Toisen kolmanneksen oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tinja79
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä vaivannu koko alkuviikon alamahasärky/jomotus! Ihan ku ois koko ajan pissahätä vaikka sitte kuitenkaa ei oo! :mad: Jotenki hidastanu töiden jälkeen kotona touhuamista kun ilta menee elpyessä.
Lisänä tänään flunssan oireita.. kurkussa ja nenässä pyörii jotain pölypalloja.. :confused:
Huuhteluaine tuoksuu hyvälle :thumright

Täällä ollaan Lumikki kolmatta päivää flunssassa. Ja huomenna ois uusintatentti, kun jäi loppuvuodesta tekemättä sairasloman takia. Se on hauskaa lukea kuulkaa voimaantumisteoriaa puolen vuoden tauon jälkeen nuhassa ja kröhässä. Saamari. Muita oireita on kans nuo alavatsa vihlaisukivut. Kai se Olmi raivaa tonttia siellä :) voi ei, taas tuli rakkaudenpuuska...mun vauva kasvaa!! Ja ekaa äitienpäivääkin saa vietä sunnuntaina ♡♡

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

Ocean kertoili tuosta että seksin aikana ollut kipuja ja tuntee olevansa tiukempi. Mun täytyy sanoa, että välillä seksi tuntuu jotenkin hassulta, ja etenkin seksin jälkeen paikat tuntuu jotenkin helliltä. o_O

Täällä on tällä viikolla ilmestynyt oikein mojova päänsärky/migreeni. Panadolista ei apua, joten ilman lääkkeitä mennään. Ajoittain tuntuu, että pää posahtaa. Toivottavasti tämänkin ohi menevää :grin Selkä ollut nyt parempi, kun päässyt vähän liikkumaan ja vaihdettiin meidän 2 puoleisesta patjasta kovempi puoli ylös, niin tukee taas paremmin rankaa :) nyt rv 14+6.

Mä oon säästynyt päänsäryltä aika hyvin tähän mennessä. Eilen tuli jostain syystä maha tosi kipeäksi, liekö sitten olin syönyt jotain sopimatonta. Paheni vaan iltaa kohti, ja lopulta en pystynyt seisomaan suorassa kun koski ja vihloi niin paljon. Jopa hengittäminen sattui vatsaan. Sängyssä ei voinut kuvitellakaan nukkuvan selällään, kylkikippurassa oli ainoa vaihtoehto. Yö meni pyöriessä varmaan 100 kertaa. Ei ole vatsa sekaisin tai muutakaan, mutta tuo kivistys ja vihlominen ympäri vatsaa/selkää ja lantiota on kyllä outoa. En osaa sanoa onko nämä nyt niitä kohdun kasvukipuja vai niitä sekä normaaleja vatsakipuoireita kun on syönyt jotain outoa. Onneksi nyt on vähän helpottanut jo, mutta silti ei ihan normalisoitunut. :confused:

Hui Autumn, kuulostaa aika erikoiselta :/ Toivottavasti normalisoituu pian, eikä sitten ainakaan samoissa määrin vaivaa! Tänään olin prismassa ja selkää alko jomottaa tympeästi. Sitten kävellessä kohdun seutu tuntui hassulta ja kun pysähdyin sitä ikään kuin jomotti. Olen huomannut että mahallaan makaaminen ei tunnu enää kovin luontevalta, vaan tuntuu sellaista tympeää painetta. Mies tuli päälleni halimaan, niin sekin tuntui jotenkin tosi kummalliselta... Hassua o_O

Moi kaikki!

Mun alamahakivut on ollu yhtä helvettiä.. torstaina kotona mulla kovettu vasenpuoli mahasta ehkä 5-6 s ensin aattelin et vauva liikku mut sitte töissä äity niin kipiäks että tuskahikee tuli vähä väliä ja kun istumatyötä teen nii piti pitää seisoskelu taukoja ettei ois niin kova kipu istuessa. :confused:
Soittelin neuvolaan ja meinasi kasvukivuiksi ja saatto olla jopa harjotussuppareita, kuulemma just kasvuviikot menossa! Perjantai yötä vasten mulla rupes yskittään ja olinkin eilen aamulla ihan käheä ja alamahakivuissani ja jäinkin sitte kotia, kun yö meni yskiessä (flunssaa tehny) ja en ollu juurikaan nukkunut! :mad: Eilinen päivä meni ihan torkkuessa, lämpötyynyä alavatsalla pitäen, yskien ja illalla oli lämpöäki ihan kunnolla.. (oisko sitte nuo kasvukrampit ollu syy..) Viime yön oon nukkunu suhkot ok, mitä nyt muutaman kerran joutu lämmittää tuota kauratyynyä ja aamuyöllä ottaa panadolia.
Seisomaan ei oikeen pystyny eilen juurikaan kun oli nii kipeitä vihlasuja ja kramppeja.. Totesin miehellekki et millastahan se synnytys on jos tilankasvuki on tämmöstä!? Muuten ollu tää raskaus nii helppo, nii kylläpä tuli eilen kiroiltua..

Jospa tää tästä rupeis helpottaan. Jos tänää ei oo lämpöä, nii pakko käydä kävelyllä koirien kera, jos se lievittäis kipuja ennestää ku saa verta kiertämään. Onneksi on kulta jaksanu lenkittää koirat ku ei oo muuten oikeen voinu oloa helpottaa. :love017

Minulla on nyt ehkä kahden viime viikon aikana ollut vähäistä aamupahoinvointia. (Tänään 12+5) Tai on sitä ollut satunnaisesti jo aiemminkin, mutta tosiaan ihan silloin tällöin, ei edes joka päivä. Mulla useimmiten nimenomaan aamulla yökkäyttää muutaman kerran and that's it! -Vähän huvittaakin, mun kroppa vissiin vähän myöhäisherännäinen, kun eikös tän näillä viikoilla pitäis hävitä? o_O

Mahakipuja ei (vielä?) ole ollut, sen sijaan maha(/kohtu) on alkanut vähän tuntumaan, esim. viime yönä oli etsimistä mukavassa nukkumisasennossa kun tuntui että kaikissa asennoissa painoi mahaa. Samoin housut on alkaneet taas (alkuviikkojen turvotuksen jälkeen) painaa vatsaa, etenkin illasta. Eli taitaa astua yllättävänkin pian käyttöön kirppislöytöni, äitiysfarkut.

Muuten olo on ollut edelleen vähäoireinen ja mieliala hyvä. Torstainen ultra helpotti hiukan pelkojani, ja olen osannut vapaammin iloita raskaudestani. Jotenkin sen vauvan myllerryksen näkeminen muutenkin konkretisoi tätä odotusta. Kun hoitaja ultrakapulalla vähän tökki mahaani ja herätteli pikkuista, tajusi sen että pikkuinen tosiaan jo tuntee ulkoapäin tulevat töytäisyt ja reagoi niihin, vaikken itse vielä hänen liikkeitään tunnekaan.

Voi ihana pieni suuri rakkaus! Olen niin onnellinen siitä että kasvat masussani. :love7

Eilen olin monta tuntia syömättä, ku nukuin suurimman osan päivästä. Sit illalla, ku söi ni tuli parin tunnin päästä oksennus :/ Aika massiivinen oli, ei meinannu loppuu ollenkaan. Ihan, ku juuri mitää ei olis vielä liikkunu eteenpäin mahalaukusta. En sitte tiiä, et johtuko rasvasesta ruuasta vai mistä. Masus oli outo olo ja vähän oli huono olo, mut ei oksettanu varsinaisesti, mut sit kun kävin pissalla, niin just ja just ehin nousta ja vetää vessan, ni tuli oksu. :confused:
Nyt tänää ollu sit heikkoo oloo jotenki... käsissä varsinki voimattomuutta. Illaksi lupasin mennä kattoo kaverin muksuja, kun hänellä ja miehellä menoa. Saa nähä, mitä tulee, ku en ees suihkuun jaksanu tänään. Suihkussa käynnistä on muutenki tullu epämieluisaa, kun tulee aina huono olo ja alkaa huimaamaan :sad001

Ocean täällä kans suihkussa käyminen tökkii.. juuri ton huonon olon ja huimaamisen takia. Mistähän moinen johtuu? :eek: Koko aamu menee huimauksen kourissa, kun käy suihkussa..

Muakin oksettaa suihkussa tosi paljon, mulla selkeesti tekee pahaa se lämmin vesi vatsalla tai rintakehällä. Samalla tavalla tulee heikko ja huono olo ku saunassakin.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

nyt on sitten ilmestynyt migreeni kuvioihin.. viime viikolla oli kaksi kohtausta.... puutumisoireineen oikein

Hae Eetula lääkkeet! Itse just tänää hain panacod-reseptin neuvolalääkäriltä, ilman lääkeitä mä ainaki "kuolen" migreeniin.

+ Tänään poksuu taas täydet viikot! :thumleft
+ Kesä tulee, sade puhdistanu ilmaa ja toivottavasti vkl paistaa niinku ennuste on luvannut!
+ Ootellaan et maha kasvais! :grin

- Alavatsakivut jatkuneet, tänään lääkäriltä kuulemaan mielipide. Mennessä pitää viedä pissanäyte (suljetaan sen mahdollisuus pois) . Pitkään ei pysty touhuaan tai istuun ku rupee juiliin.. :confused:
- Kohtun seutu siis hellänä.. säteilee nivusiin, reisiin ja pahimmillaan tuntuu peräsuolessa asti ja saa pöydästä ottaa tukea ku hengittelee.

Miten te ootte voineet? :)

muoks. Lekurilla käyty, ja levolla mennään loppuviikko. Liikkumista ja normiarkea voinnin mukaan. Kohdun liitoskivut kyseessä..

Muokattu viimeksi:
Täällä mennään muuten aika seesteisesti. Ajoittaista oksettamista ja muutaman kerran taas oksennettu, koko ajan päänsärkyä ja viikoittain rajumpia migreenejä sekä mahaa juilii ja turvottaa, mutta aikaisempaan verrattuna nyt on aikas hyvä olo :) Allergiakin pysyy kurissa, kun toi ihana sade on huuhtonut vähän sitä pois. :smiley-angelic003 Täällä kans ootellaan mahan kasvua ja toista neuvolaa, joka olis vasta ens viikon puolessa välissä. Oon vihdoin antanu itelleni luvan oikeesti ottaa rennosti, jos olo on huono tai väsyttää, niin sekin tuntunu auttavan kummasti. Ei ku taas leffaa pyörimään, kun ulkonakin sataa reippaasti :happy (nyt rv 15+3)

Poks 14+0!! Oireita ei ajoittaisen ummetuksen lisäksi enää ole juuri lainkaan. Nautiskelen vaan olostani ja hymyilen typerän näköisenä. Tsemppiä oirehtijoille!

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

Vapaapäivän viettoa ja lievän flunssan kanssa taisteltu koko viikonloppu! Töitä tehny kuitenkin ja jos tää tänää alkais viimein vihoin poistumaan..... :cool:

Oireina uusin on että yöllä ekan kerran pissalle herätessä, ihme alavatsakipua havaittavissa, pissaaminen ei satu. Alavatsassa tuntee kovaa paineen tuntua... helpottaa pissaamisen jälkeen ja kun pääsee takaisin sänkyyn :) En tiedä voiko nii kovin yöllä painaa rakkoa tuo vauva vai? Päivisin ollu kyllä ehkä vähän enemmän liitoskipuja.. mut välistä päiviä kun ei tunnu missään!
Paha-oloa lievästi havaittavissa eilen illalla :eek: muuten sekin on pysynyt kaukana!

Flunssa rajoittanut liikkumista, väsymys kova ja ärsytys kun tukkonen olo! Korvat lukossa! :confused: mut tänään oikea kunnon lepopäivä! Huomenna iltaan töihin :)

Muutama päivä enää ja sit viikon L-O-M-A! JES! :grin

Täällä muistaakseni joku muukin kirjoitti oksennuksen nousemisesta kurkkuun ilman että ihmeemmin närästää tai olis kunnon pahoinvointia. Täällä olis nyt samaa oiretta. Mulla on kyllä välillä paha olokin, mutta ruoka tuntuu nousevan nyt todella herkästi kurkkuun.. ihan vaan vaikka laskiessa päätä alaspäin, kun laittaa kenkiä jalkaan yms. Muutaman kerran oon nyt oksentanut ja useita kertoja ruoka noussut ja oon vaan nielly takas alas, kun ei oo ihan huulille asti päässy o_O Metkan tuntusta kyllä :grin Lisäks tää väsymys on jotain ihan käsittämätöntä. Yöllä nukkunu 7h, 1 h hereillä jonka jälkeen 3h päikkärit ja edelleen vaan tekis mieli mennä nukkumaan. Ensimmäistä kertaa elämässäni oon ihan kiitollinen siitä, et oon työttömänä. Ei musta olis istumaan nyt toimistossa ja olis jotenki niin huono omatunto olla koko ajan sairaslomalla.. Nyt rv 15+4.

Täälläkin taitaa pikkuhiljaa alkaa seesteisempi aika :)
Viime päivinä on tosin tullu yhtäkkistä pahoinvointia, menee kyllä nopeesti ohikin. Lisäksi huimaa. Kohdunkasvunippailuja tuntuu, mut mikään noista ei oo suureksi vaivaksi :) väsymys on edelleen pahin ja kostautuu aina kun valvoo(eli juurikin nyt, heh!).

Massu alkanu kivasti pyöristyä ja pikkusen hipsutukset tuntuu <3

Vielä tuosta alamahasärystä nyt jauhan...
Torstaina tuli soittoaika naistentautien polille, eilen siellä käytiin. Ultrattii uudelleen, Vauvalla kaikki hyvin :) mutta kohdunkaulalta löytyi 9*6cm hyvänlaatuinen myooma joka todennäköisesti ruvennu raskaushormonista kasvamaan.. (on siis voinut olla mulla kauanki) . Kivut siis osittain liitoskipuja ja vissii tuosta myoomasta johtuvaa.. :confused:
Jos on oikeesti hirmuset kivut nii olkaa neuvolaan yhteyksissä! Täällä ottivat heti kyllä tosissaan, ja itekki jo sitte säikähin onkohan pieni lakannut kasvamasta tai jotain vastaavaa..

Mutta siis, pienellä kaikki hyvin, vastasi kooltaan viikkoja ja oli oikean kokoinen siis. :) :love017 Huvitti ku moneen kertaan tällä viikolla juossut neuvolassa ja kahdesti lääkärillä, jokainen ronklannu ja painellu nii toinen pieni siellä "mökötti" , tarjosi vain selkäpuolta ja niskaa kuviin.. :grin

Muokattu viimeksi:
Takaisin