Toisen kolmanneksen oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tinja79
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No joo nyt ku muistelen ni ku odotin nuorempaa ni kohdun suu tosiaan tais mullaki muutaman sentin aueta ennen aikojaan.
Mut supistelua en muista ennenku vikal kolmannella.
Tosin mul on hemmetin huono muisti ja no on noista raskauksista aikaakin. Joten ehkä myös aika kultaa muistot :)
Täytyy nyt vähä himmaa ettei vaan mitään satu sit.

Sent from my HTC Desire using Vau Foorumi mobile app

Mulla on ihan koko ajan nälkä ja jos nälkä pääsee liian kovaksi alkaa pahoinvointi. Pakko töissäkin käydä aamupalan ja ruokailun välissä napsimassa jotain ettei tule huono olo.

Mä en oo varma supistiko mua viikonloppuna vai ei. Mä en oikeen tiedä miltä harkkasupparit tuntuu. Mulla tuli siis paineen tunnetta alavatsalle ja sellaista kiristävää tunnetta. Ja sitten se tunne tuli vasemmalle puolelle niin kuin lantion seutuun - siis navan ja lonkkaluun väliin. Tunne helpotti kun pysähdyin, mutta alkoi kävellessä. Ei ollut kuitenkaan kivuliasta tms. Luulen että voi olla myös hormooneista johtuvaa ligamenttien löystymistä/ lantion asennon muutumista. Mulla kun on myös edelleen sekä SI-, että häpyliitoskipuja.

Sintti14, ootko varma et oli kohdunsuu auki eikä vaikka kohdunkaula lyhentyny? Sitä ei meinaa luulis unohtavan ku joutuu kolmen viikoin välein ultraan ja vuodelepoon ennen puolta väliä? :D

Suppareitten ja pääkivun lisäks täällä oireillaan edelleen pahoinvoinnilla, oksentelulla ja väsymyksellä. Ei näy helpotusta vielä :( Ihanaakin kuitenkin on, meinaa tänään ekan kerran mun masussa näky selkee möhkäle vasemmal puolen navan korkeudella ku makoilin :) Piti hetki miettiä et onko tuo kasvain vai suolitukos, mut doppleri varmisti vauvaksi :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä oon ihmetellyt kun mun vatsa on edelleen niin rauhallinen. Ei siis mitään kohdun kasvukipuja tms. Ihan harvoin vain jotain pieniä vihlaisuja jommalla kummalla puolella alavatsaa kun yskäisee tai aivastaa. Vatsa on kyllä kasvanut silleen, että sellaisetkin joita harvoin näkee, alkavat jo epäillä, jos on t-paita päällä eikä esim. löysä tunika. Tänään rv 13+6.

Tuskimpa tää mikään oire on, mutta heräsinpä istumaan sitten vessaan keskellä yötä. Kaksi päivää munkkeja ja grillimakkaraa päätti aloittaa koston.. yhyy. Huomenna syön vain kasviksia ja vehnäleseitä. 12+3

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

Täällä myös juostu välillä vessassa öisin.. :mad: ei tarviis vielä alkaa.. Riippuu paljon illalla juo vettä et pitääkö käyä yölläki sitte..

Vessassa saanu rampata ihan alusta asti, vähintään kerran ja toisinaan kolme kertaa yössä. Vihlasut ovat olleet vähäsii ja nyt kun mietin tätä "helppoa" alkua oireiden osalta... niin kostaantuukohan tää vielä loppu raskaudessa :eek::confused:

Kuiteskii vähällä selvitty tässä vaiheessa :)

Vau-kirjassa luki et vessajuoksujen pitäis helpottaa rv12 jälkeen, ku kohtu nousee ylös lantiosta eikä paina enää rakkoa niin. Sitä odotellessa :D rv 12+5

Mä tuolla aiemmin viittasin roskaruoan kostoon isossa merkityksessä. Pissahätä sen sijaan on pysynyt kuvioissa, viime viikon kuluessa tosin helpottanut.

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

Mä kans ravaan vessassa vähintään kerran yössä, mutta niin oon kyllä tehnyt ennen raskauttakin. :)

Tuleeko teillä herkuteltua useammin? Oon viime aikoina huomannu et vaikka perusrunko ruokavaliossa on kunnossa nii lähes päivittäin on saatava joku pieni herkku! :mad:
Lakupötkö, suklaata, kahvin kanssa pulla, sipsejä, pari salmiakkia, jäätelöä... Vaihtelee päivästä toiseen millon suolasta/makiaa! :confused: Välillä rupee ärsyttään ihan kunnolla ja tulee huono omatunto.. :sad001 Välillä koitan herkkuhimoa korvata riippuen himosta jollai oikealla ruoalla, mut seki tuntuu kummalta ku ei varsinaista nälkää ole! Kunhan tekee mieli napsia!! :mad::mad:
Ja asiaahan ei helpota ku mies helposti lähtee hakemaan mitä rouvan tekee mieli... :oops:

Onko kohtalotovereita..? :anyone

Helpottipa purkautua!:oops:

Kyllä täälläkin tulee herkuteltua mutta suht pienesti. Joka ilta tulee syötyä pari karkkia, jätskiä, joskus kahvileipää tms. jos on pakkasesta otettu jne. Yritän kyllä pitää minimissä sillä mulla on hieman ylipainoa bmi:n mukaan, enkä haluaisi raskausdiabetesta...

Jes liikuntaa on pystyny lisäämään, toivottavasti siitä on apua iskiakseenkin. Täällä saa edelleen rampata vessassa yöllä vähintään kerran.

Niin ja 13+3 tänään

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Luultavasti tulee herkuteltua, jos tää loputtoman tuntunen pahoinvointi joskus helpottaa. Mul on niin ikävä syömistä! Jos joku päivä viel pystyn syömään, ni syön koko maailman! Nyt kaikki ruokailut on hirveetä taistelua. Pitää keksiä väkisin jotain mitä sais syötyä ja siltikin syöminen on aina yhtä puistatusta ja ruuan väkisin mahassa pitämistä. Mä haluan syödä pihvin ja hampurilaisen ja edes pari karkkia, jauhelihakastiketta ja pastaa, kiinalaista ruokaa... mikään noista ei nyt mene alas. Moon mitta täys tätä oksetusta!!!! Rv 12+6

Mulla on näitä kipuja tuolla mahassa... liitoskipuja kai... ja sit mua ummettaa kokoajan

Ummettamista oli täälläkin välistä havaittavissa, mutta tuntu että maitohappobakteerit sai aikaseks liikettä :)
Tänään oli aamulla töissä pahoja tilanteita, selvästikkään meillä ei noista aikasen aamun vuoroista tykätä! nooo mut joo selvitty on :)
Pieniä liitoskipuja välistä, joku ihme myös saanu ranteeni kipeäksi. 2 vuotta sitten liikenneonnettomuuden takia leikattu ranne kipuilee :eek: haha! Se selvästi "hakee" huomiooo, hehehehe!!! :p mut siis enemmän sekin kipeä kuin vatsanliitoskivut :wink

Kaikki jauhaa ummetuksesta, mulla oli kolmen viikon ripuli tossa alkupuolella :D Voi olla et saan viel lopussa sen ummetuksenkin. Ihanaa :D

Mul on nyt 13+5. Selkä on kipee ja vihloo välillä. Muuta ei sitten oikein olekaan. Kyllä mä varmaan väsyneempi olen, tai saan siis paremmin unen päästä kiinni, kuin ei-raskaana, mutta ei virkeä mä olen verrattuna alkuraskauden väsymykseen. Silloin nukuin koko ajan ja kaikkialla. Vatsa kasvaa. Yhtäkkisen verenvuodon takia jouduin käymään päivystyksessä viime viikolla ja sen jälkeen on nyt ruskeaa vuotoa tullut kerran, mutten stressaa siitä, kun tiedän sen johtuvan istukasta. Näitä voi tulla ihan kesäkuulle, rakenneultraan asti. Mut joo, ihan ok fiilikset oikeastaan kaiken kaikkiaan. Kyllä välillä jotain kuplintaa tuntuukin tuolla, kohdun kasvua.

Mäki oon huomannut tuota ummetusta! Oon iltaisin kyllä tosi väsynyt ja päivisinkin päikkärit tulee helepommin otettua. Aikaisemmin kohdun kasvukivut olivat voimakkaampia, nyt vaimeampia ja harvemmin. Päätä kyllä särkee tässä vaiheessa ensimmäistä kolmannesta enemmän. Toivottavasti pahoinvoinnit helpottaa muillakin, itselläni ruokahalu on palannut! Masun kohdalla alkaa pikkuhiljaa tuntua pientä kumpua, jee!:Heartred Lumikin kysymykseen vastaus, oon aina ollu kauhian perso ja ensimmäisellä kolmanneksella makeat herkut ei oksettaneet yhtään ja niiden voimalla pystyin käymään koulussa... Ja voin sanoa että herkunhimo on edelleen vaan kasvanut! :happy Välillä olen ehkä aavistuksen aikaisempaa hajamielisempi tai sitten vain kuvittelen...

Takaisin