Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi ei SaPaRo. :( Näköjään kirjoiteltiin eilen samaan aikaan samanlainen tuskailuviesti. Minä myös olin haaveillut siitä toisesta ennen esikon kolmivuotissynttäreitä, mutta tätä menoa ei kyllä tuu onnistumaan. Eikä siinä ole minusta mitään kauheaa, että miettii asioita taloudellisestikin, kun kyllä ne tulot on niin iso osa elämää stresseineen kaikkineen. Toivottavasti teillä seuraavassa kierrossa onnistuu. :)

Sadepilvi: Kun minä pinnistelen ja muistelen, niin mun edellisen raskauden raskausoireena oli oireettomuus. Ainoa, mitä saattoi olla jo ennen menkkojen poisjääntiä oli se iltakuvotus. Eilen päivällä oksetti niin, että jätin suklaatkin kauppaan. :D Mutta en riemusta kilju tuon oireen kanssa, sillä viime kesänä mulla oli ihan samanlainen oksettava olo ennen menkkoja. Olin silloin varma, että raskaana ollaan, vaan eipä oltukaan, kun menkat alkoi. :(

hattaraiselle toivotaan, että pysyisi ne julmetun menkat pois. Niin kauan on toivoa, kun niitä ei kuulu. :)

Tervetuloa Erna!

loro, kp. 27/28-32.

Saparo: Isot pahoittelut menkoista!! :(
Sadepilvi: Juu on kyllä ehdoton tuo suojaaminen, ainakin jos kierrot ei oo kellontarkat.. Millon meinasit testata?
Erna ja vanilj: Tervetuloa, en nyt muista toivottelinko jo aikasemmin :)
vanilj: Mulle on sanottu, että liikunta on vaan hyvästä (siis normaali liikunta). Himourheilu on sitten erijuttu :D:S
loro: Täällä jännätään sun puolesta!! :):) kauheesti plussapuhureita+ + + 

En voi ymmärtää miks tämä ei ota vieläkään parantuakseen, jo sunnuntaista asti ollu kauhea flunssa, tänään ilmaantui myös ystäväni päänsärky ja oksennustauti. Kohta harkitsen arvauskeskukseen menemistä :D Muuten onko teillä tietoa miten usein pitäis käydä rokotuksissa? En ees muista millon oon viimeks käyny :o Saakohan mistään omia rokotustietoja?

Huomenta arvon kanssakuumeilijat!

Niin sitä huomaa, miten eri vaiheissa täällä ollaan. Useimmilla taitaa olla jännäpäivät just käsillä. Pahoittelut niille, joilla on kurja mieli kun "täti" kurvaili käymään tai koputtelee ovella ja plussatuulia niille, joilla raskaustestit jo tärisee kädessä. :)

Tarrasukkia unohtamatta barbamamalle ja kiraffelle. :)

Omaa höpinää: Mulla on olut koko aamun alavatsa kipeä...IHANAA! Josko ne menkat alkais tänään tai huomenna. Ei tulis superkiertoa ja pääsis aloittamaan uudestaan. Huomasin myös, että mies on parina päivänä nyt ärsyttänyt tavallista enemmän...pms, Hurraa!

hattarainen: Mä en pysty ollenkaan katsomaan noita vauvaohjelmia, tahtoo kanssa oman ja tulee liian paha mieli kun ei sitä kuulukaan. :(

Tervetuloa Erna, joskin itsekin uskaltauduin tänne vasta pari päivää sitten. :)

Kun tästä nyt uuteen kiertoon päästään niin olen luvannut kokeilla kaikkia konsteja (mikäli taivun, kestän ja pystyn) mitä heittelette. Tällä hetkellä näyttää siltä, että ensi kierrossa tikutetaan, heivataan takapuoli niin korkealle, että koskettaa kattoa, touhutaan jtp, pudotan painoa ainakin 5 kiloa (josta 2 on jo pudotettu), käydään päivittäin tunnin lenkillä, alkoholi pois, kahvi pois, särkylääkket pois, juon vettä kuin kala ja jos vielä joku keksii jotain lisää, niin sitäkin kokeillaan. Jos en näillä konsteilla raskaudu maaliskuun kuluessa niin sitten nokka kohti gynen vastaanottoa ja tarkistus, onko kaikki räppänät auki ja reitti vapaa. emoticon

Oon kovin pahoillani,että meni näin oma napaiseksi tämä postaus, mutta ymmärrätte varmaan kun on iloinen, niin silloin vahingossa saattaa käydä näin.

yk 6, kp 42/? (norm. 30-35)

Tervetuloa palstailemaan, Erna!

Omppuf, jäykkäkouristusrokotus pitäisi uusia kymmenen vuoden välein. Sen saa muistaakseni koulussa 12-vuotiaana, eli siitä voi sitten laskeskella, että olisko se pitänyt jo uusia. Poliota vastaan ei ilmeisesti enää rokoteta (aikuisia ainakaan), ja loput ovat sitten vapaaehtoisia/matkusteluun liittyviä.

*Sadepilvi*, en varmasti testaa ennen sunnuntaita! Päästään lauantaina vastailemaan vauvauutisuteluihin, joten pare vaan olla testaamatta. Ei ainakaan tarvitse sitten valehdella, etten ole raskaana, kun itsellä ei ole sellaista tietoa. Ärsyttää muutenkin, kun osa sukulaisista päättelee suunnilleen pikkurillin asennosta, että olenko raskaana vai en..

Vatuvatu, älä unohda greippimehua ja vehnänalkioöljyä

Sukey, yk 2 kp 25/25-33

Voi ei kaitpa sitä täytyy vääntäytyä rokotukselle tässä pikapikaa piiikkusen myöhässä xD
Tuli vaan mieleen että hammaslääkärissäkään ei oo tultu käytyä ainakaan pariin vuoteen.
Nähtävästi nämä lapsenkauttalasten tekopuuhat on vieny mun kaiken huomion, mitä tulee oman terveyden hoitoon :D:D

Vatuvatu, muista myös aspiriini tms. Asetyylisalisyylihappo! Jaaaa jaaaa jaaa... Mitäs näitä nyt vielä olikaan!

Kummallista miten levollisin mielin olen pystynyt olemaan! Ehkä liiankin levollisin.. Meinasin äsken nukahtaa rattiin! Silmät painui kiinni ja havahduin onneksi samantien! Ikinä, ei ikinä, ole käynyt noin! Viime yö oli hieman levoton meidän taloudessa.. Tänään joutaa samaan aikaan ipanan kanssa unille :D

Kiitos kaikille lämpimästä vastaanotosta!

Toivotaan loro, että suklaakuvotus olisi merkki kanssamatkustajan mukana olosta! Jännäillään! Itseänikin on ihmettänyt nämä synnytyksen jälkeiset menkkaoireet. Kauheeta kuvotusta, huimausta ja pojan kakkavaipat saa melkein herra yrjön lentämään. Ja nämä siis ennen jokaisia menkkoja. Muutaman kerran olenkin luullut olevani raskaana, mutta siihen halpaan en enää mene! :)

Komppaan Sukeyta tuossa sukulaisten utelujen ärsyttävyydessä! Erehdyin sanomaan äidilleni, että en varmaan menekään vielä syksyllä takasin töihin, niin hän oli heti sitä mieltä, että pulla on uunissa. Perhepippaloissa (joo, me harrastetaan niitä aika usein :P) kuskina ollessani tyypit vaihtaa merkitseviä katseita ja illan mittaan joku uskaltautuu kysäisemään oonko raskaana. Blaah.

Mulla takana yksi tuulimunaraskaus 01/10 ja silloin en muista, että olisi käytetty mitään vippaskonsteja raskauden alkamiseksi. Täytyy myöntää, että esikoisen alulle panossa käytin tuota Barbamaman mainitsemaa "takapuoli ylös"- konstia seksin jälkeen. Tosin itse jaksoin kyseisessä asennossa ehkä 10-15min ja sit jatku tavalliset askareet. En sitten tiedä auttoiko tuo, kun juuri siitä kierrosta tärppäsi vai oliko vain sattumaa.

Erna.

Nopea omanapailu: Tämä menee kohta sekaisin näistä oireista. Taas kunnon oksetusolot ja palelut, jotka kyllä helpotti, kun sai ruokaa. Väliin raskausoiretta, sitten menkkaoireita, blääääääh.

loro, mikä kp sulla on menossa?

omppuf, kannattaa hoitaa se jäykkäkouristusrokotuksen uusiminen ennen raskautta, sitä ei nimittäin anneta raskauden aikana (tai niin ainakin mun entiselle työkaverille oli sanottu. Hän sai uusittua sen vasta vauvan synnyttyä)..

Sukey, yk 2 kp 25/25-33

omppuf: Kannattaa sen rokotuksen suhteen kysyä myös onko sen jälkeen jonkin mittainen varoaika, jonka aikana ei sais tulla raskaaksi. Muistaakseni joissain rokotteissa näin olis.

loro: tuttu tunne, koko ajan tutkii oloansa..
Erna ja Sukey: täällä kans ärsyttää tuo suku.. kyselee joka välis että koskas se seuraava tulee... pian esikoisen synttärit niin saapi sitten koko suku yhdessä tuumin paasata menemään että tuleeko toista vai ei ja saarnat sun muut että kyllä se toinen lapsi ainakin pitää tehdä...(ne kun ei tuu ajatelleeksi että lapsia ei niin vain tuu...

vatuvatu: hyvältä kuulostaa suunitelmat! :)

Ovistikkuttelusta sen verta että mitä merkkejä käytätte? mikä on hyvä tai mikä huono? :)
josko sitä tilais tikut ja aloittais tikuttelun enskierrosta.
Tänään iski etova olo ku salama kirkkaalta taivaalta, ja lähti ku sai ruokaa... toiveita elättelen pienestäki tuntemuksesta...

Rokotuksista: Minulla myös pääsi rokotukset vanhenemaan ja toissasyksynäkö muistin käydä ne uusimassa. Tai siis jäykkäkouristuksen, muuta ei taidettu laittaa. Mutta mulle se sairaanhoitaja/terkkari sanoi, että ei ole väliä vaikka olisi raskaana. :S No, en kyllä siltikään raskaana uusisi rokotuksia, ihan vain varmuuden vuoksi (pitihän sen sikainfluenssarokotteen myös olla turvallinen...).

Sukey: Nyt on 28/28-32. Eilen mietin, että teenkö jo tänään raskaustestin, mutta sitten kun tsekkailin noita kiertoja, niin kolme viimesintä kiertoa on ollut sen 31 päivää. Joten odotan ainakin huomisaamuun.

Hyvä oire vaniljilla, etova olo. :)

Mymmelle piiskaa! :) Tai hyvä, että on levollinen mieli, mutta älä nyt rattiin nukahda, hui! Toivottavasti sait nukuttua. :)

Vatuvatulla kyllä todellista paneutumista. ;) Ei voi syyttää yrityksen puutteesta.

loro, joka sai kun saikin flunssan riesaksi. Kp. näkyy ylempänä.

Toivottavasti vanilj saat plussan tästä kierrosta. Mä en ole koskaan käyttänyt ovistikkuja, mut ilmeisesti Clearbluen hymynaama-testit on käteviä (ja kalliita, meidän apteekissa yks testi maksoi 40 euroa..) Liuskatestejä saa varmaan halvimmalla netistä.

lorolle pikaista paranemista, tuollaista inhaa flunssaa on liikkeellä!

Sukey, yk 2 kp 26/25-33 (ja uskokaa tai älkää, mut ei oo mitään mielenkiintoa testaamiseen )

Mulle iski jokin mielenhäiriö, ja tein sittenkin testin. No, sehän liuskatestinä hörppäsi vettä lavuaarin reunalta, joten pieleen meni Liekö ollut joku merkki, ettei vielä kannata testata. Ei siihen ainakaan sen pienen hetken aikana piirtynyt kuin kontrolliviiva...

Jos täti ei kurvaa paikalle alkuviikkoon mennessä, käyn apteekissa ostamassa puikkotestin. Ne ei ainakaan pääse hörppäämään vettä tai muutakaan ylimääräistä testiä tehdessä. Ja olisihan se järkevintä odottaa vielä ainakin viikon verran, pidemmän kierron loppuun asti.

Sukey, yk 2 kp 26/25-33

Näin tässä aina käy, aina kun olis jotain mielenkiintoista seuraamista tms tekemistä netissä niin kone sanoo itsensä irti:) Nytkään taas ei tietoa koska oman koneen saan takas käytöön ja en varmaan pääse kovin usein seurailee tänne:/ Plussatuulia vaan muillekin hirmuisesti ja onnea Kiraffe plussasta!! Ja Mymmelle toivotaan parasta!!

Sukey ehkä tosiaan oli joku merkki, et kannattaa odotella, mutta toivotaan et kuitenki plussa tulis kun seuraavan kerran testaat:)

Tääl on kp16 ja ihan on ollut ovulaatio oireita. On nippaillut alavatsaa ja eilen tuli jotain punertavaa vessa käynnin yhteydessä ja tissit kipeet yms... mulla kyllä ei ovis oireet koskaan oo ollut näin selkeitä kun nyt on ollut raskauden jälkeen. Onko muut huomaneet samaa?? Niin jo ja iltasin on ollut vähän kylmä... toivottavasti nää oireet nyt pitäis paikkansa ja tärppäis tästä kierrosta:)

-Ideh yk1

voi hyvänen Sukey, vai hörppäs sulla testi vähän vettä :D.

Kertokaapa että mistä tämä toivonpuuska löytyy aina tähän loppu kiertoon? Oon ollut aika rauhallisella miellä nyt, kun tuntemuksien mukaan en edes ovuloinut. Nyt kuitenkin taas tulee rakennetua pilvilinnoja, jotta vois tipahtaas mahollisimman korkeelta ja kovaa. Ärsyttävää! Teen nyt sit joka tapauksessa (tai siis siinä tapauksessa että ennen sitä ei menkat ala) huomenna sen testin, saapahan sitten itelle tolkutettua, että oikeesti tässä kierrossa ei ole mitään toivoa. Jos heittäytyis ennustajaksi, niin voisin kuvitella hyvin että menkat alkaa maanantaina. 

Mahtavaa ideh01 kun löytyy noita ovistuntemuksia, ei tarvi niin arvailla! Tai siis varmasti ikävä kun on kipuja, mutta toisaalta hyvä. Ja todennäköiseseti ainakin ovuloit!

loro testailehhan huomenna ja tuu tänne ilhaduttamaan meitä plussalla!!! Mä voisin ihan vahingossa kans saada haamun, joohan :D! Jaksamista lunssukan kanssa.

hattarainen kp. 27/27-33

Täälä on taas juttuja tullu pari sivua lisää! Ihanan aktiivinen palsta, mutta mä homespää ainaki unohdan sitten, että mitä piti kommentoida ja kelle.. :D
Ainakin Erna oli uusi, tervetuloa! :) Ja SaPaRon oli täti pirulainen löytäny.. :( *rutistus*
Vatuvatulla on kyllä mainio sotasuunnitelma! :)
Sukey, seuraava testi ei kyllä sitte hörpi mitään vaan antaa selkeen plussan!! :)
Loro, mites sielä onko oireita ilmenny lisää tai kenties plussa?? :)
ide01, nyt vaan ovista hyödyntämään!! :)
Mymme, mites sielä, joko on oireita ilmaantunu!? :) Voi teille nyt sen plussan kyllä niin toivoisin! <3
Plussa puhureita muillekkin tasapuolisesti kovasti!! <3

Omaa, Täällä taas tissit kipeytyi.. Huoh!!!! Mutta kun huvikseni kattoin tota Vaun laskuria, niin kiinnittyminen pitäis tapahtua tänään tai huomenna, mutta tissit kipeytyi jo eilen... Outoa! Tänään on ollu menkkamaisia tuntemuksia välillä.. Mutta siis se siitä oireettomuudesta ainakin. Viä pitäis viikko kärvistellä näitten tuntemusten kans.. Järki lähtee!!
yk 7 kp 23/30

Me taidetaan Sukey mennä samoissa vaiheissa kierron suhteen, itsellä taitaa olla nyt kp25-27. En ihan tarkkaan muista milloin viime menkat alkoi. Tsemppiä loppukiertoon ja toivotaan, että siihen seuraavaan onnistuneeseen testiin pärähtää ne kaksi viivaa :).

Vaniljille myös plussausonnea!

Ovulaation bongasin vkonloppuna ja tuli vällyjenkin välissä vietettyä aikaa. Positiivista huomata, että kierto taitaakin olla normalisoitumassa ja kierron pituudeksi tulossa se n.35pvää. Salaa tietenkin toivon, että ois tärpännyt, mutta yritän pysyä realistisena.

Tänään pääsee taputtelemaan ystävän mahaa hänen "vauvakutsuillaan"! Eli siis syödään hyvin ja juorutaan :). Toinenkin ystäväni synnyttää pian, joten tiedossa on paljon vauvantuoksua! Josko tuo toisten vauvojen sylittely sais oman kuumeen vähän laantumaan......?

Takaisin