Toinen haaveissa <3

Lady Bug,

Mulla on kaksi veljeä. Toiseen ikäeroa 2vuotta ja toiseen 7v.

Isomman kanssa olen lähinnä tapellut Lapsuuteni, nyt nähdään joskus ja jouluna. Mutta en siis missään nimessä vihaa ym häntä. Ollaan vaan erilaiset.

Pienempään veljeen sit suhtauduin kun isosisko, hän oli mun rakas. Ja autoin hoidossa paljon. Tänä päivänä ollaan tekemisissä viikoittain. Me ollaan enemmän samanlaiset :)

Ei se ole se ikäero, vaan se luonne!

Hienoja haamuja Aelin testeissä :happy: Niillä vahvistumista ja tarrasukkia pikkuiselle matkaan.

Pepe: Mä tilasin kuukupin just ennen kun plussasin esikoisesta :grin Se pääsi käyttöön lähes kahden vuoden laatikossa nököttämisen jälkeen. Olkoon tämä enne myös sulle!

Miitu: Vyöhyketerapia voi olla todella tehokasta. Mulla on sellanen kroppa, joka reagoi tosi herkästi vyöhyketerapiaan. Oon käynyt vain kahdesti ja eka visiitti napsautti mun monen kuukauden unettomuuden poikki ja pystyin siitä lähtien nukahtaa ilman lääkkeitä :) Toinen visiitti käynnisti mun synnytyksen, vaikka piti vain vähän "valmistella" paikkoja :grin Olin varannut viikon päähän seuraavan ajan, jossa oli tarkotuksena aktivoida synnytystä käyntiin enemmän, mutta eipä tarvinnu sinne mennä, kun poika päätti syntyä pari päivää ekan käynnin jälkeen. Jos ei mulle tärppiä kuulu tässä reilun kuukauden sisällä niin meen ennen joulua vyöhyketerapiaan valmistelemaan kroppaa uuteen raskauteen :)

Ikäeroista: Mä oon samoilla linjoilla mimmman kanssa, että luonne ratkaisee enemmän kuin ne vuodet. Mulla ja siskolla on 4,5v ja ollaan ihan erilaisia. Tervehditään, jos tavataan, mutta ei pidetä yhteyttä. Kaverilla on 7v ikäeroa siskoon ja he taas ovat nyt aikuistuttua todella läheisiä. Harrastukset ja kiinnostuksen kohteet käy yhteen ja viettävät paljon aikaa yhdessä.

Täällä on kp 24 ja dpo:sta ei edelleenkään oo tietoa. Ovis on ehkä ollut, ehkä ei. Perjantaina testaan kuitenkin. Mä ihan vainoharhasena täällä tutkin hiuksiani, että rasvottuuko ne nyt nopeemmin kun ennen :hilarious: Se oli mun eka raskausoire esikosta. Jano oli toinen ja tänä aamuna heräsin tosi janosena ja ajattelin heti, että raskaana oon :hilarious: Janohan ei voi muuten olla :grin

Tärppionnea kaikille!! Oliko joku muu testaamassa tällä viikolla?

Aelin pikkuselle tarrasukkia matkaan!

Mulla on 2 pikkuveljeä, 1v9kk ja 5v10kk nuoremmat. Vanhemman kanssa oltiin pienenä sekä parhaat kaverit että kunnon riitapukarit, nuorempaa muistan jonkin verran hoitaneeni. Mutta nyt kun ollaan kaikki jo aikuisia niin hyvät välit kumpaakin ja ollaan tekemisissä, tunruu ainaki että näin vanhempanan välit ovat vain lähentyneet kumpaakin. Uskon siis myös että paljon lapsen luonteesta kiinni kuinka ottaa sisaruksen vastaan ikäerosta huolimati.

Joo, pikkuveli oli psykiatrisella lastenosastolla vuoden pahimpaan aikaan ja sitte sen jälkeen kävi sosiaalityöntekijä meillä kerran viikos useamman kuukauden ja se yritti saada sisarusten välejä parannettua. En tiedä mikä kaikki siihen sillon vaikutti mutta veli oli ihan kamala ja niitä ei voinu jättää hetkeksikää kahden koska en luottanu ettei veli tee mitää..
Ja varmasti on luonnekysymys enimmäkseen ikäero. Me ollaan vanhemman pikkuveljen kans samanlaisia, nuorempien kans ei oo juuri yhteistä. Ja meillä on ihan eri kasvatuski ollu! Huomas että äiti teki "vanhana" (32 ja 37v) tän jälkikatraan koska ne elää pellos. Meiltä vaadittiin ihan eri tavalla kaikkea ja oli tiukempi kuri, nuotten ei tartte tehdä mitää ja ne saa kaiken tahtonsa läpi :D

Mintukka, Mulla jäi yhdestä arvosta kiinni että ois napsahtanut, mutta ei ollut mitään mistä olisin voinut päätellä näin?

salo, Kiva kuulla että on hyviä kokemuksia tuosta vyöhyketerapiasta. :) Toivon että löytäisin myös itsekin avun siitä elämän eri osa-alueille ja kiva kuulla että ainenkin sinulla se tosiaan on toiminut!

Mulla on kaksi veljeä, toisen kanssa 10v ikäeroa (isoveli) ja ei meillä oikein ole mitään yhteistä. Kovasti tuo vahti meitä nuorempia kun oltiin pieniä, mutta ei olla koskaan oltu oikeastaan "samoilla linjoilla". Vasta nyt kun tulin raskaaksi ja sain esikoisen ja veljeni vaimo odotti lasta ja saivat nyt heidän esikoisensa, meidän välit on vähän lähentyneet ja tuntuu että on edes jotain yhteistä.
Sitten taas toisen veljen kanssa 3v ikäeroa (pikkuveli) meillä on todella läheiset välit. Asutaankin melko lähekkäin ja ollaan jatkuvasti yhteyksissä. Me jouduttiin nuorempana kokemaan hieman rankempiakin asioita yhdessä kun meidän äiti sairastui ja kuoli, tällöin otin vähän niinkuin äidin roolin veljeä kohtaan.

Aelille varovaiset onnittelut!

Ikäeroista....Mulla ja siskolla 10v ja oltiin etenki mun lapsuudessa ja nuoruudessa tosi läheisiä! Yhdessä ulkomaille yms... Olin kyllä isosiskosta tosi mustasukkainenkin :grin Nykyään ollaan molemmat aika kiireisiä niin harvemmin nähdään.
Sukulaistytöillä 7v ja he taas aika usein nahistelee... Eli varmaan se luonne

Miten mun aivot ei laske nyt sitä et paljonko mulla ikä eroa ollu sisarusten kanssa mut kuitenki nyt oon 21 ja veli 15, veli 11, veli 1v 8kk ja pikkusiskot 1v 5kk. Vähiten tekemisissä veljen 1v 8kk veljen kanssa kun asuvat niin kaukana.

Onhan se hassua kun noita omia sisaruksia on 9kk ja 6kk ikäerolla omaan lapseen. Mut huippua niin poika saa leikkikavereita, huomenna tulee taas pikkusiskot meille pariks tunniks leikkimään. :)

Mintukka, mä narahdin paastoarvosta viime raskaudessa. Kotona mitatessa arvot kuitenkin oli aina hyviä. En tiiä sit mistä vauvan iso koko johtui, toki mun syömiset oli ihan perseestä varsinkin loppuraskaudessa. Olin sillon yksin 8 viikkoo ku mies oli Puolassa työharjoittelussa ja sillon tuli yksinäisyyteen syötyä kaikkee paskaa. Tyttö siis painoi 4688g ja oli 53 cm. Nyt taas on ollut tosi pitkä mut hoikka koko ajan, että ei siis synnytyksen jälkeen enää ollut iso vauva. Vähä pelottaa jos taas tulee tuomio niskaan, nyt kyllä ruokailut ollu kunnossa ja tälleen aion pitääkin, yks herkkupäivä viikossa ja muuten normi kotiruokaa. Neuvolaan vielä pari viikkoa, katotaan sit koska meen rasitukseen. Ylipainoa on reippaasti, vaikka ennen edellistä raskautta tiputin 15 kg ja nyt painan saman verran ku sillon. Raskauden aikana tuli 12 kg jotka lähti kahdessa viikossa synnytyksen jälkeen :)

Tänään dpo 6, kp 22/30. Yöllä alavatsaa pisteli sileen jännästi, mietin et oisko se voinu olla kiinnittyminen. Kesti hetken ja meni sit ohi. Valkovuoto hieman lisääntynyt, kuivakausikin kerkesi jo olla. Mahassa tuntuu jännälle, ihan ku siellä ois jotain :D jänskättää

Misu olipas iso vauva! Miten meni synnytys, saitko synnytettyä alakautta?

Kyfi kuulostaa hyvältä ;)

Täälä herättiin paniikkiin aamulla. Yöllä heräsin, ei tuntunu liikkeitä. Aamulla ku heräsin ja taas kuulostelin, ei mitää. Vauva oli pötköllään mahas. Nousin ja vauva siirtyi alas mahalle, kävin vessas ja koitin dopplerilla kuunnella, kuulin pelkästään oman sykkeen. Tulin takasi sänkyyn ja nyt se vauva oli jääny sinne alamahalle, ei vieläkää mitää liikettä, koitin vielä dopplerilla ettiä ääniä. Olin jo ihan varma että sielä ei enää elämää oo mutta sitte löyty sydänäänet! Melkein itkin helpotuksesta. Nyt onneks vähä potkiskelee. Eilen oli vaan tosi kovat mahakivut jotka kesti ehkä 15min ja en pystyny mihinkää liikkumaan ku sattui nii paljo ja sen jälkeen ei juuri vauva liikkunu, kerkesin jo ajatella että istukka on irronnu tai muuta.. Heti ku mies herää nii aattelin soitella synnärille jos sais ultraa että varmasti kaikki olis hyvin. Sinne vaan on matkaa 60km suuntaansa..

Niemja, juu alakautta tuli :) Oli vaan avosuisessa tarjonnassa et sit ihan lopussa jouduttiin käyttöön imukuppia. Sydänäänet Alko laskemaan. Muuten kuulemma ois riittänyt pelkkä välilihan leikkaus kun vauvan pää oli aivan just pihalla mut ei sit otettua riskiä kun ne sydänäänet tipahti. Ei tullu mitää repeämiä ton välilihan leikkauksen lisäksi.

niemja, Voi niemja, toivottavasti kaikki hyvin pienellä! <3 Kyllähän tuommoisesta säikähtää.

Misu, Hienosti sait alakautta synnytettyä vaikka hieman isompi olikin vauvveli. :) Tiesitkö etukäteen kuinka iso oli tulossa, tai heittikö koko arvio?

Miitu, neuvolassa sanoi käsikopelolla että on noin neljä kiloa , synnytyspäivän aamuna arvioitiin ultralla että 4.1 kg. Et heitti sit vähän :D Mut ihan hyvä etten etukäteen tienny oikeeta kokoa :)

Misu, No juu u kyllähän se sitten hitusen heitti. :p Mutta loppu hyvin kaikki hyvin! :)

Onneks tuli helposti ! Niihän se on että ei se koko vaan tarjonta miten tulee :) onneks o hyvät fiilikset!

Kyfi, oijoi, jännää! :)

Kiitos vielä kun joitte sisaruskokemuksianne! Niitä oli mielenkiintoista lukea. Jos meille tulee pikkusisarus, mä toivon, että lasten luonteet ja kiinnostuksenkohteet osuvat yksiin, ja että me vanhempina pystytään auttamaan läheisen suhteen luomisessa ikäerosta huolimatta.

Niemja, toivottavasti kaikki on kuten pitää! :Heartpink Mä muistan kuinka itsekin aina jännitin, että liikkuuko vauva tarpeeksi, jos oli ollut hiljaisempia päiviä.

Lady Bug, Se on kyllä luonnekysymys eikä niinkään ikä, kuten täällä moni arvioikin. :) Ei sitä koskaan tiedä millaiset välit sisaruksille tulee jos toinen on vaikkapa tuulispää ja toinen tavan rauhallisuus. :hilarious:

niemja: Toivottavasti kaikki ois pikkuisella hyvin mahassa.❤ Vaikka tuollainen ihan varmasti säikäyttää. Soititko jo synnärille? :)

Ikäeroista sen verran, että itselläni on neljä vanhempaa sisarusta ja isoin ikäero on 10 vuotta ja pienin ero 3 vuotta.Kaikkien sisarusten kanssa on hyvät välit, mutta eniten oon tekemisissä mun nuorimman isosiskon kanssa, joka on minua kolme vuotta vanhempi. Hän on ainut joka asuu samassa kaupungissa minun kanssa ja meillä on saman ikäiset tytöt Mutta se ihan riippuu lapsesta, että miten kukakin ottaa pikkusisaruksen huomioon ja miten tulevat toimeen. En usko, että ikäerolla on suurta merkitystä siihen asiaan ja vanhemmilla on tärkeä rooli ainakin mun mielestä siinä, että millainen suhde lapsena sisarukseen kehittyy. Eli oli kysessä vaikka vuoden tai 10 vuoden ikäero, niin varmasti voi tulla lämpimät välit toisiinsa. :)

Miitu: Oon sun kanssa samaa mieltä tuosta luonteen vaikuttamisesta väleihin. Minä ja mun veli ollaan tosi samanluontoisia eli sanotaan välillä turhankin suoraan asiat, tulistitaan nopeasti ja tosi pienistäkin asioista ja se on Tottakai vaikuttanut meidän väleihin, kun tapellaan kaikista eniten hänen kanssaan. Ehkä nyt aikuisena ei enään niin kovin paljon tapella, mutta lapsena riideltiin tosi paljon. Ja silloin ei viihdytty toistemme seurassa kauheesti. Ehkä nyt aikuistumisen myötä molemmat ollaan opittu pitämään suumme kiinni tietyissä tilanteissa, jotta ei riitoja ihan niin helposti syntyisi. :D

Takaisin