Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi että nuo alapää ongelmat on kyllä ikäviä. Tiedän usemmankin äidin, jotka kärsii synnytyksestä tulleista vaurioista yhä useammankin vuoden päästä. Itse selvisin aika vähällä. Mulla leikattiin kans väliliha, jotta vältyttiin isommilta repeämiltä. Sen leikkaushaavan lisäksi ei tullut kuin yksi ihan pieni nirhauma, joka ei vaatinut sen kummempaa hoitoa. Olihan sen epparihaavan kanssa aika tuskaisaa välillä ja varsinkin toinen viikko oli jotenkin kaikista pahin. Vissiin kun alkoi paranemaan, niin kiristi ja kutisi ja vaikka mitä. Yhä se haavan paikka tuntuu, mutta ei häiritsevästi eikä vaikuta mun elämään mitenkään. Kaikkinensa kuus viikkoa tais mennä, että oli parantunut. Seksi tuntuu ihan samanlaiselta kuin aina ennenkin.
Mulla tuli kans pukamia raskausaikana ja ne kyllä pieneni synnytyksen jälkeen, mutta ei ne kokonaan ole kadonneet. Ei tosin nekään haittaa elämää millään tavoin, jos nyt kosmeettista haittaa ei lasketa, mutta eipä sitä mun persesilmää (anteeksi kielenkäyttöni) kukaan katselekaan!
Anteeksi, en jaksa nyt kommentoida kaikille erikseen. Kommentoin paremmalla ajalla, vaikka huomenna.

Pikaisesti omanapaa: Ei edelleenkään mitään kummempia tuntoja. Nippailuja joo, mutta ei jotenkin yhtään sen oloisia, että ne vois raskauteen viitata. Mietiskelin tuossa, että huomenna vois ehkä jo testata, mutta toisaalta mä en haluais nähdä sitä negaa siinä testissä. Mun pitää kuitenkin ilmoittaa sinne polille tuloksesta oli se kumpi tahansa. Keskiviikkona tulee kuluneeksi inssistä tasan kaksi viikkoa. Nyt on kyllä vasta kp 22. Mut toisaalta, kun mun kierto on yleensä vaan 25-27 päivää ja oviksesta on nyt 9-10 päivää, niin eikös jollain testillä saattais jo näkyä?

Bluerose toivotaan ettei menkkoja kuulu ;)

Maikkie kärsivällisyyttä, kärsivällisyyttä ;) Ei vaan, ymmärrän et jäntskättää, mut saattaa olla vielä aikasta tehä testiä. Mut toivotaan sunki kohalla et sitä negaa ei ainakaa näyttäis :)

Tsemppiä Bluerose! Jospa täti jättää saapumatta.

Maikkie, sanopa muuta! Ei ole kivaa kun jotenkin on koko ajan "tietoinen" tosta alapäästään. Normaaliin ei varmaan enää koskaan oo paluuta. Mulla kesti tosi kauan parantua ne pahat repeämät, seksielämäkin käynnistyi tosi hitaasti. Mulla tuo arpi ilmoittelee itsestään koko ajan, varsinkin menkkojen aikaan. Pukamariesakin on tullut jäädäkseen, aina säännöllisin välein oireilee. Mulla toi ongelma on sisäinen, saattaa olla kyse jostain haavaumastakin joka aina aukeaa. Synnytyksen jälkeen tämäkin riesa tuli, sitä ennen ei koskaan mitään. Hieman v*tuttaa...:mad:
Mä ymmärrän hyvin ettet uskalla vielä testailla, itekään en uskaltais. Se nega on niin kurja jos se sieltä tulee. Tsemppiä! Toivottavasti saat positiivisen tuloksen.

Kp 14. Ovista en ole saanut vielä kiinni, aamulla testasin. Kuitenkin limaa tulee enempi. No joka tapauksessa eilen tuli pupuiltua, tänään välipäivä ja huomenna olis tarkotus taas.

Aamu ainakin nyt on hyödynnetty urakalla, ettei ainakan voi itteään syyttää :)

Paljon onnea mukaan kaikille jotka plussaa odottelevat!

Taidanpa huomenna varata ajan neuvolaan lääkärille ja jos siellä katsoisivat tilanteen mitenkä rakkulainen olen ja mikä kierron vaihe olis menossa... Alan kyllästyy tähän tippa aamulla ja tippa illalla meininkiin... Ja sitten tikuttelemaan ja päiviä laskemaan :) saiski mahd. Äkkiä sen ajan. Tykkään kyl noita ultra laitteita kun niillä näkee mitä elimistössä tapahtuu... Kun saiski kotiin sellasen mini ultran :) mitään muuta en varmaan tekiskään :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Jeijei! Mä sain aamulla ovistikkuun vahvan viivan! Tiedätte naiset mitä se meinaa. Let's talk about sex baby!
:smiley-bounce012 Tänään illalla pupuillaan. Ei voi ainakaan sanoa etteikö olis ovis sitten hyödynnetty.

Lucky87, varmasti hyvä idea toi lääkäriaika. Jos vaikka verikokeista selviäis jotain.

Täällä jännäillään sun puolesta Bluerose, joko oot päättänyt testauspäivän? HUOMENNA!!! tai jo tänään :)

Menkat jäi taas kaksipäiväisiksi. No en ainakaan turhaan hankkinut niitä 50+50 testejä, joten ovista bongailemaan loppuviikosta. Toki salaa toivoin, että olisin voinut myydä testit eteenpäin...

Aamu: Onnea ovisplussasta ja nyt sitten vaan hännät heilumaan ja pupuilemaan oikein urakalla :)

lucky: Saitko varattua aikaa? Tuommoinen tiputtelu on kyllä kirjaimellisesti ihan persiiiistä!

Bluerosella on siellä jännät paikat. Täällä peukutetaan sulle kovasti!

S1N1: Onko sulla yleensäkin noin lyhyet menkat? Vai voisko olla jotain meneillään ja siksi niin lyhyt?

On: Testipäivä lähenee ja tätiä ei näy. Toki se nyt ihan varmana kurvaa täysillä paikalle, kun tänne erehdyin tuommoisia hehkuttamaan.

Osaako joku neuvoa, miten mä saan tuon tickerin itsellekin? Menin sitä omaani muokkaamaan ja en saanut enään uudestaan sitä tänne laitettua.

Moikka! Sain ajan varattua. :) jännittää ihan sikana kun on mies lääkäri oikein sellanen imelä vanha patu... Mutta en välttämättä haluis niitä teroja vielä... Haluisin että ottaisivat verikokeet siihen pocd liittyen ja kattos mikä homman nimi oikein on. Kai sellasta voin pyytää... Ja sit jos se vaan määrätietoisemmin sanoo että jos haluun kierron kunnolliseks niin joko ehkäsy pillerit tai terot... Niin terot sitten.. Se ei vaan vie ongelmaa pois kun ehkä 9kk ajaksi
:-P <3 mut mitäs sitten kun en haluu pillereitä eikä myöhemmin lapsen saanti ole ajankohtainen.. ?
Joo oli noista käden taidoista puhe aikaisemmin niin laitampa kohta kuvaa mun pienestä aikaan saannoksesta. Olen niin ylpeä että onnistuin tuossa yhdessä pienessä tilkussa ja nyt huomenna lanka kauppaan ostaa torkku peittoo varten lankaa... Että pääsee urakalla noita tekee...ikinä ennen en tollasta oo tehny :)

Virkkausta

Liitteet

• 1385409125162.jpg
    1385409125162.jpg
    86.4 KB · Katsottu: 140
Oon seuraillut palstaa aktiivisesti, mutta kirjottamaan en ole ehtinyt... huoh. Täällä ollaan tytön kans flunssassa. Neiti sai viikko sitten 1v rokotteet ja siitä asti onkin ollu yhtä hullunmyllyä, voi toista :( Menkat ilmoitteli itsestään perjantaina, oireita ja tippa vuotoa. Tiputteluvuoto jatkui, niin oireetkin. Outoa, sillä yleensä vuodan kuin niagara. Vasta tänään vuotoa on ollu hieman enemmän. Onkohan tämä nyt sitten normaalia/haitallista/hyvää/huonoa? Kierron pituudeksi laskisin 31pv. Nyt koetan jatkaa stressaamatta..

En usko, että tartun tulevassa kierrossa ovistikkuihin, jotenkin tuntuu, että stressaan niistä kauheasti. Onko järkevintä esim. peuhata makkarin puolella joka toinen päivä esim kp8-20?? Viime kierrosta sain sen yhden himmeän viivan ovistestiin kp13, en saanu sitä vahventumaan, enkä kyllä tunnistanut oireitakaan..

Bluerose pääsetkö jo tänään testaamaan ;) ?

Anteeks tämä omanapaisuus. Aika takkiauki olo, herätty taas useamman kerran enemmän ja vähemmän tukkoisena...

Jei! Eilen illalla pupuiltiin joten ovista on nyt hyödynnetty ja toivottavasti saadaan myös sitä tulosta aikaseksi. tiiiinna, mäkin ajattelin aluksi etten hanki ovistestejä kun ajattelin että siitä tulee mulle liikaa stressiä. No ostinpa kuitenkin ja tässä kierrossa testasin ja eilen sain vahvan ovisviivan. Tästä oli se hyöty että oviksen oikea ajankohta selvisi. Se olikin myöhemmin kun mitä olin luullu. Me kun ei jakseta pupuilla joka toinen päivä, sen verta laiskoja ollaan.

Maikkie, mikä tilanne? Onko täti tullut? Tohon tickerin lisäämiseen löyty ohjeet tuolta kohdasta Informaatio ja palaute ja sieltä sitten Faq, yleisimmin kysytyt kysymykset tai joku vastaava.

Lucky87, tsemppiä! Mieslääkäri voi olla helläkätisempi. Ite olin kauhuissani kun synnytystapa-arviossa jouduin sellaisen vanhan mieslääkärin tutkittavaksi mutta eipä se sitten mitenkään ihmeellistä ollut. Samapa se kuka siellä ronkkii. :) Ton toosan on nyt niin moni jo nähnyt että eipä sillä kait väliä enää.

Moi kaikki! Vitsit pitäis käydä useemmin täällä, hirveesti tullu juttua ja heti ku klikkaa uuden sivun auki niin edellisen sivun jutut jo unohtuu. Vähän kuiteskin muistan...

lucky87
, koita olla murehtimatta syöpäjuttuja (I know, meikällä on itellä ihan sairas pelko vaikkei oo edes mitään syytä), papan muutokset on ihan normaaleja. Itellä oli puoli vuotta synnytyksestä luokka 2, määrättiin kontrolliin puolen vuoden päähän mutta tietty kävin paskat housussa yksityisellä gynellä tarkastuttaas paikat. Gyne sanoi että tää ei oo ees mitään virusperäistä ja että sulla on paikat ihan kunnossa, todennäkösesti menee itekseen ohi että ei ois tarvis käydä ees siellä kontrollissa. Onko sulla milloin lääkärille aika?

Sitte yleisesti kun puhuitte tuosta että miehillä ei oo mitään käsitystä niistä synnytyskivuista, niin voitteko kuvitella, että mun anoppi (neljä synnytystä) sanoi raskausaikana että älä kuuntele niitä pelottelujuttuja, EI SE EES SATU PALJOO, jotkut on vaan niin kipuherkkiä! :O Hyvällähän se, mutta kyllä mulle tuli vähän wtf-olo että mitä toi horisee. Totesinkin siihen että no mie kyllä lukeudun niihin kipuherkkiin jotka on ottamassa särkylääkettä pienimpäänki kipuun. Naurattaa tällai jälestä se kun niin haaveilin luomusynnytyksestä ja oli toiveet altaasta ja palloista ja jakkaroista, eikä nyt ainakaan mitään epiduraalia jne. No, synnytystä käynnisteltiin useempi päivä insuliinihoitoisen rd:n takia ja kun se sitte viimenään pistettiin kunnolla käyntiin tipalla, niin aika pikaseen se touhu muuttu "kaikki huumeet mulle heti"-menoksi :D

Ja jei, ovis bongattu tänään kp 24! Ehdin taas masentuu ku alotin tikuttelun jo kp 13, mut tulihan se sieltä :) Sitte alkaa se vaativa osuus eli saada äijä hommiin tällai arkena ;)

maikkie: tuliko menkat, hui nyt alko jänniittääää sun puolesta!!
lucky87: mulla on ollu niin et jos on alakerran ronkkija on ollu nainen oon itkuu vääntäny kivusta mut jos on ollu mies ni ei oo sattunu yhtää eli toivotaan että sun tutkinta menee nopeesti ja kivuttomasti ;)
toukero: petihommiin mars! ;)
bluerose: jännää jännää! joko testasit? kerro heti :D
s1n1: jos ootkin raskaana ja siks oli noin lyhyet?

omanapa: lauantaina tein toisen negan ja sitten arvelinkin heti ettei mahollisuuksia oo enää. mulla näky niin selkeesti edellisel kerran heti et oon raskaana ni jäinkin odottelee menkkoja. ja tänään ne sit tulikin.. vähän myöhässä mut tuli kuitenkin. nyt jo ootan et nää loppuu ni pääsen käyttää ovistestiä sitten urakalla että bongais sen oviksen. :D

Ei ole vielä tätiä näkynyt, kylläkin lisääntynyttä valkkaria. Tai no, en mä tiedä onko se nyt niin lisääntynyt, kun sitä on ollut enemmän ja vähemmän jo monta päivää. Edelleenkään ei mitään ihmeempiä tuntemuksia ole. Välillä nippailee vähän ja aivan kuin rinnat ois aavistuksen arat, mitä ne ei siis normaalisti ole koskaan. Jännittää kyllä ihan sikana, vaikka toisaalta en kyllä usko yhtään, että olisin raskaana.

appelsiini: Pahoittelut tädistä. Nyt vaan häntä pystyyn ja kohti uutta ovista!

toukero: Hienoa, että sait ovisplussan. Nyt vaan peittoja heiluttelemaan oikein urakalla. Mulle sanoi lääkäri inseminaatiota tehdessä, että kotonakin pitää sitten olla aktiivinen, että munasolua varten olisi koko ajan saatavilla mahdollisimman paljon eri ikäisiä siittiöitä, silloin mahdollisuudet paranee.

Aamu: Ajoitus ainakin osui nyt nappiin teillä. Toivotaan nyt todellakin, että siellä masussa kans alkais tapahtumaan ihmeitä ja täti häipyis kaaaaauas pois.....

tiiinna: Meillä tuli kans viimeksi rokotuksista useamman päivän kuume. Se MPR on sellainen, joka suurimmalle osalle aiheuttaa flunssaoireita ja kuumetta. Hassua oli kyllä sinänsä, että poika oli ihan jumalattoman energinen, vaikka oli liki 40 asteen kuumeessa. Pikaista paranemista teille sinne!

Omanapailut tulikin jo tuolla alussa.... Huomenna testaan.... paitsi jos se täti kumminkin tulee ennen sitä.

hei murut!

juu en oo viel testaillu, kun luin R-testiä niin siinä lukee jotenkin näin "jos et ole varma kierrosta tai sinulla on epäsäännöllinen kierto testaa pisimmän kierron mukaan" joten jos tuota mietin niin testaisin vasta vkonloppuna..hmm...no ehkä mä huomenna (arvatkaa vaan tekiskö mieli heti) ja jos negaa ja ei kuulu niin vkonloppuna uudelleen :D

kauhea, mulle tuli ihan hirvee ahdistus...siis joo mä haluan sydämestäni lasta, mutta nyt tuli kauhea ahistus, jos olenkin raskaana, mitä jos kaikki menee samallaille ku esikon kanssa..mitä jos..mitä jos..
huo..mene pois olo mene....oli pakko tulla sanomaan...

Bluerose: mulla kans kaamee ahistus huomisen lääkärin ajan takia. Jos se aloittaa mulle terot ja tuunki heti eka kierrosta raskaaksi niinku pojan kans kävi... Miten tuon pojan kans pärjään ja mites asunto lainaa saa lyhennettyä ja mites rahat riittää muuhunkin elämiseen... Kun äippä lomalla on ja vaippojaki pitää ostella.. Menot muutenki suuremmat tulee olemaan kun omakotitaloon muutetaan...

Takaisin