Toista odottavien tunnelmia

Jonsson meillä sama meininki :D neiti pian 2v :D

Tänään ajoin töistä suoraan hakemaan tytön hoidosta, siitä kauppaan, kaupasta kotiin. Kun viimein sain tytön, kolme kauppakassia ja työkassin sisälle ja huokaisin "jes, me selvittiin!" , jysähti mieleeni ajatus: mitäs sit ku noin kahden vuoden päästä siinä on vielä yksi muksu lisää! :woot: ukko oli siis töissä, siksi ei apukäsiä ollut saatavilla:stop: josko alkais taas lottoamaan, ehkä hyvä tuuri käy ja voittaa parin vuoden palkan ni vois jäädä kotiin pidemmäksi aikaa tai tehdä töitä vaan osapäiväisesti. Yeah , right:hilarious:

En tiiä miten ymmärtää 2v asioita kun tosiaan on toukokuussa esikoinen 2v 3kk. :D oon jo nyt yrittänyt kertoa että jos tulee sisko tai veli jne... Mutta ei välitä. Jännittää miten tosiaan suhtautuu vauvaan kun koskaan semmosta ole nähny

Täällä pikkumiehelle on ihan turha koittaa selittää pikkusiskosta - tai veljestä kun ikää vasta 9kk, ehkä lähempänä toukokuuta sitten. :) Ja kiitos sille joka mainitsi nuo kirja vinkit, pitää pistää muistiin ;)

Tsemppiä kaikille ketkä kamppailevat uhmaikäisten kanssa!

Tuleeko noita uhmia muuten useammassakin iässä? Kuinka nopeesti niistä hyvällä onnella pääsee ja kuinka kauan ne voi vähän epäonnisempana kestää? :grin

Tuleeko noita uhmia muuten useammassakin iässä? Kuinka nopeesti niistä hyvällä onnella pääsee ja kuinka kauan ne voi vähän epäonnisempana kestää? :grin
Meillä alkoi uhmaikä tuossa kesällä muistaakseni ja yhä menossa. :D kestäny nyt vasta noin 3kk varmaan

Meillä ikäeroa tulossa n. 3 v 10 kk. Tyttö on jo pidempään leikkinyt aika ajoin, että hänellä on pikkuveli tai -sisko, joten uskon, että on hyvinkin valmis ryhtymään isosiskoksi. :) Asiaa ei ole kyllä ihan hetkeen vielä tarkoitus kertoa, kun eipä se sitten pysyisi salaisuutena. :D

Meillä alkaa olemaan vuosi takana. Sellaista vuoristorataa, hetki huonosti ja sit taas parempi kausi ja sitten taas on tosi rankkaa. Mulla on vähän sellainen ajatus, että tää loppuu sitten, kun muuttavat kotoa? Miten nimittäin voikin välillä olla 2-vuotiaalla niin esiteinin elkeitä, saa käsityksen, että tästä se jatkuu yhtä soittoa aikuistumiseen asti.

Virallisesti se kai kestää välillä 2-5 vuotta, tietty yksilöllisin vaihteluin. Ja mulla henk koht ei kuulemma ole moista edes ollut, riippunee niin paljon lapsen temperamentistä.

Meillä oltiin tänään lähdössä tanssimuskariin, ja kun tuli kiire lähtö, niin otin tytölle herkkucroissantin mukaan matkaevääksi. Pukiessa tyttö jankutti että miten se on hänen, pitää antaa hänelle ja minä en saa sitä syödä. Lopulta sanoin, että lopeta jankkaaminen, se on sinun sitten jos annan sen sulle. Mitä tekee tyttö? Katsoo hetken naama kurtussa ja täräyttää nyrkillä leukaan. :eek:
Oli kyllä nöyrää tyttöä kun korotin ääntä, mutta en kyllä tiedä menikö se perille, kun se lopulta oli vain 'anteeksi, anteeksi, saanko croissantin'. Onneksi tuo mätkiminen ei ole mikään ylisuuri ongelma meillä, enkä osaa kuvitella, että käyttäisi sitä kehenkään muuhun, kuin vanhempiinsa. Mutta johan on aikoihin eletty, että tuollaisesta saa nyrkkiä. :mad:

Muahan on alkanut se tässä viime päivinä hirvittää, et sit kun se vauva tulee, ei se tuu tähän arkeen. Esikoinen osaa olla nyt jo vaativa ja isolla tempperamentilla varustettu, mut et sit siihen uuteen vauva-arkeen pamahtaa pian jo uhma päälle. A-pu-va :gen113

Jonsson meillä tytöllä samanlaisia elkeitä.. huh, raskasta osaa välillä olla.

Voi ei, siis hommahan meillä oli se, että joskus aikanaan oltiin samaa mieltä että lapsi(a) me tehdään. Ainaki yks. No yks on siunaantunut. Sit mä rupesin kuumeilemaan toista ihan hulluna vaikka synnärillä olin tuskaillu että ei ikinä enää :D no nyt on tulossa toinen, tärppäs heti ku mies myöntyi ja ovis oli seuraavana päivänä. Tää on ehdottomasti viiminen ukon mielestä, mut MITÄ HITTOA ! Mä haaveilen kolmannesta jo :DDD vaikka mullekin sopii aivan hyvin että 2 rakkauspakkausta on hyvä.. :P kolmannen haluaisin sitte useamman vuoden päästä, ku ainaki esikoinen ois jo koulussa :P

Mä oon aina halunnut ison lapsi lauman mutta onhan yhdeskin jo tarpeeksi hommaa niin ei ehkä sittekkään :p SeToisen kanssa on hyvinkin samankaltaisia ajatuksia, ukon kans ollaan puhuttu että kaks on ihan hyvä lukumäärä, mutta jospa tehtäis kolmas sitten vähän myöhemmin :rolleyes: heheh SeToinen, ollaankohan me sitten taas samas LA ryhmäs? :hilarious:

se voipi olla!! mut odotetaan sit oikeesti muutamia vuosia ennen ku sitä kolmatta aletaan .. :laughing025

Tää nyt on vähän aikasta, mutta keksin että voidaan yhdistää ens vuonna ristiäiset ja esikoisen kaks vee synttärit! Ei tarvi siinä vauvakoomassa järjestää kaksia pippaloita!:rolleyes: heinäkuun loppuun - elokuun alkuun ku ristiäiset enivei osuis ni tättärää :grin

SeToinen meillä sitten taas juhlitaan vauvan nimiäisiä ja mun kolmikymppisiä samalla :)

Voihan flunssa! Meidän 1v (2kk) oli ekaa kertaa enemmän ku yhden päivän putkeen päiväkodissa, ja nyt kipeä . Eilen räkä valui, tänään se alkaa jo tukkia nenää eli vieläKIN huonompia öitä tulossa! :oops: viime yötä nimitäisin kauhujen yöksi, tyttö pyöri ja hyöri, heräili ja kitisi.. huhhuh:oops:

aattelin että nostan sängyn päätä ni saa nukuttua kohoasennossa kunnes ukko kysäs että miten aion ratkaista sen että tyttö pyörii ku puolukka p:ssa ni siel se on sitte pää vaan enemmän alaspäin. Hyvä pointti! Ideoita? :inpain:

Takaisin