Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Multa tuleet taas oikea yleisen höpinän viesti..

Jos täällä on joku laiska lääkärissä kävijä, niin mä oon laiska lantiopohjan lihasten harjoittaja.. Aina välillä tulee mieleen, että pitäisi tehdä asialle jotain, ettei lihakset ole ihan pilalla mahdollisen toisen lapsen jälkeen, mutta se jää aina ajatuksen tasolle.

Kotikonsteista: me ei olla kokeiltu oikeastaan mitään kotikonsteja. Punaviini on pahaa, samoin greippimehu. Ei ole myöskään mahdollisuuksia mihinkään pidä pylly ylhäällä 8 tuntia seksin jälkeen -virityksille, koska mahdollisuudet harrastaa seksiä illalla nukkumaanmenon jälkeen ovat täysin nolla Yksi lapsi ollaan kuitenkin jo saatu aikaiseksi, eiköhän se toinenkin vielä joskus ilmoittele tulostaan ilman kaikenlaisia poppakonsteja..

Sukey, yk 2 kp 18/25-33

loro: Mitä kipulääkettä syöt? Itse en ole nyt uskaltanut ottaa mitään, kun burana tai ketorin ovat olleet ne, jotka parhaiten tehonneet menkkakipuihin. Mutta eikös ainakin buranaa (ja kaikkia tulehduskipulääkkeitä) suositella vältettäväksi, jos yrittää lasta.

omppuf: Kiitos. Tuossa laskurissa on kierto yhden päivän liian pitkällä (laitoin päiväksi sen, kun ensimmäiset veriviirut näin) ja kierto on sellaista 36-37 (joskus ollut jopa 61, mutta nyt lähes puoli vuotta tuota 36). Joten ovislaskurienkin mukaan ovulaatio pitäisi olla noin 13.2. (eli maanantaina) ja hedelmälliset päivät 10-15.2. huomisesta lähtien. Eli silloin luteaalivaihe olisi normaali 12-16 vrk. Ja jos ovistesti näyttää plussaa eli LH korkeimmillaan, niin sen jälkeen 24-48 tunnin kuluttua ovulaation pitäisi tapahtua. Jos siis ovis olisi minulla ma, niin testin pitäisi näyttää plussaa la tai su aikana. Ja jos luteaalivaihe ei ole kovin lyhentynyt (toivottavasti ei).
Eli näin se pidemmässä kierrossa menee. Saa odotella noin 3 viikkoa ennen kuin ovis edes tulee :/ Mutta tyytyväinen olen, jos kierto pysyy tuossa noin 35vrk:ssa, ettei siitä pitene eikä lyhene kovin paljoa. Kunhan vaan hormonitoiminta olisi normaalia.

Eli tikuttelu jatkuu ja peukkuja pidetään pystyssä, että viikonlopun aikana saisin oviksen bongattua.

Ootteko ikinä kuullu että oviksessa olis tullut piiikkusen semmosta punertavan ruskeaa limaa? Ihan vaan pikkusen? :o Mulla tuli tänään ja säikähdin että nytkö se täti päätti jo uudestaan tulla kun jätti yhen kerran välistä. Ihan hukassa olen..
Nyt kuitenkin vasta kp 14..

omppuf, silloin kun mä kävin yksityisellä sen omituisen vuodon takia, niin lääkäri sanoi sen hetkisestä vuodosta, et se oli sellaista, et se olis voinut viitata myös ovikseen. Eli onhan se ihan mahdollista

Kiitos vaan kaikille jo varovaisista onnitteluista, mutta mutta taisipa olla liian aikaista!
Teinpä tänään uusinta testin päivällä ja siihen ei kyllä tullut sitten yhtään mitään. Eli onpas sitten aika mysteeri tuo muutaman päivän kestänyt valkovuoto+veriviirut.( ja siis valkovuotoa on edelleen)
No uutta yritystä kehiin vaan, kyllä kai se pienokainen sieltä joskus nappaa.

omppuf: En tiiä, miten yskän saa pikkuiselta talttumaan, mutta olen itse ollut aina "flunssayskijä" eli saan flunssan aikana tai jälkioireina yskän. Olen yrittänyt kaikkea mahdollista: imeskellä kurkkupastilleja, juoda vettä, nostaa päätä tyynyjen avulla, nukkua mahallaan jne. Mikään ei ole sellainen toimii aina -keino, vaan milloin mikäkin auttaa. Codetabseja (tms.) imeskelin viime yskän aikana ja ne helpotti, mutta niitä ei nyt tietenkään vuosikkaalle voi antaa. Pikaista paranemista pienelle!

Hiutale:
Minä olen syönyt Ibumaxia (eli sama vaikuttava aine kuin Buranassa). Silloin jos menkat eivät kunnolla ole alkaneet, mutta maha enteilee kipua, olen ottanut varmuuden vuoksi Panadolin. Minä olen käsittänyt, että buranaa yms. pitäisi välttää ovulaation aikaan, koska voi siis estää sen, mutta muulloin syötynä eli esim. menkkojen aikana siitä ei olisi haittaa raskaaksi tulemiselle.

Voi harmi huli. :(

Minä en tiiä, olenko jo niin vauvakuumeen houruissa, mutta mulle tuli tänään aivan ihmeellinen tosi euforinen ja varma olo, että nyt on onnistunut. Oikeastaan jo eilen tuntui siltä, että on onnistunut, mutta tänään tunne oli jotenkin tosi tyyni ja euforinen. Sekaisinkohan tässä on menossa... :D kp. 20/28-32

huli: Tai sitten voi olla että päivällä oli haaleampi näyte ;D
sukey: Okei eli mun ei tarvii huolestua! :) jesjes kumpa se oliskin ovikseen liittyvää.
loro: Voihan se olla että sun kroppa yrittää kertoa jotain ;). Jännäillään! 

Kävin ostamassa hunajaa kaupasta ja ollaan kohta voiton puolella meidän ensimmäisessä flunssassa <3 En siis onneksi itse ole kipeä :D Apteekista hain myös jotain yskänlääkettä joka oli tarkotettu yli puolenvuoden ikäselle lapselle annoin sitäkin 2milliä :D

Loro: Mä olen kanssa käsittänyt ne särkylääkkeitä koskevat kehotukset samalla lailla kuin sinä. Se buranan "mahdollinen" ovulaation estovaikutus kesti muistaakseni jotain pari päivää ja sitten on taas ok. Itse en kyllä muista käytinkö buranaa kun esikoista tehtiin, varmaankin, sillä se on ainoa särkylääke, joka mulle tepsii.

Huli: Voi kurjuus, mutta mä en ole vielä valmis luovuttamaan sun suhteen. Se ei vielä välttämättä näy päiväpissassa vaikka aamulla näkyiskin.

Omaa höpötystä: Mulla myöskin on ollut ihan ihmeen rauhallinen ja tyytyväinen olo. Mä olen tavallisesti sellainen, että kun edes epäilen, että vois olla mahdollisuus, että oisin raskaana testaan uudestaan ja uudestaan ja aloitan aivan liian aikaisin. Tänä aamuna oli vaan sellainen rauhallinen enpä testaa tänään olo. Ja kaiken lisäksi mulla on netistä tilattuja raskaustestejä vino pino vessan kaapissa.
En mitenkään vertaa omaa oloani Loron fiiliksiin, sillä ei ne ole asioita joita voi vertailla, tää vaan on niin tavatonta mulle, että oikein itsekin yllätyin. Toivottavasti Lorolla on paremmat syyt olla tyyni ja tyytyväinen. :)

Olipas taas tullu paljon viestejä! <3 Ihanaa, mutta nyt en kyllä enää yhtää muista kelle piti kommentoida ja mitä.. :D
Huli: Toivottavasti oli vaan laimeempi näyte.. Ehkä se vielä vahvaksi plussaksi muuttuu! <3
Loro: Jollain ennemmin tällä palstalla kirjoitelleella muistaakseni tuollainen olo enteili juurikin sitä parasta asiaa! :) Toivotaan! :)

Mites mymmen ultra meni? :) Tuliko selvyyttä koska seuraava huurunenä siirretään?

Kotikonsteista täälä on koitettu vaikka ja mitä. Greippimehua oon lipitelly muutaman kierron ja punkkua ajattelin koittaa tässä kierrossa..Ehkä! :D Sitten nyt käytössä on myös se vehnänalkioöljy. Olen myös koittanut nostaa pyrstöä ylemmäs pupuilun jälkeen, mutta ei tulosta. Ovistikut on täällä käytössä, koska mä en ainakaa osaa erottaa ovislimoja miehen eritteistä!! :D

Omaa: Tänään kp 16 ja tulihan se ovisplussa sieltä!! :) Tuli vaan pari päivää myöhemmin ku yleensä. Eli ovis sitten varmaan huomenissa. :) JEEEEEE!!!! :D Eilen viiva oli ihan hailu ja tänään aiva hyppäs silmille! Mä oon aiva täpinöös ku luulin jo, että täs kierros en ovista nää! :) :) Taitaa vaan kierto nyt pidentyä pari päivää..

Muillekkin plussapuhureita!!

Yk 7 kp 16/28-34

Tänä aamuna tehty nega, eli jotakin muuta tää nyt sitten on, huonoine oloineen ynnä muine tuntemuksineen. Mutta ei sinänsä harmita, koska jospa tämä enteilisi kuukautisten tuloa. Ja sitten voisi rueta oikeesti yrittämään, koska esikoisen kohalla se yritys meni sivu suun, kun nappasikin ekalla kerralla.

Toivottavasti teillä muilla nyt on parempi tuuri ;)

omppuf: Enpä muistanut koko hunajaa! Itse yritin hunajamaitoa meidän lapselle tarjota, kun viime syksynä yski kovasti, mutta hälle se ei maistunut. Mutta olen kyllä kuullut, että hunaja tosiaan saattaa auttaa. Itselleni nuo reseptivapaat yskänlääkkeet eivät ole auttaneet, mutta ilmeisesti reseptillä saatavat ovat tehokkaampia. Hyvä, jos alkaa mennä parempaan päin! :)

Missä vaiheessa kiertoa Vatuvatu olikaan? Toivottavasti sunkin rauhallinen olo ennustaisi masuasukkia. :)

Mutrulle paljon onnea ovisplussan hyödyntämiseen. ;)

Oli noista kotikonsteista puhe, niin minä en ole mitään erityisiä konsteja kokeillut. Sitä vehnäalkioöljyä voisi kokeilla ihan ihonkin vuoksi, mutta toistaiseksi mennään ihan omalla painollaan. Greippimehusta ja punaviinistä en välitä, pylly ylhäällä en jaksa nukkua (selällään harvemmin saan edes unta) ja ihan oman hygienian takia pyrin käymään vessassa puuhailujen jälkeen. Mutta jokainen tyylillään. :)

kp. 21/28-32.

Loro: Olishan se ihanaa jos tää olo sitä enteilisi, mutta kun kierrossa mennään jo kp 36/luoja yksin tietää miten pitkä kierto tällä kertaa tulossa, niin ei se enää kauhean todennäköiseltä vaikuta. :) Taitaa olla vaan tilanteen hyväksymistä tää mun oloni.

On kai vähän samat ajatukset kuin Hulilla, että kunhan vaan päästäis taas uudelle kierrokselle niin ois hyvä.

Heihoi! :)
Aamusta asti yrittänyt sisään kirjautua, mutta jostain syystä heitti herjaa salasanasta. Mutta nyt täällä!
Tuosta Buranasta.. Pitkäaikainen käyttö saattaa vaikuttaa ovulaatioon, mutta ei esimerkiksi viikko vielä tee mitään. Tai ainakin näin farmaseutti-ystäväni ja lääkärit ovat kertoneet.

Omaa napaa: Ultra meni oikein hyvin, tänään piikitän Pregnylin ja tiistaina laitetaan viimeiset matkalaiset kyytiin (jos selviävät sulatuksesta). Yep, monikossa :)
Jos ei näistä tule tulosta, jatkuu hoidot sitten ensi syksynä.

Kp. 13/27

Oi Mymme, nyt teille sitten tuplaonni kerralla, joohan!

Taitaa tulla aika omanapainen viesti, kun on taas niin pettynyt olo. Tuskin mä ovuloin tässä kierrossa ollenkaan, ainakaan limoja ei ole näkynyt. Jos oikein yrittää kuvitella, niin ehkä se oli sitten maanantai-tiistai jolloin ois ollut mahiksia. Mutta nekin limat saattoi olla miehen tuotoksia... Täytyy sanoa että on ihme jos tästä kierrosta plussais, on jotenkin aivan satavarma olo että eipä tästä mitään taas tullut. Ja jos ja kun tästä kierrosta ei tärppää niin sitten tuleekin monen kuukaudes tauko, jos vain mulla maltti pitää. Mullakkin ois viisureiden operointi ens kuun lopussa, joten ei sitä viittis sitten enää riskeerata. Päivittäisen kivut, kun työntävät muut hampaat ihan kieroon. Ja kun kaikkia ei kerralla voida repiä, niin pitää sitten vielä odottaa se seuraavakin aika. Ahistaa jo valmiiksi! Katotaan niin ei mulla kuitenkaan itsehillintä pidä. Oon sitten kierohampainen tuore äiti... Oon muuten syönyt tässä kierrossa särkylääkkeitä, noiden hampaiden takia, niin jospa se selittäs tän ovuloimattomuuden.

Hulille pahoittelut ihmeellisestä väärästä haamusta?!

Mutrulle onnittelut oviksen pongauksesta, mahtavaa!!!

loro, onko sulla tuo ihana olo jatkunut? Mutta siis oikeesti aika lupaava. Joku taisi jo mainitakkin, että ainakin aikaisemmin tällä palstalla tuo on tarkoittanut plussaa kierron loppuun. Toivotaan tätä sullekkin!

hattarainen 21/27-32

Hurjalta (mutta ihanalta) tuntuisikin ajatus, että kerralla tulisi lapsiluku täyteen :)
Lääkäri oli päässyt unohtamaan, että kerran olen jo luomusti raskaaksi tullut ja meni lupaamaan tuplasiirron :D Mutta ei kuitenkaan perunut lupaustaan, kun hoitaja häntä asiasta muistutti! Tuumasi, että taidettaisiin jaksaa kahden kanssa ihan siinä missä yhdenkin.

Mutta eipä passaa mennä asioiden edelle. Tiistaina selviää, onko edes mitään siirrettävää!

Piti vielä tulla sanomaan noista kotikonsteista. Voin tyttäret kertoa, että ihan muutamia poppakonsteja on tullut kokeiltua näiden vuosien aikana! Enää on kokeilematta käsilläseisonta puuhailun jälkeen

Vatuvatu: Et siis ole vielä tehnyt yhtään testiä? Ajattelitko tehdä? :) Vai ovatko kiertosi niin pitkät, ettei menkkojen olisi pitänyt vielä alkaakaan?

Mymme: Nyt kaikki peukut ja varpaat pystyssä teille, että onnistuu!

hattarainen: Hyvinkin voi olla syynä siihen ovuloimattomuuteen särkylääkkeen syönti. Harmillista, mutta eihän sitä voi olla syömättä särkylääkettä, jos on oikeasti kipeä. Hammassäryt on varmaan kaikista inhottavimpia kipuja, mitä on. Tsemppiä viisureiden poistoon ja malttamiseen (ja eihän sitä tiedä, vaikka ovulaatio olisikin ollut ja olisi tärpännyt, vaikket olekaan sitä huomannut :) ). Toivottavasti sulle siunaantuu yhtä mukava hammaslääkäri kuin mulla silloin aikoinaan oli. Suurin pelko hälveni sen myötä, kun lääkäri oli niin lämmin ja ymmärtäväinen mua kohtaan.

Omasta olosta. Mielialavaihteluthan on ihan minua normaalia itseäni ja niitä on tosiaan ollut, kuten on normaalissakin kierrossa :D mutta edelleen on tosi rauhallinen fiilis raskautumisen suhteen. Mulla on maha ollut jotenkin tosi herkkänä: mies jos kovemmin painaa silitellessä mahaa tai lapsi hyppii päälle, niin käy kipeään. En tiiä, onko sitä vaan niin suojelevainen vai miksi tuntuu nyt niin herkältä. Kyllä minä odotan ensi viikonloppua kuin kuuta nousevaa, että pääsisi tekemään testin. :) Nyt kp. 22/28-32.

Loro: Tottahan mä testasin kui sekopäinen, mutta sitten vaan tuli yht'äkkiä olo, että ei enää yhtään testiä.
Mulla on semmonen kummallisen kierto, että jos mennään yli 35 päivän niin sitten mennäänkin reilusti. Eli käytännössä tulee kahden normaalikierron sijasta yks n. 60 päivänen.

Hoitovapaa loppuu ja työt alkaa, olis ollut niin mukava kärsiä ne kuvotukset kotosalla, mutta minkäs teet. :)

Toivotaan, että tuo sun seesteinen olosi on sitä mitä pitääkin. :)

Täältä lähtee Mymmelle paljon tsemppejä, toivottavasti alkiot selviävät sulatuksesta ja saatte positiivisen testin!

ON: muhun on iskenyt kevätväsymys.. jo muutaman päivän on väsyttänyt omituisen paljon. Viime yönä nukuin kevyesti 9,5 tuntia, ja taas on ihan uupunut olo. No joo, ehkä tän hetken uupumus johtuu siitä, että oltiin koko päivä menossa, mutta kuitenkin.

Sukey, yk 2, kp 20/25-33

sopiiko joukkoon toiveilemaan uudesta raskaudesta esikoisensa menettänyt äiti? Tai onko aihe liian rankka/vieras teille muille toiveilijoille?

//muoks

Eka "yritys" olis nyt menossa. Sillai varovasti toiveillaan uutta raskautta. Alkaa sitten kun on alkaakseen. Ekan kanssa meillä meni n. vuosi ennen kuin raskaus alkoi ja sitä ennen oli kohdunulkoinen raskaus.

Saa nähdä kanssa, et miten oma kierto menee kun ekat kuukautiset oli vasta ja nyt on kp11. Normaalisti mulla on kierto ollu 31 päivää.

Takaisin