Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ainiin tervetuloa ideh01:lle, kyllä aina  porukkaan mahtuu lisää kuumeilevia! Pahoitttelut raskaasta kokemuksestasi!

Lisäys tohon edelliseen kirjoitukseeni : Kertokaas tyhmälle vähän nuista ovistikuista, et mitenkä niiden pitäs toimii? Kun itelle tuli viimeviikolla ovistikkuja ja olenki tehny nyt muutamia, viimeviikolla siihen testiviivan kohtaan tuli haalee viiva ja nyt sitten testailin ja se haaleeki viiva on kadonnu, et kuuluko sen kadota kun ovulaatio oilis tapahtunu vai mitenkä? Mie en ymmärrä, mulla ei taida olla onnea noiden testien kanssa! Taidan nakata kuikkaa pyllylle noilla!

huli : Ovistikut on jokaisen itseään kiduttavan raskautujan välttämätön varuste. Omissa tikuissani kehotetaan aloittamaan tikuttaminen kp 11 aikoihin ja jatkamaan joka päivä suunnilleen samaan aikaan (ei aamupissasta).
Mullakin tikuissa testi viivan tummuus vaihtelee kierron aikana, mutta kyllä se aina selkeemmän tumma on ollut silloin harvoin kun ovis on ollut. Tosin mä yhdistän tikkujen tuloksen aina siihen miltä omassa kropassa tuntuu, ovislimat, nipsasut alavatsalla jne.

Periaatteessa ihan turhiahan ne on, jos säännöllisesti touhuilee ukon kanssa ja vähäänkään tuntee omaa kroppaa, mutta jännää ajanvietettä. Voi sitä riemua, kun testiviiva on yhtä tumma kuin kontrolliviiva (ainakin näin harvoin ovuloivalla).

Ja jos oikeasti on huolissaan siitä, että ei esim. ovuloi lainkaan, niin silloin ne on aivan käsittämätön sressinlähde. Niiden tulkinta on jotain korkeampaa tiedettä, ainakaan mulle ei ole vieläkään selvinnyt milloin tumma on tarpeeksi tumma jos sen jälkeen ei ole viivaan lainkaan. Ja sitten vielä niitä täytyy muistaa pitää pissassa yhtä kauan aikaa, ettei tulos sen vuoksi vääristy.

Joten, kuikan pyllyssä niistä todennäköisesti olisi enemään hyötyä, ihan tavallisen raskautumisen yhteydessä, erilaiset hoidot ja muut ongelmat onkin sitten asia erikseen.
...ja silti minäkin niitä käytän.

No niin ihanaiset kanssapalstailijat! Olenkin ottanut tavaksi kirjoitella jotain joka päivä. Siispä asiaan..

Jennivee: Kiitos vinkistä! Täytyypä testailla :)
Sadepilvi :Onko sun kilppari-arvot lähteny menee oikeeseen suuntaan?
Sukey: Kunpa teillä olis nyt tärpännyt ja viimein pääsisit täältä palstalta odottajiin :)
hattarainen: Ikävä olis jos joutuisitte pitämään taukoa, vaikka hyvähän se on hampaat kuntoon saada. Voihan sitä raskaus alkaa ilman oireitakin! Pidetään vielä toivoa yllä :)
huli: Montako kiertopäivää sulla on alla? Mulla tapahtu viimeks ovulaatio kp 30+jotain, ainakin ultran mukaan.. ja just tässä kierrossa ihmettelin tuommosta ihmeellistä limaa kp 12 tai 13, eli lottoisin oviksen tai kiinnittymisen puolesta :D
kiraffe: Noniin testiä kehiin! :)
loro: Oih ihana uni varmaan :) Jospa olisi enne??
vatuvatu: Ootko testaillu tähän kiertoon r-testiä? Missä vaiheessa kiertoa olet?

Foolihaposta: En ollu ennen tätä toisen yritystä moisesta kuullukkaan, en syö lisävitamiineja. Ei vaan jaksais niistäkin vielä ottaa ressiä :D Onneks tulee syötyä jonkun verran kasviksia ja hedelmiä ja marjojakin päivässä, jospa ne riittäis.

Nimiasiaa: Rakastuin jonku aikaa sitten nimeen Aamos <3 Iski kun salamana kirkkaalta taivaalta, että jos joskus pojan saapi niin tuo on nimi. Miehessä toki vähän vielä pehmentelemistä ajatukselle ;D Mutta... tytöllekkin on toki jo päätettynä (miehen ehdotus) :) Pääsis vaan käyttöön asti!

Täällä tullaan kierrossa muitten perässä :) Olen vieläkin kipeänä (flussassa), suun kauttaa joutuu hengittää ja en oo oikein saanu unta viime öinä. Oloja on varmaankin ihan turha kuulostella kun on tämä tauti :) Tuskimpa niitä muutenkaan vielä olis.

Helou leidit!

Tervetuloa ideh01 ja pahoittelut menetyksestä.. Toivottavasti vierailu tällä palstalla jää lyhyeen ja pääset tuonne odottajien puolelle, kuten toki muutkin!! :)

Mymme, Voi kun saisittekin tuplaonnen! :) Olikos siirto tänään, miten meni? :)

Kiraffe, tee testi!! :)

Täällähän on monella lupaavia oireita ilmassa! :) Nyt sais kyllä tulla kunnon plussa-aalto tähän kuuhun!! :) Itse taas toivon kovasti, että oireita EI tulisi, koska viime raskaus oli oireeton ja nyt menneissä kierroissa on ollu vaikka ja mitä oireita ja plussaa ei vaan kuulu. Eli jos oireita ei näy niin toiveet on korkeella! :)

yk 7 kp 20/30 (oviksesta laskien..)

omppuf: Olen mä testannut tässä kierrossa, viimeksi tänä aamuna :D Negaahan se näytti, enkä muuta odottanutkaan. Oon elämäni aikana ollut 3 kertaa raskaana, joista 2 siis mennyt kesken ja joka kerralla olen tiennyt kauan ennen plussaa.

Nyt mennään jo kp40/? (silloin kun on normaalikierto, kesto on noin 30-35pv.)
Mutta kuten jo tuolla aiemmin sanoin, on meneillään vähän kuiva kausi ja tunnelma on kotosalla sen verran kireä, että tiedän varmuudella, että tästä kierrosta EI tultu raskaaksi.

Täällä on nyt niin paljon lupaavia enteitä ja varmoja plussia, että tarvitaanhan joku tasoittamaan keskiarvoa. 

Omppuf: Öö mullahan siis oli viimeks menkat syyskuun lopussa ja sen jälkeen ei ole näkynyt, eli epäilen et mulla toi imetys sotkee vielä tota hormonitoimintaa... ja epäilen et ei ne viel rupee mua tutkimaankaan kun on niin "vähä aikaa" synnytyksestä ja imetän vielä, niin varmaan tarttee lopettaa imetys ensiks ennenkun tapahtuu mitään millään saralla, mikä vähän harmittaa kun kummiskin haluisin lapset pienellä ikäerolla...Että mulla sit ilmeisesti toimii tuo imetys vähän turhankin tehokkaana ehkäsynä.
Eli varailinpa papa- kokeeseen aikaa ja sainkin maanantaille ajan ja kävipä niin ilosesti että pääsin vielä lapsettomuus asioista vastaavalle ihmiselle, eli saan maanantaina tietoo et missä mennään, katotaan siinä samalla kun ottaa papa-kokeen, kun tuli puheeks et huolettaa vähän tää oma tilanne...Mutta siis maanantaita odotellessa.
Sori tänään on kyllä ollu niin omanapailuu tää miun homma, pahoittelut siitä kaikille!

Plussatuulia nyt tälle palstalle!!!

Iloista ystävänpäivää tytsit! Ootte aika ihania!

Siirto oli kuin olikin tänään! Mutta valitettavasti toinen alkioista ei selvinnyt sulatuksesta, mutta yksi 5-soluinen salamatkustaja saatiin kyytiin! On se vaan niin hurja tunne, kun näkee pienen pienen mannaryynin ja ei voi muuta kuin toivoa.... Jotenkin on niin helpottunut tunne, nyt on tehty se, mitä tehtävissä oli ja ei auta kuin odottaa mitä tulevaisuus tuo tullessaan!

Syksyä ja hoitojen jatkamista en aio nyt miettiä, kevään ja kesän aion olla näistä hommista lomalla. Tai no, en nyt ihan.. Kyllähän te tiedätte ;D

Oli muuten aika outoa käväistä "asioilla" taas kesken työpäivän. Voi työkamut, kun te vaan tietäisitte.. :D

Omanapa overdose!
Kp16/27, pp0

Hyvää Ystävänpäivän iltaa kaikille!
Kiitos kannustuksesta Vatuvatu, omppuf, Mymme, Sukey, Hattarainen.
Mä tosiaan kävin joulukuun alussa gynellä (yksityisellä), se oli tarkastus, kun epäilin itse endometrioosia ja vaikka mitä, kun oireena oli yhdyntäkivut ja välivuodot. Otettiin papa, joka onneksi oli puhdas. Käynnillä gyne totesi siis endometrioosin emättimen pohjalla ja emättimen takaseinämässä/emättimen ja peräsuolen välissä :( Sillä käynnillä ei lapsen suunnittelusta puhuttu muuta kuin ohimennen mainitsin ja lääkäri vain sitten sanoi, että sehän olisi endon kannalta parasta, että tulisin mahd. nopeasti raskaaksi. Ja jos en raskaudu tässä muutaman kuukauden kuluessa, niin sitten olla uudelleen yhteydessä sinne päin. Mietin vain, että kuinka kallista yksityisellä kaikki testit ja käynnit sitten ovat. Perusjututkin maksavat jo yli100e ja siihen päälle testit ja tutkimukset, niin johan tulee hintaa. Onko teille yksityinen laittanut lähetettä kunnalliselle tai voiko laittaa? Lisäksi mä varasin tk:sta ajan lääkärille, joka on erikoislääkäri (gyne). Hänelle vain on monen kuukauden jonot. Saan ajan ehkä huhtikuulle tai toukokuulle :/ Mietinkin, että pitäisikö yrittää neuvolan kautta päästä?

Mymme: Nyt tsemppiä pienelle alulle! <3 Ystävänpäivän kunniaksi vieläpä!

omaa vielä: Kävin viime viikolla kilpirauhasasian kanssa lääkärillä kuulemassa kontrolliverikokeiden tuloksia. Eipä olleet arvot juurikaan mihinkään muuttuneet lääkityksellä (aloitettiin lokakuussa kokeeksi 50mikroa/pvä Thyroxin vajaatoimintaan). Nyt TSH 3.96 ja T4V 14. Nostettiin annosta puolella eli nyt menee 0,1mg päivässä.

Hiutale, kyllä mulla ainakin siinä keskenmenoasiassa yksityinen gyne laittoi lähetteen kunnalliselle puolelle. Uskon, että lapsettomuushoidoissakin pätee sama, että lähetteen saa kunnalliselle puolelle, vaikka asiaa alkaisikin hoitaa yksityisellä puolella.

Mymmelle paljon plussatuulia! Tuo "asioilla" käyminen kesken työpäivän tai vapaapäivän pitäminen keskellä viikkoa on kyllä hankalaa. Itsellä ainakin oli edellisessä työpaikassa tosi syyllinen olo, kun lähdin asioille kesken päivän (työhaastatteluun, josta en ollut kertonut silloisella työpaikalla) tai pidin keskellä viikkoa vapaapäivän päästäkseni np-ultraan. Ja kyllähän tuosta jälkimmäisestä joku työkavereista arvasikin, että missä kävin, kun uutisen ilmoitettuani hän sanoi ajatelleensakin, että menisin ultraan

Sukey, yk 2 kp 23/25-33

siis tää ei oo totta. Miten mä voin aina olla väärässä...

Testasin sitten tänään (kuten monet teistä kehottikin) ja kaksi selkeää viivaa ilmestyi testiin, eli siis plussasin. En käsitä, olin ihan varma että menkat alkaa, ihan sellanen olo, mut sitten pärähtikin plussa testiin.. tää on niin outoa. :) hyvällä tavalla. Vielä en kyllä uskalla innostua, tai ajatella sitä että jos kaikki menee hyvin nii la osuis tosi tosi lähelle mun synttäreitä.. Kummittelee se keskenmeno, joten eiköhän pitäne ottaa aika rauhallisesti nyt, ja toivoa vaan parasta. 

IHANAAAAAAAAAAA! Voi Kiraffe onneaaaaaaaaaa!Mä arvasin et sä oot, siks käyn tääl koko ajan ramppaamassa.

Minkäs lasketun ajan laskuri antaa? Mikä viikko menossa - 3+? Tuutkos lokakuun Lahjoihin? Siel on jo pitkä lista odottajia. Lämpimästi tervetuloa! Nyt meit on tästä kuumeiluklubista jo kaks Lokakuisissa,  jihuuuuuu! Ja kolmas vielä ja vielä neljäs tai viideskin, vielä ehtii...kuka kuka?! Who´s next?Tahtoo lisää jengii mukaan sinne!!!

Ei ei ei Kiraffe, nyt ei tuu keskenmenoja, me vedetään tää homma kunnialla loppuun asti. Annetaan itsellemme lupa hehkuttaa, Lokakuisiin siitä vaan! (paraskin sanomaan...tsekkaan vieläkin monta kertaa päivässä onko housuihin tullu verta...) Lokakuussa on meillä vauvat, ja nyt kun oikeen uskotaan siihen että kaikki menee hyvin niin menee hyvin!

Psykosomatiikkaa emoticon

höhöö, raskaussumussa kirjoittelin nimimerkkejäkin väärin, sorry!
Mut mä oon siinä uskossa ja toivossa et Sukey tulee kans! Huh onneks tätä voi muokkailla, muox muox.emoticon

Barbamama&"Pörrö"

kiraffe: Onneksi olkoon!

Näemmä ne vanhat ämmät, joista aiemmin mainitsin tosiaan tietää mistä puhuu. ;)

Ooooo, ihanaa kiraffe!!! Mahtavaa ettet joutunut tämän pitempää vierailu tänne tekemään :D!

Mymmellekkin rutkasti tsemppiä, jospa tämä olisi juurikin se 9kk päästä sylissä pötkättelevä tapaus <3!

Olipa Hiutale tylsää, että eivät arvot olleet yhtään parantuneet, jospa tää tuhdimpi annos auttaisi asiassa! Mulla on itsellänikin autoimmuunitauti ja samalla tavalla etsitään tasapainoa lääkkeillä. Nyt tuntuu että oma olo alkaa olla reilassa, samaa toivon sinulle!

Omaa napaa jälleen tähän loppuun, eli nyt on alkanut tuntemukset: täydelliset oireet ennen kuukautisten alkua. Eli näyttäis tästäkin tulevat taas lyhyt kierto, ihan ihmeellistä kun aluksi vetäs tosi pitkiä kiertoja ja nyt taas ihan toista laitaa. Ihana kun pidätte tätä gyne-juttua pinnalla, oon tehnyt päätöksen että seuraavalle kierrolle varaan ajan. Olisiko oviksen kannalta käydä ennen ovista vai sen jälkeen gynellä? Siis kun juurikin kiinnostaa tuo ovulointi, että tapahtuuko sitä. Oon kans alkanut vähän epäillä itselläni tuota endoa, ihan vaan näiden juttujen takia, joita olette täällä puhuneet. Ja mullahan on nyt jo kaksi viikkoa ollut aivan kummallista kipua alavatsalla, en ymmärrä mitä se vois olla. Nyt on kyllä jo helpottanut ja tavalliset kuukautisoireet tulleet tilalle.

Nyt puuhkitaan plussatuulia kaikille ja joka puolelle!

Onnea kiraffe!!
Mymme, hieno homma!! Kunpa tarraisi pikkuinen oikein kunnolla kiinni ja menisi seuraavat kaksviikkoa äkkiäää!!!
omppuf  mukavia piinapäiviä sinulle kierron loppuun :)
Barbamamalla pyörii siellä sukatkin jaloissa, hih :) Kunpa pääsisikin lokakuun lahjoihin... olis omatkin syntsät sillon, niin passais ihan mieluusti.

Sorry! ei koskaan jaksa eikä muista kommentoida kaikkia yksilöllisesti :)
Asioilla käyminen kesken päivän, meillä se on vieläpä siitä ongelmallisempaa raskauden alussa neuvolan tai np-ultran takia, koska meillä on työn luonteesta johtuen merkattava työaikalistalle käytännössä jokainen tunti, mitä hommaa olet tehnyt. Että jos on vaikka 2 h ultrassa niin se on "muuta palkallista vapaata" ja jos tulee kysymyksiä niin pakkohan syy on selittää.

Mulla ei oo kilppariarvoja vielä tsekattu lääkityksen aloituksen jälkeen. Tällä viikolla on verikoe kuitenkin. Oon nyt syöny Tyrazolia 20 mg päivässä, olo on muuttunut kyllä mutta ei varmaan tarpeeksi, tai sitten on heilahtanut toiseen äärilaitaan vajaatoiminnalle.

Täällä menkkoja odotellessa :(
Ai niin heheh :D pakko paljastaa *ällö*juttu, kun kelleen muille ei tämmöstä kehtais sanoakaan, :D Viimeksi menkat pääsi yllättämään mut yöllä ihan totaalisesti :O Nukuin alasti ilman mitään suojia ja jokainen ymmärtää mitä siitä voi seurata....kaikki vuodevaatteet vaihtoon ja..... Pahinta (vai parasta??) oli että olin silloin työmatkalla HOTELLISSA. Arvatkaa nolottiko aamulla tsekata ulos hotellista...mitään tietenkään ehtiny tai edes pystyny siinä aamulla siivoaan...no en nyt respassa TO-dellakaan mitään maininnu, mutta oli ihan pakko jättää huonesiivoojalle lapulla anteeksipyyntö, nolotti niin helvetisti  emoticon emoticon  Naisen elämää!

Hei, ja vielä ehtii eli hyvää ystävänpäivä iltaa :)
onnea plussanneille ja paljon paljon plussatuulia kaikille tasapuolisesti!

Täällä ilmoittautuu vauvakuumeilija, kuume senkun vain nousee nousemistaan... Pikkusisarusta haaveissa esikoispojalle. Mä kuumeilen liikaa, mies hillitysti.. Tarkoitus oli että "tulee kun on tullakseen" mutta nyt alkaa jo ilmaantua stressiä pintaan... puolisen vuotta ilman ehkäisyä. Vielä ei olla tarkkoja ovispäiviä kattottu. mut luulenpa että tästä eteen päin siitä otetaan selvää..

Koko ajan "löytyy/tunnistaa" jos jonkinmoista raskausoiretta, mitä kaikkea se mielikuvitus ihmisen päässä osaakaan tehdä.. Esikoinen sai alkunsa ennen kuin edes ehdittiin aloittaa yrittämistä.. mut nyt kakkonen ei puolen vuoden jälkeen ole ilmoittanut tulostaan...

Hetken menee tutustuessa teihin kaikkiin kirjoittajiin, täytyy aloittaa lukemaan vanhempia juttuja heti :)

Takaisin