Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tulipahan taas taukoa, kun annettiin meijän kone hetkeksi lainaan tutulle. On meillä siis tämä toinenkin kone, mutta kun en muistanut salasanaa, joka oli tallennettuna sille toiselle koneelle.

Ensinnäkin Lorolle pahoittelut iskusta! Mä jo niin toivoin, että sä vedän meidän kaikki plussan puolelle ;).Ei auta kun ladata toiveet taas uuteen kiertoon! Onhan tää vähän kuin lottoamista, kupongin voi aina ostaa, mutta koskaan ei tiiä milloin osuu kohdalle!

Omppuf, itse en kokenut synnytystä mitenkään hurjana, olin varmaan sen verran lääkkeissä + ihastunut vauvaan, että en jaksanut huolestua verenvuodostakaan. Lopulta vaan nautin kun sain leikkaussalissa levätä, heräämössä tuli kyllä kova kaipuu vauvan luokse. Muutenkin jäi synnytyksestä sellainen kuva, että kyllä sen voisi uusia vielä usemamman kerran :P.

Kuulostaa annnie kamalalta, kun anestesialääkäri lähteekin kesken puudutuksen! Mä oisin varmaan mennyt paniikkiin tai jotain.

Ikävää kun Hiutaleella ja Sadepilvellä ei kilpirauhaset pelitä ihan niinkuin pitäis. Ilmeisesti vaikuttaa aika kokonaisvaltaisesti eloon ja oloon, ennenkuin saadaan lääkityskuntoon. Multa asiaa tarkkaillaan pari kertaa vuodessa, koska riski siihen löytyy. Toivottavasti en sitä saa seurakseni! Perheestä löytyy sekä vajaa- ja että liikatoimintaa.

SaPaRo, tuu ihmeessä kertomaan, mitä tykkäsit niistä Cleatbluen ovistesteistä! Jos vaikka joskus epätoivoisena menis tilaamaan, vaikkei varaa olekkaan :D!

Mutrun synnytys oli osittain ihan omani kuuloinen! Just ne kamalat hetket kun kalvot oli puhkastu, muttei vielä epiduraalia saatuna, auts! Sullahan on jo lupaavasti noita oireita! Toivotaan kovasti parasta!!!

Mulla nyt kp. 28/28-30, taisitkin Mutru sitä kysellä. Eikä valitettavasti mitään oireita! Tissit ei oo yhtään kosketusarat eikä mitään muutakaan. Välillä on mahaa nippaillu kummallisesti, mutta sen nyt varmaan on sitä kuukausittaista vainoharhaa :D. On vaan niin virittäytynyt pongaamaan oireita. Uskon siihen että eiköhän tuo tätipunainen taas keskiviikkona kapsahda tänne. Aijon kuitenkin olla malttamaton ja jokatapauksessa testata tiistaina. Kehitin siihen hyvän tekosyynkin: lähden uimaan, joten onhan mun pakko tietää, että varaudunko vuotoon :D!

Varmasti tuntuu aika pitkältä Mutru, kun on aika on "vasta" huhtikuussa!  Saas nähä yllättääkö täti meijät molemmat keskiviiikkona.

Tuun sitten tiistaina kertomaan aamutestin tuloksen, mikäli sitä ennen ei vuoto ala (todennäköisesti ei ala).

Täytyypä vielä lisätä, että jos oikein pinnistää ja miettii oireita niin aamuisin on kylllä ollut tukkoinen olo nyt muutaman päivän ajan, ainakaan vielä ei ole flunssa puhjennut. Ja ehkä vähän useammin pitää vessassa käydä, mutta siltä tuntuu kyllä joka kierron lopussa :)!

loro: Pahoittelut tädistä :(
*Sadepilvi* : Noi kilppariasiat on vaikeita juttuja, vaikka monet ajattelevat (jopa useimmat tavis lääkärit, että kilppari on helppo hoitaa(varsinkin vajis), kun nappi vaan suuhun niin johan helpottaa). Arvoja ja varsinkin oloa on vaikea saada kunnolliseksi. Onneksi itselläni ei kuitenkaan (kai?) ole pahimmat mahdolliset oireet tai sitten niihin on vain vuosien aikana tottunut ja niitä luulee normaaliksi olotilaksi. Mutta ei mullakaan hyvä olo ole ollut eikä ole vieläkään, vaikka nyt olen 4kk Thyroxinia syönyt. Kävin vasta viime viikolla verikokeissa kontrolliarvot otattamassa ja lääkärille meno on 7.2. Tässäkin näkee, kun tk-lääkärit hoitaa asiaa, niin kontrolli on 4kk kuluttua lääkkeen aloittamisesta vaikka suositus on 6-8vkoa :/
Mulla siis TSH ja T4V arvot olivat juuri viitearvojen rajoissa eli "normaalit", tällä monesti sivuutetaan sairaus, vaikka potilas siitä kärsisikin. Suomessa kuulemma viitearvot ovat huomattavasti laajemmat kuin esim. joissakin muissa maissa. Meillä on vielä normaalia, vaikka muualla olisi todettu jo aikoja sitten vajaatoiminta. Itse sitten otin asiasta selvää ja kuvailin lääkärille oireitani, niin määräsi sen perusteella koelääkityksen. Eli vaikka kilppariarvot olisivat normaalin rajoissa, voi joillekin aiheutua tosi pahoja oireita. Itselläni oireita esim. (nämä voivat vaihdella miten vain kilpparisairauksissa, siksi diagnosoiminen on hankalaa) palelu/kylmä hiki/kuuma, painonnousu (josta syytin aina vain itseäni), ihon kuivuminen, karheus, hiusten karheus, väsymys, saamattomuus, aloitekyvyn puute, halusin olla vain omissa maailmoissani, epäsäännölliset kuukautiset, ärtyneisyys, rytmihäiriö-tuntemukset, kohonnut veren diastolinen paine(alapaine)hox monilla vajispotilailla verenpaine saattaa olla liian matala. Mutta siis oireita on ja paljon.

omaa napaa: Täti hyökkäsi sitten ihan puskista perjantaina. Kp 27. Mulla ei ole ollut vuosiin näin lyhyttä kiertoa. Jos jotain positiivista tästä, niin eipähän tarvi kauaa odotella, kun voi jälleen yrittää ja sitten sekin, että kun olin oviksesta huolissani, niin voi olla, että olen myöhästynyt sen tikuttamisesta, koska aloitin sen mukaan, että kierto kestää yli 30vrk, kun aiemmin se on ollut 36-37vrk. jo useita kuukausia. Mutta useampien kertomuksia lukiessani olen oikeasti alkanut palätä, etten ovuloi ollenkaan. Luin juuri prolaktiinin liian korkeasta määrästä veressä, kun se aiheuttaa lapsettomuutta ja maidon/nesteen ilmestymistä rintoihin (minkä huomasin nyt itselläni uutena oireena).

Mites te muut, jotka olette asian tiimoilta käyneet lääkärillä. Oletteko käyneet tk-lääkärillä (yleislääkärillä) vai tk:n gynekologilla? Vai yksityisellä? Ihan siis kaikki gynetutkimukset ja varsinkin kiertoihin ja lapsensaantiyrityksiin liittyen. Kun itse olen käynyt aina yksityisellä gynellä normitarkastuksilla. Raskaana ollessa sitten kunnallisella. Mietin, että mihin ottaisin yhteyttä, kun tuo yksityispuoli (kokeet ja kaikki) on niin kallista.

Oi, onneksi voi edes jännittää toisten puolesta, kun omat jännäilyt meni häneksi. :) Eli hattarainen pidetään peukkuja ja sitten heti kertomaan, kuinka kävi!

Kuin myös, pahoittelut Hiutale. :( Mun pitäisi varmaan vähän ottaa selvää tuosta kilppariasiasta, kun nuo Hiutaleen mainitsemat oireet kuulostavat melko tutuilta. Olen tätä aiemminkin sanonut, mutta tuntuu niin kummalliselta, miten ensimmäinen tulee tuosta vaan ja toinen ei sitten tulekaan yhtä helpolla. Ei me olla yrittämällä yritetty tässä vasta kuin yksi kierto, mutta ilman ehkäisyä kuitenkin ollaan oltu yli puoli vuotta. Jotenkin vähän epäilyttää, voiko takana olla jokin syy siihen vai eikö sitten yksinkertaisesti ole sattunut nappiaikaan puuhailut...?!

Heips!
Täälläkin yksi toista vauvaa kuumeileva :) Kirjoitinkin jo tuonne pitkän kaavan ketjuun omaa tarinaani.
Mutta, koska kyseessä on haaveet pikkukakkosesta, voinen tännekin raapustaa omaa tarinaani!
Esikoinen on jo 6-vuotias, toista lasta ollaan yritetty viisi vuotta. Vuosi sitten aloitettiin IVF-hoidot diagnoosilla selittämätön sekundaarinen lapsettomuus. Nyt on piinapäivät menossa, saa nähdä josko tärppi vihdoin ja viimein kävisi. Takana neljä inseminaatiota, yksi tuoresiirto ja nyt viimeisimpänä PAS.

Hiutale, itse olen aina käynyt papat ym. yksityisellä. Tämän asian tiimoilta soitin Tk:seen ja saatiin heti lähete polille.

Niin ja jäi sanomatta, että kilpirauhas-ym. kokeet oli ensimmäinen asia minkä jo Tk-yleislääkäri halusi kokeilla selvittää.

Pahoittelut hattaraiselle!

Tervetuloa Mymmelle!

Ei meidän varmaan auta naiset muuta kuin valloittaa lokakuiset 2012 -ketjun sijasta marraskuiset 2012 -ketju, eikös niin?

ON: tänään vihdoin ja viimein jälkitarkastukseen, toivottavasti kaikki on hyvin. Tädinkin pitäisi kurvata paikalle viikon lopulla tai ensi viikon alussa..

Tätipahoittelut hattaraiselle ja hiutaleelle :( Olis jo toivonu plussia tähän pinoon ja paljon...

Hiutale: Oon käyny "ehkäisyneuvolan" kautta tk gynellä sitten erikseen lääkärissä ja nyt oon 2kk päästä menossa "lapsettomuus puolelle". Siis toki jos ei tule melko luomu raskautumista tässä kohtapuoliin. Onhan tämä reitti huomattavasti edullisempi kun yksityinen, mutta joutuu oottelemaan tuskastuttavan pitkään. Kävin siis ensimmäisen ajan varaamassa joskus heinä-elokuussa..
Mymme: Tervetuloa! Teillä on ollu hurja taival takana :o Jospa et joutuisi kauan olemaan täällä kuumeilupuolella enää! :)
Sukey: onnittelut hyvin menneestä lääkärikäynnistä :)

Kaikilla tuntuu olevan "hilloviikko" samaan aikaan :o :D jännästi sattunu! Täällä ei vieläkään mitään muutosta. Olen toki varautunut jo asiaan kuuluvasti (japanin lippua peläten) :D Vaihteeksi joutuu vaan odotella

Omppuf ja kp 49 yk 9

Oi joi, miten mun lääkärikäyntini mahtaa mennä. Täti taisi nimittäin kurvata aamulla kylään kp 25. En oo tarkastanut tilannetta aamun jälkeen, kun kuukuppia on kurja putsata esikoisen katsellessa vieressä. Vähän taitaa hormonit olla sekaisin, mulla ei oo koskaan ollut näin lyhyttä kiertoa..

oho olin ihan sekasin ja luin että kävit jo lääkärissä! :D anteeksi! 
Ps. Miten siellä meni? :):)

Omppuf, kyllä minä olen varautunut henkisesti hyvinkin pitkään kuumeiluun.

Eilinen ja tämä päivä on mennyt kipuillessa, en tiedä voiko PAS:issa mennä jotain pieleen.. Vai kuuluuko tämmöinen juiliminen asiaan?
Tuoresiirron kivut meni hyvin pitkälti punktion piikkiin.

Yritän kovasti "tutustua" teihin kaikkiin, lukemalla teidän tarinoita. Suuret pahoittelut tässä vaiheessa, minun jutut saattaa näin alkuun pyöriä liiaksikin oman navan ympärillä =/

omppuf, hyvinhän siellä meni, kaikki on ok Otti vielä pyynnöstä lisäksi papa-kokeen. Tulokset tulevat parin viikon päästä, toivottavasti ovat kunnossa.

Ei se aamuinen tätivaroitus tainnutkaan olla kovin akuutti. Mitä lie tuhrua. Toivottavasti täti kurvaa kunnolla kylään lähipäivinä.

Mymme, ei stressiä, kyllä nämä meidän muiden tilanteet tulevat tutuiksi vielä, ellet sitten plussaa lähiaikoina. Ja te jos joku olisitte jo ansainneet plussan!

Voi Sukey, kiitos. Täällä yksi itkupilli yrittää nieleskellä. Jotenkin tämä "julkisesti" asiasta puhuminen samassa tilanteessa olevien tuntemattomien ihmisten kanssa on nostanut ihan eri tavalla tunteita ja ajatuksia pintaan! Samaten esikoisen puheet vauvasta. Mitään leluja ei saa heittää pois, kun meille tulee vauva. Sydäntä raastavaa :(

Ja tuosta plussasta, sen on ansainnut jokainen sitä toivova. Kyllä me kaikki vielä plussataan! Minun ja mieheni taival on vain ollut jostain syystä kivikkoisempi. "Kaikella on tarkoituksensa." Mikähän tässä on se tarkoitus. En tiedä. Mutta uskon meidän esikoista, meille tulee vielä vauva.

Mymme, onpas sinulla ollut pitkä taival. Teille kyllä todellakin toivoo jo vihdoinkin sitä plussaa, ihan saat mun puolesta mennä "jonon" ohi tässä ketjussa :) Pidän peukut ja varpaat pystyssä että esikoisesi on oikeassa!

- huh, huh kun ajattelee mahdollisuutta että jos mekin joudutaan odottamaan vuositolkulla seuraavaa lasta.. *glunks* Oletteko Mymme saaneet kuulla ajattelemattomia kommentteja, että onhan teillä jo yksi lapsi? Vaikka kuinka on onnellinen siitä yhdestä lapsesta, ei se minun mielestäni vähennä sitä tunnetta ja surua, jos kaipaa toista lasta eikä syytä tälle lapsettomuudelle tunnu löytyvän. toivottavasti nyt on tärpännyt!

O.N.: Täälläkin muuten menkkaviikko, aika monella tuntui olevan tosiaan samaan aikaan , jännä. Mutta, oon kuullu että pitkään samoissa tiloissa oleskelevilla naisilla kierrot alkaa tulla samanaikaisiksi hormonien vaikutuksesta (tosi outoa!) joten eihän tässä oikeastaan ole mitään ihmeteltävää, täällähän me samalla foorumilla norkoillaan harva se ilta :D Varmasti tästä ruudun läpi erittyy monenlaiset hormonit :)

Mulla viime kierto oli aikas sopivan pituinen (34), herättää toivoa sinänsä että kierrot ei oliskaan enää niin kamalan sekaisin. Kohta uuteen yritykseen, tosin joo, onhan tää kilpirauhasjuttu nyt vielä ihan kesken - eli maltan mieleni vielä.

illanjatkot! tämä siirtyy nyt metsästämään uusia matkarattaita...huh, mikä loputon suo - just kun saatiin uusi turvaistuin valittua *huoh*

- Sadepilvi kp 4

Mymme: Oliko teillä esikoinen sitten myös pitemmällä kaavalla? Vai onko ongelmat kokonaan tulleet vasta tätä toista yrittäessä? :o

Sukey: No hyvä et oli kaikki ok. Nyt vaan sitten marras-joulukuisiin! ;D

Sadepilvi: Outoo, kaikilla samaan aikaan x) Tai siis ainakin melkein.. matkarattaista: meillä on emma merkkiset sateenvarjorattaat ja ihan surkeat! Mahdoton työntää yhdellä kädellä ja pyörät menee miten sattuu :D:D Toivottavasti löydätte huomattavasti paremmat!

Tänään: EI VIELÄKÄÄN! murrrrrrrrrr.... edelleen joutuu jumittamaan tässä samassa kierrossa. :S

Voi ei mikä täti aalto täälä on ollu.. Jaksu halit lorolle, hiutaleelle, hattaraiselle ja *sadepilville*! <3 Monella oli niin lupaavia oireitakin..
Tervetuloa mymme! :)
 Omaa napaa: Täällä on menos kp 27 nyt ja oireita on vaikka muille jakaa, lähinnä kyllä menkkoihin liittyviä! :/ Vatsaa ja selkää juilii pelottavan paljon menkkamaisesti :( toissa aamuna heräsin järkyttävään menkkajuilimiseen, piti nousta laittamaan sidekin varooksi, mutta ei alannu ei..VIELÄ!! Tissit on ollu oviksesta lähtien enemmän tai vähemmän kipeät jatkuvasti. Ja muutamana päivänä HAISTOIN raudan hajua! Raudan makuhan on raskausoire, mutta haju.. :/ Pissattaa päivisin paljon, mutta se on normaalia. Nälän tunne ilmestyi eilen illalla ja jatkuu edelleen. Paljo olis lupaavia oireita, mutta tuo menkkamainen juiliminen varsinki selän puolella on kyllä niin mun normi menkkaoire..Testata ajattelin perjantaina jos tätiä ei näy. Menispä päivät noppeesti! :)

yk 6 kp 27/28-34?

Jälkikirjoitus: 

Mutru: Voi jospa sinä nyt saisit kuitenkin sen plussan! :):) Ja toisit meille muille vähän ilonaihetta :) Kuulostaa lupaavalta kyllä 

omppuf, sinne marraskuisiin olis kiva tähdätä. Ja nyt kun tällä palstalla on joku tätien joukkohyökkäys käynnissä, niin meistä vois useampikin sit plussata ens kuussa

Toivottavasti Mutru. saisi plussan tätioireista huolimatta!

Omppuf, esikoisen kohdalla jätettiin ehkäisy pois ja sovittiin, että tulee jos on tullakseen. Seuraavassa kuussa lapsi saikin alkunsa. Eli iloinen yllätys oli :)
Siinä yksi syy lisää lääkäreille olla ihmeissään. Ei tätä vaan tajua. Jos olisikin joku syy, varmaan olisi helpompi asiaa käsitellä. Tai sitten ei. Mutta nyt joka käynnillä lääkärit ihmettelevät suureen ääneen, että mistä tämä johtuu! Ei helpota meidän oloa.. Joku syyhän tähän täytyy olla! Syytä ei ole simpoissa, ovulaatiossa, kohdussa, limakalvossa, keltarauhasessa, ei niin missään.

Sadepilvi, ihmisten ajattelemattomuus satutti alkuun kovasti. Sukulaislapsen syntymäpäivillä eräs aikuinen: "Kyllä minä olen sitä mieltä, että lapsella pitää olla sisarus. Kannattaisi teidänkin pikkuhiljaa se toinen tehdä." Tällöin meidän murunen oli 5v.

"Teillä onkin kodissa tilaa lapsille temmeltää. Ei muuta kun huoneita täyttämään." Totesi naapurin isäntä.
Pahiten kuitenkin on satuttanut typerät, TYPERÄT kommetit meidän esikoiselle. "Koskas äiti ja isi sinulle sen kaverin tekee?" Voi vttu.

Meidän lapsi on meille koko maailma. Sitä tuskin kukaan epäileekään. Mutta esikoinen oli myöskin syy vitkutella hoitoihin hakeutumista. En kokenut olevani oikeutettu viemään joltain toiselta tätä onnen tunnetta minkä lapsi tuo. Ystäväpiirissä on pareja, jotka kamppailevat lapsettomuuden kanssa. Sittemmin olen ymmärtänyt, että jokainen apua haluava sitä saa, lapseton tai sellainen jolla lapsi(a) jo on.

Tulipahan taas vuodatus, mutta kylläpä helpottikin oloa. Tämän PAS:in jälkeen on tuntunut siltä kuin rintakehää painaisi joku alasimella. Mieskin sanoi, että olen ollut ihmeellisen poissaoleva, en yhtään oma touhukas itseni. Onneksi hän ymmärtää ja rakastaa. Tämä on viimeistään opettanut meidät kummankin arvostamaan toista, kunnioittamaan ja tukemaan kaikessa.

Takaisin