Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
nonii, tässä tänpäivän raskaus ja ovistestistä, mitä ootte mieltä?
raskaustestin viivat näkyvät luonnossa paljon selkeemmin mitä tästä kuvasta.

taidan nyt tippua korkeelta ja lujaa ku niin ehin jo innostua.. digitesti sano kuitenki tänää ei raskaana kun sellasen tein. : (
että voi v**** käy hiukan ärsyttää, no ei muutaku menkkoja ootellessa.. :/

Hei! Meillä ihana pojan palleroinen 2v 3kk. Yritimme lasta 5 vuotta ja lopulta tärppäsi! =D Nyt haaveissa toinen lapsi. Yritetty on mutta takana kaksi varhaista keskenmenoa, viimeisin menetys toukokuussa. Otin sen tosi raskaasti. Voi kumpa tärppäisi nyt että saataisiin pojalle pikkusisko-tai veli! Mulla alkaa olemaan kiire tän asian kanssa koska olen 37v! En jaksaisi yrittää taas seuraavat 5v... Raskaaksi tulemisen vaikeuden syy: endometrioosi, ja kivulias sellainen! Menkat pitäisi alkaa huomenna keskiviikkona. Nyt muutama päivä ollut pahoinvointia ja huimausta, hirveä väsymys(olen nukkunut kolmena päivänä päiväunet samaan aikaan kun poika ollut päikkäreillä, ja viimeyönä nukuin 12 tuntia!), repäisykipuja alavatsassa kolmatta päivää, issiastyyppistä selkäsärkyä. Alkoholi ei maistu yhtään. Ruokahalu mennyt. Lämpö koholla. Hyvät merkit siis ilmassa, tunnelma on toiveikas. :) Ja pettymys sitäkin suurempi jos menkat alkaa... Olen juonut 2 kk raakaa greippimehua joka aamu(syy:greippi vahvistaa kohdun limakalvoa), syönyt tunnollisesti päivittäiset vitamiinilisät+foolihappoa, lounaaksi keitettyjä kasviksia ja parskaalia. Ovulaatiosta lähtien naukku punaviiniä joka ilta(syy:vahvistaa kohdun limakalvoa). Uskon siis että kaikki vakuututte nyt että täällä on todella vauvaa kuumeileva mamma!

Miten tänne saa kirjotettua viestin niin että se ei tule vastaukseksi jonkun muun viestiin, vai meneekö se nykyään niin automaattisesti? Olin täällä muinoin eri nimimerkillä kun odotin esikoistani ja mun mielestä silloin -99 nää sivut oli paljon selkeemmät. Mutta kivaa taas heräillä näihin mammahöyryihin ja päästävertaistukijoukkoon. Tsemppiä kaikille! Hyvää yötä ja kauniita unia, oman tuoksuvan vauvan kuvia! :)

j3nni, kuinka herkkä tuo liuskaraskaustesti on? Jos se on 10-herkkä, ja digitesti on varmuudella 25-herkkä, niin se ehkä selittäisi sen, miksi tikku antaa heikon positiivisen ja digitesti negatiivisen.

Tervetuloa joukkoon, Barbamama :-)

ON: Mä en taida olla yhtään samoilla linjoilla toisen lapsen hankkimisen (ja juurikin sen tekemisosuuden) osalta miehen kanssa :-(

Meillä kumpikin raskaus on saanut alkunsa, kun oon laskenut ovulaatiolaskurilla "tärppipäivät". Esikosta plussasin heti ekassa kierrossa, ja keskenmenneeseen raskauteen meni 4 kk (silloinkin tärppäsi heti kun laskin laskurilla hedelmälliset päivät).

Meidän pupuiluaktiivisuus ei ole kovinkaan korkealla, johtuen esikoisesta. Lapsi nimittäin menee nukkumaan vasta meidän kanssa, ja nukahtamiseen menee puolesta tunnista tuntiin. Eikä sen jälkeen jakseta enää nousta pupuilemaan, koska miehellä on herätys tosi aikaisin aamulla. Ja niiden herätysten takia aamuisinkaan homma ei onnistu.

Nyt tuo äijä ilmoitti, että jos me sit vaikka jaksetaan arkenakin, kun saan taas laskurilla laskettua, koska olis hyvät päivät yrittää. Siis voi kiesus, siihen saattaa mennä monta kuukautta, ennen kuin kierto tasaantuu niin, että laskuria on järkevä käyttää. Eikä se ole edes varmaa, että kierto tasaantuu, vaan sehän voi jäädä hyvinkin epäsäännölliseksi :-( Nyt tuntuu siltä, että mies lykkäsi koko homman minun vastuulleni.

Eilen kun masistelin näitä "harrastettiin seksiä kerran kuukaudessa ja raskaana ollaan!" ja "joo, tää tärppäsi heti, vaikka ei edes mitenkään yritetty" -lausahduksia, niin mies vaan totesi, että mitä sinä sellaisia mietit, kyllä asiat järjestyvät niin kuin niiden on määrätty järjestyvän. Hyvä siinä on jeesustella, kun ei koe tarpeelliseksi laittaa tikkua ristiin ennen kuin minä ilmoitan tarkan päivän ja kellonajan, jolloin aika on otollisin.

Kyllä nyt riepoo ja pahasti. Tekisi mieli jättää koko homma sikseen, kun toinen on tuollainen pälliaivo :-(

Kuukautiskierron aatto. Ihan semmonen olo että kohta menkat alkaa. Oksettaa, väsyttää ja alavatsaa juilii, reisiä särkee. Pliis pliis pliis menkat älkää alkako!!!! (Yhy yhy yhyyyy!). :O

j3nni, määki komppaan sukeytä, et minkä vahvunen liuska sul on? mulle kävi kans samallalailla esikoisen kanssa et liuskat näytti viikon ajan plussaa kun digi näytti vielä ei raskaana. et elä vielä menetä toivoas =)

Barbamamalle tervetuloa. toivotaan että vierailusi jää lyhyeksi ;) ja ei tänne varmaan voi muuten kirjottaa kuin vastauksella.. tossa joku aika sitten tuli paljon uudistuksia, jotka todella (minun mielestä siis) menivät huonompaan suuntaan vaan..

on, täällä menkkatunne saapui mahaan :( en vielä heitä ihan kaikkia toiveita kaivoon, mutta kyllä tämä melko selvää on.. oppinu jo tässä yrityksen lomassa niin hyvin tuntemaan oman ropan antamat viestit.. no jos vanhat merkit pitää paikkaansa niin tuhruttelu alkaa huomenna.. plaa. no ens kuussa sitte yksityiselle tsekkaan tilanteen. en ehkä tässä kuussa tipahda niin korkealta kuin muina kuina, kun tunne on jo että ei se plussa sieltä tule ennenkuin menen käymään isommissa tutkimuksissa..

Hih tiistaita!

Tervetuloa Barbamama! Kyllä minä ainakin nään tuossa raskaustestissäkin aika selkeen viivan j3nni. Sukey älähän vielä heitä kaikkia kirveitä kaivoon! Miehet ossaa olla kyllä välillä vähän vähemmän viisasta kansaa noitten puheittensa kanssa.. :o Meillä kans suurin osa puuhailusta sijottuu nykysin yö aikaan ja yleensä jossain muualla kun makkarissa, johtuen perhepeti systeemistä x).

Täällä ei mitään muuta uutta, vuoto on loppumaisillaan! ihanaa näin 5 päivän jälkeen!! :) Plussatuulia +++

No niimpä siinä sitte kävi että tuhrutäti saapui tänään kylään teroista huolimatta kp23 :( YK 6 sarttaa siis! :(((((((((

Ensiksi tervetuloa Barbamama! Toivotaan että oireesi johtuisivat aivan jostain muusta, kuin kuukautisista!

Kattilille pahoittelut turhutädistä! Tuo on niin ikävä vaihe!

Mähän sit tietenkin repsahdin ja tein aamulla raskaustestin. Ja niin kovasti se oli taas negatiivinen että ottaa aivoon! Tänään siis pitäis kuukautisten alkaan, mutta vielä ei ole mitään kuulunut. Ja taaskaan ei ole mitään oloja, mutta eipä oo nykyään ollut ennenkään. Miksi se ei vois vaan tärpätä....? Tänään siis kp 30/28-29. Tuun sit huomenna tänne itkemään, jos menkat alkaa salakavalasti yöllä :).

Pahoittelut kattili tädistä.. ja muille huonotuurisille :(
Eiköhän se onni käänny hymyilemään meillekkin, toivottavasti vielä tämän vuoden puolella! Tässä on nyt viimesen viikon aikana tullu mietittyjä noita lähipiirissä sattuneita "vahinkoja", miten joillakin voi olla niin hyvä tuuri että heti yhestä kerrasta tärppää taisilleen.. :o Viimeks rupes vasta joskus yk 12 miettimään kaikenlaista ja ilmeisesti tällä kerralla vähän aikasemmin..
Ajattelin tosin että jos nyt ei uuteen vuoteen mennessä ole tapahtunu mitään muutosta, niin rupean suunnitelemaan ulkomaan matkaa ens kevät/talvelle. Niinkun palkitsen itseni kärsivällisyydestä x) Toki lähetään sitten koko perheen voimin.

tervetuloa barbamama, endometrioosi on kyllä kauhee, mun hyvällä ystävällä on se, ja oon saanu kuulla millasta sen kanssa on elää..ja tosiaankin hyvältä kuulostaa valmistautumiskeinot :) mä en oo vielä saanu raskausvitamiineja kun on tavallisia jäljellä, mut oon lisänny maitohappobakteerit päivittäiseen käyttöön (tutkimukset osottanu just näistä bakteereista mitä syön, että ne luo sikiölle hyvän bakteerikannan joka edesauttaa vastustuskykyä ja hyvää ruuansulatusta ja vähentää allergian mahdollisuutta).

sukey, meillä kyllä mies periaatteessa on mielissään tästä "yrittämisestä", että aktiivisuus lisääntyy..mutta tosiasia on kanssa se, että puoltoistavuotiaan kanssa ja miehen iltatyön kanssa yrityskertojen järjestäminen on haaste. eikä se tunnu miehiä ressaavan se raskauden haaveilu, ehkä kun ei niiden keho ja "biologinen kello" oo pelissä.

kaikille muille jotka ei oo plussannu, samassa veneessä ollaan, negaa ja menkat, plääh.

ja sitten vähän vuodatusta, että tuntuu taas niin pahalta kun ei oo raskaana, on niin hirvee ikävä sitä tulevaa vauvaa, ihan kun mä jo tietäisin kuka se on..tätähän ei saa monessakaan paikassa valittaa, jos on jo "ees yks lapsi", mut mun vauvakuume tuntuu pahemmalta nyt kun mä "tiiän mitä se on".

tajuaakohan kukaan..vähän niinkun seksiä ei tee mieli samalla tavalla ennenkun on kokenu sen XD

mä oon vauvapuutteessa!!

Niinhän siinä taas kävi, että eilen illalla täti kipsahti kylään. Sniif!

Satuvee, mulla on ollut vähän saman suuntaisia ajatuksia. Tai enemmänkin olen tuntenut sillain, että mulla ei ole VAUVAkuume, vaan haluaisin tutustua ja rakastua uuteen ihanaan lapseen/ihmiseen. Siis jotenkin en niinkään palavasti halua sitä vauvaa (vaikka toki sekin on ihana!) vaan sitä persoonaa ja tyyppiä :). Hankala selittää!

Sais olla vähän helpompaa tää lapsen tekeminen!

Satuvee ja muut, mäkin tiedän tuon tunteen.. Vaikka se tunne onkin kaikki ajatuksen vievä, kannattaa silti nauttia vielä yhden lapsen helppoudesta, kun omaa aikaa löytyy, eikä kaikki aika mene lasten hoitamiseen. Ja ajatelkaas, ei-raskaana saa syödä niin paljon suklaata ja herkkuja kuin haluaa. Antakaas olla, kun plussa pärähtää testiin, niin johan aletaan taas gramman tarkkuudella vahtamaan että mitäs tulee suusta tungettua sisälle ;-)

Pahoittelut Kattilille ja haikaraiselle tädin kyläilystä.

Äippä2010:lle paljon plussapuhureita, toivottavasti on tärpännyt tästä kierrosta.

ON: mies myönsi, että välillä olisi hyvä pupuilla viikollakin, olisi raskautuminen vähän varmempaa. Jei, oli kiva kuulla, ettei hän sentään ihan siihen luota, että ovis osuu juuri viikonlopulle, tai että minä kyllä ilmoitan, kun on sopivat päivät :-) Kuitenkaan, kun kuukautiset eivät ole palanneet, niin ei ole mitään hajua kierron vaiheesta. Olisihan se tietysti kivaa, kun saisi plussan heti uudelleen ilman tädin vierailua..

pyh.
masentava torstai. tein tänä aamuna kaksi testiä toinen oli clear bluen testi ja toinen joku liuskatesti ja niin puhtaita negoja oli kun olla ja voi :( liuskatestiin oli ilmaantunut joku viivanpaikka/roskishaamu ku perhekerhosta tänää tulin ja oli jääänyt vessaan testi siihen lavuaarille, miksi pitiki mennä sitä katsomaan, turhia toiveita lykkäsi. nyt olen kyllä päättänyt ja sisäistänyt asian, että raskaana täällä ei olla, KP 38 menossa ja tädistä ei tietookaan. TULIS NYT PERKELE KÄYMÄÄN, jotta vois alkaa uutta yritystä laittaa kehiin!!
masentavaa, olin tänää perhekerhossa ja näin siellä 1-2kk ikästä kaks pientä vauvvaa, että ne on pieniä ja ihania! TAHTOO TAHTOO sellasen!!!!!!! nyt heti, kiitos! ..
puuuuh, sitte ku ollaa parin äidin kanssa treffailtu meidän omaa mammatreffejä, kaikilla saman ikäiset pojat niin nyt sitte toinen niistä odottaa jo 20viikolla toista lasta ja tää toinenki mamma ilmoitti että 10 viikolla menossa, ARGH, mä putosin kärrystä ja pahasti :( olis ollu niin kiva jos oltais kakki saatu vauvat sillai suht samaan aikaan.. mut pöh, meni ja oli jo.
emmä muuta toivokka nii paljon ku nyt sitä tädin vierailua..
onko muilla ollut kuinka säännölliset menkat synnytyksen jälkeen?!
täällä lopetettii imetys vuoden iässä, siitä kuukausi nii alko ekat menkat ja joo.. toisia ei oo kuullu, mietin vaan että meneeköhän montaki kuukautta ennenkuin tasaantuu tää kierto.. :(
nojoo, nyt puhallan oikein isoja plussatuulia MEILLE KAKILLE SITÄ HALUAVILLE!!!!!! <3
ja ps. pahoittelut tädin kohdanneille ja halaus kaikille tarvitseville! :)

Jenni, mulla oli ainakin sen jälkeen kun kuukautiset olivat alkaneet synnytyksen jälkeen, ensimmäiset 2-3 kiertoa tosi pitkiä. Kesti just jotain 40pvä. Nyttemmin ovat kutakuinkin säännölliset 28-30 päivää. Mulla alkoi kuukautiset kun neiti oli jonkin verran alta vuoden ja mä edelleen imetän. Tosi isot pahoittelut sulle tuosta tilanteesta!

j3nni, mulla ei oo vieläkään tasaantunut mihinkään suuntaan teroistakaan huolimatta synnytyksen jälkeen vaikka siitä on jo jonku aikaa..en imettänytkään yhtään, niin kuukautiset alkoivat melkeempä heti.. ennen raskaaksi tuloa minuutelleen oli säännölliset ollu aina. mut ehkä ne vielä joskus..huoh...

Huomenta kuumeiliat!
Tirrille tuhannesti onnea ja tarrasukkia matkaan! :)
Uusille lämpimät tevetulon toivotukset, mukava saada lisää porukkaa tänne :)
J3nni, Pahoittelut negoista :( kerkesin jo innostua sun puolesta!!

Omaa, Omppuf kirjotteli lähipiirissä sattuneista "vahingoista", juu, täällä on mietitty ihan samaa... Tiedetään ettei niitä pitäis miettiä mutta mitempä voi olla miettimättä ku KOLME "vahinkoa" sattunu jo lähiystävä piirissä... Yks on lesbo (yks yhen illan juttu oli miehen kans), yks syö pillereitä ja yks käyttää ehkäisylaastareita ja kaikki raskaana... Ite vaikka mitä tekee ni ei varmasti tärppää :(
Viimeyönä kurvas täti kylään, vitsi mikä pettymys :( Rakas Ystävä ja poikani kummitäti ilmoitti toissapäivänä olevasta raskaana, ja meillä ois ollu sama laskettuaika jos minäki olisin ollut, mutta ei tietenkään... huoh, alkaa pikkuhiljaa loppumaan toivo !!! en tiiä mitä tässä keksis...

kp1 ja yk7 ...

Kierto lasketaan mun mielestä ensimmäisestä vuotopäivästä ensimmäiseen vuotopäivään?? Siis eka vuotopäivä ois kp1 ?
Meillekkin lääkäri suositteli peittojen heiluttelua koko kierron ajaksi, joka toinen tai kolmas päivä niin ei mene ovis ohi... mutta eihän sitä jaksanu loppuun asti, alkoi tuntumaan niin pakkopullalta jo että oli pakko jättää kesken...

Musta tuntuu että Jennivee ja äippä tarkoitatte molemmat samaa, vaikka kuvailettekin eri sanoilla. Eli kp1 on ensimmäinen vuotopäivä ja näin ollen päivä ennen seuraavaa vuotopäivää, on viimeinen päivä sitä kiertoa. Ompa tuo tosistaan vaikea sanoa selkeästi! Mutta luulen, että kaikki tarkoitetaan samaa :). Ei siis voi olla ensimmäisestä vuoto päivästä seuraavien kuukautisten ensimmäiseen vuoto päivää, koska silloin laskuihin tulisi jo kaksi kp1:stä. Empä osaa minäkään tätä rautalangasta vääntää :D!

Hei! Vauvakuume nostaa jälleen päätään ja palailen uudelleen tänne kuumeilemaan... ;). Meillä on siis 1v 3 kk tyttö ja tuossa keväällä mulla oli jo kova vauvakuume, mutta mies sai puhuttua mut vielä silloin odottamaan. Palasin elokuussa takaisin töihin ja nyt lokakuussa ihan puskista  iski yhtäkkiä kauhee vauvakuume :). 

Mies on taas ihmeissään, kun meidän piti odottaa kevään puolelle ennen kun aletaan yrittämään... Viime kierto venyi ja oli ihan ihme fiiliksiä muutenkin ja täytyi testata jo, jos olisi käynyt ihme ja kun testi oli nega, niin mieskin totesi, että olipas pettymys . Eli havaittavissa on myönnytystä miehen puolelta vauvahaaveille... Nyt menossa kp 10 / 28 (?) eli pian alkaa aktiivisempi peittojen heiluttelu, jos tuo mies suostuu jättämään kumit laatikon pohjalle...

Plusplusplussatuulia kaikille :)!

Anmiha & Lillis 1v 3kk

Takaisin