Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänne on tullut tekstiä yhtäkkiä parin sivun verran. Huippua! :) Yritin lukea kaikki läpi mut taisin seota jossakin vaiheessa, et kelle oli tapahtunut ja mitä.

Ainakin täällä on jänskät päivät lähellä yhdellä jos toisella. Pidän kaikille tasapuolisesti peukkuja ja toivon paljon plussatuulia (tänään oikein myrskytuulia)! :)

Lääkärille menijöitäkin oli muutamia eli peukut pystyssä teillekin! Toivottavasti saatte hyviä uutisia!

Täälläkin ilmoittaudutaan täysillä mukaan taas. ;) Vuoto on loppunut (ainakin nyt näyttäisi siltä) ja kestihän sitä 2,5 vkoa. Ultrassa kaikki oli hyvin ja raskas taakka putosi harteilta. En ole ikään aikaisemmin toivonut kohdun olevan tyhjä, mutta kerta se ensimmäinenkin (ja toivottavasti viimeinen). Pelottaa ja ahdistaa, jos näin käy uudestaan mut ollaan miehen kanssa päätetty, et yritämme kuitenkin. Olen kuin taistoon lähdössä ;D Alkakoon vauvatouhut osa 2 ja paremmalla onnella...

Lääkäritäti kirjoitteli näin:
Normaalinmuotoinen ja kokoinen kohtu, luteaalivaiheen endometrium 8,9mm. FD:ssä nestettä ovulaation merkkinä. Oikea munasarja rakkulainen, siinä keltarauhanen. Vasen ovario myös rakkulainen kooltaan 38x20mm. Munatorvien seuduissa ei poikkeavaa. Toistaiseksi ei vielä toimenpiteitä. Koska edellista raskauttakin yritetty melkein 2-vuotta, voisi tutkia kilpirauhasen toimintakokeen ja mieheltä sperman. Jos kierto pitkittyy voisi jatkossa miettiä Clomifen lääkitystä.

Hmm... Mitäpä tähänkään nyt sanois. Hormoonihäiriö vai häiriötä kilpirauhasissa??
Ovulaatioki tullu vissiin pikkusen myöhemmin mitä kuvittelin, koska keltarauhanenki oli vielä näkyvissä. kp. nyt siis 36 :o Lääkäri kyllä oli sitä mieltä ettei hän ala vielä possulkemaan raskauttakaan koska hedelmöittyminen on voinut tapahtua paljon myöhemmin mitä on ajateltu, Keltarauhanenhan pysyy munasarjassa siis niin kauan alkuraskaudessa että istukka alkaa kehittymään.... Mutta en tiiä... Mukavaa kuitenki ku alkaa asiat selviämään :) 

Mahtaa olla melko epäselvää tekstiä, ajatuksetki on melko sekasin, mutta koittakaa ymmärtää :D

Ei päästy Tirri toukokuisiin yhessä :(. Omasta "kohtalosta" en vielä tiijä, tänään olis pitäny alkaa, muttei ole kuulunu. Katellaan.. (tekis kyllä mieli kipasta jo apteekkiin, mutta oottelen maanantaihin asti vielä. Jos ei ala sitä ennen.)

Tirri, sullekko täti jo eksyi? Pahoittelut siitä!

Kyllä sä oot Lme aikamoinen sissi tuon testailun suhteen. Mulla himottas nyt jo tehä testi, vaikka kuukautisten pitäs alkaa vasta sunnuntaina :D.

Hyvä Jennivee, että oot käynyt tutkimuksessa, vaikka kuulostaa että herätti enemmän kysymyksiä kuin vastauksia. Ilmeisesti kuukautiset eivät oo vieläkään alkaneet? Millon oot viimeksi testaillut? Mullakin pitäs ehkä gynekologilla käydä, kun tuntuu että edellisen synnytyksen jäljiltä ei ois repeemät ihan normaalisti parantuneet. Jotenkin on vain niin kamala kynnys soitella aikaa. Paljonko sä maksoit käynnistä?

Yksisarvinen, kiva että kohtu oli tullut tyhjäksi! Sitä taisit jo aijemminkin toivoa. Toivotaan totisesti onnea teille yritykseen!

Annelse, toivottavasti mekin tosistaan päästäisiin näistä yöimetyksistä. Kauan teijän neiti itki tissiä isiltä? Mutru ollaan kyllä kokeiltu tuota veden tarjoamista nokkamukista ja jopa pullosta, vaikka ei ole sitä koskaan käyttäynyt, mutta neiti tuntuu vaan raivostuvan kahta kauheammin siitä.

Joku kyseli esikoisen ikää, meijän neiti on 1,3v. Nyt on taas sellanen fiilis, että eiköhän nuo kuukautiset ala viikonloppuna. Ainakaan valkovuotoa ei tuu yhtään enempää ku normaalistikkaan. Ei ole jotenkin mitään oloa mihinkään suuntaan, mutta mielikuvitus saa kyllä mahan välillä nippailemaan. Ja mistä hitosta tää elohiiri on pesiytynyt oikeeseen silmäkulmaan? Muutama päivä sitten alkoi ja tulee monta kertaa päivässä, mutta vain lyhyeksi aikaa. On kyllä aika ärsy vaikkakin harmiton :D. Jonkun puutettahan se tais olla...

Toivotaan että joku taas plussais ja vetäis meijät muut mukanaan!

Juu menkkoja ei edelleenkään kuulu eikä näy... 12pvä kävin verikokeissa ja negaa näytti, kaitpa se ois jo plussa ollu jos ois ollakseen?? Oli kyllä aivan mahtava ja ihana se lääkäri, ei puhettakaan että menisin enää haarojani levittelemään minnekkään terveyskeskukseen. Tämä eilinen kuitenkin tiesi mitä teki! Kallistahan se on, kelakorvauksen kanssa 128e (sis. lääkärikäynti ja ultra) Mutta oli se kyllä sen arvostaki.

hei! pitkästä aika en edes muista milloin olisin kirjoittanu tänne :O ehkä sen takia kun onnistuimme ja nyt huhtikuussa meille olis tulossa toinen vauva :) <3 esikoinen täyttäny juuri 2v ja huh huh toivottavasti kaikki menis hyvin kyllä jännittää :) mies oli vähäsen liian innostunu en muista semmosta reaktiota ensimmäisen lapsen raskaustestin takia :)) kävin myös ultrassa ja sielä sykkii sydän ja voin rauhoittua vähäksi aikaan kaikki oli hyvin mutta halusin kaikkiin raskausajan tutkimuksiin kun kävin esikoisen kans myös silloin ! oon nyt viikolla 10 !onnea plussanneille! :) ja voimia yksisarviselle ja yrityksiä kaikille muille! :)

todii, täälläki on nyt sitte käyty polilla. paljon otettiin kokeita joista saa tulokset 5 viikon kuluttua. ainakin silmä ja kokeilumääräsesti kaikki ok. keltarauhanen vaan pienempi kuin normaalisti kiertopäiviin nähen, joten määrättiin sitte keltarauhaskuuri eli se terolut kuuri. se auttaa kuulemma myös tohon oviskipuiluun sekä tiputteluvuotoihin ja parantaa kuulemma vielä raskausmahdollisuutta. ehkä se sitten siis tästä,, :) nyt ainaki parempi fiilis kun tietää että mitään isompaa syytä ei ylimääräsiin vuotoihin ole. joillakin vaan synnytys saa elimistön niin sekaisin että ilman apua se ei asetu itsestään ja se mulla oli nyt ilmeisesti syynä tässä.. ovuloinukkin olin kun nestettä oli vatsaontelossa, kiva kiva :)

tirrille tädistä harmittelut :8
jennivee, saitko sää mittään lääkettä kierron tasaamiseksi?
hienoa yksisarvinen että uskallatte taas aloittaa yrittämisen. isot tsempit myös teillekki <3
lme, oot sää kyl sinnikkö, mää en millään malta koskaan oottaa et millon testaan vaan testaan monesti ennenkuin mitään ees vois missään näkyä.. ihana kun sulta löytyy mlttia <3

muok. jennivee, eihän tuo nyt niin äly kallista ees ollu. mäki oon käyny monesti yksityisellä ja se on ihan omaa luokkaansa, kohtelut ja kaikki. mulla sama et tk-lääkärille en enää mene. naistentautienpoli tai sit yksityinen.. toki jos ois hyvä tk-lekuriki ni mikäs sit siinä..mut ihan omaa luokkaansa ne on kuitenki..:)

Onnittelut jamelle, ihanaa että kaikki on menny tähän asti kuten kuuluukin! Tärppionnea jännäilijöille.. toivottavasti tulee tähän kuuhun paljon plussia :). 
jennivee ja kattili hyvä että siellä tutkimuksissa jotain on selvinnyt, jotenkin siitä saa uutta toivoa kun tietää että lääkkeistä voipi olla apua jos tilanne jatkuu samanlaisena tjs.
Ainiin suuret pahoittelut ilkeän tädin kohdanneille!! :/

Hmmh jospa sitä omaa: Kävin tosiaan eilen siellä lääkärissä ultrasivat ja ottivat jotain verikokeita. Ultrassa ei näkyny sitten mitään.. ei ovista, ei mitään vikaa munasarjoissa, eikä merkkejäkään tulevista menkoista mitkä pitäis alkaa tässä viimestään viikon päästä. Lääkäri sanoikin että saattaa alkaa myöhässä. Sain uuden ajan 5.10, sillon kuulemma puhutaan jos sais jonkun kuurin.. primoluteista puhuttiin, mutta ne ei kuulemma sovi jos on yrittämässä. Paitsi tietysti jos mailttais pitää jonkun aikaa taukoa. (En kyllä malta x))

Kattili, Me sovittiin sen lääkärin kans että laskeskelen näitä kiertoja nyt jonku aikaa ja jos alkaa oleen näin pitkiä mitä nyt (kp 37) niin sitte se clomifen kuuri =) Ja oot kyllä ihan oikeessa, eihän se kallis ole kohteluun ja lääkäreiden pätevyyteen nähden :) Kyllä se on mukavampi mennä sellaisen lääkärin luo joka oikeasti osaa asiansa ja maksaa vähän enemmän, entä sitte sellasen luo joka arvuuttelee ja arvuuttelee ja kädet tärisee (niinku mulla viimeksi oli se tk-lääkäri)...

Tässä nyt vaan oottelen niitä menkkoja että pääsis uutdestaan yrittämään, lääkäri määräsi kuukautisten jälkeisille päiville 2-3 päivän välein peittojen heiluttelua kierron loppuun asti...Käskystä :D Eikä mieskään pistänyt yhtään pahakseen ku kerroin tästä määräyksestä :D

Malttia (muka) löytyy ko jos nyt testaan niin menkat alkaa taatusti seuraavana päivänä :D. Apteekki tosin olis tuossa iha lähelä, mutta mennee vartin päästä kiinni ja oon pojan kanssa kaksin kotosalla.. ei taija ehtiä :D. Kauheaa närästystä ollu pari viime päivää, ja olen koko ajan ihan väsy :/. Mielestäni myös pissalla juoksen enempi, mutta muita oireita ei sitten olekaan. 

Oo, Lmelle paljon onnitteluja! Totisesti ihanaa, että saatiin plussa-uutisia! Ei siis oo täysin mahdoton homma tuon lapsen tekeminen ;).

Mulla fiilikset vaihtelee vähän väliä. Nyt on kyllä kiukuttanut samalla tavalla kun yleensäkkin ennen menkkoja. Toisaalta musta tuntuu että kusella saa käydä useemmin ja maha on sillain arka, ettei esikoinen voi oikein istua päällä. Kai tää on taas tätä vainoharhaa, kun tuntuu että oon alkanut suojeleen mahaani, ei tunnu kivalta että edes mies koskee :D. Kaikkea sitä mieli saa aikaan! On ollut myös pahoinvointia pienissä pätkissä (mulla on kyllä sitä aina). Mä niiiiin toivoisin että ois tärpänny, mutta uskoa ei oo senkään vertaa. No, lauantaina tai sunnuntaina pitäs alkaa kuukautiset. Nyt loppu tää vuodatus :).

Voi ku ihanaa Lme!! <3 ja nyyh, olis ollu kiva liittyä seuraan =/ tarrasukkia teille matkaan!! =D

Kiitos Tirri :). Harmi todellakin, ettei olla toukokuisissa yhdessä, plussatuulia sinne suuntaan!

Moi, kirjoittelen tänne kun tuntuu et on pakko saada purkaa näitä ajatuksia johonkin, läheiset eivät oikein ymmärrä mun kärsimättömyyttä...

Meillä on yksi 2-v muksu ja toinen haaveissa. Alkukesästä mulla oli keskeytynyt keskenmeno ja sen jälkeen ollaan yritetty uutta raskautta. Menkat ois pitänyt alkaa eilen, jos kierto ois ollut samanpituinen kuin edellinen, tosin mulla on aika epäsäännöllinen kierto että sinänsä siihen ei voi luottaa... mietin vaan että kuvittelenko, kun muka tunnen raskausoireita? Olo on vähän samantapainen kuin viime keväänä raskauden alettua. Mieliala heittelee hirveästi, välillä hermoan ja välillä itken, poikkeaa siitä mitä mun mieliala yleensä ennen menkkoja on. Ja mulla on ollut ihan eri tavalla nälkä ja paljon parempi ruokahalu kuin pitkiin aikoihin (edellisessä raskaudessa kävi samoin). Allergiaoireet ovat pahentuneet selvästi (edellisessä raskaudessa kävi samoin). Väsymystäkin on... ja välillä vähän menkkamaista kipua, mutta menkkoja ei näy ei kuulu... en tiedä mitä tää nyt oikein on, totta vai kuviteltua. Toivonko vain liikaa ja siksi kuvittelen oireita. Tein yhden testin toissapäivänä, mutta negaa oli. En kestä tätä epätietoisuutta! Tekisi mieli tehdä uusi testi heti perään mutta onko siinäkään vielä tässä vaiheessa mitään järkeä. Pitäisi malttaa odottaa... mutta kun ei millään malttaisi.

Huh. Kiitos. Helpotti kun sain vähän purkautua.

Onnea plussanneet!!! Ihan parasta! :)
Ja vanilla v, oireet kulostaa hyvinki lupaavilta :) Toivottavasti ois tärpänny!

Sitte nopeesti omaa, eli ne pirun ovistestit!!!! Eli tähän päivään asti oon saanu vaan haaleita testiviivoja ja tumman kontrolliviivan. Mutta tänään testiin pärähti tosi tumma testiviiva ja tooosi haalea kontrolliviiva, mutta viiva kuitenki. Onks se nyt sit positiivinen?? :D Ihmetyttää vaan ku se kontrolliviiva on edellisissä testauksis ollu aina niin tumma, ni nyt oli sit tosi haalee, mutta erottui kumminki.. APUA!!!! :) Jos se on positiivinen niin tottakai nyt, ku meillä lapsi kuumeessa ja valvottu 2 yötä ja ollaan väsyksis ni pitäis jaksaa ruveta illalla pupuilemaan.. :D

Onnea täältäkin plussanneille :) ja monella jännät päivät tiedossa :) Mutru täällä vähän samantapaista, neiti kipeä ja itselläkin hieman kipeä ja väsynyt olo ja hommaillakin pitäisi tänään vielä jaksaa ;) Meillä siis nyt aloitetaan sitä toista yrittämään, eli kohta saa alkaa jännäileen, mutta tuskimpa se ekasta kerrasta tärppää. Oviskipuja ollut nyt pari päivää, tuntuu että nekin vaan on voimistunut, kun aloitetaan yritys ja asiaahan ei yhtään helpottanut, että neidin kanssa kävin eilen vaateostoksilla, niin kaupoissa oli niiiin ihania pikkusia vaatteita, niitä oli tietysti pakko hypistellä :) ..kuinkas monella sukulaiset ja tuttavat utelevat, että jokos se toinen on tulossa? mua itseäni on alkanut ärsyttämään se kysely, oon sanonut että kerrotaan kyllä jos on jotain kerrottavaa, mutta ei se silti uppoo näiden kyselijöiden päähän argh! Mutta hauskaa viikonloppua kaikille ja paaaljon plussa tuulia ;)

Takaisin