Samojen tunteiden ja kokemuste kanssa 2-vuotta minäkin painein. Haluankin kertoa oman kokemukseni. Terapiana itselleni, toivottavasti toivon kipinänä muille.
Jätimme ehkäisyn pois elokuussa 2011, samaan aikaan miehen sisko tuli vahingossa raskaaksi. Melko pian tulimme mekin. Kaikki oli ihanaa oireineen päivineen. Käytiin ekassa neuvolassa ja sitten oli nt-ultran aika. Järkytys oli aika suuri kun mun kohdusta ei löytynyt yhtään mitään, ei mitään. Ei jälkiä keskenmenosta tai tuulimunasta. Pettyneinä kotiin, raskaustesti oli kuitenkin positiivisen tuloksen antanut... Saimme raskaustestin tehneeltä yhtiötä hyvitykseksi lisää heidän raskaustestejään ja teetä, arvaatte varmaan käytinkö niitä testejä. Päätimme jatkaa yrittömistä, turhaan. Joulukuussa 2011 käyn gynellä joka vakuuttaa että näin nuori kuin minä (silloin 20) tulee varmasti raskaaksi muutaman kk:n sisällä ja kyseli vielä haluanko ottaa ehkäisyn uudelleen käyttöön. Ja totesi minut myös terveeksi. Vuosi vaihtuu ja yritys jatkuu ja jälleen tuloksetta. Syksyllä muutamme Poriin ja käyn gynellä tulehduksen vuoksi. Mainitsen myös ettei ehkäisyä ole ollut käytössä yli vuoteen enkä ole raskaaksi tullut. Pääsytään lisä tutkimuksiin. PCO, monirakkulaiset munasarjat, epäsäännöllinen kieto. Ensin kauhistus mutta sitten helpotus, minussa on joku vika jota voidaan lääkitä. Marraskuussa aloitan Clomifen hoidon, 1x1 tabletti 5pvänä. Ei vastetta, annos nostetaan 2 tablettiin, sitten munasoluja kypsyy 3, annosta vaihdetaan jälleen. Jokatoinen päivä 1 ja toinen 2 tablettia. Kypsyy kaksi munasolua. Näillä mennään mutta kuitenkin ilman tulosta. Helmikuussa 2013 pidetään yritys tauko. Olen juuri ostanut itselleni morsiuspuvun ja haluan mahtua siihen elokuussa pidettävissä häisämme. Huhtikuussa huomaan hajujen voimistuneen ja nännieni olevan todella arat. Kaksi viivaa ilmestyy raskaustestiin. Olo on onnellinen, vihdoin on meidän vuoromme. Vappupäivänä alkaa vuoto.Vietän vappua naistentaudeilla, ultrassa näkyy sikiöpussi, ei vastaa viikkoja. Seuraavana pvänä käyn luotto gynellä joka totetaa alkavan keskenmenon. Putoan niin kovaa alas että pelkään etten pääse enään ylös. Kivut ovat kovat ja suihkussa yskiessä veri roiskuu. Kesä on kaunis mutta raskas, menitimme lapsemme ja mieheni isän. Piristys on elokuiset häämme. Olen kuihtunut, alipainoinen ja pelkään etten voi näin alipainoisena tulla raskaaksi. Kuukautiseni alkoivat viikko ennen häitä. Kaapissa on vielä yksi annos clomeja, syön kuurin epäuskoisena, tuskin tälläkään kertaa, mutta yrittänyttä ei laiteta. Syyskuun puolivälissä olemme risteilyllä, tuutua nännien kipeyttä ja hajuherkkyyttä. Alkoholi ei maistu. Teen testin töissäkeskellä päivää, kaksi viivaa. Teen toisen ja kolmannen kaikkissa kaksi viivaa. Gyne vahvistaa epäilyt todeksi. Olen raskaana. Tunne on pelon sekainen. Mitä jos taas menee kesken. Ensimmäiset 12 viikkoa ovat kamalat, henkisesti. Nyt uskallan hengittää. Meidän poikamme syntyy toukokuussa. Sekä nt että rakenneultrissa kaikki on ollu kunnossa. Nyt kun ajattelen kokemaamme, olemme pääseet vielä helpolla. Ja välillä pelottaakin olemmeko päässeet liian helpolla? Nuo kaksi vuotta oli elämäni tuskaisimmat, nyt koitan uskoa että saamme viimein lapsen.