Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Monella on jännäpäivät nyt yhtäaikaa =D tsemppiä oviksen ja plussanmetsästykseen kanssasisaret <3

Tervetuloa uusille kuumeilijoille =) kiva tosiaan on kun porukka lisääntyy tasaista tahtia, kun aika tasaiseen noit plussiakin on täällä tipahdellut!

Äipällä onkin testipäivät ihan juuri käsillä, mä taas joudun odottamaan vielä viikon ainakin *plääh* oviksen jälkeen on ollut nyt vähän jatkuvasti jotain hassuja tuntemuksia alavatsalla, ei ollenkaan tyypillistä tai tavallista millään tavalla, tai sitten kuvittelen taas kaiken...välillä jomottaa, välillä nippailee, juuri äsken vihlaisi oikein tosissaan, vähän niinkuin olis pistetty jollain mahaan! Kun asiaa muistelin, niin esikoisesta mulla oli vajaa viikko oviksen jälkeen ihan samanlainen pistävä kipu, tolleen just millisekunnin ajan ja sit ei enää kertaakaan uudelleen. Yritän nyt pitää pään kylmänä ja odottelen kiltisti ensi viikonloppua, yritän ainakin...nyt jo jännittää että entäs jos ens viikolla alkaa nousta jotain oireita jo pintaan, esikoisesta mulle tuli heti kiinnittymisen jälkeen ällötystä syödessä ja auton kyydissä. Sit koettaa kuitenkin muistutella itseään, että niinhän sä heinäkuussakin olit varma että oot raskaana ja etpäs ollutkaan! Tää kroppa on huijannu mua nyt kesän aikana niin monta kertaa, että en yhtään uskalla luottaa tai uskoa mihinkään ennen kuin saan ainakin viis positiivista tulosta!! Mutta voi kun olis ihanaa olla taas raskaana <3 ja ihanaa olis siirtyä täältä tuttujen kuumeilijoiden kanssa tuonne toukokuisiin odottamaan onnellisesti!!

Pahoittelut äipälle tädin vierailusta. Se on kyllä aika kolaus, vaikka sitä osaa odottaakkin!

Mulla on Tirri ollut ihana samanlaisia mahatuntemuksia kun sinulla. Outoa jomotusta, nippailua ja muuta. Mutta mä yritän luottaa siihen että tämä on vain sitä kuuluisaa kuvittelua :). Toivotaan toki, että oiskin totisinsa totta kummallakin!

Mutru, mielestäni monessa paikassa suositellaan joka toinen päivä -tahtia. Mutta sitten taas jostain oon lukenut että ei nyt se joka päivä -tahtikaan ole mahottoman huono, jos mies on perusterve ja simpat hyvänlaatuisia. Mutta jos teille muutenkin sopii paremmin tuo "harvempi tahti" niin kai sitä kannattaa sitten suosia! (tosi harva joo... :D)

Hertalle toivotaan tärppiä, niin kuin toki muillekkin!

Tervetuloa Annelselle! Täälläkin vielä imetetään öisin, saas nähä kuin tuo vaikuttaa raskautumiseen. Tosin pari siskoani on tullut raskaaksi, vaikka on täysimettänyt n. 3kk ikäistä vauvaa, joten tuskin se mahdotonta on!

Itellä on sellanen tunne, että nyt on tärpännyt, mutta niinhän se on melkein joka kuukausi :D. Vielä pitäis reilu viikko jaksaa odottaa, tuntuu ikuisuudelta. Nännit ovat nyt vähän arat, mutta tuskin voi vielä tuohon liittyä. Ehkä johtuu siitä, kun öisin imetyksen lomassa neiti pitää tissistä hampailla kiinni.

Mutta kovasti tärppejä taas kaikille ja kuulumisiin! Tulkaahan raportoimaan kuin kävi, kun monella on testipäivät edessä.

Tässähän alkaa ihan päästä fiiliksiin.. Sitte on kyllä taas harmitus jos menkat tuleeki ens viikolla.. Toivotaan parasta!

Täällä eletään nyt päivä kerrallaan ja sormet ja varpaat ristissä toivotaan ettei kuukautiset ala. Ylensä ne on alkanu 8-10 pvä... Muutamana päivänä oon ollu ihan varma että ne alkaa ku mahassa juilinu ihan samallain, mutta ei. 
Oireista sen verran että pissalla on saanu laukata koko ajan ja mahaa juilii, rinnat hieman herkät ja närästystäki on ollu välillä. Mutta ne voi ihan hyvin liittyä myös kuukautisten tuloon... Raskaustestiä en oo enää uskaltanu tehä ku pelkään sitä negatiivista tulosta ja kauheaa pettymystä :( Odotellaan vielä ainaki vlopun yli... Täällä onki monella nyt jännät päivät :) Piän teille peukkuja ja toivotaan että päästään tuonne toukokuisiin liittymään :)

Pakko oli tehä se testi tänään ku tarkotuksena on lähtä juhlimaan ku poika meni mummolaan yökyläileen... Kävin ostamassa clearblue raskaustestin ja näyttöön tuli lukemaan "ei raskaana" :(( Joten ei muuta ku seuraavaa ovista bongaileen...

Eipä suinkaan, minä oon ainaki vielä täällä vaikka taustalla olenkin lueskellut pari viikkoa :D Ei ole ollut oikein mitään uutta kirjotettavaa.. nakertaa kun keskiviikkona on se lääkäri ahistaa jo valmiiks.Oletettuun menkkojen alkuun noin 10 päivää ja ei kyllä mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan. :o

Ai, ai kun jänskättää. Ja samalla sitä jo henkisesti yrittää valmistautua siihen ettei tältä ekalta yrityskerralta tule tulosta (esikon kanssa kun meni se 16 kuukautta). Tänään kp 32/27-33(?), eli pian voisi testata ellei mitään ala kuulua. Reilun viikon verran ollut menkkamaisia kipuja ja alavatsan "pingotusta" aina välillä ja olenkin ravannut vessassa tsekkaamassa että joko nyt vuotaa... mutta ei siis vieläkään. Näistä epäsäännöllisistä kierroista kun ei ota selvää. Taas muistui niin elävästi mieleen miten rassaavaa odottelua tämä henkisesti on.

Muistelin että näitä kuukautisoireita mulla oli roppakaupalla viimeksikin alkuraskaudesta ja tulihan jopa noin pari teelusikallista ihan kirkasta vertakin silloin joskus rv 6. Vasta rv 7 tein silloin testin.

En haluais herätellä ittessäni kauheita toiveita, mutta tuntuu, että pissalla saa juosta useammin, kuin aiemmin ja pienenpieniä finnejä tulee naamaan tiheämmin kuin sieniä sateella! 

Vauvakuumeeseenhan ei auta toisten kolmeviikkoinen tytöntyllerö, joka nukkui sylissä <3. Pääsen tämän pienen suloisuuden kummiksi :)!

Täälläkin on pelkkää odotusta ilmassa, joten ei ole nyt tullut kirjoteltua sen enempiä. Vielä tämä viikko pitäs kärvistellä loppuun. Nyt taas tuntuu, että miksipä tuo ois tästä kierrostakaan tärpännyt. Mutta halu on nyt taas niin korkeella, että plussaa tänne ja sassiin!

Lme, toivotaan että tuntemuksesi osuisivat oikeaan!

Annelsellekin kyllä soisin plussan ekasta kierrosta!

Olipa taas viime yö kamala, kun yritettiin olla antamatta tissia esikoiselle. Tietäähän miten siitä kävi, vanhemmat (surkimukset) luovuttivat. Ei vaan kestä kattoa hysteerisenä huutava lasta kovin montaa tuntia. Miten ikinä me päästään siitä eroon? Toivottavasti raskaus sais maidon maistumaan pahalta ja neiti vieroittaisi itsensä!

Täällä ollaan ja ovista odotellaan, että voisi alkaa yritys ja jännitys :) Onkos täällä ollut muutes puhe minkä ikäisiä lapsia kullakin on? Meillä on siis vuoden ikäinen pikku neiti :) ..kovasti oon pähkäillyt, että jos tässä tärppi käy jossain vaiheessa ja raskaaksi tullaan, että kuinka sitä pärjää jos iskee kauheen huonot olot, itselläni kesti melkein 3kk huono-olo alkuraskaudessa, sohvalla tuli melkeimpä aamusta iltaan maattua, nyt se ei kyllä onnistu jos sama iskee.. mutta tsemppiä kaikille ja paaaljon plussia :)

Kyllä täällä ollaan edelleen =D jotenkin viikonloput menee niin kiireessä että täällä ehtii vain käydä lukemassa, töissä on sitten enemmän aikaa kommentoida ;-D

Annelselle kovasti tsemppiä piinapäiviin ja testaukseen! Toivottavasti olot johtuu pikkunyytistä, eikä täti ole tulossa vierailemaan piiiiiiiitkään aikaan =D

Voi jännää Lme!! =D Kunpa merkit pitäis paikkansa =) ja ei kyllä pikkuiset helpota kuumetta ollenkaan...olin eilen odottavan ystäväni kanssa mll:n myyjäisissä ja siellä oli ihan pikkiriikkisiä vauvoja vaikka kuinka monta *oih* nyt on omatkin toiveet aika korkealla, oloja on ollu koko viikon oviksestä lähtien. Mulla oli kyllä ihan kumma oviskin tässä kierrossa, kun oireilin sitä jo viikon etukäteen ja ihmeen voimakkaasti? Toiveissa on käynyt, että jos sattuis oleen vaikka mahikset kaksosiin =D mies saa kyllä slaagin jos kaksoset tosiaan tulis, mutta mä (vaikka saatan katua tätä vielä =O) olisin ihan onnessani!! <3

Varmasti on haikarainen raskasta, kun toinen on niin tissin perään =/ meillä esikoinen vieroitti itse itsensä 7kk iässä, eikä oikeastaan koskaan ole herännyt yöllä syömään. Siksipä imetyskin onnistui vain osittain, kun ei ollut yöimetystä vauhdittamassa maidontuotantoa =( tsemppiä kovasti odotteluun, sulla on sitten sama aikataulu kuin mulla! Jännäillään yhdessä tää viikko ja toivotaan parasta!!

).( alavatsaolot on jatkuneet, tasaiseen tahtiin vihlaisee, nippailee ja jomottaa kohdunseudulla. Tänään on alkanut maito taas herua,  mutta siitä en uskalla niin kovin riemuita, sama juttu kun kävi sillon heinäkuussakin. Mielessä kummittelee se "kemiallinen raskaus"... turvotusta on alavatsalla, mutta se saattaa johtua ihan viikonlopun ruokavaliostakin =P ihan tuskaa odottaa viikonloppuun asti, että tuleeko täti vai onko näissä oireissa jotain perää!! X-/ jotenkin mieli on taas kovin toiveikas, mutta saas nähdä miten käy. Pessimisti ei pety koskaan...?

Niin ja nannas, meidän ipanan ikä näkyy tuosta tickeristä, eli Luukas on kohta 1v4kk <3

Tirri niinpäs näkyykin :) ..ja monella muullakin on tuo tickeri, enpäs taas oo tajunnut katsoa, hyvä mua :D

Alamahaa nippailee, rinnat niin kipeät ettei oikein voi edes koskea, väsyttää,  huono olo välillä ja kuukautiset myöhässä! Enkä ole raskaana. Kuukautiset tulee aina tunnilleen eikä ole ikinä myöhässä... hmm... ressiäkö?? Verikokeiden hcg arvo oli 2, joka on siis ihan normaalia... tulis ne menkat nyt ni pääsis taas ovista bongaileen! Oon päättäny varata ajan lääkärille että tarkistetaan tää mun tilanne... Kertokaapa kanssaihmiset että mihin mun kannattais soittaa että pääsisin tutkimuksiin ?? =)

jennivee:
mulla melkein sama tilanne, alamahaa nippailee ja muuta, nännit olleet nyt melkein viikon kipeät, ei kuitenkaa kovin paljoa mutta tuntuvat erilaiselta mitä ennen, rinnat olivat kans tossa paripäivää sitte kipeet, mutta se on jo helpottunut, tänää alkanu kauhee väsymys! JESTAS SENTÄÄ.. viikko sitte hcg oli 5, eli varmaanki negatiivinen ?
mulla ainoana erona se, että menkkoja ei ekan synnytyksen jälkee ole vielä olleet yksiäkään, ja synnytyksestä jo 1v2kk aikaa.. eli kierron pituutta vaikee sanoo ja muuta, mietityttää vaan et voiko toi 5 olla alkavasta raskaudesta vai mikä on.. onko siis tota hormoonia elimistössä ollenkaa jos ei ole raskaana ?

Täälläki taustalla kukutaan. Tämän kierron koitan tosiaan ottaa iisimmin enkä haaveile ja toivo NIIIIN paljoo mitä aikasemmin. keskiviikkona ois (IIK) se tarkistus missä tarkistetaan onko jotain syytä joka kk ilmeneviin ylimääräsiin tiputteluvuotoihin ja erittäin kivuliaisiin ovulaatioihin. Joo siitä puhuen tosiaan, voi jestas. eilen oli ovulaatio, ja se tuskan määrä. se vaan lisääntyy joka kk. aivan ovat verrattavissa jo synnytykseen, joskin paikka vaan vähän eri ku munasarjoissa on. mutta tuskan määrä sama. ihan uskomatonta mut jospa jotain selviäis ke lekuris. ollaan silti tietty tiivisti peittoja heiluteltu tää tai no viime viikko.
 siellä jo muutamilla lähipäivinä h-heetken. toivon teillekki parasta <3
 ja nannas, meillä Santeri on 1v 3kk abaut..
jennivee, sitäpä ei oikein pääse kun tk.hon normi lääkärin vastaanotolle ja sieltä toivottavasti lähetettä naistentautienpolille. tietty jos omakustanteisesti menee yksityiselle, niin siellä saa kaikki haluamansa hoidot ja tarkistukset..

Varasin ajan yksityiselle gynekologille että saa selvyyden tähän hommaan... Menkkoja ei siis edelleenkään kuulu eikä näy. Noh, huomennapa se selviää onko mitään huolen aihetta :)

Oi täällä on monella jänskät ajat menossa, toivottavasti tärppää! :)
Täällä ei mitää uutta. Ovista oon yrittäny nyt sitte bongailla niillä tikuilla..Kauheita stressitikkuja! Huoh! :/ Positiivista en oo viä tikkuun saanu. Aina testi viiva vaaleempi. Sunnuntaina viivat oli jo lähes saman väriset, vaan aavistuksen haaleempi oli ku kontrolliviiva,mutta siis ilmesesti kuitenki nega..?? Peittoja on kuitenki varooksi heiluteltu joka toinen päivä :) ja samaa linjaa jatketaan kierto loppuun näkyi ovista tai ei ja toivotaan parasta. :)
Haikarainen, meillä yösyötöt loppui ku rupesin antamaan öisin pullosta vettä. Meillä toki oltiin pulloruokinnalla muutenki, joten vaihto oli "helppo". Muutamana yönä herra pikkasen vettä maisteli,mutta jätti sitte senkin pois. Ei varmaan kaikilla toimi, mutta näin meillä kävi :) Tsemppiä kuitenki!
Mä oon myös miettiny, että mitä jos seuraavas raskaudes onki ihan kauhee olo ym oireet. Mulla kuitenki edellinen raskaus oli lähes oireeton. Ei mitään pahoinvointia ollu. Muutama haju ällötti vain. Ja sitte ku on hieman vilkkaan puoleinen lapsonen viä.. :D No eiköhän se sitte selviä että miten sujuu. Oi ku vaan saiski sen toisenkin ihanuuden tähän.. <3
Plussa tuulia kaikille täältä!!

Jennivee: mä kävin yksityisellä ennen ekaa raskautumista. Katsoi ultralla munasarjat ja kohdun ja sanoi ettei mitään vikaa näy ja että melko kypsä follikkeli näkyvissä (näytti siitä jopa kuvan mulle). Siitä munasolusta tulin sen lääkärikäyntiviikon lopulla raskaaksi! Nyt jännään sitä että mitä jos ultratutkimus ja papan otto jotenkin vaikutti niin että silloin vihdoin tulin raskaaksi ja mitä jos ei ilman tuota tutkimusta tärppää...!

haikarainen: meillä loppui vihdoin yöimetys neljä yötä sitten. Kävin neuvolassa marisemassa ja antoivat kasan papereita ja lääkäriajan viime perjantaiksi. Nämä toimenpiteet laittoivat mieheen vipinää ja hän on hoitanut yöt siitä lähtien. Tyttö tajuaa ettei isiltä tule ruokaa ja onkin heti vähentänyt heräilyä. Viime yönä heräsi vain kerran ennen aamusyöttöä! Toivottavasti teilläkin löytyy lopulta toimiva ratkaisu. Mä olin jopa niin väsynyt että ajattelin etten edes kykene toista lasta hoitamaan.

Mä tein eilen oman synttäripäivän kunniaksi tai oikeastaan siitä huolimatta testin. Tulos nega. Vähän veti mieltä maahan, mutta ajattelin että eka yk:han tässä vasta. Tätiä ei ole näkynyt ja huomenna edessä laivamatka. Hirveää myrskyä lupailevat eikä imettävä saa ottaa matkapahoinvointilääkkeitä.

Pientä toivoa vielä elättelen. Reilu viikko sitten mulla oli kauppareissulla niin hirveät alavatsakivut että kaksin kerroin roikuin kärryjen päällä. Ennen en ole ovista tuntenut, mutta jos tuo oli se, niin olipahan myöhässä ja tuskin tärppäsi (sisko oli meillä yökylässä :), mutten muista miten edelliset päivät meni). Siitä kivusta laskien niin täti tulee perjantaina. Ellei silloin, niin en sitten tiedä mitä ajatella.

+ kaikille vielä jännittäville!

kp 34/27-33?
yk1

Takaisin