Tervehdys pitkästä aikaa! Olen pysytellyt poissa jotain kaksi kuukautta (kiertoa) kai ja uhkasin tulla vasta kun uudelleen kkm jälkeen taas tärppää mutta täällä olen edelleen ilman uutta raskautta. Asioita on tapahtunutt ja palasin koska kaipaan hieman vertaistukea, jos täällä muita saman ongelman kanssa painivia/kokemusta omaavia löytyisi kertomaan kokemuksiaan.
Kkm ja tyhjennys siis oli marraskuun alussa ja nyt mennään kp2 neljättä virallista kiertoa sen jälkeen. Olen vikonut että oikealla munasarjoissa kiristää ja kipuilee menkkojen jälkeen ja yhdyntä sattuu oikealle, eritoten kun munasolu irtoaa oikealta. Kävin gynella ja sieltä löytyi ilmeisesti dermoidinen kysta joka on vaaraton mutta sain lähetteen polille jatkotutkimuksiin, koska on epäselvää aiheuttaako kysta sen etten raskaudu (vaikka se ei estä ovulaatiota, kuukautiset ovat säännölliset, ovis kp 17/30) ja siellä katsovat kannattaako kysta leikata vai ei. Samalla kuulemma voin jutella mahdollisista hoidoista, nyt kun yritystä on kaikkinensa takana yli vuosi ja tuloksena yksi keskenmeno. Sain ajan polille jo ja se sattuu juuri ovulaatiopäivälle...
Kysymys kuuluukin, onko täällä muita joilla on tai ollut dermoidinen kysta ja onko sille tehty mitään? Tuntuuko että se olisi vaikuttanut raskautumiseen?
Jännittää se, että jos leikataan pois niin vaikuttaako se munatorveen jotenkin, jäänkö pian yhden varaan :/ Siltin mietin että olisiko se sen arvoista sitten, josko se jotenkin auttaisi raskautumisessa. Hirmuinen vauvakuume ja alkaa olla tosi vaikea kerätä kuukautisten alettua toivon rippeet kasaan uuteen yritykseen. Tällä hetkellä syön enää nokkossiemenpuristeita ja foolihappoa, yritän tähän kiertoon saada kahvi ja herkkulakon päälle. Turhauttaa.