Toinen haaveissa <3

Pahoittelut tädistä Haley!

PauliinaS tsemppiä muuttorumbaan! :)

Ultrassa kaikki hyvin! Vastasi 8+0 kokoista ja la 13.7. Mä kävin jo pari viikkoa sitten neuvolassa, oliko vähän innokas meidän täti :D Seuraava käynti onkin vasta 31.1 että pitkä väli tulee!

Mäkin eilen laitoin jo vähän joulua, viikonloppuna vois lisää kun ehtii paremmin siivoamaan :)

Tätiä ei näy, enkä ees taida testata tällä viikolla ollenkaan. Mulla siis tuli punaista vuotoa reilu viikko menkkojen alkamisesta ja siis menkat kesti lauantaista torstaihin ja uus vuoto alkoi keskiviikkona. Ja oviksen luulen olevan lauantaina, kun oli selkeät limat, toki en tikuttanut sitä eli mitään varmuutta asiasta ei sinäänsä ole.. Eli epäilen, että mulle tuli ns. Toiset menkat tuolloin, kun toisen kerran tuli verta ja ovista ei ollutkaan, vaan eipä mulle oo ikinä niin ennen käynyt, mutta kaikkihan on aina mahdollista. Eli ensi viikolle taidan odotella menkkoja..

PauliinaS, mullakin ikävästi siirsi syyskuussa muuttostressi menkkoja, olin jo niin varma et olisin raskaana, mut sit ne alko samana päivänä kun olin menossa kauppaan testiä ostaa. :/

Harmi juttu Haley et menkat alko, tsemppiä uuteen kiertoon!:)

Ihanaa pilvikirsikka et kaikki hyvin ultrassa. :) on kyllä pitkä aika odotella seuraavaa neuvolaa.

Mä en mikään kauhee jouluhössöttäjä ole. Joululauluja kyllä kuuntelen koko joulukuun ja oon laittanu valoja ja semmosta. Ja juonu glögiä. :) kuusi pitää laittaa tänä vuonna kans, joskus vähän ennen joulua. :)

Kp13, tänään juilinut mahaa ja limoja bongailtu. Mä otan varmaan greippimehut käyttöön ensi kierrossa jos ei nyt tärppää. Vähän oon malttamaton siis. :D kaikki pitäis saada heti. Vaan viime kerrallakin tärppäs heti ku aloin juoda greippimehua, niin pakko yrittää taas onko iloa. :D
Eikun ei, ei välttämättä tärpännytkään heti, tais olla sittenkin toinen greippimehukierto. :) no mut oli se minusta hyvääkin, vois siksikin ostaa. :D

Ihania ultrakuulumisia pilvikirsikka(:

Viittiiköhän tehdä testiä huvin vuoksi. Sain sillon n kaks viikkoa sitten ovisplussan. Kierto ei oo vielä kunnolla palautunut, mutta nyt alkais olemaan ne päivät jolloin menkkojen pitäis ehkä alkaa jos laskee oviksesta. toisaalta saattaa alkaa harmittaa vaan se nega

Miten teillä ensimmäinen ovulaatio- ja menkat raskauden ja synnytyksen jälkeen? Tunsitteko voimakkaampia oireita? Mulla on aina ollut tosi epäsäännöllinen kierto ja ikinä en ole tunnistanut itsessäni kierron eri vaiheita. Lapsi täyttää vuoden ja eka menkat oli just. Nyt oli tosi voimakkaat "oireet" ovulaation aikaan. Sekä fyysiset, että psyykkiset. Meillähän on se tilanne, että itse haluaisin toisen lapsen, mutta mies ei. Säikähdin oikein omia tunteita, kun olin ihan maassa ja itketti kaikki. Nyt pelkään, että onko joka kuukausi odotettavissa samanlaista olotilaa. Vai vaikuttaako tuo oma toive niin voimakkaasti, että tunnistaa itsessään paremmin tuon fyysisen "tarpeen"?

Onnittelut kaikille plussanneille :Heartpink Ja tsemppiä yrittäville:Heartblue

Pilvikirsikka, Ihanat ultrakuulumiset <3 :)

jemna, Minkä merkin greippimehua juot ja miten tuota greippimehua hyödynnetään eli minä päivinä juodaan ja kuinka paljon? :)Olen täällä asiasta aiemminkin lukenut mutta eipä jäänyt päähän kun ei ollut sillä hetkellä ajankohtaista.

SanNi, Olen lukenut että toisilla ovisoireet tuntuvat todella selkeinä synnytyksen jälkeen, voisikohan olla tästä kyse?

Mulla alkoi ensimmäiset menkat synnytyksen jälkeen kai 2 päivää sitten, mutta ovista en kyllä tuntenut sitten hyvällä tahdollakaan (yleensä oireet löytyy) eikä nämä menkat ilmoitelleet itsestään kuten normaalisti (rinnat turpoaa, turvottaa, mielialanvaihtelut) Muutaman kunnon kiukkukohtauksen sain menneillä viikoilla ja mies tokaisi että nyt on kyllä neidillä hormoonit sekaisin. :mad:

Miitu, sillon pari vuotta sitten ekaa yrittäessä join siis greippimehua, mutta en muista enää merkkiä. Ja mä en silloin löytänyt kaupasta pelkkää greippimehua, joten join verigreippimehua, mutta minusta sekin vaikutti positiivisesti limoihin. :D Mut sieltä kylmähyllystä ostin semmosen jossa oli mahdollisimman paljon itse hedelmää. :) muistaakseni join pelkästään ovulaation lähestyessä lasillisen-pari päivässä.:) tykästyin kyllä niin siihen makuun, alkuun oli pahaa. :D

SanNi, minäkin oon lukenut samaa kuin Miitu. Mä muistan et kun neljä kuukautta synnytyksen jälkeen alkoi menkat, niin ovulaatio oli niiiiin selkeä. Ajattelin sillon oviksen aikaan et ihme jos ei ala menkat parin viikon päästä. Fyysiset oireet oli siis selkeät, limat ja oviskivut siis. Mietin silloin et miksi ei raskautta yrittäessä voinut olla niin selkeää ovulaatiota. Mut mitään psyykkisiä oireita en kyllä muista. :)

Onpas tullu paljon viestejä tänne, en ookkaan kerenny nyt hirveesti seurailla tätä. Onnea plussanneille mikäli täällä uusia plussanneita on!!

Milläs viikoilla plussanneet nyt on? Mulla viikoja menkkojen mukaan 6+2. 19.12. On eka neuvola vielä pitäs jaksaa oottaaaa :( onks kellään kuulunu viikolla 9-10 vielä sydänäänet neuvolassa?

En enää oikeen ehdi kirjotella tänne mutta lukemassa käyn .. nyt on rv 15+5. Meidän neuvolassa kuunnellaan sydänääniä vasta sitten np-ultran jälkeen ettei turhaan huolestuteta odottajaa jos sykettä ei löydä (alkio/sikiö on niin alhaalla että pääsee karkuun doppleria ja istukkakin saattaa olla edessä). Mä löysin ite kotona sydänäänet kotidopplerilla rv 10+4 (edellisen la:n mukaan, sikiö kuitenki vastas np ultrassa 5pv isompaa eli ois ollu rv11+2). En suosittele kellekkään kotidoppleria VARSINKAAN ekaan raskauteen käytettäväksi ennen np-ultraa , aivan turhaa stressiä aiheuttaa odottajalle jos ääniä ei löydy! Vaikka sen tiedostaa ettei ne aina kuulu vaikka kaikki on hyvin ni kyllä se silti vetää mielen matalaksi. Kokeilin 11+ viikolla uudestaan doppleria eikä ääniä löytyny, sit kolmen päivän päästä taas löyty . :D

Mä löysin esikoisesta kotidopplerilla 9+0 (nt-ultran mukaan 9+5) ekan kerran sydänäänet, seuraavaksi vasta joskus nt-ultran jälkeen. Nyt löysin joskus rv10..? Muistaakseni äänet. Ja en löytäny heti rv25 ääniä että siitäkää ei kannata huolestua.

Onnea Pilvikirsikalle hyvistä ultrakuulumisista :happy:

Pahoittelut tädin visiiteistä :sorry: Kurvas se prkl tännekin eilen illalla. Eipä tässä oo kun kolmisen kuukautta kun oikein rukoilin menkkoja alkamaan. Nyt saisivat taas pysyä poissa pidempään, mutta kun ei :banghead:

Miitua onnittelen tädin visiitistä, kun se tais olla tämä enemmän toivottu täti :)

SanNi: Mulla alko menkat reilu vuosi synnytyksestä ja ovista ei oo ollut vielä kertaakaan :wideyed: Odottelen siis edelleen kierron kunnollista käynnistymistä, vaikka imetys ja ehkäisy on jäänyt pois syyskuussa vai oliko se jo elokuussa? En enää ees muista kunnolla...

Hep! Täällä jouluihminen :happy: Yhdet lasten pikkujoulut meillä kotona on jo vietetty ja tänään meen pojan kanssa toisiin ja huomenna käydään vielä pojan kummitädin luona pikkujouluilemassa. Kotona on jonkin verran koristeita. Kuusi saa vielä odottaa. Jospa sen tossa viikon tai parin päästä viimestään laittaisi. Seuraavilla vapailla teen laatikot pakkaseen valmiiksi. Pojan kanssa leivottiin sokerittomia pipareita yksi päivä. Me ollaan kotona joulu ihan omalla porukalla ja ootan sitä kyllä innolla :) Aina ollaan oltu sukuloimassa, mutta tänä vuonna haluan perhejoulun ihan meidän kesken. Joulupäivänä tai tapanina mun vanhemmat tulee käymään.

Jeps! Sitten omanapailua. Täti tosiaan ilmesty taas ihan puskista eli ilman minkäänlaisia oireita eilen illalla. Tänään starttasi sitten yk 3 ja kp 1. Toisaalta ketuttaa ja toisaalta on helpottunut, kun on uusi kierto ja uusi mahdollisuus myös sille ovikselle. Tikutan myös tän kierron ja jos hailuraakin hailurampia viivoja edelleen tulee ovistestiin niin sitten gynelle mars. Meillä oli syysvauva toiveissa ja tästä kierrosta jos tärppäis niin LA ois syyskuussa. Mutta kuten tiedetään niin eipä nää ihan tilauksesta nyt kuitenkaan tuu.

Tärppionnea!

Salo, jospa nyt tulis joulun kunniaksi se ovulaatio sieltä, toivotaan!:) kivalta kuulostaa teidän joulunvietto. :)

Sori, nyt tulee tämmöstä omanapailuvuodatusta: Mulla kp15 jolloin yleensä on oireista päätellen ovulaatio, mutta nyt on ollut niin epäselvät oireet että kylläpä tympäisee. :/ kp 13 bongailin niitä limoja ja silloin juili mahaakin, ja mietin et tänäänkö se sitten on. Illalla ehdittiin sit sitä mahdollista ovulaatiota vasta hyödyntämään ja sitä ennen kolme päivää ennen. :/ että eipä mahda tästä kierrosta tulla tärppiä. Ja kp 13 jälkeen ei ole juurikaan ollut enää oireita, tai tosi vähäisiä jos onkin ollut. Liekö ovulaatiota ollut ollenkaan sitten koko kierrossa kun näin epäselvät oireet... Yleensä on niin selkee ovis. Plaaah. :(
Miehelle tänään ihmettelin ihan yleisellä tasolla että miten tähän maailmaan syntyykin niin paljon lapsia kun tämä lapsenteko ei todellakaan ole mitään helppoa. Kun toiset etsivät ovistesteilläkin ovulaatiota, ja siltikään ei tärppää. Ja toisilla tärppää vaikka ei yrittäisikään.
Pitää siinä olla tähdet kohdillaan, siihen tulokseen tultiin. :'D

Jemna mäkää en uskonu tähän raskauteen kun tärpin ei pitäny olla mahdollinen, seksiä oli ma ja la, ovis tuntemusten perusteella to-pe yönä :D että ihmeitä tapahtuu ;)

Jemna 3pv ennen ja samana iltana on varmasti hyvät mahdollisuudet! Jostain lukenut että siittiöt elää n. 5 päivää ja munasolu yhden päivän. Tsemppiä! Ja samaa juuri miehelle pohdin eilen kuinka toiset saa vahinkoja hups vaan ja toisilla ei onnistu millään vaikka kaikki ajoitukset ja kikkakolmoset käytössä. Ihmeellistä on elämä. Onneksi nyt tulee joulu niin saa ajatuksia pois uuteen kiertoon joutumisesta.

Toisessa ketjussa oli keskustelua ovulaatiotikkujen herkkyyksistä. Raskauskeijun liuskat näyttivät tosi epäselvästi eikä lopulta oikeaa ovista viime kierrolta. Nyt kokeiluun kotitestin sofit jos näyttäisi paremmin.

salo, Kiitos! Kyllä oli erittäin toivottu tädin vierailu tällä kertaa :happy: Toivottavasti löydät avun gyneltä mikäli ovista et saa bongailtua. Voisiko olla että kuitenkin ovuloit mutta ei näy vain testeissä? Eikös joillain näinkin ole?

jemna, Minullakin on tutuilla menneet vähän niin ja näin ja silti plussa pärähtänyt! :wink Se on kyllä minustakin ihmeellistä että toisilla on kaikki keinot käytössä ja asiat menevät oppikirjan mukaisesti eikä silti tärppää ja toisilla tärppää kun on vähän sinne päin.

Haley^, Jännä miten erilailla testit toimivat eri ihmisillä. Itse olen saanut vahvat o+ aina raskauskeijun ovulaatiotesteillä, mutta esimerkiksi sofin testit tai rfsu eivät ole koskaan minulla ovista näyttäneet. Pc todella hentoisen plussan.

Miitu jännällä nyt odotan miten tässä kuussa o+ näkyy kun sinulla juuri noin päin toiminu. Pc on ekaa yrittäessä näyttäny selkeämmin nyt nämä kokeilussa.

Haley^, Jäädään jännäilemään, toivottavasti tavoitat plussan! Raportoithan sitten kuinka sinulla toimivat nuo sofin testit :)

Jemna: Joo, mulle joululahjaksi yksi ovulaatio, kiitos :grin Ois kyllä ihan paras lahja. Kyllä sulla on ihan hyvä mahis plussaan tässä kierrossa noilla talletteluilla. Pidetään peukkuja, että saisit joululahjaksi plussan raskaustestiin :happy:

Haley: Mä kans kuulisin mielelläni sun kokemuksesta Sofin testeistä. Ostin just itselle 30 kpl Raskauskeijun liuskoja ovistestailuun.

Miitu: Joo, oon kyllä kuullu, että kaikki ei saa ovista kiinni testillä, mutta mä en saanu sitä pirun viivaa edes vähän tummumaan ja testasin Clear Bluen digitesteillä :shy: Ei tullu edes vilkkuvaa hymynaamaa. Nyt alotan testailut heti, kun täti pakkaa kimpsunsa ja poistuu. Mulla on jossain kuva niistä viime kierron testeistä. Pitäis kaivaa se tuolta kännykän syövereistä ja koittaa postaa tänne. Alotin testailun kp 9 viimeks ja testasin kp 16 asti. Nyt alotan testailut heti kp 5 tai 6 ja testaan, kunnes menkat alkaa.

Puh! Taitaa tästä tulla kunnon välineurheilua :rolleyes: Sanoin jo miehelle, että jos meille ei suht luonnollisin keinoin tule toista lasta niin yksi saa riittää. Piikityksessä menee mun raja hoitojen suhteen. Mutta ennen kun suunnitella pidemmälle niin pissin nuo 30 ovistestia, jotka tilasin :) Sit ollaan taas vähän viisaampia.

Kiitos vastauksista ja tsempeistä!:) jospa se ovis on nyt ollut sillon kp13... Kun epämääräisiä oireita on ollut myös eilen ja vähän tänäänkin.

Toivotaan salo että luonnollisin keinoin teille vauva suodaan, ettei tarvisi hoitoihin asti mennä. Ovis ois varmasti tällä hetkellä paras joululahja, pidetään tosiaan peukkuja! :)

Hei! En ole ehtinyt kirjoittamaan mutta lukemassa oon käynyt! :) mulla ois laskennallisesti ovis vasta tulossa mutta tuntemuksia oli kyllä eilen. Onko joku perillä missä vaiheessa ns. Ovislimat irtoaa? Mietin vaan olikohan vain kuviteltuja tuntemuksia!

Mites muilla menee? :) onko testailujen aika lähettyvillä jollain? Että jännäilläänkö joululahja plussia [emoji4]

Helmililja, käy katsoo luomupimu-blogista noista limoista jos et oo vielä käynyt. Siellä on tosi hyvin kerrottu kuvien kera noista limoista. Kuvat on tosiaan ällöjä, vaan silti niin selkeät! :D
Tuolla lukee ainakin että hedelmällistä valkovuotoa voi olla useita päiviä. :)

Joo, mulla oli eilenkin ovistuntemuksia kans, että ei nyt mitään hajua millon se on ollut. Kp13 tuntu et olis ollu sillon, sit välissä kp 14-15 tosi vähän oireita ja eilen taas mahaa juili ja pisteli oikealta puolelta yms. Että saas nähdä miten käy tämän kierron, olis kyllä ihana joululahja saada plussa testiin!<3

Takaisin