Meillä alkaa olemaan vuosi takana. Sellaista vuoristorataa, hetki huonosti ja sit taas parempi kausi ja sitten taas on tosi rankkaa. Mulla on vähän sellainen ajatus, että tää loppuu sitten, kun muuttavat kotoa? Miten nimittäin voikin välillä olla 2-vuotiaalla niin esiteinin elkeitä, saa käsityksen, että tästä se jatkuu yhtä soittoa aikuistumiseen asti.
Virallisesti se kai kestää välillä 2-5 vuotta, tietty yksilöllisin vaihteluin. Ja mulla henk koht ei kuulemma ole moista edes ollut, riippunee niin paljon lapsen temperamentistä.
Meillä oltiin tänään lähdössä tanssimuskariin, ja kun tuli kiire lähtö, niin otin tytölle herkkucroissantin mukaan matkaevääksi. Pukiessa tyttö jankutti että miten se on hänen, pitää antaa hänelle ja minä en saa sitä syödä. Lopulta sanoin, että lopeta jankkaaminen, se on sinun sitten jos annan sen sulle. Mitä tekee tyttö? Katsoo hetken naama kurtussa ja täräyttää nyrkillä leukaan.
Oli kyllä nöyrää tyttöä kun korotin ääntä, mutta en kyllä tiedä menikö se perille, kun se lopulta oli vain 'anteeksi, anteeksi, saanko croissantin'. Onneksi tuo mätkiminen ei ole mikään ylisuuri ongelma meillä, enkä osaa kuvitella, että käyttäisi sitä kehenkään muuhun, kuin vanhempiinsa. Mutta johan on aikoihin eletty, että tuollaisesta saa nyrkkiä.