Toisen odottajat

Mulle tehtiin eppari koska jouduttiin auttaa pikkunen maailmaan pihtien avulla. Arpi on vieläkin aika herkkä ja vaikuttaa välillä elämään mut oon elättäny toivoa et se tässä 7kk aikana paranis:nailbiting:
P.s tosi paljon nopeita synnytyksiä täällä ensikertalaisilla! Mullakin oli tosi nopea synnytys (kaikkiaan 4h ja esikoinen) :hungover:
 
Muokattu viimeksi:
Meillä synnytys sairaalaan n 50km matka. Supistelut alkoi esikosta illalla klo 18. Hyvin jaksoi olla kotona ja synnärillä olimme klo 00 jälkeen. Poika syntyi klo 8 jälkeen :) koen että oli ihan nopsa synnytys. Kivunlievityksenä ehdin ottaa vain kuumapussit.
 
Meilläkin on synnytys sairaalaan matkaa 50km. :) klo 13 oltiin sairaalassa ja klo 17 syntyi poika.
 
Mä sain esikko synnytyksestä epparin (imukupilla avustettiin) ja emättimeen toisen aateen syvä repeämä. Mua ompeli lääkäri ja kun kysyin monta tikki tuli niin hän toteai että parempi ettei sanoo. Mutta olin onnekas koska haava parantui 2kk täysin, ompeleet sulii ittekseen, jo silloin kun pääsin sairaalasta (oltiin viikko sairaalassa) niin istuminen ei sattunut kun ihan vähän vaan ja nytki alapäässä tosi pienennäköinen arpi ja melkeinpä ihan entiseen näköinen :D eli olin tosi onnekas,paljon olen kuullut että muilla eppari parantuu tosi pitkään ja on tosi kipeä :/. Luulen että mulla vaikutti se että söin 3-vk antibiootti kuurin synnytyksen jälkeen ja sit tulu kohtutulehdus niin söin vielä seuraavan viikon kahta eri antibioottia. Mulla kyl muutenkin haavat parantuu tosii nopeesti. Ens synnytyksessä toivottavasti ei tule epparia, tuskin kahta kerta putkeen näin hyvin menisi..
 
Varmaan asutaan samoilla hoodeilla kiiamaria :)

Synnyttämisestä vielä sen verran että koen kyllä päässeeni helpolla. Välillä kuulee ja lukee hurjiakin tarinoita. Toivon että kaikki menee tälläkin kertaa yhtä hyvin :) pienen nirhauman vaan sain. Ja toivuin todella nopeasti kaikin puolin. Jälkivuoto kesti vaan pari viikkoa.
Esikosta mulla oli synnytyksen jälkeen tosin hurjat jälkisupistelut ja seuraavissa raskauksissahan ne on pahemmat.
 
Olin jo ihan unohdanut ne jälkisupparit :angry1 sanotaan ettö esikoisesta ne ei tunnu mutta mulla tuntui yhtä pahalle kun melkein synnytyssupparit. Ja ne joka lapsen jälkeen voimistuu :/
 
Joo senni, mullakin oli sellaisia että olin ihan horkassa eli vapisin hiestä märkänä. Huh. Mut nopeasti nekin ohi meni, seuraavana päivänä synnytyksen jälkeen tuli vain muutamia. Tosin sitten kun imetys kunnolla käynnistyi kun olimme kotiutuneet niin imettäessä tuli silloin tällöin.
 
Täällä ootetaan kans kakkosta, 1.5v tulee ikäeroa heille. Ensimmäisen synnytyksestä tuli melkoiset taisteluarvet, eppari ja sulkijalihaksen repeymä. Kokoakin harteikkaalla herralla oli 4.5kg ja rajusti imukupilla avustettiin. En oikein tiedä mitä ajatella tulevasta synnytyksestä, haluan synnyttää alateitse mutta pelottaa että sulkijalihaksen repeymä uusii ja jää pysyvä ulosteenpidätyskyvyttömyys tai muuta kamalaa. Pelkoa ei helpota yhtään se, ettei mistään löydy aiheesta tietoa, kukaan ei ole edes selittänyt miten ko lihas repeää, mikä mekanismi siinä on. Onko eppari tehty niin syvään vai mitä ihmettä.
 
Windy87, onko sulla jo ollut eka neuvola? Siellä voisit kysyä asiasta? Kyllähän tuollaisessa tilanteessa pitäisi olla riskit tiedossa ja saada vastauksia, niin osaat tehdä päätöksiä synnytyksen suhteen. Sektio ei itseänikään houkuttelisi, mutta tietenkin jos on riskit pysyvistä vaurioista, niin muuttaisin mieltäni..

Mäkin imetän esikoista ympäri vuorokauden, hän on nyt 1v9kk. Imetys on sattunut jo jonkin aikaa ja maitoa tulee vähemmän. Itselläni ei kyl olis mitään tarvetta lopettaa vielä. Tytöllä on maitoallergia, joten olin toivonut, että jatkettais ainakin kahden vuoden iässä tehtäviin uusiin maitoaltistuksiin. Saa nyt sit nähdä miten käy. Joskus väsyneenä tyttöä selkeästi turhauttaa kun maitoa ei tule kunnolla. :sad001
 
Windy87, onko sulla jo ollut eka neuvola? Siellä voisit kysyä asiasta? Kyllähän tuollaisessa tilanteessa pitäisi olla riskit tiedossa ja saada vastauksia, niin osaat tehdä päätöksiä synnytyksen suhteen. Sektio ei itseänikään houkuttelisi, mutta tietenkin jos on riskit pysyvistä vaurioista, niin muuttaisin mieltäni..

Mäkin imetän esikoista ympäri vuorokauden, hän on nyt 1v9kk. Imetys on sattunut jo jonkin aikaa ja maitoa tulee vähemmän. Itselläni ei kyl olis mitään tarvetta lopettaa vielä. Tytöllä on maitoallergia, joten olin toivonut, että jatkettais ainakin kahden vuoden iässä tehtäviin uusiin maitoaltistuksiin. Saa nyt sit nähdä miten käy. Joskus väsyneenä tyttöä selkeästi turhauttaa kun maitoa ei tule kunnolla. :sad001

On ollut ja np-ultra sairaalassa. Molemmissa sanottiin että tulee sit lääkäriaikaa lähellä synnytystä ja synnytystapa-arvio kans.. mutta en haluais vatvoa ja arvailla puolta vuotta :sad001
 
Ymmärrän! Itsekin haluaisin tietää oikeastaan alusta asti mitä tulee tapahtumaan. Yritä vielä painostaa neuvolantätiä? Kyllä niiden kuuluisi ottaa selvää sun puolesta!
 
Meidän esikoinen on syntynyt 7/2014, joten ikäeroa tulee n. 2v 5kk. Minulla on ollut vauvakuume jo esikoisen syntymästä asti mutta nyt tuntuu että on ihan hyvä tämä ikäero, kun poika on jo vähän omatoiminen jne kun vauva syntyy, jos kaikki menee hyvin.
 
Oli se meilläki hilkulla että ehtii heinäkuussa maailmaan :) silloin vasta lääkäri huomasi perätilan kun puhkaisi kalvot, siitä on jäänyt epäilys että uskallanko luottaa tulevassa synnytyksessä kätilöiden sanaan kun viimeksi sanoivat että pää tuntuu. Synnytin kuitenkin alakautta kun poika oli sen kokoinen että mahtui tulemaan. Neuvolan täti sanoi eilen että joo vaadi vain ultraamaan jos epäilyttää.. miten lie käy..
 
Helöy! Täällä kanssa toista odotellaa ja jkuun lopussa olisi la. Esikoinen nyt 7kk eli pienellä ikäerolla tulee.

Mulla synnytys kesti vaivaset 5 tuntia ja ei tullut repeämiä yms.. Koen päässeeni helpolla vaikka kaikenmoista oli raskausaikana.

Tsemppiä :Heartred
 
Lisamarie meillä on sama tahti! Meillekin syntyi esikoinen lokakuussa ja itseasiassa muistan sut lokakuun mammoista:happy:
 
NeneT eikä? Vautsi hienoo :) mitkä fiilikset tulevasta näin pienellä ikäerolla?
 
Takaisin
Top