Toisen kolmanneksen oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tinja79
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pömpylä, mulla oli rannetupintulehdus molemmissa ranteissa v. 2009 ja toiseen laitettiin kortisonia pari kertaa ennen kuin lakkasi särkemästä. Kesti varmaan puol vuotta vaivan hoitaminen. v. 2012 kun odotin toista lasta loppusuoralla, alkoi se kipeämpi ranne vaivata. Neuvolassa sanottiin sillon et turvotus aiheuttaa jotain tukoksia sinne ranteeseen, et siitä kipu ja menee todennäkösesti synnytyksen jälkeen ohi. Ja niinhän se menikin :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Laitetaanpa tännekin, kun oireena tätä pidän :grin Onko muilla alkanut koko syöminen tökkiä? Täällä mennään nyt viikoilla rv 14+2 ja mikään ei maistu.. paitsi ehkä ne marja- ja hedelmäpiltit jotenkin ja tuore ananas.. mutta kaikki muu on pakkosyömistä. Juustonaksuja menis, mutta ei niillä nyt oikein elää voi :grin Lämpimät ruuat, salaatit ja periaatteessa kaikki lounaat/päivälliset on ihan itsensä pakottamista. En käsitä, yleensä olen niin hyvä syömään ja "pelkäsinkin" ennen yrittämisen aloittamista, että syöminen lähtee ns. ihan käsistä. Nyt olen enemmänkin huolissani, kun ruoka ei vaan uppoa, että saako sitä riittävästi kaikkia tärkeitä ravintoaineita vauvalle haalittua. Väkisin syön, mutta riittääköhän se rääpiminen. Paino on nyt pysyny aika samoissa lukemissa ja eikös sen näillä viikoilla pitäs ihan luonnollisestikin rueta hissukseen nousemaan (n. 200g/vko?) :confused: Turvotus on edelleen etenkin iltaisin kylässä ja kyllä tän kuulan piilottaminen on aikalailla mahdotonta :rolleyes:

Täällä väsyttää myös edelleen ihan tolkuttomasti. Ei meinaa hereillä pysyä millään. Kannan myös aika huonoa omaatuntoa, kun tällä siitepölymäärällä oli pakko alottaa joka päiväinen allergialääkkeiden syönti ja nenäsumute. Pitkään kyllä kärvistelinkin, mutta silti harmittaa.. en olis niitä halunnut ottaa ollenkaan. Tosin ei kai sekään hyväksi ole, ettei ilma kulje ja jää pian molemmat ilman riittävää happea o_O

Pää käy ajoittain todella hitaalla :grin Muisti pätkii ja vajoilen johonki raskaushuuruun säännöllisesti.. en esim. välttämättä huomaa, että mies on imuroinut sillä välin, kun mä olen haaveilllut ja katsellut ulos ikkunasta :oops::grinSitten ihmettelen, että joko sä imuroit ja miten mä en huomannu.. :rolleyes: Samoin joukkuelaiset on kyselly, että mikä mua vaivaa, kun en muista asioita ja unohtelen.. ei todellakaan tyypillistä mulle :smiley-angelic006:laughing014

Ei tiedä onko oire :wink mutta kun mun ei ole tehnyt mieli (seksiä) plussasta lähtien ... niin sekin on muuttunut.. mies on työreissulla ja herran jumala mitä unia mä nään ja tekee mieli ihan kokoajan.... odotan vain että mies tulee torstaina kotiin jotta voin sen raiskata!! :grin:grin Onko muilla kadotteet halut palautuneet?!

Ilmoittaudun, halut ovat palautuneet! Mulla nää halukohtaukset iskee kyllä aivan yllättäen tilanteesta riippumatta ja on muka niin tuhma olo :happy112Sitten nään kyllä välillä aivan älyttömiä seksiunia! Grr... Välillä tunnen itseni niin seksikkääksi ja itsevarmaksi sekä käytän tiukkoja vaatteita ja korkeita saappaita. Sitten välillä mulla tulee sellainen olo, että mitä laittautuminen edes hyövää... Vaikka kuinka laittautuu, niin näyttää muihin verrattuna lyhyeltä tölleröltä. Oon siis huomannu, että yhtäkkiä oonkin paljon kriittisempi itseäni kohtaan kuin aiemmin. Varmaan tietty johtuu näistä kropan muutoksista, joihin ei oo tottunut.

Ainiin, onko muille käynyt niin, että ennen on ollut kahvin suurkuluttaja, mutta nyt ei vaan pysty juomaan kahvia?:coffee2

Kisuliini täällä kahvi maitto ennen plussaa tosi hyvin (tykkään älyttömästi, mutta taidan olla vähän kofeiiniherkkä, kun en voi sitä 1-3 kuppia enempää päivässä normaalistikkaan juoda ilman tärinää ja vapinaa), mutta nyt ei enää uppoa. Muutaman kupin oon pahimman pahoinvoinnin helpotettua pystynyt juomaan, mutta ei siitä vieläkään oikein nauttimalla nauti. Ei oo siis ainakaan vaikeuksia pysyä suosituksissa :grin

Mäkään en kahvia ole pystynyt juomaan plussan jälkeen! Juon siis kahvia harvakseltaan, enimmäkseen vihreää teetä. Pari kertaa töissä olen nyt oksentanut kun olen juonut vihreää teetä, luulen että siinä oli jotain joka laukaisi huonon olon. Sen jälkeen en ole hirveästi yrittänyt vihreää juoda, ihan silloin tällöin mustaa sitruksilla maustettua teetä. Se on muuten tosi hyvää! :p Muutenkin on noita sitruksia himottanut tässä raskausaikana.

Itselläni meni monta kuppia päivässä vielä ensimmäisellä kolmanneksella, tietysti sitten tästä tulokkaasta tiedon saatuani pysyin suosituksissa ja löysin itsestäni kaikenlaisen teen ystävän. Nyt kun olen koittanut juoda kahvia, niin tuntuu että mahaa kipristelee ja oksennus tulee... Jopa kahvipannun haju saa myt yökkäämään. Joo, nyt on tosiaan helppo pysyä suosituksissa :grin Nyt koitan etsiä jotain uusia teemakuja, jotta saisin vähän vaihtelua! Voih, minäkin voisin syödä mandariineja ja pomeloa aivan koko ajan sekä käyttää kyytipoikana appelsiinimehua :notworthy

Ellishattara, Mä vähän epäilinkin tuollaista. Täytyy nyt jumpata sitä ja nesteet pitää liikkeellä! Jos se siitä asettuis eikä pahemmin vaivaisi.

Kahvia ei plussan jälkeen täälläkään ole juotu, eikä vieläkään kuulostaa hyvältä. Tuoksuttelen kyllä joskus ja tuoksu on toisinaan huumaavaa :wink
Seksiunet! Ihan mahdottomia, kuitenkaan ei miehen kanssa olla härvätty liikaa. Se johtunee edellisten keskenmenojen jännityksestä. Kerran vuoto alkoi kirkkaana seksin jälkeen ja vaikka se syy ei ollut seksi! niin silti ajatukset harhailee helposti. Nyt varmempien viikkojen aikana on ajatukset hellittäneet :)

Tänään on liitoskipuhja ollut! Tuvan kasvatus menossa Möykyllä!!!! :eek: Hihihihi...

Joko mä saan siirtyä tänne 2/3 oireisiin kun tänään poks 12+0!!?? :)

Oireena on (yhä) ettei oireita juuri ole. Kahvi ja seksi maittaa normaalisti kuten on ollut koko ajan. Dopplerilla pitää silloin ja tällöin tarkistaa että kyytiläinen on yhä matkassa, siellä se pompottelee n.160 sykkeellä. :Heartred

Ihan toooosi satunnaista aamupahoinvointia on, ja mulla useimmiten sananmukaisesti aamulla. Tisseissä muutoksia tullut vähitellen, mutta mahan kasvua en vielä huomaa. Dopplerillakin äänet kuuluu kyllä niin alhaalta vielä että ei ole kauheemmin tainnut kohtu vielä nousta. No mutta vähitellen kai sekä kohtu että painokin nyt alkaa näillä viikoilla nousemaan..? (Tähän mennessä painossa ollut ihan normaalia päivittäistä vaihtelua, alkuturvotuksesta on ehkä jopa himppasen laskenut paino, mutta aikalailla +/- 0 -tilanteessa ollaan lähtöpainoon verrattuna.)

Torstaina olis niskaturvokeultra, jota odotan jo kovin. :) Miehen mukaan pääsy on vaan epävarmaa, harmittaa niiiiin paljon puolestaan jos ei pääse. Olen ajatellut etten ottaisi ekstraultria nt- ja rakenneultran välille, mutta jos mies ei pääse to mukaan niin harkitsen vakavasti sitä 3D-ultraa vai mikä lienee...

Mä en vielä ole toisella kolmanneksella, mutta halusin kommetoida kun täällä on niin tuttuja juttuja.

Pariisitar: mulle sanottiin neuvolassa, että on ok syödä allergialääkkeitä. TH tarkasti koneelta mitkä lääkkeet ovat turvallisia (ainakin zyrtec ja heinix). Väsymys voi osaltaan johtua myös allergiasta. Mulla ainakin keväisin väsyttää tolkuttomasti, riippuen vähän siitepölyn määrästä. Joskus oikein tutkittiin väsymystä kilpirauhasen vajaatoimintaa myöten. Muuta syytä ei löytynyt kuin allergia, joka kuormittaa elimistöä.

Sitrushedelmähimot ovat täälläkin! Aivan kuten edellisissäkin raskauksissa. Himoista puheen ollen, seksihimot mulla on aiemmin palanneet aina siinä toisella kolmanneksella oiken vahvasti. Niitä odotellessa. :p

Paratiisitar - täällä syömisen kanssa ihan sama ongelma. Olen aina ollut tosi hyvä syömään. Nälkäinen 3h välein ja kaikki on maistunut. Viikot 9-12 oli aivan kaameita. Mikään ei maistunut, mutta nälkä silti koko ajan joka johti pahaan oloon. Jos jotain nyt sattui tehdä mieli, oli se sipsiä, karkkia ja kaikkea muuta ei todellakaan terveellistä.

Nyt viikolla 13-14+ alkaa normaali ruokahalu palautua pikku hiljaa, nälkä tulee jopa jo 2h sisään edellisestä ruokailusta. Ihan kaikki ei maistu, mutta nyt jo pystyn syömään ns. normaalia ruokaa kakomatta. Pakkosyöminen näyttäisi hetkeksi ainakin helpottaneen.

Tsemppiä sinne :) ja itse ainakin olen ajatellut että ruokavalion runko on jo pitkään ollut muuten terveellinen ja monipuolinen että ei sitä tuollaiset kuukauden kestäneet heikot hetket kaada :)

Se olikin muuten jännetupintulehdus :D :D :D mietin tota kirjottaessa, et näyttää vähän hassulta.. :D

Pariisitar: mulla on käyttössä Heinix ja zytec:n rinnakkaislääke ja kaikkia niitä saapi käyttää, niissä on sama vaikuttava aine.

Kiitos kaikille vastauksista! Saa kivasti tsemppiä ja rauhottaa mieltä, kun huomaa, et muutki käyttää ja saaneet luvan käyttää niitä samoja allergialääkkeitä kun täälläkin! :) Zyrtekillä mennään ja mulla on siis normaalisti todella todella raju allergia keväisin ja nyt vielä ilmeisesti sitä siitepölyä riittää ihan muidenkin keväiden edestä. Ihmeen hyvin pärjännyt tähän asti ja hölmönä tosiaan odotin aika pitkään ennen kuin maltoin rueta lääkkeitä syömään. Väsymys johtuu varmaan siis ihan niin kun sanoitte osittain siitä, et kroppa taistelee allergiaa vastaan ja käy koko ajan jollakin tasolla kierroksilla. Mulla on vielä tehty korvaankin pieni kirurginen operaatio tässä kevään aikana (sinne oli putken taakse ja ympärille ilmestyny kasvustoa ja märkää ja ne piti poistaa.. oli aika "mielenkiintosta" olla "leikattavana" ilman minkään sortin puudutteita yms.. nyt tärykalvossa ammottava aukko :grin), niin senkin parantamiseen kroppa vääntää varmasti poweria ja kun se mun krooninen huimaus on pahentunu raskauden aikana huomattavasti ja tuntuu vaan koko ajan pahenevan, niin ainekset sänkyyn kaatavaan väsymykseen on aikalailla kasassa. Tuolla ois vaan niin kiva ulkoilla ja touhuta sekä arjen kaikki askareet hoitaa, että ei millään malttais ja viitsisi vaan olla :rolleyes::grin Sitten kun on vielä luonteeltaan sellanen periksiantamaton "minähän teen ja hoidan" -tyyppi, niin meinaa ihan stressiä pukata, kun asioita ei saa hoidettua omasta mielestään riittävän nopeasti :smiley-chores020:excited001:laughing002 Toisaalta tää on varmaan parasta mahdollista valmentautumista siihen, miten kaikki hidastuu, kun nakero saapuu kotiin :wink

Siis mulla tää iho kuivuu, ku pahimmilla pakkasilla! D: kämmenselkiä kirvelee ja ne halkeilee, rasvat ei auta ja mulla hajoo pää ihan kohta. Pakko vissiin mennä lääkäriin kysyy, et mitä mä teen! Nyt naama ja päänahkakin kuivuu... Tää kaikki alko jaloista :(

Mut joo, halut palannu! Hyvä vaan miehen kannalta... Mut onko muilla tuntunu kipua seksin aikana? Tai et ois jotenkin tavallista tiukempi? :grin Ku mul on ja se kyllä hankaloittaa vähän duunailuja välillä :confused:

Mulla alkanu normi ruoka tökkii, ei oikee kiinnostais syyä. Mut jätski ja karkki ruvennu viime päivinä maistuu. Alussa makee oli useinmiten nou nou, mut nyt se on YEEES YEEEEES! :eek: No, oon nyt välttäny ahtamasta liikaa mitää makeeta, mut tänää katotaa leffaa, ni on lupa nassuttaa :p Onneks tulee tosi huono olo, jos ei syö oikeeta ruokaa, ni keho pakottaa syömää järkevästi. Sit kans esim. kurkku, paprika ja porkkana on ihan must juttuja.... Onneks! Eilenki herkuttelin porkkanalla ^^

Muoks: Ennen sain päänsäryn, jos en juonu kahvia, mut nykyää tulee nii kauhee olo siitä... ekalla kolmanneksella en kestäny ees sitä hajua, mut nyt se haju jo sentää on miellyttävä :D Oli aika ikävä keittää kavereille kahvia, ku yökki samalla XD

Voih, tsemppiä teille kaikille, joilla näitä allergisia oireita on ja toivotaan, että kaikille löytyy sopivaa apua! :) Mun täytyy sanoa että näin viime yönäki niin villiä unta että huh! Oli siinä luennolla haastetta keskittymisessä ,kun ootti että pääsee miehen luo kotiin, kun hän oli jo ennemmin päässyt töistä. :wink Luennolla joku muuten joi kahvia mun selän takana ja se haju oli todella kuvottava. Minua kuitenkin miellyttää pesuaineiden tuoksu nykyisin erityisen paljon, joten selvisin nuuhkimalla juuri pyykistä tullutta paitaani! :smiley-chores011 Mies muuten kiittelee kun minun siivous- ja pyykkäysinto on kasvanut huomattavasti, koska nykyisin rakastan sitä siivouksen ja puhtauden tuoksua pinnoilla. Onko jollakin mulla esiintyny tämmöistä ilmiötä?

Täällä myös allergikko, joka sai eilen neuvolalääkäriltä Clarityn -reseptin. Vaikuttava aine on loratadiini. Sitä olen käyttänyt ennenkin keväisin ja myös raskauden aikana.

Ja kahvi ei todellakaan maistu. Melkoista teeskentelyä ja tekosyiden etsintää on ollut työpaikan kahvipöydässä, miksi yhtäkkiä juon teetä, kun normaalisti juon kahvia ja senkin mustana ja makeuttamatta.

Tunnustan myös sitrushedelmähimon. Appelsiini, mandariinit, appelsiinijugurtti. Ananas myös ja tomaatti on tällä hetkellä mieluruokani. Mitään suolaista ja rasvaista ei tee oikein mieli. Tai tekee, mutta niiden seurauksena taas on pahoinvointi ja röyhtäily.

Takaisin