j3nni, kuinka herkkä tuo liuskaraskaustesti on? Jos se on 10-herkkä, ja digitesti on varmuudella 25-herkkä, niin se ehkä selittäisi sen, miksi tikku antaa heikon positiivisen ja digitesti negatiivisen.
Tervetuloa joukkoon, Barbamama :-)
ON: Mä en taida olla yhtään samoilla linjoilla toisen lapsen hankkimisen (ja juurikin sen tekemisosuuden) osalta miehen kanssa :-(
Meillä kumpikin raskaus on saanut alkunsa, kun oon laskenut ovulaatiolaskurilla "tärppipäivät". Esikosta plussasin heti ekassa kierrossa, ja keskenmenneeseen raskauteen meni 4 kk (silloinkin tärppäsi heti kun laskin laskurilla hedelmälliset päivät).
Meidän pupuiluaktiivisuus ei ole kovinkaan korkealla, johtuen esikoisesta. Lapsi nimittäin menee nukkumaan vasta meidän kanssa, ja nukahtamiseen menee puolesta tunnista tuntiin. Eikä sen jälkeen jakseta enää nousta pupuilemaan, koska miehellä on herätys tosi aikaisin aamulla. Ja niiden herätysten takia aamuisinkaan homma ei onnistu.
Nyt tuo äijä ilmoitti, että jos me sit vaikka jaksetaan arkenakin, kun saan taas laskurilla laskettua, koska olis hyvät päivät yrittää. Siis voi kiesus, siihen saattaa mennä monta kuukautta, ennen kuin kierto tasaantuu niin, että laskuria on järkevä käyttää. Eikä se ole edes varmaa, että kierto tasaantuu, vaan sehän voi jäädä hyvinkin epäsäännölliseksi :-( Nyt tuntuu siltä, että mies lykkäsi koko homman minun vastuulleni.
Eilen kun masistelin näitä "harrastettiin seksiä kerran kuukaudessa ja raskaana ollaan!" ja "joo, tää tärppäsi heti, vaikka ei edes mitenkään yritetty" -lausahduksia, niin mies vaan totesi, että mitä sinä sellaisia mietit, kyllä asiat järjestyvät niin kuin niiden on määrätty järjestyvän. Hyvä siinä on jeesustella, kun ei koe tarpeelliseksi laittaa tikkua ristiin ennen kuin minä ilmoitan tarkan päivän ja kellonajan, jolloin aika on otollisin.
Kyllä nyt riepoo ja pahasti. Tekisi mieli jättää koko homma sikseen, kun toinen on tuollainen pälliaivo :-(