Mä olen vetänyt herkkuja kaksin käsin joka päivä. Päivisin unohdan syödä kunnolla tai en yksinkertaisesti ehdi ja paikkaan tilannetta karkilla ja suklaalla iltaisin ruoan jälkeen. Se on samalla sellaista lohtuakin. Monen hyvän yön jälkeen tuli taas huono, ja jaksaminen on taas vähissä.
Huomenna on nimiäiset ja mulla on kauhea stressi: pitää ehtiä siivota, ennen kuin vanhempani saapuvat tänään päivällä. Vanhemmat asuu yli 1000 kilometrin päässä, eikä äitini ole vielä nähnyt vauvaani (isä käväisi samalla kun kävi täällä etelässä kokouksessa). Pelottaa, mitä äiti sanoo lapsesta, kodin siisteydestä ja mun hoitometodeista. Me ollaan aika riitaisia ja erilaisia, joten suututtaa jo valmiiksi, kun kuvittelen, mitä kaikkea se keksii ruveta neuvomaan ja kritisoimaan. Tähän asti olen saanut puhelinneuvoja, ja nekin ärsyttää, tuntuu että se pitää minua ihan pöljänä. "Muista, ettet juokse portaita vauva sylissä." "Kun vauvan peppua peset, kokeile aina vettä, sen pitää olla sopivaa, ymmärrätkö, ei liian kylmää eikä kuumaa." Itkuisuuteen sain sata neuvoa, ikään kuin en itse tajuaisi kokeilla asioita vaan toljottaisin vain vauvaani tekemättä mitään. Suututtaa kaikkeen sanoa, että "joo, mutta ei se auta". Äitini ei myöskään usko, ettei vauva huoli tuttia. "Kasta se omaan maitoon." "Kokeile pitää sitä sen suussa vähän aikaa että se hoksaa", "sinun pitää kokeilla monta kertaa"... ja kun sanoin, että olen tehnyt tätä jo kolme viikkoa eikä auta, äitini vastaa, ettei sellaista vauvaa muka olekaan, jolle ei tutti kelpaa kun oikein tarjotaan. AAAAARRRGGGH!