Toinen tulossa

Uskomatonta mutta otan nykyään mieluusti päiväunet yhtäaikaa esikon kanssa. Alkaa aina lounaan päälle nukuttaa :) Auttaa väsymykseen kummasti, ei tartte muuten haukotella. Hassua sinänsä että esikko on nyt 11kk ja tätä raskautta ennen en ole muka ehtinyt nukkua päivällä :D
 
Mulla maha selkeesti löysty plussan jälkeen. Roikku pitkään esikoisen jälkeen mutta myöhemmin ei sit enää.

Tällä hetkellä näytän enemmän siltä kun mulla ois joku löysä läski kaljamaha kun vauva tuolla sisällä vaikka syyskuussa olin yllättävän timmissä kunnossa vatsan alueelta.
 
Mulla maha selkeesti löysty plussan jälkeen. Roikku pitkään esikoisen jälkeen mutta myöhemmin ei sit enää.

Tällä hetkellä näytän enemmän siltä kun mulla ois joku löysä läski kaljamaha kun vauva tuolla sisällä vaikka syyskuussa olin yllättävän timmissä kunnossa vatsan alueelta.

No mulla on iha sama!
 
Täällä tulisi ensimmäinen kanssa ikäeroa 1v 2kk jännittää mutta toivottiin pientä ikäeroa! Tosin ensimmäinen syntyi kk etukäteen joten ikäero voi jäädä vielä pienemmäksi! Mustasukkaisuus ja molempien huomioiminen tasapuolisesti jännittää, mutta eiköhän ne lutviudu ajallaan.. [emoji4] Tämä toinen raskaus jännittää myös sen suhteen että edellisestä jäi kiloja aika reilusti ja ensimmäisessä raskaudessa oli jo selän kanssa ongelmia... [emoji32]
 
Täällä tulisi ensimmäinen kanssa ikäeroa 1v 2kk jännittää mutta toivottiin pientä ikäeroa! Tosin ensimmäinen syntyi kk etukäteen joten ikäero voi jäädä vielä pienemmäksi! Mustasukkaisuus ja molempien huomioiminen tasapuolisesti jännittää, mutta eiköhän ne lutviudu ajallaan.. [emoji4] Tämä toinen raskaus jännittää myös sen suhteen että edellisestä jäi kiloja aika reilusti ja ensimmäisessä raskaudessa oli jo selän kanssa ongelmia... [emoji32]

Samat fiilikset ja ikäero :D
 
Hei miten te, joilla isompi sisarus on tässä välissä ehtinyt mennä päivähoitoon: jääkö isosisaruskin kotiin, kun äitiysloma alkaa, vai jatkuuko päivähoito jossain muodossa edelleen?
 
Hei miten te, joilla isompi sisarus on tässä välissä ehtinyt mennä päivähoitoon: jääkö isosisaruskin kotiin, kun äitiysloma alkaa, vai jatkuuko päivähoito jossain muodossa edelleen?

Mä oon aatellu että sais jatkaa päiväkodissa esim. kerran tai kaks viikkoon niin saa oman ikäistään seuraa ja pienempu samalla kaksin aikaa äidin kanssa:) ei mein poitsu nytkään käy kun 5-10 kertaa kuussa päivähoidossa, kun vuoropäiväkodissa on meidän vuorojen mukaan :)
 
Mä oon kanssa ajatellut, että poika saa jatkaa hoidossa ehkä pari päivää viikossa. On hyvin sosiaalinen lapsi ja varmasti turhautuu, ellei oo riittävästi aktiviteetteja. Tosin ensi syksynä on jo riittävän ikäinen seurakunnan päiväkerhoihinkin, joten voi olla, että menee vain sellaiseen.
 
Eilen eka neuvola,oli aivan ihana neuvolantäti. Kerroin sille kuinka mä edellisessä raskaudessa stressasin painosta kun mulla heittelee päivän mittaan niin paljon et jos edellisessä neuvolakäynnillä oli aamuaika ja sit seuraavalla iltapäiväaika niin puntari näytti ihan muuta kun mitä oikeesti olis. Kysyin olisiko mahdollista että käyn aina neuvola-aamuna kotona puntarissa että olisi todenmukaista se seuranta. Hän sanoi että tottakai käy. Sit kysyin että voinko saada verensokerimittausliuskoja jo nyt kun laite ja neuloja löytyy, että voisin seurata jo ennen rasitusta millaisia arvoja tulee. Hän antoi heti purkin liuskoja,kun edellisessä raskaudessa toisella paikkakunnalla niitä sai vinkua vaikka kuinka et suostuttiin antamaan vaikka oli radi todettu. Laitto lähetteen ekaan ultraan ja labraan, sokerirasitukseen sit vasta ens kerralla. Seuraava neuvola 19.12 ja tänään tuli sit jo ultra-aikaki postissa ja se on 20.12. Neuvolan kone näytti eilen viikot 9+4 ja ovulaatiosta kun itse laskee niin oli 10+2. Katotaa nyt sit mitä ultrassa näyttää. Pari päivää sit kuulin kotidopplerilla sydänäänet :Heartred Jos sitä alkais pikkuhiljaa uskomaan että raskaana ollaan ,on ollut niin oireetonta tää alku että ei aina vauva-arjen keskellä ees muista olevansa raskaana : D Esikoinen on mahdottoman kehittynyt motorisesti, 5.5 kk iässä oppi konttaamaan ja istumaan ja nyt ikää n. 6.5 kk ja seisoo tukea vasten. Katotaan koska lähtee kävelemään,nyt jo on perässä pysymistä :P
 
Täytyykin selvitellä nuo päiväkerhosysteemit. Onkohan meidän syksyllä 2 v. vielä liian pieni niihin... mietinnässä on vielä, mitä tehdään. Pojan hoitoryhmän lto totesi hieman asenteelliseen sävyyn, että hän on kyllä aina ollut kotihoidon kannattaja, kun juttelin tarhassa tästä aiheesta. Tällä hetkellä poika on päiväkodissa 3 pv/vko noin 9 h/pv.
 
Täytyykin selvitellä nuo päiväkerhosysteemit. Onkohan meidän syksyllä 2 v. vielä liian pieni niihin... mietinnässä on vielä, mitä tehdään. Pojan hoitoryhmän lto totesi hieman asenteelliseen sävyyn, että hän on kyllä aina ollut kotihoidon kannattaja, kun juttelin tarhassa tästä aiheesta. Tällä hetkellä poika on päiväkodissa 3 pv/vko noin 9 h/pv.
Kunnallisiin päiväkerhoihin ainakin osaan pääsee täällä jo kaksivuotiaat, seurakunnalla pääsee sen vuoden syksynä, jona täyttää kolme. Mut varmaan näissäkin voi olle kuntakohtaisia eroja. Mä laittanen seurakunnalle siksi, kun siellä käy pojan hoitopaikan muutkin kerhoikäiset lapset, pääsee siis jatkamaan tuttujen kavereiden kanssa. :)
 
Ärsyttää tollanen asenteellisuus. Lapset on erilaisia, toiset kaipaa enemmän seuraa ja vaihtelua, toisille taas koti varmasti on paras paikka. Ja sekin vaihtelee kuinka paljon kotona ehditään ja jaksetaan isompaa lasta huomioida, kun on vauva perheessä. Meilläkin on ollut osa-aikaisia hoitolapsia äitiensä ollessa vauvan kanssa kotona, enkä oo kyllä ajatellut siitä haittaa olleen lapselle. Pysyy hoitorutiinikin mielessä, vaikka parina päivänä viikossa vain kävisikin, eikä tarvii uudestaan opetella siihen vaikkapa vuoden päästä taas. Tosiaan eri perheille ja lapsille sopii erilaiset ratkaisut ja ois kiva, kun vähän yksilöllisemmin ajateltaisiin kuin tuollaiset "aina"-kommentit.
 
Mä olin ajatellut että meidän ens kesänä 3 ja puol vuotiais vois syksyllä jatkaa osa-aikaisesti päiväkodissa. Varmasti mielekkäämpää hänelle kun ei tarvitse 4 seinän sisällä olla ja mun mielestä on kiva jos esikoiselle ei tarvitse keksiä joka päivä tekemistä vauvan kanssa.
 
Takaisin
Top