Toisen kolmanneksen oireet

Mulla kans eilen supisteli pitkästä aikaa myös päivällä, meni kyllä pitkälti levon kannalta koko päivä... Tänään tuntuu onneksi jo paremmalta. :) Rv 24+0!
 
Täällä myös maitohappobakteereilla alkanut aamut koko raskauden ajan, ihan niitä Gefilus-tabletteja olen napsinut. Eli suosittelen minäkin ainakin kokeilemaan.

Onko ne niitä harkkasupistuksia kun mulla kävellessä tulee sellainen tarve kyyristyä, viiltää vähän alamahaa? Vai olisko pikemmin niitä liitoskipuja? Näitä siis alkanut tulemaan pidemmässä rasituksessa etenkin, esim. just jos oon pitkään jalkeilla ja kävellyt.
 
Kuulostaa Tinja enemmänkin liitoskivuilta. Harkkasupistukset ainakin mulla on enemmänkin sellainen puristava tunne alamahassa joka kestää hetken ja menee sitten pois.
 
Miksi en tunne kunnolla potkuja? siis välillä joo mutta sellaisia kunnollisia ei vain tule... rv 20+5 menään... neuvolan täti kyl sano et joskus ne tuntuu vasta rv 22. Odotanko liikoja. kun dopplerilla kyllä tiedän että siellä hengissä ollaan. ja keskiviikkona on ultrakin.
 
Kiitos neuvoista :)

Valitettavasti vaan nuo maitohappobakteerit ei ole oikein koskaan mulla tehnyt mitään vaikutusta mahaan tai sen toimintaan...mut mistäs sitä tietää, josko nyt ois toisin. :) Jospa kokeilis Gefilusta vaikka ensin mehuna ja katsellaan sitten uudelleen.

Toisaalta nyt näyttää siltä, että maha on rauhoittunut...
 
Kannattaa kokeilla eri maitohappobakteereita jos kokee että joku tietty ei oo auttanut. Niitä kun on erilaisia ja eri bakteerikannoilla. Sitten kun löytää se itselleen parhaimman niin merkki vaan ylös jatkotarpeita varten! :wink

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app
 
20+0 ja oireina tällä hetkellä on kyllä liitoskivut, selkäkipu ja jalkapohjien kipeytyminen nopeasti. :confused: Tuntuu että kaikki paikat lahoo hetkenä minä hyvänsä. Särkylääkkeitä en syö. Jos kävelee yli 20min niin nää kaikki edellämainitut tulee..
 
Mä oon vetäny maitohappoja ihan alusta asti. Siitä huolimatta alussa mulla oli kahden viikon ripuli ja nyt sit toista päivää maha sekaisin, piti jäädä töistäkin pois. Tosin kai tää nyt alkaa normalisoitua, huomenna jos pääsis töihin ja viikonlopuks anoppilaan. Ruisleipä ja omenat on hyvä lääke. Ja precosaa jos ei millään helpota.

Muuten onkin ollut täysin oireetonta tää raskaus monta, monta viikkoa. Maha kasvaa, tyyppi potkii, mä oon ihan virkee ja yritänkin kävellä mahd. pitkiä matkoja. Väsymys tulee vähän nopeemmin mutta ihan hyvin nyt just tässä pärjää. Rv 23+2.
 
Täällä on nukkumisesta tulossa ongelma, aina menee johonkin 00-01 ennen kun voi edes kuvitella nukahtavansa. Välillä menee koko yö pyöriessä, mutta ennen klo12 nousemiset on aina tuskaa. Päivällä kyllä pysyy hereillä. Meinaa käydä ärsyttämään... Olisi kiva elää vähän normaalimmassa rytmissä ainakin aamuisin....
 
Onko muilla tullut toisen kolmanneksen aikana ruokahaluttomuutta? Tällä hetkellä en pysty/jaksa syödä kuin yhden lämpimän aterian päivässä. Tätä on ollut jo useamman viikon ajan. Kuitenkaan mitään pahoinvointia ei ole, joka ruokahalua hillitsisi. Lisäksi ateriakoot ovat pienentyneet. Aamupalan syön sekä muutamia pieniä välipaloja päivän aikana. Tottakai raskauden myötä vatsan alueella tapahtuu muutoksia kasvavan kohdun vuoksi ja sitä myöten myös vatsalaukulla on vähemmän tilaa. Toivottavasti sikiö saa tarvitsemansa. Täytyykin enemmän kiinnittää huomiota siihen, että ruoka olisi mahdollisimman ravintorikasta. Hyvä juttu tässä on kuitenkin se, että vaikka herkut vieläkin maistuvat, niin niitä tulee huomattavasti pienempiä määriä syötyä.
 
JN89 täällä vaihtelee ruokahaluttomuuden ja supernälän välillä. Saattaa mennä viikkokin, ettei ruoka uppoa ja sitten yks kaks on pari ns. tankkauspäivää, kun kaikki maistuisi ja meinaa lähtee ihan käsistä :grin Sit taas ei tekis mieli syödä oikein mitään. Luottavaisin mielin oon, et kyllä se keho kertoo, jos pitää lisää tankata. Kamalasti vaan väsyttää, on väsyttänyt alusta asti, mutta ei tunnu helpottavan sitten millään ja väsymys on pahempaa nyt toisella kolmanneksella, kun ensimmäisellä. Nyt rv 23+6.
 
Nyt aion tuoda esille aiheen tissit. Siis en tiedä muiden tilannetta, mutta omani on seuraavanlainen: luonto on "suonut" muhkean d-varustuksen (puhutaan lindexin rintsikka koosta). No, se ei näytä nyt sitten riittävän. Jo kahdesti olen ostanut uusia rintsikoita ja koko paukkuu nyt E-kupissa. Tähän kun lisäämme todennäköisen kasvupyrähdyksen vielä loppuraskaudessa/maidon noustessa niin IHAN OIKEESTI!!! Joudunko mä kohta askartelemaan pyöräilykypäristä itselleni liivit??? Ja sitten kun/jos imetys onnistuu/loppuu aikanaan.... ne kärpäsläpäthän hakkaavat polvia!!!! En ole kovin kummoisesti välittänyt plastiikkakirurgiasta, mutta harkitsen vakavasti "tissisäästötilin" perustamista :D ?
(Edellä luettu suositellaan sisäistämään huumorin säestämänä) :wink

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Pyöräilykypärät tietty suojaa iskuilta tosi hyvin, mut onko ne sitte miten kätevät imetyksessä? Vois katsoa niksipirkasta, siellä joku on jo varmasti kokeillut tätä - kiinnitys luonnollisesti sukkahousuilla. Muuta vinkkiä mulla ei ole t. A kuppi


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Itsellä viime raskaudessa vaihtui pieni b-kuppi imetyksen d vai peräti dd-kuppiin. Imetyksen loputtua palattiin hyvin pian pieneen b:n. Nyt itsellä yllättävän aikaisin alkanut rinnat paisumaan ja jopa kipeytymään, aiemmin tämä on tapahtunut vasta loppu metreillä, tällä kertaa jo ennen puolta väliä :eek: Tälläin pienirintaisena vähän harmitti kun tissit kuihtuivat kasaan, olisin niin toivonut et olisi edes vähän jäänyt massaa sinnekkin :D
Sent from my RM-941_eu_finland_208 using Tapatalk
 
Change lingerie myymälöissä on hyvin kokoja, ja ei mitään mummomalleja. Saattaa olla vielä
Hyvät alet joissain jäljellä. Bravadolta löytyy myös suurempirintaiselle imetysliivejä :).
T. 70G/H
 
Täällä kanssa esikoisesta tuntui että imetysliivit sopisi kaksosten kesähatuiksi!!! Nyt on joutunut ostamaan yhden koon isommat, en tykkää:)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla on ollut melko oireeton eka ja toka kolmannes. Ainoa asia joka rasittaa ja vaivaa on jatkuva pissahätä. Yöt ovat tosi katkonaisia jatkuvan vessassa ravaamisen vuoksi. :angry3 Muutoin energiaa on kyllä kun pienessä kylässä ja olo tosi hyvä. Toisinaan unohtaa olevansa edes raskaana.
 
Täälläkin on tissit ottanut kasvupyrähdyksen. Alkuraskaudessa F:stä G:hen ja nyt tarttee alkaa katselemaan taas seuraavaa kokoa.

Tänään kärsin ekaa kertaa turvotuksista jaloissa. Ihan omaa syytä, kun 9h ollut jalkojen päällä enkä ole muistanut juoda riittävästi. Huh huh. Ja nää helteet ei auta tuohon turvotukseen.
 
Nää helteet ei kyl yhtään helpota tätä raskaana oloa. Itse kans huomannut et jalat ja kädet turpoaa nopeammin kuin yleensä. Töissä oleminen on melko tuskaista kun lämpötila on lähes jatkuvasti yli 28astetta. Selkä on myös alkanut temppuileen työpäivien aikana, johtuen kävelystä ja seisoskelusta. Saa nähdä kuinka loman jälkeen jaksaa vielä kuukauden taapertaa siellä :/
Sent from my RM-941_eu_finland_208 using Tapatalk
 
Outo öklötys iski eilen ja tänää :confused: Mut SYÖN silti ja juon. En ala potemaan mitää keskiraskauden pahoinvointia :grin
Tissi on täälläkin olleet joskus F-kokoa, maltilliseen C-hen mentiin laihutuksen jälkeen.
Nyt aletaan taas tavoittelemaan F-kuppia ja epäilen että jätesäkit tarpeen, kun synnäriltä yritetään kotiutua :p
Suvussa kyllä tissit pysyneet, mutta se tarkoittaa että extrat lantiolle jääneet myös :rolleyes: Itsellä haaveenaa olla "lapputissi" ja solakka 38 koon neiti :wink vielä jonain torstaina!
 
Takaisin
Top