Toisen kolmanneksen oireet

Täällä ollaan niin tolkuttoman väsyneitä. Mikä seesteinen keskivaihe? :grin Unta ei kuitenkaan oikein saa päivällä kunnolla, mutta väsymys painaa niin, ettei silmät meinaa auki pysyä. Onneksi parin viikon päästä on neuvola.. noinkohan ne hempat on laskenu entisestään. Onko kenelläkään vinkkejä millä tätä sais helpotettua? Liikunnasta tai ulkoilusta en oo saanut apua :confused: nyt rv 21+6
 
Tuun kans tänne :P Mulla on nyt viikkoja 20+5, ja oon kerenny tähän mennessä kärsiä yöllisistä vessa reissuista, rakon ollessa täysi ja samaan aikaan aivastaessa on pissa lirahtanu housuun, painon tunnetta alavatsalla ja ne liitoskivut/repäisykivut vaikka maha ei tunnu kasvavan mihinkään omasta mielestäni vaikka kolmatta odotan :sad001 Mutta kaikki raskaudethan on niin erillaisia, ootan nyt ensimmäistä poikaa :Heartred Kaks tyttöö ennestään, lasketun ajan kuukautena esikoinen täyttää 8v. ja toinen on silloin vajaa 5v. :Heartred Poikkesin vähän aiheesta :D

Ainiin ja sitten ne PÄIVITTÄISET huimaukset. Tuntuu että jalat elää omaa elämäänsä eikä tasapainosta oo tietookaan :sad001 Hemoglobiini ollu vielä "normaalin" rajoissa vaikka oon kärsiny viikosta 9+lähtien massiivisista verenvuodoista, omistan verenpainemittarin ja nekin on ollu normaaleja :O

Onks muuten teillä ollu raskausaika "normaali" nyt? :)
 
Täällä on tälle päivää (18+0) ilmaantunut ihan uusi "oire": pikkukaverin jo varsin säännöllisistä ja tuntuvista potkuista iso osa tulee rakon kohdalle.. Asia, jonka kanssa tulee toimeen aina siihen asti, kunnes sattuu olemaan pissahätä :oops::grin.
 
Energiaa riittää vaikka muille jakaa, nälkä KOKO ajan ja öisin vessassa saa edelleen ravata =) Virallisena oireena on ehottomasti selkäkipu joka on kestänyt nyt kolmatta viikkoa, ens viikolla saan tukivyön käyttöön jos se vaikka auttais. Niin ja sitte tuo ihme alapää kipu kun pukee kenkiä tai housuja jalkaan mutta se on helpottanut, liitoskivuiksi sanoivat.
 
Juu, vessassa saa kyllä juosta kiitettävästi! Ja pientä väsymystä havaittavissa. Niin ja juu niitä liitoskipuja. Silti tuntuu että tää keskiraskaus on ihan elettävää aikaa :)
 
Täälläkin tosi paljon energiaa, etenkin noilla vetämilläni jumppatunneilla oikein räjähdän käyntiin. Miun ei tartte öisin käydä pissalla, mutta täälläkin aivastaessa ja hyppiessä saattaa lirahtaa :sad001 Ostin Tenoja, ei toimi mulla, eivät kestä paikallaan...
Alavatsassa ajoittain paineentunnetta ja aika voimakkaita hatkkasupistuksia. Istuminen on hankalaa ja välillä jopa kivuliasta.
 
Harjoitussupistuksia on jo ollut parin viikon ajan ilman kipuja, mutta viime päivinä alkanut kivuliaiksi ja lisäksi selkä myös kipeytyy :/ hoitotyö ja vuototyö alkaa näköjään olemaan pikkasen liikaa tällä hetkellä ja lomaankin on vielä puolitoista viikkoa. Täytyy huomenna soitella neuvolaan. Onneksi huomenna on vapaa päivä, niin saa rauhassa lepäillä.
 
Hei ei oikeestaan liity tänne millään lailla mutta nyt on iskeny kauhee flunssa päälle ku töissä on hirvee aalto menossa... Mitenkähän antavat sairaslomaa kun on niin voimaton olo ettei meinaa sängystä nousta mutta kuumetta ei ole ollut kun vähän vaan lämpöä.? Ja sit kun ei oikein voi mitään lääkkeitäkään ottaa asukin takia:/ yöt menee yskiessä niin ei ees saa levättyä . .. ja nyt oon vielä huomannu että kivuttomia supistuksia tulee myös öisin :/

Sent from my SM-N9005 using Vau Foorumi mobile app
 
Täällä tosi rasittava oire, herään joka yö siihen kun mun vasenta kättä särkee ihan älyttömästi, peukaloo, etu ja keskisormee tikkuilee ja ainoastaan menee ohi sillon kun laitan käden alas. Mut en osaa nukkua kädet alhaalla koko aikaa :D Vituttaa jo mennä iltaisin nukkumaan kun tietää että tuun kuitenki heräämään yöllä ja unet on niin katkonaisia..
 
Nyt on näköjään suht oireeton aika tauolla. :angry3 Vessassa pitää käydä jatkuvasti, eikä tilannetta juuri helpota että maha-asukki untuu muksivan rakkoa ihan innoissaan.
Nukkuminen on hankalaa kun mahallaan ei voi enää nukkua, vasemmalla kyljellä jostain syystä kipeytynyt kylki alkaa vaivata, selällään ei kai suositella nukkumaan enkä kyllä ole ikinä oikein osannutkaan ja oikealla kyljellä iskias oireet alkaa vaivaamaan ja kun vihdoin saa unenpäästä kiinni niin kohta herätäänkin vessaan taas. Koita tässä nyt nukkua sitten. o_O

Ja nuo iskiasvaivat tuli kans ihan puskasta ja kyllä tekee välillä ilkeää kävellä ja sitä kun tulee töissä tehtyä. >.<
Mutta positiivisena puolena on että vaavin liikkeet tuntuu ja näkyy selvästi, isukkikin vihdoin tunsi ja näki kans. Ja ensiviikon tiistaina on vihdoin SE ultra jolloin mahdollisesti selviää kumpi on tulossa. :D
 
Paratiisitar: täällä sama juttu vatsan toiminnan kanssa. Monta päivää toimimatta ja sitten toimiikin kolmesti saman päivän aikana ja usein juurikin löysää. Varsinkin raudan syöminen itselläni tätä ummetusta aiheuttaa.

Loppuviikon joudun olemaan pois töistä kipeiden rasitussupistusten vuoksi, jotka myös aiheuttavat selkäkipua. Hoitotyössä ei yhtään tiedä millaisia päiviä on tulossa ja nyt kun normaali reipas kävely jo aiheuttaa supistuksia, niin pakko on vaan omaa kroppaa kuunnella. Soittelin neuvolaan tänään ja järjestivät toisesta neuvolasta ajan lääkärille tiistaiseksi, silloin katsotaan sitten vointia. Aikaisemmin aikoja ei ollut saatavilla :/
 
Mulla on tullut sellainen oire liittyen liikuntaan että pääsen lenkillä noin kilsan pari kotoa ja sitten iskee pissahätä. :mad: Oon aika ujo käymään puskapissillä joten sitten kärvistellään loppumatka ja kävellään niin varovaisesti ettei yhtään tärähtäis liikaa!
 
Autumn täällä ihan sama homma! Jotenkin nakertaa sitä intoa lähteä kävelylle tai ainakaan kovin kaukaa kotoa, kun ei tee sitten yhtään mieli mennä itikoiden hakattavaks tai jonkun pongaamaksi. Täälläkin ne puistoalueet ja metsät on vielä sellasia, että ihmiset käyttää metsäpätkiäkin paljon lenkkeilyyn tai koiran ulkoilutukseen, niin kuka tahansa voi koska tahansa keskeyttää puskapissin.. ei olis kiva :wink
 
Täällä kanssa vessassa saa käydä useasti, varsinkin yöllä o_O Itsellä on alkanu niin ihanat liitoskivut, kävellessä varsinkin sattuu. Samoin supistuksia tulee enemmän kuin aijemmin. Muuten päänsärky on helpottanut, onneksi. :rolleyes:
 
Varoitus, ei herkille:grin

Mut mähän olen päässyt tän raskauden kanssa ns. helpolla, "vaivoina" ollut vaan migreeniä(joka nyt ollut jo reilut pari viikkoa poissa), väsymys ja jatkuva nälkä. Mutta nyt, en mä tiedä onko tää oire vai mikä? Mutta perjantaista lähtien oon ravannut vessassa istunnolla aina, kun jotain suuhuni laitan. Hankaloittaa hiukan liikkuvan ihmisen elämää:confused:. No ei tässä muuta, mut mietityttää vaan kerkeääkö kaikki ravintoaineet imeytyä, eli ihan ripulilla ollaan..."tyyppi" tuolla suojaisassa tynnyrissähän ottaa sen mitä tarvitsee, mutta oma olo alkaa pikkuisen mietityttään...niin ja toisaalta tämä vaiva yhdistettynä jatkuvaan nälkään ei oo kovin kiva, if you know what i mean:p
 
Lilliellu, täällä suositellaan myös maitohappobakteereja. Oon lipittänyt nyt vähän gefilus-mehua ja/tai mehukeittoa ja kummasti pakki rauhottunut. Ei se nyt vieläkään ihan ns. normaali ole, mutta enää ei tarvi juosta "henkensä edestä" vessaan :wink:rolleyes:
 
Eka harkkasuppari oli viikolla 17 ja nyt ne ovat palanneet. Eilen supisti takapihalla istuskellessa siivousurakan jälkeen ja yöllä heräsin suppariin. Onneks ne on vielä kovin lyhyitä ja aika pienellä kivulla selviää, mutta niitä ne luultavasti on? Maha kovettuu hieman ja lähinnä tuntuu ns. viiltävää kipua. Näistähän ei pitänyt olla huolissaan, ellei kipu ylly kovaksi tai tahti tiivisty merkittävästi? Nyt rv 23+2.
 
Täällä harkkasuppareita havaittu myös ja 23+1 mennään. Ei pahimpia kipuja ym mut hyvin outoa! :grin Maha kovettuu ja kaiken jälkeen tuntee mahan väsyneeksi :grin muutenkin viime to-pe akselilla todella väsynyt olo itselläkin. Viikonloppu mentiin vähillä unilla ja viime yön nukuin 6h putkee! Pissalle oli herättävä ja sit sai jatkaa unia kun oli vapaa aamu. Illaksi töihi :) Nyt tuntuu hyvältä.
 
Takaisin
Top