Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lääkäri ei kertonut mitään syytä, miksi pitäisi odottaa yksi kierto. Kaipa se liittyy jotenkin siihen, että sitten raskauden keston määrittäminen olisi helpompaa? Tai sitten se oli vain henk. koht. mielipide, mikä ei perustu mihinkään tieteelliseen näyttöön. En tullut kysyneeksi perusteluja, kun toinen lääkäri antoi luvan jatkaa yritystä heti..

Hertta, voithan sä oman mielenrauhan vuoksi varata ajan gynekologille. Ei siitä mitään haittaakaan ole. Jos siellä vaikka saisi selvyyden, että missä mennään ja miksi. Itse sain esikosta ja tuosta keskenmenneestä raskaudesta kuukautisten alkamispäivän jälkeen tehtyihin testeihin tosi haaleat viivat. Joillakin vaan istukkahormonin taso nousee hitaammin. Jos sullakin olisi kyse siitä?

Sukey, kiva että saa alkaa heti yrittää uudestaan :)

Hertta, onpas typerä tilanne.. :/ tapahtuis ny jotain! :) Mun ekas raskaudes mä testasin positiivisen aika myöhään vasta. Oletettujen menkkojen alkamis päivänä testasin puhtaan negan. Viikon päästä siitä toooooooosi haaleen plussan. Ja haaleena se pysyi kaikis..öö..neljäs testis jokka tein! :D Eli ei heitetä viä kirvestä kaivoon sun kohdalla, ehkä se plussa sieltä viä tulee! :) Toivottavasti ainakin!

Omaa. Kiertopäivä 31/25-35.. Oudot menkkatuntemukset jatkuu edelleen! Tänään vatsaa ja selkää juilii kyllä välillä aika kovasti ja luulinkin menkkojen jo alkavan, mutta EI!! Nyt taas ei mitää tuntemuksia, tissikipuki katos.. Tilalle on tullu järkyttävä kylmyys!!! Mulla on sormet ihan jääkylmät ja pakko pitää villasukkia, että tarkenee. Voi olla kyllä ihan tavallista flunssaaki..nenäki vähä vuotaa! :/
Raskaustestitki tuli postissa eilen ja niiiiin tekis mieli jo testata, mutta oon pyhästi päättäny etten kajoa niihin ennen maanantaita! Saas nähä kuinka vaan käy.. Toisaalta pelkään sitä negaa niin paljo, etten varmaan uskalla ees tehä sitä testiä enneku menkat on kunnolla myöhäs..
Mitäs muille kuuluu?? :D

Mutru: Ihailtavaa luonteenlujuutta, että jaksat viikonlopun yli odottaa. Itse kykenen just sen kaksi päivää kerrallaan pitämään näppini erossa testitikuista, pitäisköhän munkin vähän rauhoittua;)

Noh, varasin nyt kuitenkin sen gyne-ajan viikon päähän torstaille. Jos sit tulee menkat tai testaan plussaa, niin saa sen sitten peruttua... Voikohan muuten ihmiset olla valeraskaana, sopis tähän mun tilanteeseen!     

Muistaisin vaussa ihmisten kirjoittaneen valeraskaudesta. On se siis varmaan ihan mahdollista. Mutta silloinhan pitäisi myös olla selviä raskausoireita, ja käsittääkseni sulla ei oo ollut niitä? Rintojen turvotusta, nälän tunnetta, pistelyä/paineen tunnetta alavatsassa jne..

Niinhän siinä naiset sitte kävi, että ne menkat tänään alkoi.. emoticon Kaikista lupaavista oireista huolimatta.. Vaikka aika epätodennäköistä oli, että nyt jo olis tärpänny, ni silti harmittaa, kiukuttaa ja itkettää! Kyllä mun kaikki sympatia on niiden puolella, jotka joutuu tän kokemaan kuukausi toisensa jälkeen! <3 Meillä kuitenki oli vasta yk 2..
Mutta ens kiertoon lähden sillä asenteella, että plussaan varmasti!! ..Toivottavasti.. <3

Hellou.
Meillä on 8 kk ikäinen tyttövauva (vai onko tuo enää niin vauva?) ja päätimme aloittaa tjot-meiningillä sisaruksen "yrityksen".

Menkathan jäivät mulla minipillerien vaikutuksesta kokonaan pois (vain yhet tuli heti jälkitarkastuksen jälkeen ku pilsut aloitin), ja en tiiä kuinka nopeasti kierto ylipäätään alkaa nyt palautua, saati normalisoituu. Onko täällä muita minipillereitä synnytyksen jälkeen käyttäneitä ja sit lopettaneita? Miten pian niiden "vaikutus" teillä loppui vai oliko teillä edes kierto erilainen pillereiden aikaan?
-Nyt harmittaa että ylipäätään otin nuo pillerit keväällä synnytyksen jälkitarkastuksesssa, kun kuitenkin toinen lapsi oli aika pian toiveissa ja tiedän oman kroppani menevän hormoneista vähän sekaisin. (Yhdistelmäpillerien pitkän käytön jälkeen meni vuosi, että kierrosta tuli edes vähän säännöllinen) Onneksi mineissä ei niin kovin suuri se hormonivaikutus ole. Vai onko?? en tiiä, sellanen käsitys mulla on.

Imetys loppui pari kk sitten joten nyt olisi jo hyvä sauma toiselle raskaudelle. Tyttöä ehdittiin yrittää 8 kk ennen kuin tärppäsi, toivottavsti nyt tärppäisi pikemmin... Loppukesän vauva olisi just niin sopiva ja tulisi hyvä ikäero esikoiseen :D

Hyvää sunnuntai-iltaa kaikille naisille tänne! :)

Tervetuloa satuvee ja Sadepilvi joukkoon! Sadepilvi, mulla oli käytössä minipillerit pojan syntymän jälkeen (muistaakseni n. 3 vuotta) ja melkein 4 vuoteen ei ollut mensuja ollenkaan. Viime vuoden loka-marraskuun vaihteessa jätettiin ne pois ja kierto oli sit 28-34 päivää. Mut vasta 9kk päästä pillereiden lopettamisesta (eli heinäkuussa) mulla oli eka ovis, josta raskauduin mut oli sit tuulimuna. Ennen poikaa oli yhdistelmäpillerit 7 vuotta käytössä ja silloin raskauduin toisella yrittämällä. Mut tiedän ihmisiä, jotka on tullut raskaaksi heti minipillereiden lopettamisesta, et peittoja heiluttelemaan vain ;)

Sukey - Hienoa, et kaikki oli hyvin! Meille sanottiin ton tuulimunan jälkeen, et heti vain uutta yritystä. Et ei tarttis odottaa ekoja mensuja tulevaksi. Mut mielipiteitä on monia.

Mutrulle pahoittelut tädin tulosta :( Tsemppiä uudelle kierrolle!

Tänne ei vieläkään mitään uutta. Tämä alkaa toisaalta turhauttaan, kun ei voi kuin odottaa, et mitä nyt tapahtuu. Toivon niin kovasti, et kierto ja hormonit ei kovin paljon heittäisi häränpyllyä tämän "raskauden" jäljiltä. :p Toivossa on hyvä elää, eikö? 
Ovistikuista sen verran, et mulla ne ei toiminut. Enkä aio niitä enään kokeillakaan... tai sit pitää ainakin vaihtaa johonkin toiseen :)

Oikein paljon plussatuulia kaikille!!!!!! puuuhh.... <3

Täällä ollaan oltu vähän taka-alalla vähä aikaa, mutta lääkärin neuvoa on noudatettu ja peittoja heiluteltu säännölliseen tahtiin :) Ja heilutellaan siihen asti että menkat alkaa tai plussa pärähtää testiin :)) Tänään kävin siellä kilpirauhas testeissä ja huomenna saa kuulla sitte niiden tuloksen...

Tervehdys kaikille täältäkin =) taka-alalla oon ollut kun tuntuu että juuri ja juuri ehdin täällä käydä lukemassa arkikiireiltä =O toisaalta eipä ole ollut oikein mitään kirjoiteltavaakaan. Mutta lauantaina pärähti ovistestiin kaksi tummaa viivaa, ja se hyödynnettiin kyllä hyvin ;-D nyt sit ootellaan ja jännäillään että tärppäsikö =)

Jepaaa, nyt tuli postissa tänää tilaamani raskaustestit, yksi digi näytöllä ja muut kolme ihan normeja. Turhauttavaa tää odottelu.. nyt kp 22/?
Millonkohan sitä vois alkaa testaamaan jos siihen tikkuun vaikka piirtyisi pari kaunista punasta viivaa... hmmmn... : )

Huomenna meen viisaudenhampaan leikkaukseen : ( mitäköhän antibioottia voi syödä jos nyt olis raskaana? en haluis ottaa mitää riskiä sen suhteen, mutt mutt..

Oireet jatkuu.. valkovuotoo iha runsasta sellasta vetistä kirkasta, alamahaa juilii ja nippailee jokapäivä ja nyt huomannu että parinapäivänä iha järkky väsy : ( ja sillo kp 19 oli sitä metallinmakua suussa jota en nyt parina päivänä enää oo huomannu, mut pientä närästystä kyllä on taas havaittavissa : /

menis tää aika nyt nopeemmin että pääsee niitten tikkujen kimppuun.. ja sitten jos se onkin nega nii pääsee ees uuteen yrityksen pariin..

Tännekkään ei mitään uutta, paitsi että ovistestiliuskat kopsahti tänään postilaatikosta, nyt siis odotellaan että pääsee niitä testailemaan, ekaa kertaa siis, toivottavasti toimisivat ;) kolme viimeisintä kiertoa ovat olleet aivan sekaisin, vaikka normaalisti onkin ihan tarkka kierto päivälleen, mahtaakohan tehdä kroppa tepposia tän vauvakuumeilun suhteen..?

j3nni, ainakin V-pen mega on sellainen antibiootti, mitä voi syödä raskaana ollessaan. Kuitenkin, jos lääkäri määrää antibiootin, niin hänen tulisi tietää, mitä voi määrätä raskaana olevalle. Lisäksi kannattaa muistaa, että äidin syömiset ja juomiset alkavat vaikuttaa alkioon vasta viikolla 7. Sitä ennen esim. antibioottikuurien ei käsittääkseni pitäisi aiheuttaa vaaraa alkiolle..

nannass, toivottavasti ovistestit toimivat, ja bongaat oviksen niiden avulla :-)

hmm, pitäisköhän munkin kokeilla seuraavalla kerralla noita tikkuja, kun nyt yritin kuunnella ovistuntemuksia ja tuntu et ne heitteli miten sattuu, välillä vuoto vaikutti ovikselta, välillä himoitsin lihaksikkaita miehiä, mut sit taas yhtäkkiä ei kiinnostanu ollenkaan..:D 

mut tosi outo juttu kävi yhden yrityskerran jälkeen: alko heti puolen tunnin päästä oksettaa ja tuli jotenki tosi huono olo. mä oon ilmeisesti hyvä kuvittelemaan raskausoireita :D!!!

nyt eletään inhottavassa välitilassa, ei oo kyl mitään tuntemuksia mistään, et tuskin oon raskaana. tulis jo uudet menkat et pääsis uuteen yritykseen, ja nyt kyl tehään ihan säännöllisesti joka toinen päivä sitä vauvaa, ettei tartte jossitella että teinkö kaikkeni, niinkun tässä kuussa..

ja pitää muuten hei alkaa syömään niitä raskausvitamiineja!!!

Ensiksi tervetuloa kaikki uudet, toivottavasti tärppää mahd nopeesti :)! Monella on tai alkaa olla käsillä jännäilypäivät siispä lähettelen täältä pohjanmaalta päin plussapuhureita!! Myös suuret pahoittelut tädin kohdanneille :(.
Muutaman viikon nettipimennossa olleena palailen seuraamaan tätä palstaa, jos sais vaikka useammin kirjoteltua..
Omaa: Viimeks taisin kirjotella kun olin käynyt ensimmäisen kerran lääkärissä.. tänään oli siis se toinen. Otettiin ultrakuvaa "alakautta" ja mitään epänormaalia ei näkynyt, pelkoni olivat siis väärät. Menkkoja ei ole myöskään tänneppäin kuulunut vaikka niitten piti ilmaantua jo joskus 20-30 päivä, mutta siis raskaana en ole, sekin tuli lääkärissä todettua. Tämä kierto taitaa venyä :E. Sain hakea terolutit apteekista! ja alottaa huomenna jos eivät aamun verikokeistakaan löydä mitään poikkeavaa. Eli positiivisellä mielellä kohti uusia pettymyksiä! :)

Palaillaan

Sukey: Mihin perustui tuo väittämä ettei syömiset ja juomiset vaikuttaisi ennen kuin viikolla 7? Mä olen käsittänyt, että viikolla 5 kun hermostoputki sulkeutuu ja sydän muodostuu voi saada aikaan vakavaakin vauriota esim. ryypiskelemällä. Mä olin esikoista odottaessa tosi ahdistunut siitä kun olin yhtenä iltana juonut snapsin ja kolme pientä lasia valkkaria kun en tiennyt vielä olevani raskaana. Silloin oli juuri rv 5 meneillään. Onneksi ei tullut mitään ongelmaa. Neuvolassa lohduttelivat että yleensä tarvitaan enemmän ja useampi kerta jotta vauriota tulee. Olin kuitenkin kamalan huolissani.

Mutru: pahoittelut tädistä :(

ON: en ole kirjoitellut mitään pariin viikkoon. Vielä en ole uskaltautunut toukokuisiin ilmoittautua, mutta siskolle sentään olen jo kertonut. Tänään alkoi ilmeisesti rv 8. Pahaa oloa ja jatkuvaa pissahätää on jatkunut nyt pari viikkoa - ympäri vuorokauden. Mä olen ihan puhki kun yölläkin valvon miettimässä josko pitäisi mennä vessaan. Tämä on ihan yhtä kamalaa kuin viimeksi, mutta samalla ihanaa ja keskellä pahinta oloa ajattelen miten onnekkaita olemme. haikarainen ihmetteli meidän hedelmällisyyttä, kun ekasta yrityksestä tärppäsi, mutta hyvät kanssasiskot, meillä meni 16 kuukautta ekaan raskautumiseen!

Tein neuvolan ohjeen mukaan heti plussapäivänä ja karsin kertaheitolla imetykset kolmeen kertaan. Tyttö täytti eilen 11 kk ja saa nyt aterioilla luomumaitoa. Imetyksen lopettelu ei ole aiheuttanut mulle muuta kuin sen että maitoa ei juurikaan tule (vasemmalta loppui kokonaan), mutta tyttö on harmissaan ja kiukkuaa ja huutaa. Haluaisin lopettaa kokonaan, kun aamuimetys klo 6 laukaisee monen tunnin yökötyksen.

Viime perjantaina tuli vähän verta ja soitin jo hädissäni neuvolaan keskenmeno ajatuksissa. Se kuitenkin loppui ja miehenikin lohdutteli että sama juttuhan tapahtui viimeksikin eikä silloin ollut mitään hätänä. Muistin sitten että viimeksi tosiaan tuli ihan kunnolla verta yhdellä vessakäynnillä eikä se sitten tarkoittanut mitään. Huhhuh kun meni kuitenkin monta päivää pelätessä. Nyt kuitenkin taas positiivisin mielin ja tulevaisuuteen luottaen.

Plussatuulia niin vanhoille kuin uusille!

Niinhän siinä sitten kävi, että koin Mutrun kohtalon ja täti kurvasi kylään viime lauantaina kesken työpäivän, tasan viikon myöhässä. Oli kaikkien aikojen ennätyspitkä kierto, kroppa näköjään temppuilee just nyt kun ei tartteis... Nooh, uuteen nousuun, kohta pääsee taas peitonheilutuspuuhiin. Tässä kierrossa ajattelin tosissaan alkaa ovista tikuttamaan, edellisessä kierrossa en saanut tikkuun bongattua.

Tervetuloa uusille!

Annelse, esim. vaun kirjassa (siinä jonka saa neuvolasta) lukee viikon 7 kohdalla, että "veri pumpataan nyt napanuoran, jotta sikiö voi päästä eroon kuona-aineista ja ottaa vastaan ravintoa elimistöstä". Siitä päättelin, että haitat ovat pienemmät ennen kuin 6+0 lähtee käyntiin.

On tietty tärkeää olla juomatta ja tupakoimatta, jos tietää olevansa raskaana. Itse en kuitenkaan ymmärrä, jos esim. viikolla 3+x alkaa miettiä, että voi sentään, jos olenkin raskaana, voinko juoda lasillisen viiniä/syödä lääkärin määräämän lääkekuurin/käydä ratsastamassa, tai mitä tahansa, mikä on raskauden aikana määritelty vaaralliseksi toiminnaksi. Jos noin alkaisi ajatella ja elää, niin eikös silloin pitäisi olla koko ajan huolissaan ja varuillaan, koska selibaatti on ainoa takuuvarma ehkäisykeino? Sterilisaationkin jälkeen on 2 promillen mahdollisuus tulla raskaaksi..

Vaikka alkio/sikiö onkin etusijalla raskaana olevaa äitiä hoidettaessa, niin kyllä silti äidinkin hyvinvointia ja terveyttä pitää ajatella. Jos lääkäri toteaa, että raskaana olevan tulee syödä ab-kuuri syystä tai toisesta, niin kyllä se kuuri silloin minun mielestäni pitää syödä "hyvällä omallatunnolla", sillä kyllähän äidin sairaudetkin vaikuttavat sikiöön, jos niitä ei hoideta. Kyllä tästä maailmasta löytyy antibiootteja, jotka ovat turvallisia raskauden ja imetyksen aikana.

Minusta on lähinnä kurjaa, kun nykymaailmassa ajatellaan, että kyllä raskaana oleva nainen on terveyden perikuva koko raskausajan, joka on kuitenkin aika pitkä aika olla kärsimättä flunssasta, tulehtuneista hampaista jne. Eikä raskaana oleva tietenkään kaadu talvella peilikirkkaalla jäällä, tai joudu auto-onnettomuuteen ;-)

Toivottavasti kukaan ei nyt hermostu minun mielipiteistäni, koska se ei ollut tarkoitus. Lähinnä edellinen oli omaa ihmettelyä..

Hertalle pahoittelut tädin kurvaamisesta paikalle. Ja kaikille uusille tervetuloa :-)

Nyt tulee sit niin omaa napaa että huhhuh ;-)

Voi hurja!! Eilen kuulin, että mun ihan rakkaista rakkain BFF on raskaana, ihan alussa siis, LA kesäkuussa!!!! Eiks tää olis niin kohtalon johdatusta että meilläkin nyt tärppäis?! Olis LA samassa kuussa =D he juuri kesällä muutti 1km päähän meiltä, ja olis niiiiiiin ihanaa sit touhuta yhdessä ku vauvat syntyy, köllötellä lasten kanssa kesänurtsilla meillä ja heillä <3 Voi kuinka toivonkaan että olisin....*hiljainen rukous*  odotan kuin kuuta nousevaa, että olo tuntuis jotenkin "raskaalta". Pwlkään vain, että kehitän itselleni taas raskausoireita tyhjästä =/ esikoisesta hassut olot alkoi heti kiinnittymisen jälkeen, noin viikko hedelmöittymisestä. Nännejä särki, ja autossa tuli aina hieman ällö olo. Voi kun tulis jo ensi viikko....viime kierrossa ei edes ollut kamala suru ettei tärpännyt kun osasin sitä vähän odottaakin, mutta nyt harmittaisi kyllä tosi lujaa jos täti tuleekin kylään ens viikolla =( lisäks mies on kovasti sitä mieltä, että loppuvuoden lasta meille ei tule, eli jos tässä ennen vuodenvaihdetta ei tärppää, niin meidän yritys tyssää sitten pariksi kuukaudeksi =(

Sukey, oon ymmärtänyt asian noin kuten sinäkin, että ennen kuin lapsi on äidin verenkierrossa, niin haitalliset aineet ei kulkeudu sikiölle. En toki itse lähtisi kokeilemaan, mutta tosiaan jos ei tiedä olevansa raskaana niin en siitä jälkeenpäin jotenkin osaisi kamalasti ressata. Toisaalta olen ehkä luonteeltanikin aika ressitön yksilö...

Tervetuloa Sadepilvi! Ja Hertalle pahoittelut tädistä.. :( Ens kierrosta sitten plussataan!!
Tirri, voi ku olis varmasti mukava odottaa yhtäaikaa ystävän kanssa.. :) Plussatuulia! PUUUUUH!!!! :) Kaikille muille myös!!

Täällä alkaa menkat hiipua ja päästään taas tosi toimiin ja testailemaan ovista. Hain taas prismasta paketillisen testejä, tais vain olla erimerkkisiä ku viimeksi.. Toivottavasti nämäkin toimii ja ovisksen bongaan. Raskausvitamiineja täällä on popsittu koko yrityksen ajan, ei niistä ainakaa haittaa ole. Ja koska vauvakuume on NIIIIN valtava niin hurahdin kokeilemaan jopa greippimehun juomista tässä kierrossa.. :D Ei muutes oo häävin makuusta mehua.. :/ Muutenki netistä selailin kaikkia "kotikonstein raskaaksi" keskusteluja..emoticon Mitäs mieltä te arvon naiset ootte siitä, ku jossain luki, että oviksen aikaan pitäis nauttia lasi punaviiniä iltaisin, että se nopeuttais verenkiertoa (kohdussa!??) jotenki ja auttais kiinnittymissä..??? Onko kukaa kokeillu?? emoticon  Onkohan siitä mitää iloa tai vastaavasti haittaa jos kokeilis.. :D Pikkuista haluisin kyllä niin paljo, että varmasti jos joku sanois että kiviä syömällä tulis raskaaksi, ni kysyisin vaan että paljokohan niitä pitäis syödä!! :DDD

sukeyn ja annelsen virittelemään keskusteluun, niin löysin tälläistä:

"Ihmisellä ruskuaispussi muodostuu 2 – 3 viikon iässä hypoblastista ennen istukan muodostumista. Tässä vaiheessa äidillä ja alkiolla ei vielä ole yhteistä verenkiertoa.
- - 
Parietaalisen ruskuaispussin tehtävänä on suojata alkiota ja säädellä äidin kudoksista peräisin olevien aineiden diffuusiota alkioon."

että tähän se kai perustuu että alkuvaiheessa ei oo vielä niin tarkkaa sen alkoholin kanssa, koska sikiöllä on suojamekanismi. tavallaan hienosti suunniteltu, että kun raskaudesta ei voi vielä tietää, niin alkio on suojattu. maalaisjärjellä vois ajatella et suurin vaurioitumisriski on sitten heti kun sikiön ja äidin verenkierto yhdistyy, kun alkio on vielä niin aikaisessa kehityksen vaiheessa.

se suurin vaara ihan ensimmäisten viikkojen juomisessa lienee äidin terveyden kannalta, että jos on todellinen suurkuluttaja eli käyttö on runsasta ja jatkuvaa, niin se sit lisää keskenmenon riskiä.

Takaisin