Toinen haaveissa <3

Mä kuulun siihen ryhmään, jotka sai lapsen aluilleen hyvin lyhyen tuntemisen jälkeen ja jossa asiat olivat todella sekaisin ja leväällään. Meillä kuitenkin oli vahva toive ja näkemys yhteisestä tulevaisuudesta ja perheestä. Asiat eivät ole tulleet helpolla ja vaikeuksia tulee aika ajoin, mutta edelliseen, hyvin pitkään suhteeseen en olisi lapsia toivonut eikä niitä onneksi ehtinyt tulemaankaan. Samalla tässä on oppinut tuntemaan itsestä uusia asioita, niin vaimona kuin äitinäkin ja samoin tuohon mieheeni olen tutustunut samalla, kun kotia ja perhettä ollaan rakennettu. Tosiaan vaikeuksia välillä on, mutta uskoisin, että niitä jokaiseen suhteeseen mahtuu :)

Ompa kurjaa SeEnsimmäinen :/ miehet ku ajattelee niin eri tavalla. Joo, tekeehän se tiukkaa ku varmaan ku on kahdet hoitomaksut mutta eipä se ikuisuutta kestä. Ja ku ei kerta edes tiedä koska tärppää nii esikoinen ehtii kasvaa eikä olis hoidos yhtäaikaa nii kauaa :)

Näinpä! Miksei tuo putkiaivo voi sitä tajuta :D järkisyistä ois kiva saada toinen ennen ku tää ensimmäinen täyttää 3, muuten äippäraha tippuu ryminällä (vaikka ei sitä tiedä vaikka sipilä&kumppanit keksis leikata koko rahan pois nyt kun vauhtiin ovat päässy:finger:). Että siinä sitä sitten vasta oltaiski ku kaikki elätys menis ukon hartioille het alkuunsa:wacky:

Niin julmalta kuin kuulostaaki ni ois kiva saada toinenki pikkuvauva-aika nopeasti "kärsittyä" , ajatus siitä käy koko ajan kamalammaksi. Het ku vauva alkaa ite liikkumaan ni päivät jo helpottaa, tän reilu 10kk kans on jo älyttömän iisiä verrattuna siihen 0-5kk ikään, meillä tyty lähti muutenki "myöhään" liikkeelle (melkein 9kk ku lähti konttaamaan, ryömintä jäi välistä).. se mikä siinä pikkuvauva-ajassa eniten "inhottaa" on se todellisuus että oot kiinni pienessä ja todella väsyny joten mihinkään lähteminen on joko todella ison työn takana tai mahdotonta:sorry: tai sitte oon vaan saamaton, mutta näin sen koin.. tottakai siitä ajasta myös nauttii eikä oo mitään sydäntä pakahduttavampaa kuin oman lapsen hymy ja nauru , nähdä se kehitys..:love7

Omppoloinen, meillä kans varsin "tuore" suhde (ainakin vanhaan elämään verrattuna) kun loppukesästä tulee 3v ensitapaamisesta, toki 2v hääpäiväkin on jo lähellä.. mutta alusta asti oli selvät sävelet että yhdessä ollaan ja eteenpäin mennään, mitä aiemmassa vuosia kuhnatussa suhteessa ei ollut ikinä :bored: mut näköjään kaikkea pitää kokeilla :banghead:

Kaku pitääpä kokeilka tuota Manducaa selän puolella. Täällä myös useampi välilevyn pullistuma taustalla.annoin sen kaverille lainasn nutta saan kyllä takasin heti kun haluan.. Meillä on koira ni ous kiva välillä kenkkeillä ilman vaunuja jos vaan typy siel selässä viihtyy :happy:

Mulla ihan samat ajatukset miks toinen tehdään nopeasti perään, haluan kaiken "kakkan" kerralla pois alta ja samoilla silmillä ja hermoilla ja rahoilla ja sitte vaan keskittyä niitten kasvattamiseen :) en oo vauvaihminen yhtää.

Ja angii jos ei manduca oo hyvä nii kannattaa Tulaa tai Ergoa kokeilla!

Täälläki aika tuoreeseen suhteeseen tuli lapsi, toukokuussa 2015 tuli 3 vuotta täyteen ja heinäkuussa pullahti lapsi pihalle :P naimisissa eikä kihloissa olla.. edellinen suhde kesti 7 vuotta, jos siihen suhteeseen oisin jääny ni ei ois vieläkään lapsia! Koulutus ja ura oli sillä miehellä päällimmäisenä mielessä.. ei sekään toki huono ole että ne ensin :D

Niemja oot jääny mun mieleen juurikin saman kaltaisen ajattelun takia, että lapset äkkiä maailmaan ja se oli siinä :grin

Itellä vähän samat ajatukset. Vauva-aika äkkiä ohi ja toinen lapsi tähän mielellään nyt "samoilla silmillä". En tykänny olla raskaanakaan. Melkein voisin senki vaiheen skipata :laughing021

Tänään on pissattanu kumman paljon vaikken ole juonu yhtään normaalia enempää...

Onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä ja kärsivällisyyttä yrittäjille!! :smug:

Dpo13, Kp26/29.

Mashnu emmäkää tykänny olla raskaana :D synnyttämisestä tykkäsin tai siis haluaasin kokea sen luomuna ku esikoinen käynnistettiin.

Ja nyt tuut peräs tuonne helmikuisiin, siä on hiljaista! ;)

Mäki haluaisin hoitaa kaikki vauva ajat kerrasta alta pois. Kaikki on jo nii paljon helpompaa tollasen kävelevän lapsen kanssa. Mä haluun päästä myös ite harrastamaan omia juttuja ja se on vähän vaikeeta kun on ihan pieniä lapsia. Toivottavasti siis tärppäis ennemmin ku myöhemmin. Mietin jopa yks päivä että jos tää projekti uhkaa oikeesti venyä tosi pitkäks ni sit saa jäädä vaikka haluaisinkin toisen lapsen. Mut jos tulee iso ikäero ni ei niistä oo sit samalla tavalla leikkiseuraa toisilleen

Mulla oli daamos ihan samat ajatukset, jos olis tullu iso ikäero nii sitte olis lapset jääny tähän yhteen..

Mä kyllä tavallaan tykkään vauva-ajastakin. Voi johtua siitä et meillä ollut hyvin nukkuva vauva. Oon nimittäin ihminen joka tarvii paljon unta :grinEnnemminkin synnytys (imukuppi,sektio,toksemia oireet, infektio) oli se rankin juttu ja siitä toipuminen. Sit 2kk jälkeen ku alko oikeesti olla toipunut ni sen jälkeen menny oikeen mukavasti.
Meillä ollut haaveena 3 lasta ja mietittiin et jos vaik kaikille tulis 3 vuotta ikäeroa ni elettäs se 10v putkeen aina pikkulapsi/vauva aikaa :wacky: Eli joo, vähän nopeemmin sais se ihan pienin lapsiaika olla ohi. Meillä myös molemmilla on omiin sisaruksiimne se max 2vikäero ja ollaan ite oltu sitä mieltä et se on ollut hyvä juttu. On just ollut lspsena aina leikkikaveri sisaruksista ja nykyäänkin eletään aika sanoja elämänvaiheita sisarustemme kanssa :happy:

Meillä oli ekat 10kk yöt tunnin välein heräilyä. Sit onneks vähän helpotti. Poika on nyt 1v2kk että kiirettä pitää ettei tulis kun se n. 2 vuotta ikäeroa... Harmittaa kyllä jos lapset jäis tähän yhteen kun itellä on 2 vuotta vanhempi sisko ja siitä oli kyllä paljon seuraa lapsena ja haluaisin saman tarjota pojallekin. Vaan ei kai se auta kun jatkaa yrittämistä. Varmaan jos olisi varaa niin olisin jo raahannut miehen jonnekin tutkimuksiin, hätänen kun oon :D

Mäkin oon tykännyt tästä vauva-ajasta ja raskaanakin oli ihan mukava olla :) Mutta samat ajatukset kuin muilla, että mieluusti kaikki samalla rytinällä ja sitten muihin juttuihin. Haluaisin opiskella toisen ammatinkin, mutta en tiedä miten aivot enää toimii jos ensin on 10v kotona :D

Onnea niemja plussasta!! :)

Joku mietti että jääkö tänne ketään, niin ikävä kyllä jää. Esikoinen reilu 9kk eikä mulla oo edes kierto käynnistynyt vielä. Niin tyhmää! Ihan hirveä vauvakuume ollut jo pitkään ja aina oon toivonut mahdollisimman pienellä ikäerolla lapsia niin ei sitten millään onnistu. Tylsää. :/

Meillä oli ihan mukava vauva-aika, nukkuu hyvin ja on ollu "helppo". Raskausaika oli kamala. Paikat hajos päästä jalkoihin, jouduin lapsivedipunktioon ja oli radi. Synnytys meni niin päin peetä että vietettiin viikko sairaalassa ku käynnistys epäonnistui ja meni sektiohommiks. Kaiken ton haluis alta pois jos yhtä huono tuuri on toisella kierroksella (jos toiselle kierrokselle päästään).

Mä tykkään kanssa vauva-ajasta, vaikkei se helppo ollutkaan. Aika menee nopeasti! Raskaana en tykännyt juurikaan olla, joka paikkaa kun tuntui koskevan jatkuvasti. Kyllä tuo reilu 1,5 vuotiaskin on ihana :) <3 tänään kp13 ja tallettelut punaviinin kera tehty. Yritetään jaksaa talletella vielä muutamana päivänä, kun ovulaatiosta ei tietoa.

Meillä ku vauva-aikana huudettii ensi 4kk kaikki päivät ja yöt herättiin tunnin välein vähintään ja senki jälkee huudettu paljo vaikkakin vähemmän ja yöt valvotaan edelleen ja uutena yöhuutamiset nii nautin vaan joka hetkestä mitä poika kasvaa ja kaikki se paska jää taaksepäin :D
Ja raskaudes oli kans kaikki kivut ja kolotukset mutta päätin että tästä toisesta pyrin nauttimaan jos tämä jää viimeiseksi :) justiin puhuttiin miehen kans että jos tulee tyttö nii jätetään tähän ja jos poika nii ehkä kokeillaan viä kerran. Edellyttäen että kaikki menee hyvin... Ainaki nyt on jo nii kovat pahoinvoinnit että suhteellisen luottavainen oon :)

Omppoloinen kuulostaa hyvältä, eikös sitä punaviiniä pitäny dpo6-9 nauttia joka päivä? ;)

Nyt olis neuvolan mukaan rv4+5 mutta ovulaatiosta uskoisin olevan 4+2 :)

Yksi taustailija ilmoittautuu mukaan... :) Esikoispoika täyttää tämän kuun lopulla vuoden ja toiselle on annettu lupa tulla heti kun vaan tärppää. Siihen tosin voi vielä mennä aikaa, sillä kierto ei ole vieläkään käynnistynyt, vaikka imetän enää kerran päivässä. Kaikenlaisia alavatsatuntemuksia on ollut parin viikon ajan ja eilisistä jomotuksista olin jo lähes varma, että nyt ne hanat aukeaa, mutta ei edelleenkään mitään. Olisi niin kiva tietää, toimiiko kroppa ollenkaan - mulla on ollut kaikenlaista pientä häikkää kierroissa oikeastaan aina ja säännöllisimmilläänkin kierto oli pitkähkö, 35 vrk. Ensimmäistä tehtiin vuoden verran, siihen sisältyi yksi keskenmeno. Ja välillä tosiaan ihan tekemällä tehtiin ovistikkujen ja kaikenlaisten vippaskonstien avulla, mutta klassisesti tärppi kävi vasta sitten, kun otettiin taukoa koko hommasta ja keskityttiin muihin juttuihin.

Sellaista palavaa vauvakuumetta mulla ei vielä ole, mutta silti toisesta hiljaisesti haaveilen. Puhun yksikössä, koska miehelle kyllä riittäisi tuo yksikin, mutta ei silti vastustele jos toinenkin ilmoittelisi tulostaan. Sitten olisi meidän lapsiluku täynnä. Ikää on molemmilla jo pitkälti päälle 30, joten kovin pitkään en tätä haluaisi viivytellä, menisi sitten tämä pikkulapsivaihe samoilla valvomisilla.

Isot onnittelut plussanneille ja tsemppiä kaikille odotuksen odottajille!

Takaisin