Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kevätneito, kyllä mä luulen että vois johtuakkin vaikka kiinnittymisestä noi sun kivut...toivotaan! Kattili, mulla oli kans kamala kipu oviksesta! Mutta ollut vaan ton yhden kerran noin kova kipu.. juu kannattaa ihmeessä käydä lääkärissä, kuulee ainakin asiantuntijalta suoraan onko normaalia ja onko siihen apua! Mutta toivotaan ettei tarvis ja pikkuinen olis jo kyydissä :) Omppuf, ei sitä välttämättä huomaa ovista, oireet voi olla niin pieniä ja niitä yhdistelemällä voi oppia kyllä oviksen huomaamaan :) ja joo, kun esikoista oltiin yritetty vuosi, niin osa kavereista kyseli että koskaa te vauvoja alatte tekee, sehän on helppoo, ei tarvii kun maata!!!! Joo. Niinpä. Heh heh... Ei paljo naurattanu sillon. Eikä kyllä vieläkään.

Noista oviskivuista vielä... Mun gynekologi kertoi, et oviskipuihin ei saisi ottaa särkylääkkeitä, tai korkeintaan parasetamolia. Gyne sanoi, et esim. ibuprofeenia, jos ottaa oviksen aikoihin, se voi tehdä sen, et munasolu ei irtoakaan. Että itse otin varman päälle ja kärvistelin 4 päivää ilman mitään särkylääkkeitä.

Kevätneito - mulla tuntu kiinnittyminen tasan viikko oviksesta pistävänä kipuna vasemmalla alavatsalla. Sitä kesti pari tuntia ja sit lakkasi. (ainakin olen itse olettanut, et kiinnittymisestä se johtui) Itse mietin samaa kuin kattili, et tikutitko oviksen? Mietin vain, et jos koko yö on sulla ollut hankalaa, niin onko mitään mahdollisuutta, et mitäs jos se ovis oliskin ollut viime yönä? Pari päivää vain myöhässä. Mut kovasti tsemppiä ja toivotaan et olisi tärpännyt! <3

Koko ajan olen teitä seuraillut täältä taustalta! Ja toivon kovasti teille kaikille plussatuulia!!! <3

Täällä on kans jännät päivät kohta käsillä =S sunnuntaina tuntui kovaa vihlontaa kohdussa, hassusti sykähdellen ikään kuin pulssin tahdissa?! Ja maanantaina alkoi tuhruvuoto, joka tänään on jatkunut samanlaisena. Välillä on menkkamaista jomotusta mutta ihan vain pikkuhetken ja sit se häipyy. Tuota kiinnittymistä olen kans toiveikkaana epäillyt, kuten Kevätneitokin, kun sopivasti olis ollut vähän reilu viikko oletetusta oviksesta! Hurjasti vaan jännittää, kun edelliset menkat alkoi juuri tällä tavalla tuhruvuodolla =/ tosin ilman näitä kipuja! Hiukan nyt hirvittää ja harmittaa jos täti kurvaa kylään X(

Kamalalta kuulostaa tuollaiset oviskivut kyllä!! Ei mulla ole ne sen kivuliaampina tuntuneet kuin ennen esikoistakaan. Aina oon oviksen kyllä tuntenut, mutta ihan pienenä nippailuna vain.

Ihana kun tänne on tullut paljon tekstiä!

Toivottavasti täti ei tulis enää kenellekkään kylään, vaan päästäis kaikki kerralla odottavien puolelle!

Nyt kun kierto alkaa lähestyä loppuuaan, ihmeesti sitä taas keksi kaikki oireet itellensä. Ja kun kaiken järjen mukaan mun ei pitäisiä oikein voida olla edes raskaana... Mutta silti tahto saa aikaan kaiken maailman tuntemuksia. Varmaan häiritsevin on tämä nälkä. En tiiä voiko se edes liittyä asiaan, mutta tulee aivan yllättäen kamala nälkä (vaikka syön yhtä säännöllisesti kun aina). Ja jos ei heti saa ruokaa, alkaa oksettamaan ja pyörryttämään. Tätä on kyllä ollu ennenkin ja ilman raskautta, muttamutta :D. Jos kuukautiset on alkaakseen niin saisivat alkaa kp28 eli perjantaina, jotta ei tarvi jossitte. Kierto ei oo vielä säännöllistynyt synnytyksen jälkeen. 

Heips!

KP 17 ja mä täällä taas.. Eka täytyy myöntää, et olin kyl "vähän" liian innokas eilen. Kiitoksia teille ihanaiset tuesta, ymmärräksestä ja kokemuksistanne! Ei tainnut kiinnittymiskipuja olla? "Vähän" siis innostuin liian aikaisin.. Paremminkin oviskipuja.. Kuinka mä sillei luulinkin? No kun ei tiennyt mikä on ja tietoa hakiessani löysin ekana jutun alkion kiinnittymisestä. Oireet sopi, niin ajattelin heti, et sitä varmaan on.. Tutkin netistä kirjoitukseni jälkeen lisää asiaa ja löysin monen kertomana, et oviskivut samoja toisilla. Melkein menkkamaiset kivut ja tuntemukset samoja, kuin kiinnittymiskivut. 

Ovis siis voinut olla mulla.. Tikuttanut en, laskuria käytin ja omia laskelmiani. On siis mahdollista, et pari päivää myöhässä..Oikeestaan sunnuntaina ei nipistellyt kovin kovaa, et maanantai-tiistai oireet oli varmemmin sitä..Huomasin, et yöllä monella ollut oireet kovemmat, joten siks varmaan munkin yö meni miten meni. Voimakkuus kyl yllätti ja laittoi tämmöisen vakaan ihmisen sekaisin.. Voikohan greippimehu, rautalisät ja ahkera pupuilu voimistaa oireita? Ei kai? Vai? Maanantaina kyl pupuiltiin, mut eilen ei tullut mieleenkään. Niin kurjaa oli ja tuntui ikävältä.. Lämmin jyväpussi mahalla lepäilin alkuillan ja lämmitin myöhemminkin.. No toivotaan, et maanantain siemenet riittää..

Mut mut..Niin vanha siis en kuitenkaan oo, et kaiken tietäisin.. Enkä tunne vieläkään kroppaani, vaikka tän kans näin kauan elänyt. Aikaisempi raskauskaan ei opettanut kaikkea..No ihminen on erehtyväinen ja hyvä vaan, et koko ajan oppii. Se pitää nöyränä ja samalla pitää varpaillaan, kun tapahtuu tämmöistä. Jatkossakin kuuntelee itseään  tarkasti ja voi pitää sen avulla huolta itsestään. Ja hyvät narutkin sain, kun muistelee eilistä.. No joo.. Kiitoksen vielä kerran teille! Vertaistuki ja toisten kokemukset auttoi taas.. Tietää vaan sitä, et kyselen täältä teitä jatkossakin.. Hyvät keskiviikon jatkot joka tapauksessa. Kuullaan!

Moi vaan! :). Yksisarvinen, Jaa, toikin on uutta tietoo ettei saa särkylääkettä napata ovikipuihin, no, onneks oli buranat loppu sillon kun ne kamalat kivut oli, vaikka sillon suututtikin että mies oli tyhjän laatikon jättäny! Tsemiä vielä huomiseen (?) Ultraan!:) Tirri, ihme aikaan sulla alkaa tuhruttelut! Toivotaan vaan että olis kuitenkin siitä kiinnittymisestä kyse! Haikarainen, juu kyllä sitä tulee kuulosteltua omaa kroppaa että jos antaisi jotain merkkiä, kun on tuo mieli välillä niin malttamaton! Meinaatko kuitenkin perjantaina testailla?? Vai meinaatko odotella vielä? Mulla kp22 ja ja..no ei oikeestaan mitään, odotellaan :)

Starry Night, juu tänään rupesin miettimään, että eihän nää kyllä voi millään olla (eihän?!) menkkojen alku, kun ovis oli vasta viime viikon maanantaina (luulin että oli jo edellisellä viikolla mut sit tajusin, että se limahan muuttuu muutama päivä ennen ovista kuten mulla sillon edellisen viikon lopulla ja sit seuraavana maanantaina oli ne ovis-nippailut)?!! Tänään just lueskelin vähän tarkemmin tuosta ovulaatiosta ja hedelmöittymisestä ja kiinnittymisestä, niin 14vkr menee oviksesta kuukautisten alkuun, nyt oli tosiaan tasan viikko oviksesta kun tuhru alkoi! Samanlaisena on tänäänkin jatkunut, ruskeaa tuhrua, ei varsinaista veristä vuotoa ollenkaan, eikä menkka-oloja. nyt siis kolmatta päivää samanlaisena jatkunu? Pupuilulla oli ihan täydellinen ajoitus ovikseen nähden, ja nää fiilikset viittaa mun mielestä aika vahvasti kiinnittymiseen, kun ei mulla koskaan ole mitään välivuotojakaan ollut, ja sit sunnuntaina oli ne kohdun vihlomiset! Voi hitsi kun oliskin <3 ei se auta kun kärvistellä ens viikkoon ja sit testailla jos ei tätiä kuulu =) alkais nyt ees joku pahoinvointi tai jotain et olis jotain oireita =D (saas nähdä kostautuuko tää toive ;D)

Puuuuh plussatuulia teille kanssasisaret ++++++++++++++

Jännittävät oireet Tirrillä!!! Itellä ei mitään vuotoja ole ilmaantunut mutta viikko sitten olleen oviksen jälkeen oli melki päivittäin jonkinasteista jomotusta kohdunseudulla, tätä ei ole ennemmin ollutkaan :) Saas nähdä toteutuuko toive VIHDOINKIN vai pitääkö taas hetkeksi masentua jos menkat alkaa :/ nyt olis kp24/28-29 ja esikoisen aikana eka oire oli  kipeet rinnat mutta nekin tuli vasta sitten kipeeks kun menkatkin oli myöhässä, kovasti oon yrittäny niitä puristella mutta ei ainakaan vielä ole kipeät :D Nooh, odotellaan odotellaan... Meitä tais olla nyt useampi jännääjä ensi viikolle?

Hei vaan kaikille!

Täältä ilmoittautuisi jälleen joukkoonne yksi uusi kuumeilija :D Ihan pakko oli päästä mukaan keskustelupalstalle, kun monta monituista viikkoa olen jo teidän keskustelua sivusta seurannut ja jännännyt tilanteiden etenemistä! Mutta siis oikein paljon onnea kaikille plussanneille ja onnea ja menestystä kaikille meille jannittäviä aikoja eläville!

Meillä täällä siis tilanne se, että esikoistyttäremme syntyi helmikuussa ja oikeastaan heti siitä asti kun synnytyksestä aloin toipua, on pieni (tai vähän isompikin) vauvakuume tehnyt tuloaan. Kuukautisetkin alkoivat suht säännöllisinä heti huhtikuussa ja kesäkuusta lähtien olemme mieheni kanssa suhteellisen ahkerasti heilutelleet peittoja pikkukakkosta toivoen. Raskaustestejä (negatiivisia) olen tehnyt kahden viime kierron aikana sillä, että kovasti "podin" jos jonkinnnäköistä raskausoiretta aina ennen kuukautisia, mutta tuloksetta. Kummasti se keho ja mieli osaakin meitä huijata.... Nyt kuitenkin päätin kokeilla ovistestejä ihan vaan silläkin, jotta tietäisin varmasti ovuloinko oikeasti vai onko kuukautiset olleet vain tyhjennysvuotoja, koska imetän edelleen. Laskelmien mukaan ovulaation pitäisikin tapahtua tänään, mutta ainakaan vielä eilen testiin ei ilmestynyt kuin yksi viiva. Tänään en vielä olekaan ennättänyt testaamaan...mutta odotellaan, odotellaan! Jospa jotakin alkaisi tapahtumaan :)

Juu, sieltähän se täti sitten kurvasi kylään eilen lähes saman tien kun olin tänne kommentoinut X( että heittelee kierto sitten näköjään täälläkin! Koko kesän on kierto ollut 34-35pv niin nyt sitten olikin vaan sen 28pv?! Helvetti soikoon....pakko ostaa ovistestejä seuraavaan kiertoon, kun ei yhtään tiiä koska se ovis on. Näköjään oma kroppakin oireilee ovista miten sattuu, kun ei voi kyllä heittää tuo niin paljon että vain 7vrk oviksen jälkeen alkais menkat jos se yleensä on sen 14vrk?! Että ovistestien kanssa uuteen nousuun =D

kp 2/28-35

Capricorn tervetuloa joukkoomme :) Miten teillä esikoinen sai alkunsa, pitikö "kauan tehdä"? tsemppiä oviksen pongailuun :P

täällä ei itelle kummempaa. oon ihan ylpiä itestäni miten oon saanu rauhotettua mieleni, etten kokoajan kuvittele ja haaveile oireita.. hyvä minä :D

Voi Tirri :-( Tsemppiä seuraavaan kiertoon, jospa se sitten tärppäisi.

ON: ovis oli ja meni pari viikkoa sitten, ovislaskurin mukaan menkkojen pitäisi alkaa huomenna. Tiistaina (kyllä vaan, malttamattomuus iski ja oli pakko testata) näytti haamuplussan, toivottavasti näyttäisi vahvemman viivan lauantaina, ellei menkat ala sitä ennen. Itseä alkaa jo vähän epäilyttää, että jos näinkin omiani, eikä siinä todellisuudessa ollutkaan haamuplussaa Ei edes tullut säilytettyä testiä, kun ohjeissa luki, että saattaa näyttää jo 5 minsan jälkeen testin tekemisestä väärää tulosta..

Heippa kaikille! Capricorn, Tervetuloa mukaan! :) mäkin imetän vielä, mutta oon kyllä olettanu oviksen aina joka kierrossa tapahtuneen, kun on ollut niin säännöllinen kierto ja oviskipuja oikeeseen aikaan. Jos saa kysyä, meinaatko jatkaa imetystä vielä raskaana? Ite oon ajatellu imettää lähemmäs sitä kahta vuotta, saa nyt nähdä mikä tuntuu hyvälle. Vielä imetystä on meillä n.4-5 kertaa päivässä ja yöimetykset on nyt taas lisääntynyt ehkä neljään.. (tosi vaikea sanoa kun perhepedissä nukutaan ja yöt menee niin autopilotilla, ettei aamulla oikeestaan ees muista kuinka monta kertaa on tyttö syönyt) niin tosiaan typy on kohta vuoden :) Tirri, voi pjärkele!!! Se on just niin että pitäs vissiin ottaa niin pessimistinen asenne tähän tai jotain, kun just kun alkaa innostuu niin lyödään maahan.. toivotaan nyt että ovistikut vähän auttaa, kamalan lyhyeltä toi kyllä kuulostaa jos on vaan 7päivää oviksesta menkkoihin, kun siinä kiinnittymisessäkin voi se viikko vierähtää, niin eihän se välttämättä ehdi :/ Ittellä olis sit kp 23, eikä oikein mitään.. odotellaan vaan. Vielä ei oo tullu kamalaa jännitystä ja testien teko ei ainakaan vielä houkuttele. Viime kierrossa vedettiin matto niin totaalisesti jalkojen alta etten enää halua samaa. En enää halua nähdä yhtään negatestiä tai haamuja. Haluun sen plussan vaan, ja se tarkottaa odottelua kiltisti sinne asti kun menkat joku kaunis päivä on myöhässä. Oireita ei oo mitään. Tai no yks, vähän maha on menkkoja enteilevästi kipeä, välillä. Mutta siitä en jaksa vetää mitään analyysejä, oon ennenkin ollu niin väärässä. Joo...kohta siis viikko oletetusta oviksesta.

Tervehdys!

Pikkuinen nukahti päikkäreille, joten nyt taas hetki aikaa itselle :)

kattili: esikko sai alkunsa meillä melko yllättävästi, kun emme varsinaisesti ehtineet lasta tai sen tekoa suunnitellakaan, kun neiti jo ilmoitti tulostaan. Olin jättänyt ehkäisylaastarin pois helmikuussa -10 ja siitä eteenpäin mentiin kumilla tai sitte ilman (ja melko paljo ilman... ;)) Mitään päiviä en tuolloin tietenkään tullut laskeneeksi tai mitään, mutta ilmeisesti ajoitus vain sattui kerralla nappiin. En osannut yhtään kuvitellakaan olevani raskaana, mutta kun kuukautiset olivat kaksi päivää myöhässä oli pakko testata ja hailakka positiivinen sieltä tuli. Seuraavana päivänä plussa jo tosi vahva (muistaakseni elivon testi). Ensimmäinen oire, jonka vasta jälkeen päin tajusin oli pahoinvointi keskellä päivää noin viikko ovulaatiosta. Toki olen miettinyt pystyikö olemaan vielä raskaudesta johtuvaa, mutta kyllä se vaan mun mielestä niin vahvasti raskauspahoinvointia oli, kun seuraavat kolme kuukautta sai aamupahoinvoinnin kanssa kärvistellä.

StarryNight oon pohtinu niin, että josko tässä nyt lähiaikoina raskaaksi tulee, niin jatkan imetystä niin kauan kuin itsestä se hyvältä tuntuu. Meillä melkein tismalleen samanlainen tilanne vielä imetyksen suhteen, eli neiti syö päivällä sen 4-6 kertaa ja yöllä vaihtelvasti 1-4 kertaa. Kiinteät ei vielä kovin hyvin maistu.... Sillä vaan pohdin ovulaatiota omalla kohdallani, kun jostain oon lukenu, että nimenomaan yösyöttö voi estää ovulaatiota tapahtumasta. Mikä taas tuntuu turhauttavalta, kun neitille tissi vielä niin hyvin yöllä maistuu... Mutta limoja olen kyllä yrittänyt seurailla viimeisimmissä kierroissa, ja toissa kierrossa ovislimat tosi selvät. Mulla vaan kierto lyhentynyt kesäkuusta lähtien 28 päivästä 25 päivään, ja mulla on aina tähän saakka ollu tooooosi säännölliset. Mutta pitää vaan yrittää sopeutua tilanteeseen ja toivoa että ovis tulis imetyksestä huolimatta :)

Eipä sillä että nuokaan ovistestit toisivat helpotusta tilanteeseen. Edelleenkään testissä ei näy mitään muuta testiviivan lisäksi, eikä kyllä kroppakaan tunnu yhtään ovuloivalta. Ei kipuja, limoja tai mitään muutakaan. Ja laskujen mukaan eilen ois ollu ovulaation aika! Onneksi tilasin testejä vähä enemmän kuin yhden satsin, niin voin jatkaa testailua vlopun ylikin, jos siltä tuntuu :) Mutta siis tällaista tänään, kuulumisiin!

Heips!

Taas oon täällä.. Nyt kyl vaihteeks vasta iltapäivällä.. Aamulla ei ehtinyt! heh! Tietty hyvä, et työ pitää kiireisenä ja ajatukset muualla. Mitään uusia oireita en ole kehitellyt, mikä on hyvä.. Oon muutenkin ollut rauhallisin mielin.. Mut innoissani kuitenkin, kun oviksen tunsin (luulen, et oli ovis) ja saatiin toivottavasti se hyödynnettyä. Mies malttamaton, kyseli aamulla, et koska se testi kuuluu tehdä..? Hänen kavereissa tällä hetkellä jopa 5, joiden puolisot raskaana. Toiset alussa ja kolmella lähikuukausina laskettu aika... Nyt en ole enää hänelle huomattautunut, kun toisten vauvamahoista kertoo.. Hämilleen meni viimeks, kun huomautin tavasta, jolla kertoo huomioistaan.. Siis on niin tohkeissaan ja silti yrittää pysyä niin kovana jätkänä.. Ihana on!

Tirrille pahoittelut! Kurjaa, kun noin heittelee.. Mieliala varmaan heittelee kans? Kaikki myötätunnot sinne.. Hyvä Kattili! Kerroit, et oot ollut rauhallisin mielin etkä oo kuvitellut oireita.. Mä hyvä esimerkki, kuinka käy kun kuvittelee oireet eikä edes tiedä mitä oireita on, kun niin innoissaan oireista.. Tai ehkä huono esimerkki? StarryNight odottelee vielä.. Hyvä, hyvä! Oireita ei vielä? Toivotaan, et sellaisia hyviä oireita tulis pian! :) Ja tervetuloa saan toivottaa capricornille! Toivotaan, ettet viivy pitkän vaan pääset odottajien puolelle täältä haaveilijoista. Vaikka tietty toivon sitä meille kaikille, et siirryttäis toiseen foorumiin ja pian! Tää porukka aivan ihanaa ja todella mielelläni jatkaisin odotusta loppuun asti tässä jengissä! Ja tietty odotuksen jälkeenkin!! No joo.. Menee ihan ällöks, kun liikaa hehkutan. Sori! Yritän koota itseni! Mut en olis uskonut, miten täällä voikin näin hyvin viihtyä, nauttia vertaistuesta ja hyötyä kokemuksestanne! Joo, joo, lopetan! Ei liikaa.. Lisää toiste, nyt  heipsis! Kuullaan taas!! 

Kiitos kevätneito ihanista positiivisista viboista, joita sieltä aina lähettelet <3 Meijän "poppoon" tunteilija ;)

Kevätneito, jooh musta taas tuntuu että päivystän täällä jatkuvasti, kun on tota aikaa.. :) hoitovapaalla vielä reilun kuukauden, sit alan tekee paria vuoroa viikossa töitä, saa vähän rahaa ja pääsee vähän ihmisten ilmoille, ja se tulee kyllä tarpeeseen :) arkipäivät on niin kamalan tylsiä.. tulee kyllä aina niin hyvä mieli sun kirjotteluista kun jaksat tsempata meitä muita :) <3 juu, taitaa tää oman lapsen tekeminen ja saaminen olla yksi niistä asioista, mikä saa "kovemmankin" jätkän herkistyy :) hyvähän se vaan on :) capricorn, meilläkään ei vielä 6kk iässä kiinteät uponnu, välillä oli kausia että maistu, välillä mentiin lähes pelkällä maidolla vielä 8kk ikäisenä. kyllä se sitten omalla painollaan lähti sujumaan ja nyt menee jo tosi monipuolisesti vähän kaikenlaista sapuskaa :) meillä oli jo muutamia kokonaan maidottomia öitä, mutta nyt hampaitten tulo vissiin tekee niin kipeää että imeminen lohduttaa vaan.. neljää hammasta tosiaan alko tekee yhtäaikaa, nyt on jo kolme tullu läpi, jos se yksi vielä tulis sieltä niin saattas helpottaa :)>

Iltaa vaan kaikille :) neiti saatu vihdoin nukkumaan ja hetki omaa aikaa tässä, kun mieskin on muualla. Hmm, oon yrittämällä yrittäny jotain vinkkiä kehostani löytää, mutta ei oireen oiretta. Kuulostipa hölmöltä :) äh, väsyttää niin kovin, mikä on aika hassua, kun luulis ton rautalisän antavan vähän jaksamista päivään, mutta tuntuu että sillä on ihan päinvastainen vaikutus! Menkkakolotuksia on sillon tällön nyt päivän mittaan tullut, eipä niihinkään kyllä enää montaa päivää ole, joten ehkäpä just niitä voikin enteillä :( toivottavasti ei :) kevätneidolta piti vielä kysymäni, onko toi rautalisä vaikuttanu sun oloon/jaksamiseen, ootko huomannu?

Takaisin