Toista odottavien tunnelmia

Meillä tulee ikäeroa 1v10kk. Kaveri suositteli pikkuisen pienemmällä ikäerolla omaavien tyttöjen äitinä, että todellakin mieluummin kannattaa ostaa ne peräkkäin sijoitetut tuplat kuin vierekkäin. Kääppivät toisiaan ja toinen ei saa nukuttua jos tarvis, jos ovat siis vierekkäin. Ite oon miettiny tällä vaunuttelu ahkeruudella kerrostalosta, että josko riittäisi vain seisomalauta vaunuihin lisäksi.
 
Tänää juuri miehen kanssa pohdittiin juuri tuota vaunu asiaa. Ja päädyttiin että katsotaan siinä maaliskuun puolella miten hyvin esikoinen oikein jaksaisi seistä ja kävellä jos mentäisiin näillä yksillä rattailla. On meillä sitten myös matkarattaat jos on molemmat vanhemmat mukama työntämässä rattaita
 
Meillä ei oikein ikäeron puolesta kannata ostaa tuplia (2 v 3kk) ja kun tarkoitus oli nuo yhdistelmät ostaessa, että palvelevat molemmilla. Esikoisella tosin on nyt vaihe että aina pitäisi istua vain rattaissa, mutta onneksi tuolla on vielä aikaa istua :grin Itse havittelen seisomalautaa satulan kanssa jotta esikoinen voisi halutessaan istuakin. Harmittaa vain kun meidän rattaissa on niin lyhyt tuo työntöaisa, ettei itselle jää oikein mitään kävelytilaa niin ei ainakaan kävelylenkeistä tuolla setillä kannata haaveilla :oops:
 
Meillä tulee olemaan 4 vuotta ikäeroa lapsilla. olen aina ajatellut että haluan suht pienellä ikäerolla, mutta eihän kaikki mene aina niinkuin suunnittelee :D. Meidän ensimmäinen on varmana ihana ja auttavainen sisarus tulevalle, kun nyt jo hoivaa niin mielellään serkkuaan ja on kovin kiinnostunut pikkuisista. päikyssä hän puhuu meidän koiraa pikkuveljenään :D. ja meillä on 8v tyttökoira :laughing002
 
Kiva että tällainen ketju tehtiin! :)

Esikoisella ja tulevalla vauvalla ikäeroa tulee olemaan 1,5 v. Vähän sekalaisilla fiiliksillä odotan raskautta ja lapsen syntymää. Innoissani ja onnellinen olen, mutta pelottaa jos raskausaika on haastava ja vaivoja tulee, niin miten jaksan esikoisen kanssa touhuta ja temmeltää sillä aikaa kun mies on töissä. Esikoisesta mut määrättiin loppuraskaudessa vuodelepoon, jos nyt(kin) kävisi niin, niin eipä taapero ikäisen kanssa paljoa lepäillä. :nailbiting: Ensimmäiset kuukaudet uuden tulokkaan kanssa pelottaa myöskin, lähinnä että miten nukkuu, miten arki lähtee rullaamaan, tuleeko koliikkia ym. Kuullostaa varmaan todella positiiviselta, mutta mä valitettavasti olen tällainen kuka stressaa ja jännittää milloin mitäkin. :meh:

Uskon (ja toivon), että esikoinen sopeutuu uuteen tulokkaaseen hyvin, ja itse tykkään lasten tulevasta ikäerosta, ovat varmasti hyvää seuraa toisilleen. :)
 
Mulla oli kans vuodelepo komento viime raskaudessa. Toivottavasti ei nyt. Minusta ne päällekkäin olevat tuplarattaat on vähän ahdistava ajatus , kun toinen ei näe sieltä alhaalta mitään!? Mut varmaan helpommat esim. kaupassa.
 
Tämä on raskautena mulle kolmas. Ensimmäinen päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon, olikohan se nyt vk 9 kun kehitys oli päättynyt. Se huomattiin nt-ultrassa. Toisesta raskaudesta syntyi poika 40+2 helmikuussa 2015. Esikoiselle ja kuopukselle tulee ikäeroa LA:n perusteella 2v 3kk.

Vaikka on kkm taustalla, niin ei huoleta mikään. On tullu terve poika ja keskenmenostakin selvittiin kun sitä on surtu (ja joskus mietin edelleen hyvillä mielin, millainen olisi hänestä tullut). Kaikella on kuitenkin joku tarkoitus :) En aio käydä tällä kertaa varhaisultrassa (edellisestä kävin), jos ei tuu mitään outoa oloa.

Uskon, että jäbästä tulee hieno isoveikka ja kaikki sujuu, kun vaan on itselleen armollinen. Mies on yhtä innoissaan kuin itekin. Molemmilla toiveissa kaksi lasta - tai kaksi satsia, jos tuleekin kaksoset!
 
Mua myös ahdistaa ne päällekkäin olevat tuplarattaat. Juurikin se ettei toinen nää sieltä mitään. Mutta toivon että yksillä rattailla pärjättäisiin. Seisomalaudalla olisi myös tarkotus mennä ja se satulallinen olisikin kätevä pitemmällä matkalla. Onneks on vielä aikaa niitä katsella. Tänää varasin neuvola ajan. 10 päivä olisi eka neuvola. Tänää olisi kai 4+3 viikot. Tänää ollu pieniä liitos kipu tuntemuksia.
Esikoisen aikaan oli etovaa oloa alussa, mutta en muista miltä viikoilta alkoi. Vielä ei onneks ole alkanut
 
Mä taas oon kuullut monelta, että just ne vierekkäin olevat olis parhaat. Että niitä on helpompi työntää ja ohjata. Semmoset meille siis. :)
 
Onko muita ketkä stressaa esim. sitä miten tuleva vauva nukkuu yönsä, ja jos on itkua, huutamista ja levottomia öitä miten se vaikuttaa esikoiseen? Ehkä turhan aikaista stressata ja miettiä tämmöisiä, mutta yks suurimmista huolen aiheista mulla on toi, että herääkö esikoinen aina kun vauva herää itkemään, siinä sitten pitää kumpikin saada takaisin unosille... :nailbiting:
 
Mietin ihan samaa yks ilta! :D mut sit aattelin, et esikoinen on ollu aina hyvä nukkumaan öisin, ettei kodin äänet oo paljoo haitannu ja nyt on muutettu toiseen kerrostaloon, vähän korkeemmalle, et vieressä olevan tien äänet kuuluu ja kaikuu ihan eritavalla, et on hyvin kyl tottunu meteleihin myös yöaikaan. Voihan se toki olla alkuun, että uusi vauvan itkuääni vaatii vähän totuttelua, mut uskon, et se menee sit pian ohi, eikä häiriinny sitten siitäkään. :)
 
Mä toivon kovasti että esikko tottuu nopeasti uuteen tulokkaaseen. Tyttö on aina nukkunut hyvin, ja toivottavasti se jatkuu
 
Meillä esikoinen nukkuu omassa huoneessa, mutta viereisessä huoneessa kyllä. Toivon myös että nopeasti tottuu vauvan itkuun. Vaikka hän ei kyllä kauheasti edes vauvana itkenyt öisin. Heräsin niin nooeasti aina ennen itkua :D itku heräämiset alkoi todella myöhään vasta.
 
Eniten jännittää nyt miten saa taaperon ja vauvan rytmejä sovellettua yhteen mahdollisimman nopeasti, ettei kummankaan tarvitsisi liikaa tavallaan kärsiä siitä
 
Meilläkin on pojalle oma huone, ei kovin herkästi herää mutta vauvan itkua ei ole joutunut öisin kuuntelemaan, joten paha sanoa miten tulee reagoimaan vai reagoiko mitenkään. :nailbiting: Poika alkoi nukkumaan vähän ennen 3kk ikää kokonaisia öitä, ja vieläkin nukkuu yöt todella hienosti, pitää vain toivoa, että sama meininki jatkuu. :)
 
Meillä odotellaan neljättä, mutta tuohon itku asiaan voin kommentoida omasta kokemuksesta. Meillä siis esikoinen oli 1v8kk kun kaksoset syntyivät. Esikoinen nukkui yönsä todella sikeästi (tuli keskellä yötä meidän väliin nukkumaan). Joskus havahtui vauvojen itkuun, mutta pääasiassa nukahti heti takaisin uneen. Meillä ei siis uniongelmia ollut esikoisella, tosin kaksosetkin perustyytyväisiä, ei koliikkia tai allergioita.
 
Meillä esikoinen nukkuu edelleen huonosti kun koitetaan laajentaa ruokavaliota ja joku epäsopiva ruoka on testissä. Herää myös helposti pieniinkin ääniin. Öitä mä pelkäänkin ehkä eniten tulevassa arjessa, meillä oli yöt varmaan puoli vuotta ihan h#€&#ttiä ja vasta vuoden iässä alkoi mennä yöt vähän paremmin.
 
Meillä tosiaan samoiten oli yöt hirveitä sinne reilu 1,5 vuoden ikään asti. Olen jotenkin asennoitunut siihen, että siltä osin ekat vuodet tulee joka tapauksessa olemaan helvettiä. Esikoinen onneksi nukkuu sikeästi, mutta herää sitten omia aikoja itkemään painajaista tai vaatimaan vettä. Voi siis hyvinkin olla niin päin, että esikoinen herättää meillä vauvan. :D
 
Meillä kanssa esikoinen nukkuu hyvin yöt ja onassa huoneessaan.

Mä haluaisin bugaboon tuplarattaat koska näyttävät niin näppäriltä ja kapeilta. Samaa merkkiä mietittiin esikoisesta mutta päädyttiin toiseen lopulta. Nykyisiin sais seisomalaudan nutta pitää katsoa sit lähempänä pärjäiskö vaan sillä. Luulen että ei kun meillä on koira joten vähän pitempiä lenkkejä täytyy päivittäin tehdä.
 
Muokattu viimeksi:
Olisi kivaa jos pystyisi uudelle tulokkaalle jättämään esikoisen vaunut ja rattaat, että pärjäisi yhdillä, mutta pakko tuplarattaat hommata kun esikoinen on vauvan syntyessä 1,5 wee :/
 
Takaisin
Top