Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
maamukka, eräs ystäväni sai tietää olevansa raskaana vasta viikolla 18 kun siihen asti menkat jatkui normaalikierron mukaan joka kuukausi! Että on sekin kyllä mahdollista =)

Kuulostaapa täysin käsittämättömältä, että menkat jatkuu vaikka onkin raskaana. Aika ikävä kohtalo sillä tapaa, kun vihdoinkin sais olla sen 9kuukautta ilman kuukautisia :D.

Taas tätä omanapaa, kun ei paljon päähän muuta mahukkaan :D. Eli Mitäs ootte mieltä, onko mulla enää mitään toivoa raskaudesta? Nyt siis kp. 34/28-30. Oon tehnyt kaks testiä, molemmat First Signal-merkkisiä. Testakin kp. 31 ja kp. 33 tyylipuhtaat negat. Kyllähän mulle järki sanoo, että oishan noissa pitänyt jo näkyä, jos toivoa vielä ois, mutta aina voi jossitella, kun menkat ei tunnu alkavan...

Mitään oireita ei oikein oo puoleen tai toiseen. Jos jotain "raskausoireita" haluaa oikein kaivaa, niin yhtäkkiä imetyksestä on tullut tosi inhottavaa ja se tekee kipeää. Nyt oonkin päätymässä siihen, että pakko lopettaa koko imetys. Eli valvotut yöt -tervetuloa! Neiti on jo muutaman kuukauden pitänyt aina hampaillaan kiinni nännipihasta aina imettäessä, joten voihan olla että on vain alkanut puremaan kovempaa ja siitä nämä kivut johtuvat. Aikaisemmin se ei ole tuottanut mulle mitään kipua, imetyksen jälkeen vaan näkyi hennot hampaan jäljet. 

Mies lähti kauppaan just ja pyysin tuomaan vielä digitestin apteekista. Teen sen ennen kuin alan jossain vaiheessa lekurille soittamaan, että jos ois syynä jokin muu kuin stressi. Oiskohan järkevää odottaa esim 2vkoa kuukautisten alkamista, ennen kuin soittelen aikaa? 

Sanokaa mulle, että lopeta tuo turha haaveilu, nega mikä nega :)!

Maamukka, kuulostaa haamupotkuilta :) Mulla alkoi kanssa vasta joskus poitsun ollessa reippaasti yli puolvuotias, kun taas moni muu sai näitä nimenomaan paljon aiemmin! Ihan yhä edelleen säikähdän, kun vatsa alkaa värräämään... :D
Googlettamalla asiasta löytyy lisää, myös tieteellisiä ja vähemmän tieteellisiä selityksiä ;) Mutta ihan siis tiedoksi, että et oo yksin tän asian kanssa :)

Mutta tietysti juu, eipä ne menkkojen tulo sitä estä, että ois raskaana. Naisen kroppa on sitten omituinen!

Sukeyn tilanteeseen tsemppiä, toivottavasti kierto/hormonit tasaantuis ja pääsisit pohdiskeluista!

Haikaraista en oikeen osaa lohduttaa (enkä kyllä uskaltaa väittääkään, että nega mikä nega, vaikka se aika todennäköiseltä kuulostaakin), mutta imetys voi tosiaan sekoittaa kiertoa aivan totaalisesti! Samoinhan tosiaan oikein kovasti raskautumista toivomalla ja stressaamalla saa hyvinkin kierron venähtämään...
Mutta raskautumisesta ja naisen kropasta kun on kyse, niin oon alkanut luottaa siihen, että näillä asioilla ja tieteellä/tutkimuksella ei ole kyllä mitään yhteistä :D

Heipsan!

Voih, mikä tilanne haikaraisella.. :( Selkiäis ny tilanne johonki suuntaan! Joko teit digitestin??
Ja toivottavasti Sukeyn tilanne pian muuttuu paremmaksi! :)

Omaa.. Mä oon yrittäny pysyä täältä poissa, ettei vauva-asiat pyörisi koko aikaa mielessä.. Joten kuten siinä onnistuinki tähän päivään asti! Elikkäs tänään on öö..kp 22 eli viikko ovulaatiosta ja tadaa rupesin tuntemaan taas kaikenmaailman oireita!! Tissit on vähäsen arat, maha vähän kipeä, munasarjojen kohdalta viilteli muutaman kerran jonka jälkeen alavattalla tuntunu muka pientä, ihan ku paineen tunnetta! Eihän näin varhain voi varmaan ees olla viä mitää oireita!!! Nippa nappa pieni olis ehtiny kiinnittyä vasta, jos hyvin olis käyny!! On tää naisen mieli outo!! Viä pitäis reipas viikko kärvistellä ja keksiä uusia oireita, jos tätsy ei saavu ennen sitä!

Teinhän mä sen digitestin tänä aamuna (kp. 35/28-30) ja niinhän tuo selkeästi ilmaisi että "ei raskaana". Eli toivo sen suhteen nyt täysin sammunut. Nyt vain ihmettelen ja odotan että alkais seuraava kierto! Pitää varmasti unohtaa koko juttu hetkeksi ja keskittyä joulun odotukseen ja esikoisen kanssa puuhaamiseen!

Toivotaan Mutru että sulla kävis onnellisemmin tässä kierrossa!!! Ja toki kaikilla muillakin!

Ihanaa joulun odotusta kaikille, toivottavasti nähtäis luntakin joku päivä!

haikarainen, <3
En oikein osaa muutakaan sanoa! Toivon sydämestäni, että saat kierron kuntoon ja pääset odottelemaan sitä oikeeta hetkeä alkaa vauvantekopuuhiin :)

Ja harvinaista kyllä, jostain syystä minäkin, joka olen aina vihannut lunta, voisin sitä tuonne maahankin toivoa! Tai siis mä rakastan kyllä lumisadetta ja lumista "taustamaisemaa", mutta mun tiellä sitä ei sais olla :D

Pahoittelut haikaraiselle negasta :(! Pidetään peukkua että mutrun oireet ei olekkaan kuvittelua ;)

Oijoi täälläkin kaipaillaan lunta saapuvaksi, niin pääsee pulkkamäkeen!! Vuos sitten (melkein) kun olin menossa laitokselle oli jo lumi maassa..ainakin täälläpäin. :)

Oireista: mulla ei ensimmäiseen 5 viikkoon raskaudessa ollu muita oireita kun nenän tukkoisuus illalla ja yöllä ja harvinaisen kylmä. Sitten ekan neuvolan kohalla alkoi semmonen etova olo.

Ommaanappaa: Eilen olin tuntevinani sen (ovulaation), tai ainakin vihlaili ja kovaa tuolla vasemmalla puolella! Toivon ainakin että se oli sitä, ei oo nimittäin ennen tuntunu mittään :D:D Sori oon ihan innoissani nyt. Joten polkasin viime kierron pettymyksen taka- alalle ja puuhailtiin urakalla x2 :D Miehelle en tosin sanonu mitään ettei sille tulis suorituspaineit (raukka varmaan luuli että oon tullu hulluks)

Ens kuussa kukaan meistä ei oo enää täällä kun kaikki on elokuisissa ;D

Omppuf kp 13 yk 8

En ollukkaan kuullu aikaisemmin noista haamupotkuista. Aika funkyä jos niitä tulee vieläkin kun synnytyksestä reilu vuosi... No mutta kyllä mä uskon että se oli vaan se pieru emoticon

No, mutta tässä vaan odotellaan nytten sit tätsyn vierailua ja joulua. Töihinkään ei kiinnostais mennä. Vähän enemmän kuin saamaton olo... Plääh. 

haikaraiselle pahoittelut negasta! Kyllä plussa vielä testiin pärähtää joku päivä, usko pois

Mäkin odotan jo lunta, ja joulua. Hain jo kynttelikön ja jouluvalot esiin, ja katsoin kuuselle paikan

Tänään sit lääkärille utelemaan, että mikä ihme mussa on vikana. Maalailin jo kauhukuvia kohdun ulkopuolisesta raskaudesta yms., vaikka mikään ei viittaa sellaiseen (negatiivinen raskaustesti, ei minkäänlaisia vatsakipuja..) Toivottavasti saan jonkun selvyyden asiaan, ettei tarvitsisi enää miettiä.

Sulla on sukey  kyllä tosi inha tilanne. Toivottavasti saat oikeasti pien selvyden tilaas. Sitten saa jouluodotus alkaa ihan 100% eikä muut asiat sitten enää oo viemässä sitä pähkäilytilaa aivoista. Kaikista inhottavintahan on se epätietoisuus, koska sillonhan on kaikenmaailman kauhukuvat mielessä.

moi taas kaikille!
En oo nyt varmaan viikkoon käynyt täällä, ja tännehän on sillävälin kerennyt tulla tekstiä ja tapahtumia vaikka millä mitalla... pitänee käydä hieman useammin.

haikarainen: pahoittelut negasta! toivotaan että kierto nyt tasautuisi ja täti saapuisi, niin pääsisitte uudestaan yrittämään. tsemppiä kovasti! ja voimia!

ja täällä puhuttiin yleisesti siitä negan ilmestymisestä testiin, ja myös minä voin sanoa että se on aivan kamalaa ja turhauttavaa. Ensimmäistä yrittäessä tuli tehtyä niitä negoja muutama, ja joka kerralla yritin sihrustaa sitä testiä että eikö nyt millään olisi siinä sitä toista viivaa..ja sitten tulee se olo että toivo on mennyt ja ettei koko touhussa ole mitään järkeä... onneksi ainakin omalla kohdalla se toivo alkoi taas heräillä siinä ovulaation tienoilla.

Täällä menossa nyt kp 14/28-30... Eilen olen aika varma että ovuloin, joten tämä kierto jäänee sit tuohon 28 päivään... peittoja eilen kyllä heiluteltiin, joten saa nähdä miten käy. Testiä en kyllä tee ennen kun aikasintaan kp 32, jos ei tätiä vielä kuulu sillon...

ja Sukey: tulehan sitten ilmoittamaan miten lääkärissä meni, ja toivon kovasti että jotain selvyyttä tuohon asiaan sieltä saisit!! :)

Kiitos ihana ihmiset tsemppauksista! Jotenkin olo kyllä tosi pettynyt, kun kuitekin tämä kierto pupuiltiin niin ahkerasti ja nyt sitten täti vaan antaa odottaa itseään. Kerkes jo niin toivoa ja tippua sitten korkealta.

Sukey, oletko menossa ihan teveyskeskukseen vai yksityiselle lääkärille? Tulehhan ihmeessä sitten valvaisemaan meitäkin, jos jotain siellä selviää. Toivottavasti tilanteeseen saataisiin jotain selitystä!

Taidampas lähtä nokosille, kun esikoinen vetelee päikkyjä.

Toivotaan haikaraiselle menkkoja ja mutrulle taas ei. Ja toivotaan, että sukey saa lekurilta vastauksia.

Ite täälä vaan odottelee viikonloppua, kun laskureiden mukaan olis se ovis. Mulla on jemmassa tuola kaks ovis testiä. Jotenkin ei innostanut ostaa uusia, ajattelin että tämä kierto menis noilla kahella, enkä sen enempää ressaa.

Kuulin mielenkiintoisen jutun. Tiedän naisen jolla on kaksi lasta. Molemmat on koeputki lapsia ja syy siihen on miehessä. Eli tämä nainen on tutkittu kyllä hyvin. No nyt sitten oli tullu alavatsa kipuja ja oli mennyt lekurille. Sielä oli ultrattu PCO. Jota ei oo aiemmin ollu. Luulin, että se PCO joko on tai ei oo. En tiennyt, että se voi tulla myöhemminkin. No aina oppii uutta.

haikarainen, Pulssissa kävin. Ei täällä meillä pääse kunnalliselle puolelle kuin hyvällä tuurilla...

Niinpä niin, ei kohtu ollutkaan tyhjä, vaikka se naistentautien polilla silloin ultrattiin tyhjäksi. Sieltä löytyi joku 1,5 cm * 1,5 cm jäännös. Lääkäri laittoi semikiireellisen lähetteen takaisin naistentautien polille, ja väläytteli kaavinnan mahdollisuutta.

Niin että tattis vaan julkinen terveydenhuolto ja yliopistosairaala. Kiinnostaa kuin kilo sikanautajauhelihaa lähteä sinne uudelleen ronkittavaksi, kun eivät ensimmäiselläkään kerralla onnistuneet hommassaan. Mitähän tällä toisella kertaa, varmaan poistavat multa kohdun vahingossa

Anteeksi, nyt tulee pelkkää omaa napaa.. Masennus päivä!!! :( Tissit kipeytyi taas tänään, ihan niinkuin kierroissa tähänki asti ja vattaski on jotain tuntemuksia, jotka muistuttaa varhaisia täti tuntemuksia.. Ei jaksa enää uskoa, että tästäkää kierrosta olis tärpänny!! emoticon Jotenki taas oli ruvennu elättelemään toiveita ja jopa keksin niitä uusiakin oireita.. Tämän kierron mukana saa haudata toiveet lapsista alle 3:n vuoden ikäerolla, ehkä se "tästä kierrosta on pakko onnistua" ajatus pilas tämän onnistumisen! Ehkä ensikierrosta sitten plussaan ku ei tarvi jännitellä ehtiikö ennen elokuuta!

mä sitten sain sen plussan raskaustestiin, vaikka tein liian aikasin! itkettää!!!! selkee, tumma viivaemoticon!

mä saan elokuussa vauvan?!

kunpa te KAIKKI siirtyisitte odottajiin täältä mahdollisimman pian!

voi ilon kyynel, napsu saa pikkusiskon tai veikan! en tajuu miten tää voi olla mahollista..!!

Onnea satuvee!! Mahtavaa!!
Ja toivotaan, että mutru ja kaikki muutkin päästäis sun mukana elokuisiin.

Voin vaan kuvitella miten haikaraista vituttaa mennä haarojaan aukomaan kunnalliselle puolelle. Olisivat kerralla tehneet asiat kunnolla. Nyt taas menee sulla aikaa ja vaivaa niiden takia.

Itteäni vituttaa. Mulla on hiiva. Kutittaa ihan törkeenä. Huomenna pitää vissiin mennä apteekkiin. Ja varmana toi hiiva ja kuuri vaikuttaa mun loppuviikon ovikseen tai ainakin raskautumiseen. Mua vituttaa nyt kaikki. Kuten tekstistä varmaan huomaa. Aaargh!!!

Takaisin