Toisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakaan ei ekan synnytys mennyt ihan putkeen.. Sunnuntaina alkoi kivut ja tyttö syntyi lopulta keskiviikkona vähän keskiyön jälkeen. Rv 41+3 oli tuolloin.
Maanantain kärvistelin kotona. Käytiin illalla synnärillä, kun tuntui, että vauva ei liiku. Siellä kuitenkin liikkui ja sydän löi, eli takaisin kotiin. Sitten alkoi ihan oikeat kivut ja lähinnä makasin suihkussa aamuyöhön asti ennen kuin sanoin, että nyt lähdetään uudestaan. Silloin saatiin jäädä synnärille, koska edellinen sisätutkimus oli ilmeisesti alkanut avata paikkoja.
Tiistaina homma välillä eteni, sit otettiin takapakkia, puhkaistiin kalvot, annettiin lääkkeitä edistämään supistuksia.. Kauheat kivut, mutta epiduraali ei auttanut. Alkuillasta jo puhuttiin sektiosta, mutta sitten jotain tapahtui ja päätettiin jatkaa synnytystä. Sain noihin aikoihin kohdunkaulan puudutuksen, se ehkä rentoutti.
No ponnistusvaihe sit venyi, tietenkin. Mä olin niin loppu, en ollut syönyt enkä nukkunut kunnolla moneen päivään, eikä mulle annettu edes nesteitä, koska sektio oli yhä mahdollinen. Supistukset laantu, kohtu ei enää jaksanut.. Kätilö haki toisen hoitajan avuksi ja kuulin kun ne puhu et kohta pitää leikata.
Mutta jotenkin mä sit pusersin tytön ulos. Mutta traumathan siitä jäi.. Kuten tän tekstin pituudesta huomaa.

Imettääkö kukaan vielä esikoista? Meillä 10kk vielä ahkerasti juo, tosin pelkään että maitomäärät saattaa romahtaa... Vahingossa ollaan onnistuttu vierottaa korvikkeestakin, sitä ei enää huoli. Tosin ilmeisesti tässä iässä vois antaa jotain normimaitojuttujakin?

Varmaa sitte 1v lopetaa imetys, jos se suostuu siihe. :D

Minä imetän edelleen kerran päivässä tätä 1v 4kk esikoista. "Maitto" on edelleen hänelle tärkeä juttu eikä mulla ole kiire lopettaa imestystä niin kauan, kun se meistä molemmista tuntuu hyvältä. Ainakaan vielä ei ole tämä uusi raskaus mitenkään vaikuttanut maitomääriin tai siihen, että imetys sattuisi.

Meillä poika lopetti siihen päivään kun tein plussa testin. Oli haikeaa, kerran päivässä ennen yöunia aina otti. Toisaalta olen onnekas että poika itse halusi lopettaa eikä tullut itkuja tai muuta.

Minä imetän tavoitteena 6kk. Poika nyt 4.5kk. :)

Imetän kanssa 1v 6kk pojalla ikää. Enpä oo jaksanu ajatustakaan luoda lopettamisella, sen verran uusi duuni ja alkuraskaus verottaa :blackeye:

Täällä imetetään vielä myös kohta 9kk poikaa. Nyt tosin yritetään vähentää yöimetystä kun poika haluis syödä 2h välein öisin ja tällä mammalla on aikamoinen alkuraskauden väsymys :dead:

Täällä kans vielä 11kk on tissillä. Päivisin vähemmän ja illalla/yöllä sitte enemmän.

Uskaltaudunpa minäkin mukaan! 2v ja 2kk ois ikäeroksi tulossa jos kaikki sujuu hyvin. En jotenkin uskalla vielä ajatella mitään ennenkuin on np-ultrassa käyty, mutta iloisia ollaan tästä kuitenkin. Jännä joulu tulossa joka tapauksessa!

Ikäeroa meillä esikoisen ja jouluvauvan välille tulee 2v ja 5kk, jos kaikki menee hyvin <3 Vähän jännittää, että miten se arki sitten alkuun lähtee. Esikoisen syntymän jälkeen eleli useita viikkoja vaan siellä "vauvakuplassa", nyt se ei olekaan samalla tavalla mahdollista :)
Ja toinen huomio on, että mun masu on nyt jo jäätävä (tänään 9+0), etenkin iltaisin... siis lähentelee esikoisen loppuvaiheen masun kokoa (esikoisesta masu pysyi aika pikkuruisena loppuun saakka). Ei taida salaisuutena pysyä kovin pitkään, kunpa edes sinne np-ultraan saakka saisi piiloteltua. Esikoisesta oikein odotin, että masu alkaisi kasvaa ja nyt taas yritän piilotella :D Ei oo tainnut ehtiä vatsalihakset palautua ja onhan tuossa reenitkin jääneet vähemmälle vs esikon odotus, että taitaa olla ihan läskimakkaraakin osiltaan :laughing025

Täällä on kans selkeetä mahaa jo, tosin aiemmat läskit korostaa! Salailla haluisin np-ultraan asti, vaan eikös joku täti onnistunut jo onnittelemaan, ilmeisesti oli silloin huono peittelyvaate päällä...

Hahahahaha! Onneksi mua luulevat vaan edelleen esikoiselta lihavaksi. . Tai olin jo ennen esikoista ylioainoinen, mut nyt ei kukaan vissiin kehtaa puhua ees mahasta :D

Mäkin oon yrittänyt peitellä pömpötystä ja eikös siitä tuu ihan vainoharhaiseksi! "Kattoiko toi mun mahaa, peittääkö tää vaate tarpeeksi, nyt kaikki ihan varmasti arvaa" ja sit jotenkin korostuneesti selittelee: "kauhee turvotus, oonkohan syönyt jotain mikä ei sovi mulle" ja kiskoo paitaa alaspäin jatkuvasti. :D

Heipodei ! Täällä ilmottautuu kanssa yks toisen odottaja :) mulla reilu 3kk esikoisesta ja paino on alempi mitä olin ku rupesin ekaa odottamaan. Saa nähä hyppääkö mulla masu aijemmin. Ekassa alko vast selkeesti näkymään viidennellä kuulla et joku asukki oli mukana.

Miten teillä paikat on parantunu, joilla noin vähän aikaa edellisestä :eek:
Mulla esikoinen synty sektiolla ja lääkäri kielsi ees yrittämästä uutta raskautta, ennen ku on 1v synnytyksestä. Mut eikö 10 11 ja 12 oo aika sama asia :D:D

Hyvin on parantuneet, sain vain pari tikkiä. Alateitse synnytin ja aika nopeaa tahtia. Esikoinen ja synnytyksen kesto oli 5h20min.

Mulla kans tosi hyvin. Muutama tikki tuli mullekki alatie synnytyksestä. Seuraavana päivänä.synnytyksestä olo oli jo ihan mahtava. Koko raskaus suju mahtavasti, synnyttämään ku lähettiin ni kerittiin laitoksella olla vajaa 2h ku pimu oli jo maailmassa. Kaikki meni nii sukkelaan, olin 8cm auki ku päästiin paikalle, epiduraali ei kerinny vaikuttaa ku oli menny jo niin pitkälle asiat :D
Jos voi sanoo ni tuntuu et koskaan ei olis synnyttänykkää. Kroppa palautu huippunopsaa

Takaisin