Toisen odottajat

Meillä esikoinen nukkuu omassa sängyssään meidän sängyn vieressä, pitäähän se syksyn aikana "muuttaa" omaan huoneeseen että vauvan pinnasänky mahtuu sitten meidän makkariin.. Saa nähdä miten poika reagoi muutokseen. On nukkunut oikeastaan aina omassa sängyssään, vain muutaman poikkeusyön meidän vieressä.
Joskus aamulla kömpii meidän sänkyyn mönkimään, pienempänä nukahti vielä meidän väliin mutta nyt on niin vauhti päällä heti aamusta ettei ehdi millään..
 
meillä myös sama meno piika! :) tarkoitus olisi jossain vaiheessa hankkia myös juniorisänky. Ei kuitenkaan samaan aikaan kum siirto omaan huoneeseen ettei tule kerralla liikaa muutoksia :)
 
Lacrima85, nyt en ihan ymmärrä mikä tuossa minun jutussa oli niin tyhmää..?
 
Piika: oisko Lacrima ihan vahingossa arvostanut sun tekstiä :D silloin kun en käyttänyt vielä forum puhelinsovellusta niin joskus saattoi vahingos arvosta muiden tekstejä :/
 
Mä luin jostain vanhemmuusfoorumilta vinkkejä, kuinka tulevalle isosisarukselle voi kertoa uudesta vauvasta. Tietenkin paljon riippuu isosisaruksen iästä. Meidän kuopuspoika on nyt 1,5-vuotias, eli ei vielä ihan hirveästi varmastikaan ymmärrä, että jouluna tulee vauva. Tuolla foorumilla joku vinkkasi mun mielestä kivan jutun, että vaikka esikoinen olisikin vielä pieni, kannattaa alkaa ajoissa puhumaan vauvasta. Jutellan, mitä vauva tekee, mitä vauvan kanssa voi tehdä jne. Tällä tavoin sana "vauva" tulee tutuksi ja tarkoittamaan kivaa juttua.
Olenkin nyt jutellut paljon pojalle, että äidin masussa kasvaa vauva. Nyt poika jo paljon osoittelee mun kasvavaa vatsaa ja sanoo "vauva". Ihanin on, kun hän huutelee mahalle "moi vauva!". Voi toista! :Heartred
 
mä olen myös höpöttänyt esikoiselle noin vauvasta :)Yks päivä lajittelin varastolaatikosta säästettäviä pikkuvaatteita ja esikko touhusi mukana. Kysyin huvikseni "missä vauva" niin poika hymyili ja osoitti mun mahaa :grin alkoi muutenkin pelottaa että miten paljon tuo heppu ymmärtää asioita. Vielä ei puhu mitään, muutamia sanoja tulee mutta näemmä puheen ymmärrys sitten enempi hallussa :rolleyes:
 
Mä oon kertonut esikoiselle (1v10kk), että äitillä on masussa vauva ja sanonut, että saa silittää masua ja vauvaa. Poju tietää, mikä vauva on, koska eilen nähtiin vauvanukke ja heti sanoi "vauva!". Ei ehkä vielä kyllä ihan ymmärrä mistä on kyse, mutta tästä se lähtee! :)
 
Juu vauva-sanana oli meidän esikoispojalle tuttu mut nyt opeteltu että vauva on mahassa. Poika tomerasti, " Vauva mahassa, tulee" :grin Oletan odottavan vauvaa tulevaksi :p
Muuten kyllä mahaa osoittaa ja taputtelee kun vauvasta puhetta on :joyful:

Ei kauaa kun mietin miten alkaa keskustelee vauvasta ja sen tulosta :bag: Nyt se on kuitenkin viikottaisissa keskusteluissa, joten eiköhän se jossai vaiheessa valkene... viimeistään kun vauva syntyy :hilarious:
 
Täälläkin puhutaan vauvasta ja kerrotaan tulevasta, esikoinen 2v. Poika ei vielä oikein välitä noista puheista mutta jatketaan ja katsotaan..

Olen miettinyt kovasti ensi vuotta ja esikoisen päivähoitokuvioita.. meillä on niin ihana perhepäivähoitaja, ja tässä meidän lähellä ei juurikaan ole samanikäisiä leikkikavereita niin voi olla että olisi muutaman päivän viikossa hoidossa sitten.. toisaalta sitten kun palaan töihin niin voi olla että molemmat lapset eivät pääse nykyiseen hoitopaikkaan niin silloin tulisi pojallekin vaihto eteen.. huoh..
 
Takaisin
Top