Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mymme: Täälläkin tsempataan teidän puolestanne todellakin! Tuplatuulia sinne.

ideh01: Tervetuloa! Eiköhän tänne kaikki ole tervetulleita, tilanteeseen, ikään, kokoon ja näköön katsomatta. Pahoitteluni menetyksestänne, ei voi kuvitellakaan kuinka rankkaa tuollainen voi olla :'( Mielestäni mikään aihe ei ketään täältä sulje pois ja porukalla yritämme toisiamme tsempata.

Itselläni on todella masentava olo, vaikka mitään varmaa diagnoosia en ole saanut. Kopsaan tähän tekstin, jonka kirjoitin Raskaaksi 2012 - ketjuun;
"Anteeksi omaa napaa nyt vaan; Mä oon niin epätoivon vallassa :'( Toisaalta hävettää, kun toiset ovat vuosia yrittäneet ja hoitoja läpikäyneet tuloksetta. Mutta sitähän tässä pelkää, että se on itsellä edessä.
Siis mulla menossa kp23/36. Olen koittanut David liuskoilla tikuttaa ovista. Viime kierto oli mulle harvinaisen lyhyt 27vrk, joten siinä meni oviksen tikuttelu ajankohta ohi. No nyt tässä kierrossa ajattelin terästäytyä ja SAADA sen ovisplussan tai ainakin varmuuden, että nouseeko LH vai ei.
No aloitin tikuttelun jo kp9, negaa näytti selkeesti. Tikuttelin joka toinen päivä kp9, kp11, kp13, kp15 ja kp17, näihin testeihin en saanut muuta kuin kontrolliviivan, ei tullut haamun haamua. Kp17 aloitin sitten tikuttelun joka päivä. Kp18 ehkä hailakka testiviiva, samoin kp19, 20 ja 21. Laskurin mukaan mun pitäis ovuloida huomenna ma 13.2. eli kp 24. viimeistään. Tikuttelin torstaista kp 20 lähtien kaksi kertaa päivässä. No eilen kp22 ja tänään kp23 se haaleakin viiva on hävinnyt :( Mä oon ihan maassa.
Ei kai nuilla tikutuksilla ole ovis voinut ohi mennä ja tuntemuksia; limoja, nippailuja tms. en ole tuntenut. Ehkä viime viikolla oli hieman enemmän limaa, olisko se voinut sitten mennä jo silloin ohi. Musta tuntuu, että minussa ei ole muuta kuin vikaa. Aiemmin (ennen kuin aloimme "yrittää") seksi mieheni kanssa oli minusta ihanaa ja minä yleensä olin se aktiivisempi osapuoli ja halukkaampi. Nyt mieli on maassa ja hommatkaan eivät kiinnosta kuin "velvollisuuden tunnosta", kun lapsi on toiveissa. Ollaan kuitenkin harrasteltu aikalailla joka toinen päivä, joten sinänsä ei sen oviksen suhteen huolta. Mutta mietityttää vaan, että ovuloinkohan mä ollenkaan."

Hiutale: Eipä siinä mitään pahaa ole jos joskus omat asiat on ensimmäisenä mielessä. Itselläkin ollut viimeaikoina.
Jos sua surettaa/huolestuttaa kovasti se, että ovuloitko ollenkaan, niin sun kannattaa käydä gynellä. Se voi tarkistaa ultralla ootko ovuloinut tai onko ovis piakkoin tulossa. Se löytää myös sen jos jotain on pielessä. Ja sen voi sitten yleensä korjata. Tosin kun sulla vissiin on aika säännöllinen kierto niin luulen, että se ovis on sieltä vaan lipsahtanut ohi silmien. Mulla on sama ongelma Davidin puikkojen kanssa, ei niistä meinaa mitään selkoa saada. :)

Jos teillä on yk 3 menossa niin se ei ihan hirvittävän paljon ole, vaikka tiedän kyllä tunteen, kun täytyy taas odottaa. Se pettymys on joka kerta yhtä iso. :(

Vähän omaa taustaa: Mähän en ovuloinut lähes koskaan ja kierrot oli ihan mitä sattuu. Lähes kaikki yli 50pv. Mä menin gynelle ja siellä selvis sitten, että on tosi vaikea pco ja luomusti ei pitänyt raskaaksi tulla. Sain jo valmiiksi clomitkin. En tiedä johtuiko siitä, että lakkasin asiaa sressaamasta vai mistä, mutta jo seuraavasta kierrosta poika sai alkunsa jossain kp 32 tietämillä.
Synnytyksen jälkeen mulla onkin sitten ollut kierto ihan mitä sattuu ja uskonpa, että ollaan palattu takaisin samaan tilanteeseen, eli en edelleenkään ovuloi. Ainoa muutos on,että kierrot on entisestään venynyt.

ideh01: Mun puolestani ainakin tervetuloa. Se että jokin asia on raskas ja vaikea kohdata, ei ole mikään syy sulkea ihmisiä ulkopuolelle. Toista lastahan sinäkin kuumeilet, niin kuin me muutkin. Toivottavasti vierailusi täällä jää lyhyeksi. :)

Oon tässä ihmetelly miks sivustolle kirjautuminen ei onnistu, mut olinkin itse laittanut sähköposttin ,com eikä piste! Hohhojjaa x)

Mutru: Onnea ovisplussasta!! :) Ihana asia <3
huli : Pahoittelut negasta! :/ Onko alkanu jo uus kierto vai vieläkö samassa? :o
loro ja vatuvatu  :Paljon plussaisia tuulia loppukiertoon ++
Mymme: Toivottavasti teidän molemmat pienet selviää sulatuksesta ja tarraavat sitten kovasti kiinni :)!
hattarainen: Voi kumpa se teillä kuitenkin tärppäisi tästä kierrosta, sitten ei varmaan kierot hampaatkaan haittais ;)
Sukey: Väsymyshän kuulostaa vallan mainiolta! Tuossa vaiheessa kiertoa ;) jännäillään
Jennivee: Joskus on aikasemmin tullut myös luettua vastaava juttu :) Mut onneks tuossakin oltiin sitä mieltä että yli 1 veelle ei olis mitään haittaa. :) Ps. Siellähän on jo riskialtteimmat viikot takana, Onnea <3
ideh01: Tervetuloa! :)
hiutale : Älä nyt tyystin masennu! Eihän ne testit aina kerro koko totuutta, jos tuntuu että rupee ahistamaan niin älä ihmeessä testaile :) Täällä yksi joka ei ole kertaakaan saanut o-plussaa!

Täällä jännäillään loppukiertolaisten puolesta! :)

Ideh01, Tässä toinen aloittelija toivottaa sinut oikein lämpimästi tervetulleeksi! Ja osanottoni menetykseenne :(

Tällainen välikysymys teille sisaret.. How much chocolate is too much chocolate? Viime viikkoina tullut sponssattua Fazeria ihan isolla kädellä!

Hiutale käy ihmeessä gynellä, saat varmuuden asiaan. Itsellä oviskivut on ollu aina niin huomattavat, ettei tikuttelua ole tarvinnut. Ei ole kiva sekään, kun tartteis jumppailla niin ei kykene kivun takia! Nyt onkin ollut niin kummallinen olo, kun Pregnylin takia (?) ei ovulaatio ole sattunut yhtään!

Jaiks, kaksi yötä enää.. Kiitos teille kaikille tsempeistä, ne tulee taas tarpeeseen <3

kp14.

Kiva tulla mukaan:) Mukavaa päästä kirjoittelemaan toisten samaa toivovien kanssa.

Mä en ole ikinä oviksia tikuttanut, enkä juurikaan siitä tiedä. Eiks ne kuitenkin oo vähän samanlaisia kuin raskaustestit? Tai siis et niil mitataan "sitä jotain" hormoonia? Ajattelin, että jos tästä tuleekin nyt pidempi toiveilu niin voisi kokeilla sitä ovulaation bongaamistakin vaikka tarkoitus olisikin pitää tää toiveilu mahdollisimman stressittömänä. Tosin itseni tuntien olen hirmu malttamaton näissä asioissa:) Varmaan tuttu tunne monelle:)

Jännä nähdä miten kierto lähtee menemään. Ikinä ei kyllä ole ollut epäsäännollisyyttä kiertojen kanssa, mutta pelkään et jostain syystä kroppa rupeekin käyttäytymään kummallisesti. Tänään on ollut paineen tunnetta alavatsalla ja kumman vetämätön olo. Laskurin mukaan hedelmällisimmät päivät pitäis olla 28pvän kierron mukaan 13.02.2012 - 18.02.2012 ja 31pvän mukaan 16.02.2012 - 21.02.2012.  Toivottavasti tärppäis:)

En oo tätä ketjua lueskellut taaksepäin kauheesti. Jos haluatte jotain itsestänne kertoa ni olis kiva lukee.

Tervetuloa Ideh01:lle palstailemaan! Toivottavasti käyt vaan kääntymässä täällä

Näin lyhyesti kerrottuna meille oli tulossa huhtivauva, mutta syyskuussa todettiin keskeytynyt keskemeno, joka kaavittiin kaksi kuukautta myöhemmin (kohtu näytti viikko km-diagnoosin jälkeen tyhjentyneen itsestään, marraskuun puolessa välissä huomattiin, että sinne olikin jäänyt pieni pala istukkaa jäljelle. Siksi kaavinta tehtiin niin paljon myöhemmin). Nyt on piinapäivät meneillään, jännäillään jos meille tuleekin loka- tai marrasvauva.

Mymme, liika on silloin, kun susta itsestäs alkaa siltä tuntua Kyllä mäkin oon viime päivinä syönyt ihan pölönä (ei siis mitään levy päivässä -tahtia, mut reippaasti enemmän kuin tavallisesti kuitenkin). Oon tuntenut siitä vähän huonoa omaatuntoa, kun lääkäri sanoi silloin keskemenon todetessaan, et raskautta yrittäessä kannattaa syödä herkkuja mahd. vähän. Insuliini tekee hallaa näissä hommissa kuulemma..

Hiutale, komppaan Vatuvatua. Jos asia mietityttää, niin käy gynellä. Tietty se maksaa jonkin verran, mutta ehkä se on kuitenkin sen arvoista?

ON: tänään bongattu alavatsan nipistelyjä. Ja kyllähän sen tietää, mitä sitä ensimmäisenä ajattelee (tietysti liian optimistisesti, mutta ei pessimismi ihan aina kannata, eihän?). Miehelle jo sanoin, että jos täti ei kurvaa paikalle viikolla, niin viikonloppuna taidan tehdä testin..

Sukey, yk 2 kp 21/25-33

Hei vaan kaikille pitkästä aikaa! :)

Kävin täällä km:n jälkeen kirjottelemessa, mutta nyt onkin sitten unohtunut kirjottelu. Se km:n jälkeinen kierto siis tuli ja meni, 25 päivää oli pituus. Nyt menossa kp 23, ja tässä kierrossa alotettiin siis yritys, mut yritykseks se taisikin vaan jäädä :) Tänään ollu tosi menkkamaiset olot alavatsalla, vielä ei siis menkat oo alkanu, mut luulen, et huomenna alkaa.. eli kierto lyhenee varmaan taas ton pari päivää.. Kokeilin tänään myös kohdunnapukkaa, ja se on tosi alhaalla, mut kuitenki aika kova. Mut joo, eiköhän sitä voi jo ruveta katselemaan uusia yrityksiä kohti, jotenkin vaan tuntuu siltä :D

Eli jään seuraanne tällä kertaa pidemmäksi aikaa, ja yritän nyt kirjoitella vähän ahkerammin :)

Tervetuloa ideh01! :)

Komppaan hiutale muita, että jos tuntuu, ettet ovuloi, niin käy gynellä. Ei siitä haittaakaan ole, käynnistä siis. :)

Mymme: Suklaata ei voi syödä liikaa. :D Tietysti jos paha olo tulee, niin sitten pieni tauko on hyväksi. Siis semmoinen pieni, että edelliset vähän laskeutuu, sen jälkeen voi jatkaa. :P Tulehan sitten kertomaan, miten kävi.. huomennako jo? :)

Sukey: Loistavaa, nipistelyä! :) Mulla oli kans viime viikolla joku päivä, mutta en hoksannu pitää niitä minään. Nyt tuntuu, että on nälkä, nälkä ja vielä kerran nälkä. Eihän nämä "oireet" välttämättä vielä mitään ole. Piti silti katsellu tuolta plussaus-gallupista, että moni näytti saaneen plussan jo ennen menkkojen alkamista, että hmm... Nyt siis kp. 24/28-32.

kiraffe: Ihana kuulla sinun kuulumisia! Hyvä homma että kierto on palautunut uomiinsa. Tosiaan eihän siitä raskautumisesta tiedä kun vasta sitten kun kk:t alkaa. :);)

Täällähän alkaa porukalla olemaan oireita melkei kaikilla! :) Taitaa tulla tälle kuulle paljon plussia. Yritän taltuttaa flunssaa ilman lääkkeitä.. vihreetä teetä ja salilla käymistä :D Saas nähdä tuntuu että pahemmaksi on vaan menny :o

Nams suklaa olis kyllä hyvää (varsinkin se fazerin keksisuklaa), lyötiin tosin miehen kanssa pienimuotosta vetoa, että jos mä pääsen tavoitepainoon ennen syksyä niin nämä lähtee vietnamiin sitten loppuvuodesta <3

Yk10 ja kp:t alalaatikossa

Kiitokset onnitteluista <3 Alkaa tuntua jo todelliselta kun viime neuvolassa kuulin sydänäänet ekakertaa ja viimeviikolla oli np-ultra <3

omppuf, juoppa kuumaa mustaherukkamehua ja sekaan sokeria! Lähtee ne pöpöt, sen voin taata! itse alan sitä juomaan aina kun olo tuntuu flunssaiselta ja pahimmilta taudeilta on säästytty =) *koputtaa puuta*

Hei kaikki!

Terveisiä täältä lokakuun lahjoista. Toivottavasti en ole ideoillani ja ajatuksillani loukannut/masentanut ketään teistä, tarkoitan viime viestiäni. Halusin vaan jakaa teidän kaikkien kanssa pitkän yrittämisemme lopputuloksen ja ajatuksia siitä minkä uskon auttaneen itseäni. olen yrittänyt kaikkea mahdollista näiden vuosien aikana ja oltiin jo kerran istumassa jorvin lapsettomuusklinikallakin, kunnes luonto päättikin näin.

Tottakai se on niin että jokainen kokee asiat omalla tavallaan, ja kun elämäntilanteet on niin erilaiset niin se mikä sopii toiselle, ei välttämättä sovi toiselle. Mutta silti plussia tulee ja toivottavasti tulee lisää!! paljon tsemppiä teille kaikille! Käyn aika ajoin täällä lueskelemassa niin että kun seuraavaa onnistaa niin pääsen onnittelemaan. Ei muuta kuin vuodenvaihteen vauvoja odotellessa.

Ja Mymme: Sulla on ollut rankkaa. Paljon jaksamista ja tsempitystä myös minulta! Meillä on yhtä kauan yritystä takana!! Esikoista yritettiin 5v ja tätä toista 2v. Toivon ihan hirveästi että myös sinulle tärppäisi, noissa hoidoissa juokseminen on varmasti todella rankkaa.

Sukey: Voi kunpa tärppäisi. Kurjaa että sulla on tuo keskenmeno takana, se on varmasti ollut rankkaa. :(

Minulla on nyt rv 5+1. Ihan hirveästi jännittää joka päivä että jatkuuko tämä onni, toivottavasti selvitään "Pörrön" kanssa loppuun asti.

Terveisin Barbamama

Mukava kuulla barbamaman ja Jenniveen kuulumisia , hienoa että on asiat hyvin. :)
Mymme, suklaata ei voi syödä liikaa :) paitsi just, jos alkaa itseä jo ällöttämään, mutta siihen pisteeseen asti suap syödä niin palio ko sielu sietää ;) Nimimerkillä Kokeiltu on!
kiraffe toivotaan että kp:t sullakin normalisoituisi. Kiinnostuin, mitä ja miten toi kohdunnapukan kokeilu kertoo kierron vaiheesta? ei jaksa just nyt googlata :) Teillä näyttää vauva täyttävän kohta 1 v, onnea sinne :)
loron ja Sukeyn nippailuthan kuulostaa hyvältä! ;) ;)
Ja voi ei, vieläkö tässä pitää minunkin tuntea huonoa omatuntoa herkkujen syönnistäkin... voi ääh. En aatellut että se vaikuttaisi raskaaksi tuloon, mutta kaipa elimistö on tietysti niin kokonaisvaltainen kokonaisuus että kaikki vaikuttaa kaikkeen :(

Tervetuloa ideh01 minunkin puolestani. Osanotot menetyksenne johdosta! :,( 
Muutamalla sanalla minusta, meillä toinen lapsi ollut toiveissa melko lyhyen aikaa eli 10/11 lähtien, mutta kierrot on olleet mitä sattuu. Mulla todettiin viimein alkuvuodesta kilpparin liikatoiminta joka tod.näk haittaa asiaa, lääkkeitä oon nyt syöny 1 kk ajan ja ne voi ilmeisesti estää ovulaationkin. Vasta kunhan saan tän homman kuntoon , uskallan ruveta pikkuhiljaa toivomaan raskautumista. Esikoisen yrityksessä meni 8 kk ja silloinkin kierrot heittelivät, mutta kuitenkin noinkin pian onnistuimme.

Sadepilvi kp 28 / ?

Barbamama, kävin laskurissa katsomassa, niin nippa nappa ehtisin vielä lokakuisiin, jos nyt olisi tärpännyt Aina kun nipistää tai tuntuu muuten hassulta, olen melko varma, että plussa tulee, mutta hetkinä, jolloin ei tunnu mitään, olen varma, että täti kurvaa kylään jossain vaiheessa. Ja päivät kuluvat tosi hitaasti, tuntuu, että kp 25:een on vielä ikuisuus..

omppuf, sulla on ainakin kannusteet kohdallaan! Kyllä joku kaukomatka lämpimään keskellä pimeää talvea kuulostaa ihanalta!

Jennivee, tuo sydänäänten kuuleminen ensimmäisen kerran ja np-ultra ovat kyllä niin ihania tapahtumia, jos kaikki on kunnossa

Mymme, onko teillä huurunenien siirto huomenna?

Sukey, yk 2 kp 22/25-33

Voi Sukey! Nyt pidetään peukkuja että niin todella kävisi. Olisi aivan ihanaa saada joku teistä tuonne Lokakuun Lahjoihin. Odotan kovasti!

Barbamama&Pörrisemoticon

Mikä on vatuvatun tilanne? Milloin oot työt aloittamassa? Joko ootta hoitopaikan saaneet? Oon ite miettinyt just tuota samaa, että jos tässä töihin menis ja sitten raskautuiskin. Ois kyllä kamala totutella uuteen paikkaan oksennus kurkussa. Tai jäädä sit heti alkuun 3kk saikulle. Eli toisinsanoen varmasti pidetään 6kk tauko yrittämisestä, jotta keretään uuteen tilanteeseen sopeutua. Ei tosin olla vielä tehty päätöstä töihin paluusta ja siis silloinkin alkaisin vasta etsiä sopivaa paikkaa. Menipä omanapaiseksi!

Onko Sukeyn uupumus jatkunut? Ja vielä nippailuja, toivotaan toivotaan! Heti sit tänne juoruamaan kun testi tulee tehtyä!

ideh01:lle tervetuloa jutustelemaan! Osaanotto menetyksestänne. Toivottavasti kierto olis heti säännöllinen! Ja vielä enemmän tietenkin toivotaan sitä tärppiä ;)!

Hiutale, mä kans suosittelen että heität ovistikut roskiin. Mulla kävi just samoin, että parina päivänä tuli hailakka viiva ja sitten se katoskin. Lopetin sen homman siihen, kun alko niin ressamaan. Tsemppihalaus sinne!

Mymmelle ruuuuutkasti onnea huomiselle!!!

Kiraffelle tervetuloa takaisin! Toivottavasti et nyt kuitenkaan kovin pitkään viihy täällä kuitenkaan.

Loro, kuulostaa ihanalta nuo nippailut ja varsinkin tuo nälkä! Jospa...

Jäiköhän mulla jotain sanomatta?

Mutta siis omasta olosta ei oo paljoa kerrottavaa. Ei siis ensimmäistäkään oiretta mihinkään suuntaan. Odotellaan siis vuodon alkamista ja sitä myöten seuraavaa kiertoa. En oo vielä tehnyt lopullista päätöstä seuraavasta kerrasta, eli riskeerataanko hampaanpoisto. Ehkä se sit just tärppäis kun se ei ois niin toivottua. Saa nähä, toisaalta ois kyllä ikävä jos oiotut hampaat menis kokonaan takaisin virheasentoihin. Ois saanut nyt tärpätä niin ei tarvis jossitella, oisimpa muistanut että särkylääkkeet vaikuttavat ovulointiin! Tyhmä minä.

Lopuksi vielä tuosta etusivun jutusta. Pitäis nyt sitten vissiin käydä tuota foolihappoakin ostamassa?

hattarainen, jos ostat jotain raskaus- ja imetysajan monivitamiinia, niin niissä on mukana myös foolihappoa. Foolihappoa myydään myös erikseen omina tabletteinaan, mutta kun kävin apteekissa niitä kysymässä esikoisen odotusaikana, niin farmaseutti suositteli monivitamiinivalmistetta. Paras tietysti olisi, jos saisi tarvittavan foolihapon kasviksista (sitä on muistaakseni eniten vihreissä kasviksissa), mutta itse en ainakaan syö tarpeeksi kasviksia. Siksi otan lisän purkista.

ON: väsymys ei ole jatkunut, nyt on vaan nippailua/muuta omituista tunnetta välillä alavatsalla. Voihan se olla, että täti kurvaa jossain vaiheessa paikalle, mutta katsellaan. Vielä ei ole tosissaan tullut mietittyä testin tekemistä, jos vaikka malttaisi odottaa viikonloppuun asti. Tulen kyllä heti kertomaan, kun testi on tehty tai hillopäivät alkavat.

Toivottavasti Mymmekin tulee kertomaan tänään kuulumisiaan meille

Sukey, yk 2 kp 23/25-33

Täällä ei ole tapahtunut suuntaan tai toiseen mitään... eli suoraan sanottuna v****taa tää tilanne!
Mutta tuli vaan mieleen et jospa se valkovuoto + veriviirut toissa viikolla oliski ollu ovulaatio, eli oisko mahdollista et mulla olis tulossa toiset menkat synnytyksen jälkeen? Vähäkö olisin tyytyväinen, sit pääsis yrittämään oikeen tosissaan! Sori omanapailu mut ärsyttää tää tilanne kun ei oo tietoo et missä mennään?

Hei vaan!

*Sadepilvi* : Öö no mullakaan ei ihan varmuutta tosta kohdunnapukasta oo, mut luin et jos on raskautunu niin sen pitäs nousta ylös ja olla tosi kova ja kiinni. Mut se kuulemma on niin yksilöllistä, et siitä ei voi ikinä mitään varmaks sanoa. Mulla se on nytkin kova mut ihan tosi alhaalla, en ihan selkeetä vastausta löytäny sille et mitä se merkitsee.. hirveen vaikea löytää tietoo tosta aiheesta, kun toiset sanoo toista ja toiset toista. Mut olen kuitenkin pessimisti ja ajattelen että se on sitä että menkat alkaa :)

Niin, tänään onkin jo kp 26, laskeskelin ihan väärin tossa sunnuntaina, eli jos tänään menkat alkaa nii sit on kierto sen 25 päivää, ja se on mulle vielä ihan normi. :D  Mut ei tosissaan menkkoja oo viel kuulunu, mut mitään en uskalla kyllä toivoa. Johan tuota vois testailla tietty tänään, mut en tiedä uskallanko.. On vaan sellanen olo että sieltä ne menkat tulee kuitenkin. :D

Kohdunnapukasta. Itse kun hankin kuukuppia, niin törmäsin tuohon kohdunnapukka-asiaan. Silloin luin, että kuukautisten aikana kohdunnapukka olisi matalimmillaan, mutta joillakin se silti saattaa olla niin ylhäällä, ettei siihen yletä.

Mikä on omppufin tilanne?

hattarainen ja Sukey
: Toisaaltahan olot on hyvät - oireettomatkin - niin kauan kuin ei tule niitä menkkaoloja. :) Toivotaan kovasti. Itselläni tuli eilenillalla sellainen menkkamainen selkäkipu ja ajattelin jo, että eipä sitten tähän kiertoon. :/ Mutta nyt on tavallinen olo ilman minkäänsuuntaisia oireita.

Tsemppiä hulille ja toivottavasti tilanne pian selkiää!

Kiraffe, tee testi! ;)

loro, kp. 25/28-32, ja näin unta viime yönä, että olin raskaana <3

Hattarainen: Mulla alkaa työt jo ensi kuussa eli en olis ehtinyt kuin ne pahimmat kuvotukset kärsimään kotosalla. Vaan niin mulla kävi viimeksikin, uusi työpaikka ja samantien raskaaksi. Kyllä sen kestää, ei teidän sen takia kannata paussia pitää. :)
Hommattiin poika yksityiseen päiväkotiin kun ei muuta löytynyt. Toisaalta haluais jo töihin ja toisaalta ei millään henno jättää poikaa, mutta eipä ole muutakaan mahdollisuutta.

Sukey ja loro : Nippailut, nälkä, se kumma aavistus...optimismi kunniaan! Jos se voisi olla, niin se todellakin voi olla. ;)

Kiraffe: Vaikka en sinua tunnekaan, on aina ikävä kuulla kun noin käy. :( Tämä saattaa olla vanhojen ämmien (en siis minä) tarinoita, mutta olen kuullut että keskenmenon jälkeen uudelleen raskautuminen olisi hitusen helpompaa. Toivotaan, että ämmät tietää mistä puhuu. :)

Omaa höpinää: Tänään oli viimeinen mahdollinen päivä plussata, kun alkaa olla viime touhuilusta miehen kanssa sen verran aikaa. Työvuorot, väsymys ja kipeä poitsu ei oikein innosta peittoja pöllyttämään, pikemminkin tuuletellaan tunteita tiuskimalla toisillemme. Eli ei siis mitään toivoakaan lokavauvasta.
Nyt kun täti koputtelis ovelle, eikä tulis superkierto niin pääsis uudelleen yrittämään ja silloin onkin kaikki konstit käytössä. Kahvi saa jäädä, painoa pudotetaan, seisotaan päällään, touhutaan jtp vaikka kuinka ketuttais,tikutetaan ovista vaikka kerran tunnissa. Ikävä kyllä greippiä en voi syödä ja punkusta en tykkää, mutta kaikki muut konstit kokeillaan. Joten antakaas tulla vinkkejä, vaikka kuinka kummallisiakin, niin minähän testaan.

Ai niin, siitä foolihaposta, aika harvassa monivitamiinivalmisteessa on riittävästi foolihappoa, joten kannattaa tosiaan ruokavaliolla huolehtia siitä, että varmuudella saa riittävästi. Foolihapossa kun on se hyvä puoli, että sitä ei voi saada liikaa. Foolihappovalmisteet on yleensä reseptillä eli ei kaikkien suinkaan niitä tarvitse käyttää, jollei ole erityistä syytä. Jos taas on, niin lääkärit yleensä jo hyvissä ajoin ennen raskauden yrittämistä muistuttelee foolihaposta.

Ja suklaa, ei sitä saa kieltää, Ei, Ei, Eiiii! :)

edit: No niin, pitäis ensin lukaista mitä asiasta on kirjoitettu (siis foolihaposta) etusivulla ja sitten vasta kommentoida itse, joskin tiedot ON saatu lääkäreiltä.

Takaisin