihan minimaaliset niin miksi se silti ketuttaa näin paljon? Ja kaiken lisäksi on niin turvonnut ja pikkasen pläski olo :). Typerät menkat! :P

Mieli ja kroppa palaa halusta juoksemaan, mutta en tykkää (polvet ei tykkää) asfaltilla juoksemisesta. Ehkä täytyy vaan kärsivällisesti odottaa, että urheilukentältä lumet sulaa ja pääsee sinne pinkomaan  :).

Mukavaa viikonloppua!

Kiitokset kaikille tsempeistä, tänä aamuna ilman mitään ennakkovaroitusta täti kurvasi kylään pitkän odotuksen jälkeen, empä ole ennen näin ilostunu tädin tulosta!!!

Eli täällä pyörähtää näin ollen yrityskerta 1 käyntiin! JEE, arvatkaa oonko iloinen, että ei nyt sitten kummiskaan tartte tässä vaiheessa vielä mennä lääkärillä käymään ja hope so ettei myöhemminkään! Ja vihdoin päästään yrittämään oikeesti eikä vaan odotella et tapahtus jotain jonnekkin suuntaan.

Joku sanoi raskautuvista julkimoista, mulla näkyy punasta kun erehdyn lukee jutun jossa kerrotaan nuista!

Omppuf: Mulla tulee välillä uniin asti, ja ainaki kun töissä olin niin sillo tuli työasiat uniin ja sen takia on monta unetonta yötä vietetty, sen takia ei hirveesti innosta tuonne töihin paluu, mutta jospa se toinen tulis suht nopeesti, niin ei kovin pitkään tartteis olla töissä ja sen jälkeen sit kattos mitä tekee...

Erna: Mulla meni näköjään 2 viikkoa viimeistä imetyksestä, että menkat alko!

Tervetuloa  Zer toivottavasti vierailusi on lyhyt täällä!

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!!

Hei kaikille ja hyvää palmusunnuntaita :) sekä kiitoksia kaikille tervetulo toivotuksista :) aikooko joku lähteä esikoisen kanssa virpomaan? Me menemme käymään sukulaisten luona. Eikä poika vielä oikein ymmärrä, sen verran kumminkin tajusi kun vitsan antaa jollekkin niin saa herkullisen suklaamunan tilalle niinpä se yritti äitiä tänään vähän jekuttaa että ottaa toisen vitsan ja yrittää tarjota äidille, että onnistuiskohan vaihtokaupat ;D

omppuf: täällä kanssa joskus tulee päivän puheenaiheet uniin. Mitä milloinkin, mutta nyt viimeksi näin unta että tosiaan odotin ja olimme mieheni kanssa jo synnytyssalissa. Ilmettelin että mitä tämä on kun eihän minulla vatsakaan ole kasvanut paljon yhtään ja kävellessäni verta alkoi tihuttelemaan lattialle, olin ihan paniikissa ja yritin huutaa hoitajaa paikalle mutta ketään ei vaan tullut, mies yritti rauhotella sit heräsin. Oli kamala uni.

huli: tsemppiä uuteen kiertoon :) mullakin pitäis olla ihan oven takana jo täti tulossa mutta ei vielä ole näyttäytynyt

mulla menossa siis 29/28-32 ja olen ihan varma että alkaa näinä päivinä

Tervetuloa Zer munkin puolestani. Toivottavasti toiveet pian käyvät kohdallanne toteen.
Meillä on tänään virvottu isovanhempia. Loru jäi vähän puolitiehen, mutta suklaamunat tuntuivat hyvin pojalle maistuvan ;) Illalla vielä anoppilaan olis tarkotus ehtiä. Ootko muuten testaillut jo?

Omppufin uni oli parasta pitkään aikaan :) Täälläkin toivotaan samoja asioita, vaikkakin olen ajatellut että nyt koitan lähinnä saada ton kierron pelaamaan normaalisti parin kuukauden ajan. Sitten taas normaalisti toimivan kierron kanssa vois jotain alkaa toivomaankin. Teillä on varmaan pian jo se lääärivisiitti. Toivottavasti osaavat laittaa teidät oikeisiin tutkimuksiin.

Hiutaleelle tsemppiä uuteen kiertoon. Lohduttaudutaan sillä ettei jouluna tarvi olla laitoksella. :) Niin ja lääkäriin tsemppiä. Kannattaa tosiaan noi asiat kirjottaa paperille mukaan. Kun on niin peräti vaikea muistaa kysyä kaikkea siellä. Toivottavasti kaikki on kuitenkin ihan hyvin.

Erna: Pahoittelut tädistä. Täälläkin odotellaan juoksukelejä, vaikka ihan aloittelija olenkin. Mutta eikö olekin ihanaa kun aurinko alkaa paistaa ja kevään lupausta on ilmassa...

Hulille onnittelut odotetuista menkoista! Ja onnittelut myös lääkärivisiitin välttämisestä :)

Ootteko muuten huomanneet että kevät herättää hormonit ihan toisella tasolla. Tai näin lisääntymishaasteisena voi sanoa että kevät herättää tarpeen toisesta nyytistä. Hormonit luuraa jossain peräti piilossa :)

Ihanaa palmusunnuntaita kaikille!emoticon

Vanilj: toivottavasti esikon kuume on jo laskenut ja synttärit meni hyvin. Oliko teillä paljonkin väkeä kylässä? Hyvä tosiaan saada ajatuksia muualle aina välillä, ettei mieli kierrä liikaa näissä vauvajutuissa :).

Suppi: joo, on meillä kans onnenaiheet... ;). Kiva kuulla, että jollain muullakin PMS-oireet on muuttuneet synnytyksen jälkeen. Miettii vaan, et mitäköhän ne raskausoireet sitten on, jos menkkoja enteillään jo näin... Esikoisesta oksensin reippaasti yli puolen välin, mutta kyllähän sitä sanotaan, että toinen raskaus voi olla aivan erilainenkin.

Zerille tervetuloa jutustelemaan :)! Ootkos ajatellut jo testailla alkuviikosta...? Jänskät päivät...

Omppuf: joo, jos tästä kierrosta tärppäis, niin LA ois 2.1.2013. Hihhii, sun unias emoticon . Sulla on jotenkin mukava kirjoittamistyyli, varmasti on kiva blogikin :).

Hiutale: tsemppiä tuleviin tutkimuksiin!

Erna: täällä kans yksi sulia lenkkipolkuja odottava! Metsä ja lenkkarit kutsuis jo kovasti, mutta miksi, MIKSI tänään piti taas vaan tulla lunta lisää...

Hulille onnittelut menkoista emoticon, siitä se käynnistyy! Meitähän on useampikin sitten jännäilemässä samoilla päivillä huhtikuun lopussa...

Me oltiin tänään iltapäivällä katsomassa Dumbon jääseikkailuja Helsingin jäähallissa. Voi että meidän neiti oli fiiliksissä! Se nauroi, lauloi, hihkui ja huojui musiikin tahdissa ja ihmetteli lentävää norsua :). Pitäisköhän viedä tyttö johonkin temppukouluun tms. jo ensi syksynä kun se on niin meneväinen tapaus. Ne oli pikkuisen liikuttavia ne alle kouluikäiset miniluistelijat siellä jäällä, kun yrittivät pysyä pystyssä :).

En olekkaan taas vähään aikaan käynyt. Nopeasti vilkaisin teidän viestit läpi ja onnea paljon kaikille plussanneille.
Loro
miehesi olikin ihan oikeassa että ilman stressiäkin voi sen vauvan saada... mahtavaaa...

En nyt oikein voi kommentoida teidän juttuja kun olen vähän ulkona, mutta voitteko auttaa minua te viisaat naiset...

23.3. alkoi kierto... (viimeinkin joten älkää pahoitelko tädin tuloa) Edellinen kierto olisi siis tooodellaa piiitkä. silloin alku kierrrosta vielä vähän imetin joten voi sekin vaikuttaa. Nyt hankin ovis testejä, niitä en ole aiemmin käyttänyt. Aloitin eilen testailun siis kp10 ja testiin haalea toinen viiva. Sehän on siis nega, mutta tarkoittaako se jotain.. onko ovis siis tulossa ja viiva tummenee myöhemmin...tänään tai huomenna testatessa? Osaatteko vastata?

Maanantaita naiset!

Hiutale: Lohtuhalauksen lähetän sinne! :/ Hyvään aikaan mun mielestä sait ajan, jos juuri silloin sattuisikin ovis olemaan niin näkisi vähän minkäkokoinen "folli" siellä on kasvamassa/irtoamassa ja sitten sen limakalvon paksuuden yms. En usko kans että siellä mihinkään aukiolotutkimuksenn ryhdytään ennen kun ihan lapsettomuushoidoissa asti ollaan. Mut nuo kilpparihommat ja endot voi saada kyllä asioihin vauhtia. Riippuu tietysti ihan lääkäristä itsestään, ja sen suhtautumisesta yksityisen tutkimukseen. Luultavasti joudutte kyllä jonkinsortin jonoon, jotka on julisella hiiiivenen pitkiä :o Multa otettiin puolenvuoden yrityksen kohdalla ne hormonikokeet verestä ja määrättiin terot. Sen jälkeen onkin sitten saanut jonottaa kohta 8kk (yhdellä väli-ultrauksella ja uudella reseptillä). Toivon että teillä käy vähän nopeammin nuo jutut! Tsemppiä odotteluun ja oottelun ootteluun. <3

Erna: Kaikinpuolinen sikiäminen johtuu ilmiselvästi lohikäärmeen vuodesta ;). Katsotaan saadaanko me lohikäärme vauvat vai meneekö käärmeen puolelle :). Pahoittelut tiputtelusta! :( Tämän takatalven jälkeen ne lumet kyllä toivottavasti sulaa äkkiähetinyt, pääsee kunnolla tuulettaa ajatuksia lenkkipolulle.

huli: Onnea menkoista!!!! JEE varmaan helpotti kovastikkin? :) Niin kaikki työjutut pyörii kanssa unissa. Joudutko palata äitiysloman jälkeen vai jatkatko hoitovapaalle?

zer: Ihana tuo huijausyritys ;) Mut joo olipa sulla tosiaan hirveä uni! :( Millon ajattelit testailla?

Suppi: Niinpä, samoilla mennään. Miten voikaan toivoa niin paljon normaalia kiertoa?! Minä uskon että nyt olis tulossa lisäapuna ne clomit. Ollaanhan tässä jo jonotettukin jonkun aikaa ;D. Miten pitkiä kiertoja sulla on nyt ollu?

Anmiha: Kiitti :) Olishan semmonen temppuilujutskeli ihan hyvä varmasti tuon ikäselle, meilläkin meno alkaa olla sen verran villiä että kaipais jotain tuommosta riehumispaikkaa. Täällä ei vaan sellasta ole tarjolla :/ Ilmottautukaa siis mukaan ihmeessä :)

mammu: Riippuu tietysti ihan ihmisestä, että miten ne viivat menee. Sinuna testailisin kerran päivässä ja jos näyttää että ne viivat rupee vahvenemaan niin lottoisin lähestyvän oviksen puolesta. Sitten kun ne viivat alkaa olla yhtä tummat niin vaikka aamupäivästä ja illasta testiä? Tietysti sen O+:ssan jälkeen lopetetaan testaus ;)

On: Ylihuomenna vihdoin!

kp21/23-52

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille :)

tosin ei ole yhtään kiva kun sitä lunta taas tuli taivaan täydeltä emoticon oli niin kiva eilen koko perheen voimin kävellä lenkki keskustan kautta ihanassa aurinkoisessa säässä, vaikka vähän vilponen olikin päivä. Lumi oli jo hyvin sulanut että tuntui ihan keväiseltä, mutta ei enään :(

Suppi: Todellakin hormoonit ihan eri tasoa kun alkaa kevätaurinko paistamaan. Mieskin on huomannut että heti kun tilaisuus vaan koittaa niin olen kiehnäämässä ;)

Anmiha: Varmasti se olis kiva päästä itseään toteuttamaan temppukouluun yms. johonkin toimintaan. Varsinkin jos on menevä tapaus. Meidänkin poika on kova touhuamaan ja olen miettinyt vastaavaa tekemistä sille, varmasti olis kivaa :) Kuinka hyvin jaksoi olla tapahtumassa? Kauan se jääseikkailu kesti?
Meillä poika on tottunut katsomaan jääkiekkoa telkkarista, kun isi ja äiti on kovia lätkä faneja, mutta en ole viittinyt viedä poikaa vielä paikan päälle katsomaan kiekkoa, kun tosiaan on todella menevä tapaus, niin mahtaiskohan ensimmäistäkään erää jaksaa olla paikallaan :D tosin onhan siellä aina käytävät missä voi sitten touhuta kesken pelin, mutta jääkiekkokin aina keskittyy tuonne iltaan :/

Muutama olikin jo kysellyt että koska testailen. Tänään tein testin ja negahan se. Nyt on menossa siis 30/28-32. Eikön se täti kohta tule. On sen verran enteilevät merkit kun olen pari päivää ollut todella kiukkunen ja kaikki ärsyttää

Kiitos kaikille ihanaiset, nyt kun sitten vaan jaksaisi odottaa että vuoto loppuis ja pääsis tosissaan peittoja heiluttelee...Miehellekki jo sanoin että vaikka väsyttäs nii se ei kelpaa enää syyksi olla heiluttelematta peittoja :) Saas nähä et kuin käy!
Onneks on toi pääsiäinen välissä ja jo suunniteltu aikoja sit että mennään mökkeilemään, nii on vähä muutakin ajateltavaa et ei tuu vaan ootettuu tota oletettua kierron puoliväliä...

Suppi:Kiitoksia vaan, onneks ei tarttenu  nyt kuitenkaan tään pitempään ottaa! Joo myönnettäköön että olen kärsimätön luonne.
Anmiha: Kiitos, niinpäs sattuukin, onpas sitten enempi jännitettävää kun saa useemman puolesta jännätä kuin käy :)
Omppuf:Kyllä helpotti, ei tartte enää hermoilla et missä mennään.  Eli siis mies jää meillä viettää vanhempainvapaata+lomia joksikin aikaa, mie meen töihin ja sit elokuussa pidän kertyneet lomat, sen jälkeen tilanne on vähän auki, mutta näillä näkymin yrittäisin olla töissä siihen asti kun se mahdollinen kakkonen olisi tulossa, kun tiedän jo nyt että mulla ei selkä kestä työssäoloa hyvin pitkälle raskautuessa(sen verran raskas työ kyseessä et selkä sanoo sopimuksen irti aika äkkiä)
Zer: Pahoittelut negasta, jospa se täti kurvais äkkiä kylään niin pääsisit sieki uuteen kiertoon käsiksi, päästäis jännäilemään yht aikaa...

Olen edelleen aika innoissani, kun nyt voi olla siis mahdollisuus oikeesti raskautua, eikä tartte miettiä et missähän ne mun hormonit on mahdollisesti menossa...

Plussa tuulia kaikille!!!

Täällä ilmottautuu yksi uusi toisesta haaveileva äiti :) Ite olen 23v ja mies 20v. Meidän neiti siis nyt 5kk. Toista on yritetty ensimmäisen syntymästä saakka. Menkat ollu vähä miten sattuu ja nyt jäi kahdet välistä (toisten kohdalla ihan pikkuvuoto, yhdellä vessassa käynnillä) ja nyt sitten alkoi kunnon menkat kun olis pitäny ovulaation olla. Saas nähdä :) Greippi mehua on päivittäin juotu ja vitamiini ja foolihappo nappia otettu. Ensimmäinen tärppäs aikalailla heti kun alettiin yrittään oikeasti, siihen asti reilu vuosi meiningillä että tulee jos on tullakseen. Mutta pitääpä rueta tarkemmin tutustumaan että minkälaista väkeä tässä topicissa on :)

huli: jee, nyt vaan pökköä pesään ja yritystä kehiin! :) (hui, kun nyt jälkikäteen luin ton "pökköä pesään"! Ei siis oltu tarkoitettu mitenkään kaksimieliseksi :D.)
Anmiha: kuulostipa kivalta päivältä! Itsekin hauaisin poikaa viedä vaikka minne, mutta kun tota luonnetta on sen verran, ettei kaikkialle kehtaa vielä mennä, kun poukkoilee vaan ympäriinsä. Poika lähti kävelemään 10kk eikä sen jälkeen oo ollut paikoillaan muuta kuin nukkuessaan, jos silloinkaan :).
Sipevi: Tervetuloa! :)
omppuf: sormet ja varpaat ristissä ylihuomiselle! :)

Kp 1 pärähti käyntiin. Kierron pituudeksi tuli 33pvää, ihan kivaa! Saisikin vähän lyhentyä tuosta 35pvästä, että pääsisi yrittämään useammin! :) En jaksa odottaa ensi viikkoa, miehellä on nimittäin LOMA! Paiskii niin paljon töitä, että perhe-aikaa aina odotetaan innolla :). Mennään myös katsomaan ystäväni vauvaa, joka syntyi pari vkoa sitten <3.
Eilen illalla juuri ennen nukkumaanmenoa toinen ystäväni lähetti viestin, että heille syntyi aprilli-poika :). Arvatkaa vaan tuliko nukkumisesta taas mitään, kun ajatukset lähti lentelemään omille teilleen..

Ja hei, mikä tää tämmönen takatalvi on?

Suppi: hyvä että siellä täti on viimein saapunut :) onnea siis tähän kiertoon <3 Kyllä se kevät käynnistää ne loputki nukkuvat hormonit :D
Zer: tervetuloa joukkoon :) toivottavasti siellä ois tärpänny heti :) Ihan esikoinen! Täällä virvotaan vasta viikon päästä, luultavasti käydään isovanhemmilla näyttäytymässä ja kokkoa täytyy käydä kattomassa :) pahoittelut negasta :/
omppuf: mä pidän blogia ja se on semmonen niitä näitä vain, en mitään liian henk.kohtasta kuitenkaan oo alkanu kirjoittelemaan. mut kuvia oon sinne kyllä laitellu :) Aikamoisen unen oot nähny, mulla tulee herkästi uniin päivän puheen aiheet.. 
Hiutale:pahoittelut negasta, toivottavasti saat apuja kun lääkäriin meet <3
Erna: pahoittelut tädistä.. :/ tympeetä... tsemppiä ja voimia uuteen kiertoon <3
huli: onnittelut tädistä :D Tsemppiä ensimmäiseen kiertoon <3
Anmiha: mahtoi olla hieno dumbo esitys :) ainakin mun lapsuudessa temppukoulu oli ihan mahtava :D
mammu87: mä ovista tikuttelin vasta viime kierrosta ja mulla se meni ihan nurin kurin, kp 10 ja 11 haalea viiva, ja sitten kauan ei ollenkaa viivaa ja sit kp 16 ihan selkee O+... mut nyt tästä kierrosta oon tikutellu niin kp 12 haalea viiva ja tänään haalea viiva... joten en osaa sano miten toi menee, ilmeiesti normaalisti parin päivän sisällä pitäis viivan tummua..(?) eli mun vastauksesta ei tainnu olla mitään hyötyä :D
Sipevi: tervetuloa mukaan :) toivottavasti siellä tärppäisi pian :)

raskautuneet julkkikset, kyllä ottaa päähän.. ja lujaa.. mä vielä kiusaan itteäni että luen aina jutut kokonaan vaikka jo otsikkokin pistää ärsyttämään...

Poika parani ihmu kuumeestaan... 4 päivää 40 asteen kuume...lääkärissäkin käytiin, mut eipä mitään osannu sanoa kuin että tätä on liikkellä...
Eiliset synttärit meni aivan mahvasti :) Väkeä oli palijon, vaikka vain läheisimmät pyydettiin :D ja voittekko kuvitella että kaikki tulevat yhtä aikaa! ja kutsuttiin ihmiset kylään 13-18 välillä, niin miten voi olla että kaikki yhtäaikaa tulee... ja vielä kun meillä ei tätä tilaa niin mahottomasti ole :) mut hyvin meni, pieni poika oli hyvinkin onnellinen <3 mut voi vitsit miten poikki sitä olikaan synttärien jälkeen.. huh ny saa sit vuoden huilia ja kerätä voimia uusiin synttäreihin :D
Tänään olikin sitten neuvola ja 3 piikkiä sai, urrheä poju kun ei edes itkua tullut <3 mut nyt sitten saa murehtia kun alkoi epäillä nivustyrää, joten tutkitaan 3kk päästä uudelleen... kun nyt asettuis ettei pieni mies joudu mihkää leikkaukseen :/ joten siinä nyt sit on murehtimista kerrakseen
sit on : kp 13, haalea viiva ovistestiin eilen ja tänään, joten josko nyt tästä kierrosta sais hippasen aiemmin sen plussan :) (toivossa on hyvä elää) vattas vähä siltä tuntuu jot saattais se ovis teetellä tuloaan...

ois saanu takatalvi jäärä tulematta, mutta arvashan tuon... kivan valakoonen maa taas... ja voi tuo ihana kura tie joka ehti hetkeksi kuivaa on taas niin ihana kun sulaa taas uudelleen velliksi.. :S

Takaisin