Toinen tulossa

Meillä ikäeroa tulis periaatteessa 1v3kk jos kaikki menee suunnitelmien mukaan. Edellinen syntyi tosin 3kk etuajassa pikkukeskosena, eli oikeasti heillä olis tasan vuoden ikäero (laskettu aika on päivälleen sama).
 
Meillä tulis ikäeroa tommonen 2v3kk. Vähän mietityttää riittääkö se, mutta olen kyllä tyytyväinen ☺
 
Meillä tulis ikäeroa tommonen 2v3kk. Vähän mietityttää riittääkö se, mutta olen kyllä tyytyväinen [emoji5]

Meillä on sit aika sama ikäero tulossa! Voidaan antaa toisillemme sit vertaistukea :D jos tää tulokas pysyy kyydissä niin pitkään kun kuuluu, eikä änkee kuukautta etukäteen niinku veljensä, ni ikäero on se 2v 1kk :)
 
Meillä on sit aika sama ikäero tulossa! Voidaan antaa toisillemme sit vertaistukea :D jos tää tulokas pysyy kyydissä niin pitkään kun kuuluu, eikä änkee kuukautta etukäteen niinku veljensä, ni ikäero on se 2v 1kk :)

Meillä kanssa esikoinen tuli 3vk aikasemmin mitä piti :) Onneksi oli niinkin pitkään, rv30 asti odoteltiin jo joka päivä. Nyt vähän mielenkiinnolla odotan mitä tässä raskaudessa tapahtuu, että meneekö laskettuun vai tuleeko aikasemmin. Vähenee tosiaan ikäerokin sitte :)
Oliko teillä aina mielessä toi reilu 2v ikäeroa vai sattuko vain tapahtumaan niin?
 
No mä ensin aattelin et vähän isompi ikäero, mut mies halus sit mielummin nopeesti kaks, ni aattelin et sama kai se :D kaks lasta kerran haluan ni sama kai se koska sitä raskaana sit on :)
 
Meillä ikäeroksi tulossa aika tarkalleen 3 vuotta. Olen itse siihen tyytyväinen, koska sain hetken olla töissä välissä ja esikoinen on siinä vaiheessa jo tosi itsenäinen ja kommunikoiva. Pärjätään vanhoilla rattailla, ei tartte miettiä tuplia tms.

Muoks. Esikoinen jää päiväkodista pois ja aloittaa tod.näk. päiväkerhon syksyllä. 3-v tarvitsee kuitenkin mielestäni itsenäistä ryhmäaktiviteettia, mutta koska olen kotona kaksi vuotta, en koe järkevänä pitää päiväkodissa osa-aikaisena.
 
Muokattu viimeksi:
Hei onko teillä jo ennenstään synnyttäneillä semmosta paineentuntua nyt tässä odotuksessa? Siis todella vaikea selittää, mutta joskus koskee oikein tonne emättimeen ihan kuin joku oisi just lyönny sinne :/ Sit se vaan menee ohi..Tuleekin ihan yhtäkkii. Neuvolalääkäri silloin katsoi ja sanoi ettei tulehuksia ole, käski ottamaan hiivaan lääkekuurin varuilta (ei auttanu) ja kertoi vain että tommosta nyt voi olla.. Onko sitten muillakin?

Ja onko se myös sitten normaalia että tällee toista oottaessa on jo sormelle auki näin aikaisin? Olin siis neuvolalääkärissä rv14+6 sormelle auki..Pohdin vaan kun täähän nyt oli ihan yleislääkäri, viimeks hoiti terveyskeskuksessa mun polvea, ni luotto ei naistentauteihin yms. kauheen suuri ole :D
 
ProMint, on väliin ollut just tollasta, oli jo ekassakin raskaudessa ja oli ihan normaalia.

Ja mun mielestä uudelleen synnyttäjällä voi olla paikat enemmänkin auki sen tarkoittamatta mitään :)
 
Hei onko teillä jo ennenstään synnyttäneillä semmosta paineentuntua nyt tässä odotuksessa? Siis todella vaikea selittää, mutta joskus koskee oikein tonne emättimeen ihan kuin joku oisi just lyönny sinne :/ Sit se vaan menee ohi..Tuleekin ihan yhtäkkii. Neuvolalääkäri silloin katsoi ja sanoi ettei tulehuksia ole, käski ottamaan hiivaan lääkekuurin varuilta (ei auttanu) ja kertoi vain että tommosta nyt voi olla.. Onko sitten muillakin?

Ja onko se myös sitten normaalia että tällee toista oottaessa on jo sormelle auki näin aikaisin? Olin siis neuvolalääkärissä rv14+6 sormelle auki..Pohdin vaan kun täähän nyt oli ihan yleislääkäri, viimeks hoiti terveyskeskuksessa mun polvea, ni luotto ei naistentauteihin yms. kauheen suuri ole :D

Tosta paineentunteesta.mulla oli sitä ekan kohalla ja ikinä ei syy selvinny. Viime viikolla kysyin neuvolasta ku alko tän toisen kanssa jo näin aikaisin niin sieltä todettiin että kohtu kun kasvaa niin se painaa rakkoa jo nyt ja siitä tulis se.jotenki ite en vaan usko tuohon..
 
Täällä myös toisen lapsen odottaja. Esikoinen on nyt 9kk ja kun vauva syntyy niin 1v2kk :Heartred Jännittää aika pirusti mitä tuleman pitää mutta aina olen lyhyellä välillä halunnut lapset jos niitä suodaan ja aluksi esikoisen kohdalla tuntu ettei ole mahdollista ilman hoitoja ja sinne oltiin menossa ja plussasinkin ennen sitä :) Toinen sit saikin heti alkunsa melkein vaikka alotettiin yritys tarkotuksella ajoissa jos tämänkin kanssa menisi useempi vuosi tai ei tiedetty toteutuuko se edes ..
 
Meillä ikäeroksi olisi tulossa 1v8kk. Toiselle annettiin lupa tulla samantein, mutta ilmeisesti imetys piti kierron kurissa. Hyvä näin, aiemman väsymyksen ja nykyisten raskausoireiden yhdistelmä olisi ollut melko jäätävä! Tiedostettiin kuitenkin, ettei toista välttämättä koskaan saada, joten ei jääty odottelemaan :Heartred
 
Hei onko teillä jo ennenstään synnyttäneillä semmosta paineentuntua nyt tässä odotuksessa? Siis todella vaikea selittää, mutta joskus koskee oikein tonne emättimeen ihan kuin joku oisi just lyönny sinne :/ Sit se vaan menee ohi..Tuleekin ihan yhtäkkii. Neuvolalääkäri silloin katsoi ja sanoi ettei tulehuksia ole, käski ottamaan hiivaan lääkekuurin varuilta (ei auttanu) ja kertoi vain että tommosta nyt voi olla.. Onko sitten muillakin?

Ja onko se myös sitten normaalia että tällee toista oottaessa on jo sormelle auki näin aikaisin? Olin siis neuvolalääkärissä rv14+6 sormelle auki..Pohdin vaan kun täähän nyt oli ihan yleislääkäri, viimeks hoiti terveyskeskuksessa mun polvea, ni luotto ei naistentauteihin yms. kauheen suuri ole :D

Oliko lääkärin kanssa puhetta levosta, kun olet jo kerran alkanut aueta ja sitä paineentunetta esiintyy...?
 
Hei onko teillä jo ennenstään synnyttäneillä semmosta paineentuntua nyt tässä odotuksessa? Siis todella vaikea selittää, mutta joskus koskee oikein tonne emättimeen ihan kuin joku oisi just lyönny sinne :/ Sit se vaan menee ohi..Tuleekin ihan yhtäkkii. Neuvolalääkäri silloin katsoi ja sanoi ettei tulehuksia ole, käski ottamaan hiivaan lääkekuurin varuilta (ei auttanu) ja kertoi vain että tommosta nyt voi olla.. Onko sitten muillakin?

Ja onko se myös sitten normaalia että tällee toista oottaessa on jo sormelle auki näin aikaisin? Olin siis neuvolalääkärissä rv14+6 sormelle auki..Pohdin vaan kun täähän nyt oli ihan yleislääkäri, viimeks hoiti terveyskeskuksessa mun polvea, ni luotto ei naistentauteihin yms. kauheen suuri ole :D

On paineentuntua.
Mie oon ollu toista odottaessa jo rv13 sormelle auki. Aika pian siitä jo kahdelle sormelle mutta normaalia oli ja syntyi vasta 40+2. Kolmannessa sama juttu. Nyt oli joskus rv13 olin sormelle auki ja pehmeä mutta sen jälkeen ei oo katsottu.
 
Mulla ei kyllä oo ollu, ja kohdun kaula niin pitkä ja kohdun suu takana et lääkäri ei vielä pari päivää sitten ees pystyny kohdunsuuta tumnustelemaan.
 
Ei mullakaan muuten varmaan ois mut kävin lääkärissä yhden vaivan takia ja sattu olemaan sama lääkäri ko tekee raskausajan neuvolalääkärihommat ni tsekkas samalla ja kuunneltiin sydänäänet :)
 
Mullakin tarkastettiin tilanne lääkärineuvolassa. Oli paikat tiukasti kiinni. Silloin oli juuri harjoitussupistelu taas alkanut ja kaikenlaisia kipuja oli, noidannuolesta johtuvia ilmeisesti kyllä pelkästään.
 
Täällä kans lääkärineuvolassa rv 18+6 katsottiin tilanne, paikat onneksi visusti kii vaikka on harjoitussuppareita ollut jo pitkään.
 
Takaisin
Top