Toista odottavien tunnelmia

Toi on kyl niin kurjaa! :sad001 Suomessa ois niin paljon paremmat imetysluvut jos koko neuvolan henkilökunta saisi säännöllisesti oikeaoppista ajantasaista imetyskoulutusta. Mä oon kans ihan varma, että jos oisin ollu pelkästään neuvolan imetystuen varassa, ois mun imetys loppunut jo varmaan ekan kuukauden sisällä. Ei ihmisillä tuu mieleen kyseenalaistaa neuvolan ohjeita, ku sen pitäisi olla se luotettava paikka josta saa oikeeta apua. Onneksi Suomessa on Imetyksen Tuki, mut valitettavasti kaikki ei oo sen olemassaolosta tietoisia ja toisaalta just luottavat saavansa sen parhaan avun neuvolasta. :sad001
 
Me asutaan siis ulkomailla mutta oon kyllä kuullu samantyyppisiä juttuja suomestakin. Täällä pyörii tv:ssä korvike mainokset ja huhhu mitä mainoksia onkin "haluatko parasta lapsellesi.. Haluatko että lapsestasi tulee menestynyt, matemaatikko, lääkäri yms" sillon imetyksentuki sivuilta löysinkin just tietoa noista tiheänimun kausista jne. Muuten olis varmasti tyssänny se imetys siihen.
 
Minä imetän kans edelleen 1v9kk taaperoa. Neuvolasta ei kommentoitu imetystä mitenkään, kun siitä mainitsin. Itse kyllä toivoisin että tyttö vierottaisi itse itsensä lähikuukausina, jos/kun maidontulokin voi pian loppua. En erityisemmin toivo tandemimetystä, mutta en myöskään itse aio lopettaa, vaan tyttö saa tehdä oman ratkaisunsa. Päiväimetys on meillä aika vähäistä, yleensä vain kerran kun tullaan päiväkodista kotiin, mutta nukkumaan mennessä ja aamuyöllä/aamulla menee vielä ihan paljon.
 
Meilä on 3v lapsi ja nyt siis toinen tulossa ikäeroa tulee 3,5vuotta. Esikoinen on ollu päivähoidossa vuoden ikäisestä asti. Miten ootte toimineet (te joilla on jo kaksi tai useampi lapsi) pysyykö vanhempi lapsi päivähoidossa kun jäätte vauvan kans kotiin vai onko kaikki lapset kotona? En tiiä mitä mieltä olisin ku toisaalta lapsi viihtyy hoidossa ku on kavereita, onko julmaa poistaa lapselta tuo ilo lopettamalla päivähoito, vai onko julmaa pitää toinen lapsi hoidossa kun toinen on kotona.
 
Meillä on vuoropäivähoito jossa ei saa pitää lasta jos toinen vanhemmista on kotona. Joten jos haluais pitää pk:ssa ni se ois paikan vaihto ja taas töihin palatessa takas vuoropk:n. Eli kotiin jää. Onneksi naapurissa asuu saman ikänen muksu ni on edes joskus joku kaveri , sit avoimeen pk:n on kans varmaan tutustuttava että saa leikkiseuraa :P
 
Meillä tulee ikäeroa myös se vajaa 3,5v ja ajateltiin, et sais jäädä hoitoon osaviikkoiseksi. Ihan vaan senkin takia ettei menetetä hoitopaikkaa, kun sinne on vaikea päästä ja poika viihtyy siellä hyvin :)
 
Heippa! Meillä nyt esikoisneiti 11kk ja kovasti odotellaan jo kakkosta saapuvaksi :) Miten teillä muilla kakkosodottajilla, minkäkokoisia kämppiä teillä on? Ollaan mietitty, että kun tällä hetkellä asutaan kaksiossa (esikoinen nukkuu meidän makkarissa), niin pitäisikö muuttaa vielä ennen vauvan tuloa niin, että esikoinen saisi sitten oman huoneen? Ollaan katsottu kolmioita/neliöitä, mutta lähinnä puolivakavissamme.
 
Minerva, meidän esikoinen on myös 11kk. :) Esikoisen odotusaikana muutettiin kolmioon jotta pojalla olisi oma huone valmiina, neliöitä on 80. Mies haluaisi muuttaa isompaan asuntoon jotta tulevalla vauvalla olisi myös oma huone, mutta mä haluan tähän asuntoon jäädä ja varmasti sisarukset tulevat hyvin jakamaan saman huoneen sitten tulevaisuudessa. :)
 
73 neliötä eikä meinaa riittää tila! Myös kotieläimiä ni neki vie tilaa..
 
Meillä esikoinen on 1v 10kk ja muutettiin jo ennen hänen syntymäänsä mieheni lapsuudenkotiin, joka on 5h+k. Tässä olisi tarkoitus asua oikein tosi pitkään, sillä koti on hyvän kokoinen ja alue on ihana ja hyvät päiväkoti ja koulut on ihan muutaman sadan metrin päässä. Musta on kiva kun lasten hoitopaikka pysyy samana ja meidän lähipuistokin on siinä samassa yhteydessä. Aikanaan kun alkavat luoda kaverisuhteita, niin pysyy nekin kun ei tarvitse muuttaa enää isompaan.
 
Meillä on vajaa 60m2 kaksio, aiotaan mahtua vielä ainakin vuosi olemaan tässä, kaikki nukutaan samassa huoneessa. omakotitaloon ois kova hinku mutta tällä alueella vaikea saaha myytyä nykyistä asuntoa nyt.
 
Takaisin
Top