Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Anmihalle onnea plussasta! 

Kp 29 nyt menossa ja menkkaoireet alkoi illalla joten epäilen menkkoja alkavaksi maanantaihin mennessä..huoh:/ 
Oon muutenkin ollut muutaman päivän tosi pahan tuulinen, niin nyt vasta ärsyttääkin. Kaikenlisäksi alkuviikosta alkoi ihan kamala väsymys, en meinaa pysyä hereillä vaikka olen nukkunut normaalit yöunet. Ensin ajattelin et olisinko raskaana, mutta menkka oireiden ilmaannuttua meni nekin oireet kilpirauhasen vajaatoiminnan piikkiin(ollut mulla jo useamman vuoden). 

vanilj: Tää on kyllä sellainen kuumeen lietsomispaikka, että huh ;) Ja helposti lähtee kuvittelemaan kaikkea varsinkin piinapäivinä, kun on samassa tilanteessa olevia ihmisiä, joiden kanssa arvuutella oireita jne.

wagana: Joko täti saapunut tai testi näyttänyt plussaa? Toivotaan sitä jälkimmäistä sinne!

On: Kp 13/28 <-- vai jääkö tää kierto vielä lyhyemmäksi?? :O Juhannuspäivänä vielä ovistesti näytti negaa, tosin melkein yhtä paksua testiviivaa kuin kontrollia. No, pupuiltiin kuitenkin mökkitunnelmissa hissun kissun, kun anoppi ja appiukko nukkuivat seinän toisella puolella :D Eilen vihloi kovasti munasarjoja ja kun päästiin kotiin, niin testasin kirkuvan punaisen ovisplussan :) Tänään on jomotellut vatsaa, mutta mitä ihmettä, ovistesti näytti jo negaa. Siis joko se ovis meni? Täytyy vielä illemmalla testata uudestaan. Ehdittiin sitten hyödyntää vaan yhden kerran ovista, mutta onneksi taas ajoitus oli hyvä. On mulla ennenkin ollut noita päivän kestäviä lh-huippuja, mutta viimeaikoina ne on kestäneet pidempään. Mutta ei kai sillä väliä. Toivottavasti nyt irtosi ja hedelmöittyi, kun saatiin simpat juuri ajoissa paikalle.

Kiitos kaikille onnitteluista :)! Hieman epäuskossa täällä vielä ollaan, mutta ikionnellisia. Raskaus on alkanut tosi erilailla kun esikoisesta. Nyt on 4+5 ja vointi on mitä parhain, joskin väsyttää aika lailla. Pahoinvointi loistaa poissaolollaan, mitä nyt pientä kuvotusta silloin tällöin. Mutta katsellaan miten tästä mennään eteenpäin :).

Margeliini: ainakin ajoitus oli tosi hyvä, toivottavasti tärppi kävi :)!

Wagana: jokos oot testaillut vai tuliko täti kylään? Toivottavasti ehdit vielä mukaan tuonne helmikuisiin tai starttaamaan maaliskuisten ketjua!

Yritän malttaa olla testaamatta kunnes postiluukusta kolahtaa testejä joita tilasin eli varmaankin huomenna tai keskiviikkona :)
Menkat eivät ole vielä alkaneet, alavatsaa kyllä vihloo. Tänään kuitenkin oli aikaisemmin tosi tosi huono-olo ja mietin että lähdenkö kauppaan testiä hakemaan mutta maltoin mieleni kuitenkin :D 
Saa nähdä..en viitsi toivoa liikoja kun kuitenkin ennenkin huomattu että ei se tarkoita vielä mitään että menkat päivän pari myöhässä ja raskaus oireita :D 

Voi erna ja Anmiha! Ihanata, ja lykkyä teidän kyytiläisille!

Ja tervetuloa uusille kuumeilijoille della_79 ja RiikkaJ,

ja tervetuloa myös Zerille! Mulla oli kans kerran tommosta, menny viikoilla 6+jotain kesken ja lääkkeellinen tyhjennys piti tehä sitte joskus viikoilla 10+ kun ei alkanu spontaanisti vuotaa. Tympiä juttu. Kun sitä niin mielissään laski niitä viikkoja ja kuvitteli vauvaa kunnes --. Toivottavasti pian tärppää uudelleen ja pysyy mukana!

Aivan hullun monta sivua piti lukia että pääsee kärryille näissä jutusteluissa! Mulla tuo hullunmylly sitten luojan kiitos loppui, ovista bongailtiin taas X^n päivää haamuja katsellen ja lopulta tänään kävin ostin eri merkkisiä ja läsähti muutamassa sekunnissa positiiviseksi. Onneksi pupuiltiin juhannuksen merkeissä pariinkin otteeseen, että jos ne simpat vaan ois säilyneet matkassa mukana :) Piinapäiväthän ne alakaa, jee. Taitaa vaan olla niin myöhäsessä vaiheessa kiertoa tämä ovis että ei ole paikkoja joihin kiinnittyä. Tai sitten on joku venyvä 42 päivän kierto..

Tsemppiä ja lykkyä testaukseen myös waganalle :) Pitää mennä herättää toi lapsi syömään, meillä on ihan ihme päikkäriajat ollu tänään :O

kp 21/27-33  yk 3

Täällä odotellaan, oon ollu karmeessa flunssassa jo n. viikon, se alkaa olee ohi. Juhannuksena sit alkoi oksentelu ja maha kuralla, siitä asti on ollu jatkuva kuvotus, ja kuralla edelleen. Tässä olis 3 päivää ennen kun voi testaa, mut jos tää nyt on tiitiäisen takia tää olo, ni johan alkaa aikaseen... Mut, pidetää peukkuja =) täällä voi jännäillä, mualle ei uskalla kun se edellinen oli niin tuskaa.. Plussatuulia kaikille!

Ei ihan vielä pääse mukaan juttuihin, kun on tullut satunnaisesti luettua tätä foorumia..
Mutta huomasin että Erna ja Anmiha ovat saaneet plussat :) onnea hurjasti ja tarrasukkia matkaan.

Margeliini: kuullostaa lupaavalta, toivottavasti tärppi tuli ;)

Hele81: Juu onhan se ikävä juttu, mutta ei sitä kannata jäädä miettimään. Toivotaan että tärppää pian uudelleen. Jännäilyjä sulle piinapäiviin ;) toivottavasti olis tärpännyt nyt.

Täällä vuoto loppui parisen päivää sitten. Nyt odotan yhdet kuukautiset väliin ennenkuin alamme yrittämään. Mies on ollut ihanasti tukena ja puhuu että aletaan yrittäminen kun ensimmäiset kuukautiset ovat ohi, jotenkin tuntuu että mies on vielä enemmän mukana vauvan teossa kun aijemmin :)

Riikka J:lle ja waganalle tsemppiä! Aika matelee tossa vaiheessa, vaikka se ihan samaa vauhtia kuluu kuin muulloinkin ;)

Hele81: Toivottavasti ei ihan hirveen pitkä kierto siellä tulossa. Mäkin mietin jo testimerkin vaihtamista tänään. Meni hermot :(

Zer: Osaat kyllä hienosti suhtautua tuohon keskenmenoon :) Tottahan se on, että eteen päin on mentävä eikä sitä auta jäädä murehtimaan ainakaan kovin pitkäksi aikaa.

On: Mä harkitsen jo vakavasti lopettavani näillä ovistesteillä leikkimisen kokonaan! :( Eilen tuli kaks kertaa ihan selkeät negat. No, tänään on kuitenkin ollut toooosi limainen olo ja tyhmänä menin sitten aamulla tekemään ovistestin ja se oli positiivinen :O Olen kyllä kuullut, ettei sitä kannata tehdä aamupissasta, joka on väkevöitynyttä, mutta niiden limojen takia aloin epäillä tätä tilannetta. Hetki sitten toinen testi näytti negaa. Mitä hemmettiä tää on??! Kun sitä limaa kuitenkin nyt on... Teoriatasollahan ne la-su yön simpat pitäis olla ihan kunnossa vielä ja toimintakykyisinä, mutta pitäisköhän tänäänkin pupuilla ihan varmuuden vuoksi ;)

Testit kolahti postiluukusta ja pakko oli heti mennä testaamaan. Plussahan sieltä tuli emoticon
Tosiaan ollut väsymystä ja huonoa oloa, vatsaakin särkee edelleen :O
Toivon että kaikki menee hyvin ja siirryn maaliskuisiin odottajiin ja toivottavasti mahdollisimman moni teistä tulee perässä!! 
Pidän peukkuja teille kaikille! emoticon

En malta olla kurkkaamatta tänne aina välillä ;).

ONNEA hurjasti Wagana:)! Sulla on laskettuaika ilmeisesti aivan maaliskuun alussa? Tarrasukkia ja ihanaa odotusaikaa sinullekin!

Onnea raskautuneille täältäkin :) ihanaa, että hyviä asioita tapahtuu :)

mulla oli lauantaina hetkellinen yökötyskohtaus kesken tytön kylvetyssession, piti kumartua pytyn juureen ja antaa miehen hoitaa kylvetys, koska olo oli niin heikko et piti olla kaksinkerroin. mies epäili heti et oisin raskaana, mä taas en, koskapa tein sen negatestin keskiviikkona. toinen vaihtoehto oli miehen mielestä mun syömä vegenakki, mikä ei sekään mun mielestä selittänyt äkillistä oloa, koska söin samoja nakkeja edellisenäki päivänä. yököttävä olo meni nopeasti ohi eikä ole enää toistunut, mikä lie sit ollutkaan.

ollaan aloitettu opettaa tyttöä nukahtamaan omaan sänkyyn, hän on nukkunut synnäriltä paluusta lähtien mun kainalossa. toistaiseksi tyttö on jäänyt iltapuuron ja imetyksen jälkeen yksin makkariin ja mä oon joutunut palaamaan vain 1-2 krt rauhoittelemaan häntä. yöllä, kun tyttö herää ekalle yösyötölle, hän jää mun viereen loppuyöksi. vähän on tuokin ollut omiaan rajoittamaan parisuhteen hoitoa, mutta ollaan onnistuttu aloittamaan kohtuusäännöllinen pupuilu :)

waganalle hurjasti onnea! :) Perässä yritetään tulla ;) Tarrasukkia pikkuiselle!

della_79: Teillähän on nukkumiset hyvällä mallilla. Me unikoulutettiin meidän tyttö vuoden alussa, kun hän oli n. 7 kk eli opetettiin nukahtamaan omaan sänkyyn ilman aikuisen apua. Se sujui odotettua paremmin :) Asiaa varmasti auttoi se, että tyttö oli jo oppinut nukahtamaan sänkyynsä silittelyn kanssa. Seuraavaksi vieroitettiin päikkäritutista, kun neiti täytti 10 kk ja nyt piakkoin olis yötutin vuoro. Kerran jo yritettiin, mutta siitä nousi sellainen meteli, että todettiin miehen kans, että yritetään myöhemmin uudestaan. Vaikka ei se välttämättä ole yhtään helpompaa myöhemminkään, mutta meillä oli heikko hetki ja annettiin periksi ;)

Voihan perkeleen perkele! Mitä noiden ovistestien kanssa pitäis tehdä? Aamun positiivisen jälkeen oon testannut kaksi negaa (juu, en mä yhtään neuroottinen ole ;), mutta limojen puolesta voisin kuvitella, että ovis onkin ollut vasta tänään. Juuri kun iloitsin taas hyvästä ajoituksesta... En mä enää kyllä jaksa pupuilla eikä oikein huvitakaan. Tais mennä kankkulan kaivoon tämä kierto :( Seuraavaa odotellessa.

Margeliini: piti pikkuhiljaa aloittaa siirto omaan sänkyyn, tähän asti ollaan saatu tyttö nukahtamaan vain tissille. päiväunet nukkuu edelleen vieressä tissiä lutkuttaen, mutta yöunille saadaan laitettua siinä kohtaa, kun hän alkaa pikkuhiljaa olemaan unisempi, jolloin tissin saa pois suusta ja tytön nostettua varovasti omaan sänkyynsä. tuttia meidän tyttö ei ole huolinut, paitsi vaunuissa ollessaan eikä hän niissäkään yleensä nuku. oonki sanonu, et optimaalisin tilanne ois varmaan se, että mäkin mahtuisin vaunuihin, jotta saisi olla mun vieressä ja imeä tissiä :D yritän alkaa ajamaan imetystä alas ensi kuun loppupuolella ja mietin, ettei kaikki uusi tulisi heti kerralla, vaan pikkuhiljaa opiskeltaisiin ensin nukahtamaan omaan sänkyyn ja sitten vähentämään imetyskertoja.

Isot onnittelut plussanneille!! Ja tsempit nyt Margeliinille. :) Ja tervetuloa uusille!

Meillä meni juhannus mökillä, olipas ihanaa. :) Viikonlopusta lähdetään uudelleen ensi viikoks sinne nauttimaan järven rannasta ja hiljaisuudesta.

Meillä muuten varmaan seuraavaks kanssa aletaan vierottaa sitten tutista, mutta kattoo nyt koska, ei varmaan ainakaan ennen kun mä oon jäänyt sitten taas töistä hoitovapaalle, voi olla muuten miehelle vähän liian kova pala sen isäkuukauden aikana. ;) Eipä tuo muutenkaan tuttia syö kun yleensä nukahtaessaa, päikkäreille ei tosiaan edes joka kerta, ehkä 2/3 kerroista jos sitäkään. Sitten annan tutin, jos esim. bussissa ym. saa kauheen raivarin. :)

Aika hassua, että ens viikon jälkeen meen taas töihin. Oon kyllä siis vaan 8 viikkoa, sitten taas kotona ainakin vuoden, kunnes tyttö täyttää 2 vuotta, ainakaan sitä ennen ei laiteta tarhaan. Toiveissa toki olisi, että olis tuo pikkukakkonen tullut jo ennen kun pimuska täyttää sen kaks. :) Vaikka jos ens kesäksi saisi sen kesävauvan, se olis ihanaa! <3

Testasin muuten aivan selkeän negan ennen juhannusta. Tiesin sen olevan nega, mutta teinpä testin kuitenkin, kun yhtenä iltana lähdettiin nuorten porukalla Lappeenrannan keskustaan hieman juhlimaan, kun isovanhemmat olivat vauvavahtina. :) Oli mielettömän ihana ja kiva ilta, eipä oo ollut niin kivaa kertaakaan tytön syntymän jälkeen, kun oon juhlimassa käynyt. Vaikka niitä kertoja ei kyl muutenkaan oo kauheen montaa. :D

Hei! Täällä liittyy yksi toisen vauvan kuumeilija lisää! Olen lueskellut kuumeilupalstoja taustalta ja aikoinaan luin laskettuaika tammikuussa 2011-keskustelua, kun sain esikoiseni. Lapsemme on siis 1,5v ja kovasti haluaisimme leikkikaveria hänelle. Päätös toisen lapsen hankinnasta tehtiin viime kesänä ja yrittäminen on alkanut marraskuussa 2011.

wagana: onnea mahottomasti! ihanaa, tarrasukat matkaan <3

Lillis: tervetuloa mukaan, toivottaasti teille se pikkuinen lähtis pian mukaan myös :)
Kiki: pahoittelut negasta, mut kiva että teillä oli onnistunut ilta ja pääsi vähän tuulettumaan ;)
Täälläkin ois tarkoitus pikapuoliin alkaa vierotteleen tutista, tuttipullosta luopu helpolla, mut luulen että tutista ei niin helpolla..
Margeliini: on noi ovistestitkin ärsyttäviä.. mut joskos sieltä se yks sitkee simppa ois osunnu just sopivasti kohdilleen :)
della: ootko aatellu uudelleen testailla? :)
samallalailla meillä alettiin nukkua omassa sängyssä :)
Zer: sulla on hieno asenne, ja ihana kun miehesi on tukena ja mukana vauvan teossa kunnolla :)
RiikkaJ: voi hitsin flunssat.. voi tsemppiä kunnon piinapäiviin!
Hele: tsemppiä piinailu päiviin :)

on..kyllä on ollu nyt stressitöntä, kun oon yrittänyt pysytellä täältä pois(heikosti onnistunut! :D), enkä oo tikuttelut.. nyt täyty käydä kurkkimas missä kiertopäivässä meen, kun ihan hukassa.. ja sehän näytti jo kp13.. jonkin verran ovis tuntemuksia eilen tuntunut, joten pitänee jatkaa pupuilua jtp. :) täytyi nyt jotain kirjoitellakkin kun näki waganan- plussa uutisen :)
miehen sisko sai tyttövauvan lauantaina, maanantaina jo nähtiin vauva, ja voi taivas kun sydän aivan suli kun oli niin pieni nyytti <3 ja ehkä pikkaisen myös kirpaisi, kun meille ei vielä tuota toista onnea ole suotu...

vanilj: en testaa uudelleen ainakaan ihan hetkeen, jollei nyt isompia oireita tule, oli nimittäin niin tyylipuhdas nega. suunnittelin testailla uudelleen viimeistään kuukauden kuluttua, kun palailen kamppailulajeihin, mutta jos tietysti tulee oudompi tunne, mulla on kaapissa apteekin raskaustesti kaapissa odottamassa. ostin meinaan viikko sitten paketin, jossa oli kaksi testiä.

wagana: MAHTAVAA! ONNEA! TARRASUKKIA!!!

Voi että. näin se kuume nousee. Tässähän on kuukauden sisään jo yhen käden sormet ja ylikin verran tullu plussauutisia..!

Multa eilen teatterikaverit kyseli ollaanko tekemässä monta lasta ja montako. Minä siihen että katotaan montako tulee (meijän porukassa on kaksi joilla kaksoset).

Ja harmillista sekin että taitaa olla synkronointi käynnissä tuolla porukalla, kun kaikilla muilla on hivuttautuneet kuukautiset lähes samanaikaisiksi kevään aikana. Luulen että siksi mullaki oli viimeksi outo kierto.

Oon tässä jo tuumaillu että millonkas sitä aikaisintaan testailisi.. luulen että viikon päästä kuitenkin, käydään tässä välissä mutka minun kotipuolessa toisella paikkakunnalla ja sitte paiskotaan loppuviikko töitä ja teatteria. Mutta ei malttais oottaa. Toisaalta nyt ei taas oo kovin uskoa siihen että tärppäis tälläkään kertaa. Tehtiinhän tuota ensimmäistäkin se vajaa kaksi vuotta. Mutta hyvä että alettiin ajallaan kokeilemaan. Kai.

Teretulemas Lillis!

della: meillä nukkuminen meni iteksiin tosi hienosti, puolivahingossa. Alkuun nukuttiin perhepedissä kaikki, mutta jouluksi mentiin mun vanhemmille ja siellä ei perhepetiin mahduttu, niin vauva meni matkasänkyyn ja nukkui ihan sujuvasti sen neljä yötä. Siten kun tultiin kotiin, ei jaksettu siirtää pinnasänkyä meidän huoneeseen ja niin hän alkoi nukkumaan myös omassa huoneessa. Ikää oli tuolloin 3,5 kk.
Margeliini ja Kiki84: meillä ois nyt kans päikkärituttivieroitus alkamassa, yöksi voitais vielä joksikin kuukaudeksi jättää. Vaikkakin jätkä usein tiputtaa tuttinsa heti ekan kerran urvahtaessaan eikä sitä enää kaipaa yöllä, niin silti se pitää nukkumaan mennessä olla. Päikkärit on meillä vielä nyt ne vaikeemmin nukuttavat, kun koko ajan pitäis päästä liikkeelle ja alkaa se pinnasänkyriehuminen eikä pää mee pielukseen ilman tuttia. Saa nähä jätetäänkö tutti kuitenkin vielä voimaan, hankalalta tuntuu. Meilläkin isi hoitaa heinäkuun...
vanilj: niinhän se menee että on ne tuttujen ja ystävien vauvat suloisia mutta silti nipistää sielusta että miksei toi ole mun.. :/ ei muuta kuin pupuhommiin!

Huh, torstai on toivoa täynnä vai miten se meni. Kuullaan taas!

kp 24/ 27-33 yk 3

Heippa!

Tääl on äippä nyt niin väsy, ettei meinaa tuolilla pysyä, joten vain pikainen oma napa-päivitys.

Maanantaina oli luultavasti ovis, en oo niitä mitenkään testaillu. Mut maha sattu tuolta oikeelta puolelta melkein koko päivän. Sopivasti siinä sunnuntaina heilutettiin peittojakin. Katsellaan mitä ens viikko tuo tullessaan.

Himputin kylmäkin on koko ajan, toivottavasti on edes joku kiva syy tälle palelemiselle...

Takaisin