Toinen haaveissa <3

Tsemppiä Niemja, toivottavasti tänään ollut jo parempi päivä:hug013

Meillä tosiaan tyttö alkanut liikkumaan todella hitaasti. On nyt vähän reilu vuoden ja viikon sisällä nyt vasta oppinut ryömimään eteenpäin ja nousemaan istualleen. Ryömii todella harvoin, mielummin hinkuttaa itseään pepulla istuen eteenpäin. Olin jossain vaiheessa huolissani, varsinkin kun just tuntui että tässä kesällä oli useampi kuukausi ettei kehitystä tullut. No nyt sit viikon sisällä tullut yhtäkkiä paljonkin! Rauhallisesti silti edetään, mä vasta haaveilen konttailusta ja kävelystä. Puhe on sen sijaan kehittynyt hyvin, tytöllä on jo useampia sanoja mitä osaa.

Meillä myös pituus ei oo missään vaiheessa mennyt kovin tasaisesti vaan välillä tulee vähemmän ja välillä sit oikein kunnon kasvuspurtti :)

Omaa napaa:
Täällä alkanut hirveä ruokahimo ja erityisesti leipää tekee mueli puputtaa koko ajan. Söin äsken 4 leipää:oops: mies tekee jotain kanavartaita joita mun ei tee yhtään mieli joten ilmotin että syön leipää :grin
Tänään alkanut hirveä palelu, koko päivän oon ollu ihan jäässä vaikka ilmat on lämmenneet.

Mua niin ahistaa tää nälkyys :sorry: Häjyttää jo tää syöminen. Ei jaksa pitää ittänsä kuris kun aivan mahaan sattuu. Ei kiva homma kun imetyskin vähäistä niin se ei enää auta painonhallintaa.
Toivottavasti en turhan takia kärsi tälläisetä näkyydestä ja lihoa! :nailbiting:
Tämä toki voi enteillä menkkojakin? Mulla on joskus ennen menkkoja kova himo roskaruokaa kohtaan ja tekis mieli vetää kaikkia rasvaista, suolaista ja makeaa sekaisinsa :joyful: mutta nyt ei ole sellaista. Nyt on ihan kunnon ruoan nälkä. Jauhelihakeitto olis kova sana, mutta ei enää tähän aikaan viitsi alkaa tekemään :grin

Kyllä neuvolatäti vähä ihmetteli asiaa ja varmisti pituuden vielä toistamiseen mutta sanoi että vielä ei mikää hälyytä, tippui keskikäyrältä alakäyrälle. Päänympärys kasvanu hienosti 0-käyrää pitkin. Mutta ihana kuulla muiden kokemuksia! On tää vaan huippuryhmä tukineen ♡ nää hormonit pistää vaan murehtimaan kaikesta tuplasti, nyt oon itkeny kaks päivää ihan pienestäki asiasta..

Ilmeisesti nyt 14+4 jos oon osannu laskia :D kauhia miten esikon aikana tiesi koko ajan missä mennään ja tiedosti raskauden ihan koko ajan, nyt ei pahemmin muista ajatella asiaa :D ehkä hyväki vaan nii menee nopiampaa odotus.
Mutta pistin sen työhakemuksen menemään! En siinä maininnu vielä raskautta, ajattelin vasta myöhemmin mainita kerta esimies ny tietää jo ja ehkä sen myötä johtoki :D

Miitu olipa törkeää käytöstä mummulta! Joskos nyt ymmärtäis..

Kyfi toivotaan että nyt aiheesta yököttäis tupakka!

Angii joo on ollu paree päivä, kyllä tämä tästä :) sieläki on hyvät oireet jo! Ja Marsupilamilla samoten. Mulla täs raskaudes tullu ruokahimoja mitä ei esikon raskaudes ollu, nyt vasta pääsin töistä kotia ja laitoin hotwingsejä uuniin ku ostin sitä soossia niihin ja oon ihan hulluna siihen :D

Meillä lähti poitsu kävelemään vasta 16 kk iässä. Pituudessa mennään ihan omalla käyrällä. On ollu syntymästä asti miinuskäyrällä eikä pituusennuste ole mikään kovin kummoinen. Viime vkolla oli 1,5 vuotisneuvola ja sieltä saatiin mitoiks 82cm ja 11,9kg.

Onko täällä ihmiset millon testailemassa? Monella tuntuu olevan niin ihanasti oireita! <3

Ite aattelin olla huomenna hätähousu ja tehä testiä. Menee niin hermo tän väsymyksen ja kiukuttelun takia. :(

niemja hyvä kun pistit hakemuksen menemään! :) Kerrohan sitten miten kävi. :)

Tuohon lasten kasvuun liittyen niin jokainen kasvaa omalla käyrällään ja omaa tahtiaan. Meijän tirriäinen oli toukokuussa 1 vuotiskontrollissa 69.5cm pitkä ja painoa 8880g. Yhessä välissä oli kasvanu 2 kuukauden aikana vaan 0.5cm, mutta siitä ei kukaan huolestunu. Minä taisin olla ainu. :D

Ökkis toivotaan hätähousulle plussaa!! :)

Mä testaan varmaan parin päivän päästä jos ei menkkoja kuulu. Kp37 mutta olo on varma, että ei oo tärppiä käynyt, imetys vaan sotkee.

Mun esikoinen on kiireinen kaveri. 10kk iässä oppi jo kävelemään ja nyt ei mikään enää pitelee vaan juoksentelee pitkinpoikin. Tosi aikaisin lähti ryömimään, nousi pystyyn jne. Tuntuu että joku nopean kehityksen kausi meneillään kun on oppinut niin paljon taas viime aikoina, esim. syömään ruokansa itse lusikalla. Tajuaa ihan älyttömän paljon. Kohta täyttää siis vuoden :)

Mitäs kotimamalle ja syksyiselle kuuluu? Ja otuskille? Jos luette vielä.. :)

Tänään kp26/28 testasin herkällä testillä ja nega tuli. Eli pitää nyt pitää itseänsä ruoan suhteen kuris kun ei ole "lupaa" lihooda :p
Jos menkat alkaa ajallansa niin mulla on vielä mahdollisuus saada toukovauva :grin

Meidän pojalla oli kans taukoo kehityksessä kun puolen vuoden ikäisenä osasi jo seistä tukea vasten, kontata jne pian jo käveli tukea vasten ja oli ilman tukeakin pystyssä. Koko ajan odotin että koska lähtee kävelemään, lähti sitten 10kk ikäisenä että meni siinäkin 4kk että oppi uuden jutun. Mutta tokihan sitä vanhat taidot huomaamattomasti parani ja konttaus vauhti kiihtyi :grin ja 8kk ja 10kk neuvolassa oltiin tipahdettu +1 käyrältä 0 käyrälle. Ja nyt oli 1v neuvolassa ottanut kasvussa pyrähdyksen takaisin +1 käyrälle :)

Kyllähäb se nega tuli tälle hätähousulle. :D Mikä oli ihan odotettavissa kun niin aikaseen olin liikenteessä. Ei sitä eilen kiukuspäissään järkevästi osannu ajatella. :D Nyt aattelin malttaa mieleni ja testata ensviikon loppupuolella. Ellei sit menkat ala.

Muuten mistä tulee menkoille nimitys täti? :) Paljo foorumeilla näkyy tota ilmasua ja oon ihmetelly sitä.

Heppunelle tärppionnea! Marsupilami kyllä se vielä voi plussaksi muuttua. :)

Mä en vaan jotenkin jaksa uskoa että muuttuis plussaksi kun on kummiskin sellainen tunne etten oo raskaana vaikka nälkä onkin niin hirmuinen että siitä vois päätellä olevansa o_O
Mutta menkkojen pitäis alkaa vasta ylihuomenna että onhan sitä vielä toivoa :rolleyes:

Pahoittelut marsupilami ja ökkis negoista, joskos tulokset vielä muuttuis ;)

Ökkis täti tulee englanninkielestä, aunt flow (menkkojen nimitys). :)

Kp1 täällä tänään. Kierron pituus 25 päivää.
No, niinku sanottu, niin saapa juhlia rauhassa veljen häät ja lomallakin maistella viiniä yms.

Pahoittelut menkoista MiisaS. :( Nyt rentoudut ja piät hauskaa niin jospa tää ois sit sun kierto. :)

Pahoittelut Miisalle uudesta kierrosta.

Täällä on nyt menkat lusittu tältä erään ja nyt sitten odotellaan ovulaatiota. Miehen piti olla reissussa ensi viikko mutta se peruuntui joten ei mene tämä kierto hukkaan :) Meillä on nyt ongelmaksi tuottanut se että kun nyt jätettiin reilu kuukausi sitten kumit pois niin miulla alkoi kirvelyt tuolla alapäässä aina seksin jälkeen. Kestää päivän tai kaksi ja sitten on poissa kunnes taas seuraavan kerran harrastetaan seksiä. Otin varuiksi hiivalääkkeen joka omasta mielestäni hillitsi kyllä kirvelyä mutta ei ehkä ihan kokonaan poistanut. Luulen että voisi liittyä jotenkin hp-tasapainoon ja miehen spermaan. Pitänee käydä hakemassa noita tasapainottavia maitohappobakteereja apteekista ja jos ei helpota niin kävästä gynellä.

Miten muuten muiden ekat raskaudet sujuivat? Täällä on nimittäin raskauspelko jollain tavalla. Oksensin tosi rajusti esikoisesta. Jouduin tiputukseen asti. Viimeisen kerran oksensin viikolla 24. Siitä kun pääsi niin alkoi erinäiset tulehduskierteet alapäässä. Pahimmillaan en pystynyt istumaan pariin päivään. Näitä seura sitten supistukset viikolta 28 jotka aika nopeasti muuttuivat kivuliaiksi ja sairaslomalle viikolla 32 jo. Sitten kahden viimeisen raskauskuukauden aikana sairastin kaksi vatsatautia ja kolme kovaa kuumetautia. Lopputuleman että synnytin 37+2 melkein 39 asteen kuumessa ja karseessa räkiksessä (vauva sai infektion samalla myös ja joutui lastenosastolle 8h iässä). Kovinkaan montaa hyvää hetkeä ei siihen raskauteen mahtunut :( Olin pitkään tosi pettynyt miten raskaudessa asiat meni enkä päässyt juuri ollenkaan nauttimaan. Kaikki toitottaa että seuraava raskaus voi mennä ihan eri tavalla mutta sitten on pelko että jos ei menekään vaan meneekin vielä huonommin :( Nyt ei oikein voisi maata tiputuksessa kun olen esikoisen kanssa vielä kotona.

Miisalle pahoittelut menkoista :( uusi kierto, uusi mahdollisuus ;)
Kaneli onpa ikävää, mitä kaikkea oletkaan joutunut kokemaan <3 toivotaan, että seuraava raskaus menisi paljon paremmin :)
Täällä ihan hyvillä mielin edelleen mennään.. Kohtahan se seuraava ovulaatioajankohta sieltä taas tulee :D

Pahoittelut tädeistä!

Kaneli, onpa sulla ollut kurja ja rankka raskausaika:woot:
Mullakaan ei mennyt ihan niin kuin toivoin muttei noin rankkaa ollut kyllä.

Mä oksensin joka päivä vkot 6-17 vähintään kerran/pari. Kun pahoinvointi loppui jouduin jo vkolla 20 supistelun takia päivystykseen ja sairaslomalle. Lopullisesti sairaslomalle ja siitä mammalomalle jouduin vkolla28. Samoihin aikoihin alkoi pahat liitoskivut jotka vaivasi loppuun asti.
Oli useampia kertoja siinä vkoilla30-35 kun aattelin että lähtö tulee mutta lopulta aina rauhottuivat levolla, panadolilla ja lämpimällä suihkulla nuo supistelut ja lapsi syntyi 38+6. Mulla nous ihan vikoina viikkoina verenpaineet ja tuli kans synnytyksessä infektio, kuume oli +38 jo siinä vaiheessa kun kunnon supistukset käynnistyivät:shifty:
Jouduin tosiaan imukuppiyrityksen jälkeen sektioon ja vauva parikin eri kertaa valohoitoon. Lisäksi alotettiin verenpainelääkitys ja sain muutaman päivän antibiootteja tulehduksen hoitoon. Lopulta päästiin kotiin vasta viikko synnytyksestä. :cool:
Ainiin, meinasin jo unohtaa että synnytystä edeltävänä päivänä kipeytyi kurkku ja alkoi järjetön 4vkoa kestänyt yskä mihin ei auttanut mikään :banghead: vauva raukka varmaan luuli että tuommoinen keuhkojen ulos yskiminen on ihan normaalia kun sitä vähän väliä tein koko hänen elämänsä ekan kuukauden ajan!
Toivon kyllä että jos meille toinen lapsi suodaan niin pääsisi vähän "helpommalla". Tosin aina voisi mennä huonomminkin, mutta ite kans jännään miten kaikki sujuisi kun on esikoinenkin hoidettavana :eek:

Muokattu viimeksi:
Kaneli olipa raskas eka raskaus :( toivotaan parempaa seuraavaa!

Angiillaki raskas raskais ollu!

Mulla meni koko eka raskaus pelätes, ensi keskenmenoa, sitte kohtukuolemaa. Pahoinvointia oli johki rv14 asti, oksentaa piti päivittäin. Jatkuvasti kovat alamahakivut, kasvukipuja oli. Turvotus oli jaloissa jäätävää, ja olin siitä pariin otteeseen sairaslomalla ku ei pystyny kävellä (vanha vaiva teini-iästä mikä korjattu leikkauksin mutta raskaus näköjään pahenti), sitte supistukset alkoi rv25. Kamalat alaselkä ja lonkkakivut oli kans koko raskauden läsnä, paheni vaan normaalista. Mutta toisaalta jaksoin silti vetää akrobatiaa rv37 asti ja poika syntyi käynnistettynä 4. päivänä rv39+0. Käynnistystä ei enää ikinä jos saa valita. Ja mahasta en tykänny missää vaihees ku se oli vaan tiellä enkä sopeutunu siihen :D

Nyt pahoinvointi on ollu pahempaa ku esikoisesta, mutta oksentanu oon vaan kahdesti. Etominen muuten on voimakkaampaa. Kipuja on ollu jonku verran mutta ei nii paljoa ku esikoisesta. Ja nyt enä pelkää ihan niin paljoa, että tästä raskaudesta oon jopa nauttinu jonku verran :) toivon että olot jatkuiski vähä parempana ku jos tämä jää viimeseksi raskaudeksi nii olisin ainaki nauttinu siitä.

25805bc118832eda413522fb63cca0a9

Mää en kestä!!! Voiko tää olla totta?? Ovisoireista ehkä dpo10, minä sekä mies nähdään livenä tossa hentoinen viiva! Aamulla huomenna uus testi. Oon niin onnellinen jos tää nyt on totta! <3 <3

Takaisin