Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mua ei huoleta niinkään selviäminen, vaan se että pelkään jos taas saan raskausmyrkytyksen ja jos taas sektiolla tulee lapsi maailmaan, kun haluaisin niin kokea synnytyksen kaikkine juttuineen..en tiedä mikä siin on mut haluaisin..

Bluerose: mä taas poen huonoa omatuntoa imetyksestä kun en vissiin älynnyt imettää tarpeeks usein eikä ne laitoksellakaan pitänyt tärkeänä imettämistä kun pullosta vaan... Eikä nyt maitookaan näistä lätkistä hirveesti lähteny sit myöhemmin kun yritin et olisin pelkällä rintamaidolla pärjännyt.
Oon varmaan ainoo ihminen maailmassa joka sanoo et jäin koukkuun synnyttämiseen. Tykkäsin siitä :) ainoo siinä ärsytti kun oli niin huono olo että keskityin yrjön pidättämiseen enkä sit voinu keskittyä suppari kipuihin. Ja toinen. Ne hemmetin aqva rakkulat selkään. Sattu niin prkl:sti ettei niitä enää ikinä. Pahempaa kipua ne aiheutti kun itse synnytys. Pelkään silti että seuraava synnytys kestää paljon pidempään kun tää eka 8h kokonaisuudessaan kesti. Vaikka ne sanoo että seuraavat on nopeita. Tai sitten on paha jos tulee liian nopeeta kun on pitkä matka sairaalaan. :) vaikka luotan mun mieheen ensihoitajana että se hoitas homman kotonakin :) tosin se oli itse jo tilaamassa mulle viimeksikin ampparia ihan liian aikasi kun hoputin sitä pois suihkusta käyttää koirat ulkona. :D
Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Anteeksi että täältä tulen huutelemaan, mutta lucky87, et ole ainoa :) Minä olen synnyttänyt kolme kertaa, ja se on parasta mitä tiedän! :D Voisin synnyttää vaikka kerran viikossa :) Mikään ei ole niin ihanaa kun ne kunnon kivut :)

minen voi sano mitään synnytyksestä kun en koe koskaan kokoneeni sitä..imetyskin mua harmittaa, en saanut imettää lainkaan, kun maidossani oli joki pakteeri jonka vuoksi poika oksensi aina maitoni ja sitä,maitoa olisi tullut vaikka muille jakaa...

En mä tiedä, ei ne kivut ole se mikä oli kivaa vaan se mitenkä elimistö itse osaa käsitellä synnytyksen ja kipua ja ylipäätään on mahtava tunne koko synnytys!!! Siin on jotain voimaa! :)

Toukero, hienoa että säkin löysit oviksen! Se oli vaan vähän hidas. :)
Appelsiini, pahoittelut menkoista!
Maikkie, mäkin jännään täällä sun puolesta. Tuliko jo testattua?
Bluerose, noi tuntemukset on ihan normaaleja. Mulla ei tosin ollut niitä ekan raskauden aikana mutta lapsen synnyttyä sitten senkin edestä.

Täällä on ollut puhetta synnytyksistä. Mulla on kanssa tosi ristiriitaiset fiilikset, todella paljon haluan vauvaa mutta se synnytys kyllä hirvittää ja paljon. Mun eka synnytys päättyi erittäin ikäviin repeämiin ja olin huonossa kunnossa pitkään. Siitä jäi kyllä traumat ja jälkivaivoja myös. Mieliala meni myös ihan pohjille tuon takia. Olen ajatellut että jos raskaudun uudestaan niin haluan keisarileikkauksen. Pelottaa sekin että kuinka kovasti painostavat alatiesynnytykseen.

Kp 17, nyt sit vaan odotellaan että tuleeko täti joskus itsenäisyyspäivän tienoilla. Aika pitkään pitäis nyt odotella...Huoh!

Pakko huudella vähän tuohon synnytys keskusteluun että itse olin kyllä tyytyväinen kätilöni toimintaan ponnistusvaiheessa. Tovin antoi minun yrittää saada päätä ulos mutta päätyi sitten leikkaamaan välilihan kun en ponnisteluistani huolimatta saanut päätä ulos. Sitten se tulikin koko tyttö parilla ponnistuksella :) Minulle ei siis repeämiä tullut sen kummemmin, vain se leikkaushaava joka parani yllättävän hyvin eikä ole enää kummitellut. Kamalaa että joillakin on niinkin rajut kokemukset synnytyksestä ja että synnytyksestä on jäänyt vaivoja riesaksi. Sympatiat teille täysin!

Uskoisin Aamu että keisarileukkauksen sinulle antavat kun sen aika, eivät voi vaatia synnyttämään alateitse kun on jo edellisestäkin jäänyt vaivoja riesaksi.

Tsemppiä teille naiset! Tärppionnia matkaan jokaiselle!

Maikkie Testaillu jo? :)

Voi Maikkie! Pahoittelut negasta! Itse oon menossa just sinne lääkäriin tutkituttaa mikä on vikana kun vaan vuotaa... Tosin tänään on tullu keltasta vuotoo kun eilen tuli vielä ihan Ruskeeta... :eek:

Hah. Kävin siel lääkärissä ja katto että olis kypsyvä munasolu ja viikonloppuna vois olla parhaat päivät.... Toivottavasti mies olis sillä tuulella :) sain kuitenki primot ja terot kiertoa säännöllistämään. Sanoi että voin tikutella ovista ja maanantaina aloittaa primot jotta saa menkat alkamaan ja vuoto ei vaan ala jos olen raskaana tästä viikonlopun sessiosta. Hoito ei ole lapsettomuus hoito. Ainoastaan sään. Kiertoa ja näin mahdollistaa raskautumisen. :) huh. Se sano että monirakkulataudin maiset nuo muna sarjat on mutta ei toivottomat kun kypsyvä munasolu siellä näkyi. :)

Lycky: Bluerose se negan sai, en minä :) Viettele se miehes, kyllä se varmasti on sillätuulella, kun paat vähän tuulemaan, you know :)

Bluerose: Pahoittelut negasta. Mut jos tätiä ei kuulu, niin testaa muutaman päivän päästä uudestaan. Tosiaan, jos kierto kovin heittelee, niin raskaus voi olla vielä niin alussa, ettei se näykään testissä.

Aamulle kovasti tsemppiä piinailuun. Jospa se täti nyt jättäis sut rauhaan ja pysyis poissa. Eihän nyt siniristilipun päivänä voi punaista tulla. Ei mitenkään.

Mulla meni kyllä kans synnytys hyvin. Supparit alkoi pe-la välisenä yönä ja la iltana karvaa ennen puolta yötä poika syntyi. Synnytyksen kestoksi taidettiin merkitä jotain 10 tunnin luokkaa. Väliliha leikattiin mullakin ja se esti muut repeämät ja sen leikkaamisen jälkeen poika syntyi aika nopsaan. Eppari haava parani noin 6 viikossa kokonaan ja ei vaivaa mua mitenkään. Imetys sujui jotenkin. 3kk ikään asti täysimetin ja siitä sitten 5,5kk ikäiseksi osittain ja sitten se loppui kokonaan. Oisin voinut imettää kauemminkin, jos kaikki olis mennyt hyvin. Meillä vaan poika sai kamalia rintaraivareita ja lakkoili ja vaikka mitä... Jospa saisin seuraavaa imettää pikkuisen pidempään. En kuitenkaan haaveile mistään kovin ison lapsen imettämisestä.

Mutta asiaan. Mä sain PLUSSAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

onnea miljoonasti Maikkie!! ette siis tarvinneet kuin pikkuisen apua hommaan :) nyt vaan toivon, että pikkuisenne pysyy tiiviisti mukana loppuun saakka :) milloin sulla ois la?

Joo katoppa kun joku oli kysynyt että onko Maikkie testannut ja Bluerose sai negan niin meni hommat sekaisin.
Onnea Maikkie!!!! Tarrasukkia sulle paaljoon ja kaikille meille yrittäville vielä plussa tuulia ja tärppäs onnea tai siis toisinpäin... Tai no ihan sama...
En oikein ymmärtänyt miestäni kun se vissiin jostain sai ymmärtää että hän olis joku koe kaniini tulenko tästä mahd. Oviksesta raskaaksi kun sanoin mitä lääkäri oli sanonut että olisi parhaat päivät.. Tietty mun järkeen menee et jos olis paras aika hedelmöittyä niin sillon se kannattas käyttää hyväksi eikä silloin kun mahdollisuudet on erittäin epätodennäköiset... Mies varmaan luulee että oon nää tärppipäivät keksinyt omasta päästäni... En mä tiedä... Kummallinen mees mulla

oi ONNEA MAIKKIE <3 paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa ja sen semmoista, et pysyis mukana...
jos mullakin tärppää saatais pienokaiset samoihin aikoihin <3 (katoin jo laskurilla että jos plussaan niin laskettu olis joko 3.8 tai 6.8)

testailen loppu viikosta uudelleen jos ei tätiä kuulu...
niin öö tota niin nyt tuntuu semmosii hassui kuplia mahassa (joita tuntui joskus loppu raskaudes esikon kanssa)... :D
hmm..toiv. täti malttais pysyä poissa :D (selviäs tää jumalaton väsymyskin jos plussais ja se että on nyt viikon pari tehny mieli vain ja ainoastaan kukkakaalia dipin kanssa) :D

Mahtavaa Maikkie!! Onnea pikkuisen matkaan hurjasti ja tervetuloa odottajien joukkoon! :) Ihan huisia!

Joskos dellallakin tärppi kävisi sitten viimeistään hoidoissa! :) Vaikkakin vielä toivon kovasti että natsais ihan luomusti teillä ;)

Lissää näitä ihania plussauutisia!

Takaisin