Toinen haaveissa <3

eilen kp 25/28-30 ja pieni veri jäi paperiin (ei limansekainen) jonka jälkeen rusehtavaa vähän seuraavalla pyyhkäisyllä. jonka jälkeen nyt n.15h ton jälkeen ei oo tullu mitään.
olispa ihanaa kun ei täti tulis, mut eiköhän se tässäkin kierrossa tule imetystä paljon sekä univaikeudet ja sen myötä ressaa
 
Meillä tyttö 2v5kk ja toinen olisi mieluusti tervetullut. Pillerit oon lopettanu elokuussa 2017 joten alkaisi olemaan pikkuhiljaa aika:rolleyes:
Tosin ekankin kohdalla meni se vuos ennen ku tärppäs et ihan toiveikkaana tässä vielä odotellaan. Kuitenkaan ei olla yrittämällä yritetty kun stressaa vaan liikaa, niin annettu kaiken tapahtua ihan omalla painolla. Mutta jos envuonna saatais tänne se toinen pikkunen vihdoin viimein:angelic:
 
eilen kp 25/28-30 ja pieni veri jäi paperiin (ei limansekainen) jonka jälkeen rusehtavaa vähän seuraavalla pyyhkäisyllä. jonka jälkeen nyt n.15h ton jälkeen ei oo tullu mitään.
olispa ihanaa kun ei täti tulis, mut eiköhän se tässäkin kierrossa tule imetystä paljon sekä univaikeudet ja sen myötä ressaa
ja edelleen ruskeaa tuhruttelua ja ihan hiukan normi verta. taas oon aivan kuutamolla. mulla ei tuu ruskeaa näin kauaa koskaan, kun aina kestäny yhteensä sen 3 vuorokautta koko menkat.
ja joo, toetysti googlettelin. voishan nää kai olla ne valekuukautiset. hitto kun oiskin.
onko kellään ollu samanlaista?
 
Mitäs tänne kuuluu?

Tuliko turvonnut jotain selkeyttä tilanteeseen? Entä Naffa, teillä tais tulla nyt se vuosi yritystä täyteen? Ootteko hoitoihin hakeutumista miettineet?

Meillä tuli puoli vuotta yritystä ja soitin ensineuvoon, pyysin aikaa gynelle. Gyne soitti takaisin ja sanoi että turhaan tänne tulette, ja kirjoitti suoraan lähetteen naistenpolille. Jos hyvin käy niin vielä tämän vuoden aikana ehtii kutsu tulla :)

Ja hyvä niin, koska tuntuu taas siltä että tässä kropassa ei tapahdu mitään sellaista mitä pitäisi. Kp 15, ei minkäänlaisia ovisoireita. Naama kukkinut kuin mikäkin kesanto menkoista asti. Rinnoissa maidonherumisfiiliksiä jo toista viikkoa. Jotain ihmeellistä kipupiikkiä vähän nivusen yläpuolella, paikassa jossa mulla ei kyllä normaalisti mitään lisääntymiselimiin liittyvää tunnu.
 
Dimou, toivotaan että kutsu tulee nopeasti! Ihana kun suoraan ohjattiin teidät eteenpäin. Onko vieläkään näkynyt ovista?

Täällä ei kummempaa, kp 20 tänään. Ekaa kertaa kokeilin cb digiovistestiä, ja se näytti pysyvää hymynaamaa jo kp13. Kp12 oli vielä tyhjä. En tiedä luottaako tuohon, kun liuskatestit ei näyttäneet plussaa vaikkakin suht tummia. Ikinä ei kyllä noin aikaseen ovista ole tullut jos siis nytkään tuli. Tuon mukaan mentiin kuitenkin.. Pari pv testailin pc mutta sitten en jaksanut, olkoot. Kun tämä kierto päätöksessä niin vuosi täynnä. Keskusteltiin, tai minä oikeastaan sanoin että en jaksa lähteä tutkimuksiin nyt ainakaan tämän vuoden puolella. Väsynyttä arkea, talonrakennus lähti käyntiin, töissäkin alkaa pientä jännitystä tulemaan kun deadlinet tulee. Ja menojalkaa vähän vipattaa, pirskeitä tullut ja mennyt, ei haittaa olla ei-raskaana. :grin

Mites muilla?
 
Kutsu tulikin sitten melkein saman tien, aika on 9.12 :) Jotain hyötyä tästä pienellä paikkakunnalla asumisesta, ei ole ihmeempiä jonoja.

En harrasta tikuttelua, joten mitenkään kovin varmasti en pysty sanomaan, mutta ei mulla vieläkään ole ollut yhtään minkäänlaisia ovisoireita. Tänään taitaa olla kp 21, en oo nyt taas ihan perillä. En ole jaksanut seurata kun muutenkin niin hanskat tiskiin -olo ollut tässä kierrossa. Tullut aika musertavia uutisia esikoisenkin osalta, jonkinlaista kehitysviivästymä-diagnoosia hän on kai nyt saamassa :sorry: Ajatukset on ollut niin vahvasti muualla, että mun opiskelutkin on ihan retuperällä, ihan sikana olis hommaa enkä saa mitään aikaiseksi. Vielä viisi viikkoa jäljellä ennen lomaa :wtf:
 
Dimou, minkä ikäinen esikoisesi on? Toivottavasti ottaa vielä kehityksessä normaalisti kiinni eikä olisi mitään ihmeempää. :Heartred

Kierto kesti huimat 24 päivää. Miten voi heitellä näin paljon.. Ja miksi kierrot vaan lyhenee yhtäkkiä?? Pitääkö tässä alkaa jotain vaihdevuosia pelkäämään näin 32 vuotiaan? :wideyed: nega testi sieppas sen verran kovaa kuitenkin, että mietitään josko vaan lähtisi sittenkin selvittelemään syytä tälle jo piakkoin. Vuosi ollut aikaa raskautua jo. En vain tiedä miten tässä pitäisi toimia. :confused005 jos menee yksityiselle alku selvittelyyn, niin voiko sieltä saada lähetteen julkiselle, jos näyttäisikin siltä että siittiöissä vika / jotain selkeää mulla?
 
Dimou, minkä ikäinen esikoisesi on? Toivottavasti ottaa vielä kehityksessä normaalisti kiinni eikä olisi mitään ihmeempää. :Heartred

Kierto kesti huimat 24 päivää. Miten voi heitellä näin paljon.. Ja miksi kierrot vaan lyhenee yhtäkkiä?? Pitääkö tässä alkaa jotain vaihdevuosia pelkäämään näin 32 vuotiaan? :wideyed: nega testi sieppas sen verran kovaa kuitenkin, että mietitään josko vaan lähtisi sittenkin selvittelemään syytä tälle jo piakkoin. Vuosi ollut aikaa raskautua jo. En vain tiedä miten tässä pitäisi toimia. :confused005 jos menee yksityiselle alku selvittelyyn, niin voiko sieltä saada lähetteen julkiselle, jos näyttäisikin siltä että siittiöissä vika / jotain selkeää mulla?

Kyllä voi yksityiseltä saada lähetteen. Mulla on ollut hoitosuhde ostopalvelulla yksityiselle näistä vuotohäiriöistä. Just viikolla saatiin lähete kun tuli vuosi yritystä täyteen. Muussa tapauksessa olis pitänyt ottaa yhteys kunnan ehkäisyneuvolaan, josta eka aika terveydenhoitajan haastatteluun, jonka jälkeen olis ollut lääkärin konsultaatiokäynti ja sit vasta saanut lähetteen polille, mikäli lääkäri sitä olis puoltanut. Aikaa tähän nettisivun perusteella olis voinut varata kuukausia. Nyttenkin lähetteestä polin ensikäyntiin lääkäri kehotti varautumaan 2-3kk odotusaikaan.
 
Dimou, minkä ikäinen esikoisesi on? Toivottavasti ottaa vielä kehityksessä normaalisti kiinni eikä olisi mitään ihmeempää. :Heartred

Kierto kesti huimat 24 päivää. Miten voi heitellä näin paljon.. Ja miksi kierrot vaan lyhenee yhtäkkiä?? Pitääkö tässä alkaa jotain vaihdevuosia pelkäämään näin 32 vuotiaan? :wideyed: nega testi sieppas sen verran kovaa kuitenkin, että mietitään josko vaan lähtisi sittenkin selvittelemään syytä tälle jo piakkoin. Vuosi ollut aikaa raskautua jo. En vain tiedä miten tässä pitäisi toimia. :confused005 jos menee yksityiselle alku selvittelyyn, niin voiko sieltä saada lähetteen julkiselle, jos näyttäisikin siltä että siittiöissä vika / jotain selkeää mulla?

Esikoinen täytti tässä syksyllä kolme. Ei osaa puhua yhtään, se nyt on tosi helppo huomata että on kehitys jäljessä. Nyt vaan selvittelyissä hoitavalla taholla on herännyt huoli muistakin asioista, joihin itse ei ole edes tajunnut kiinnittää huomiota, esim ei juurikaan ota kstsekontaktia muihin. Toivottavasti tästä tosiaan alkaa hommat lutviutumaan, huoli on tosi kova :sad001

Yksityiseltä saa myös lähetteen julkiselle. Julkisen puolen hoitopolku riippuu vähän kunnasta, ite olin ihan ensineuvoon yhteydessä. Sieltä olisivat laittaneet tk:n gynelle, mutta gyne katsoi ettei tälle käynnille ole tarvetta ja kirjoitti suoraan lähetteen polille.
 
Kiitos vastauksista. :) nyt olisi perjantaille varattuna aika yksityiselle klinikalle. Vähän tekisi mieli jänistää... jos se kuitenkin vaikka tästä kierrosta tärppäisi ja ihan turhaan menis nyt klinikalle. Miks tän piti mennä tähän, miksei vaan voinu onnistua. :mad:
 
Kiitos vastauksista. :) nyt olisi perjantaille varattuna aika yksityiselle klinikalle. Vähän tekisi mieli jänistää... jos se kuitenkin vaikka tästä kierrosta tärppäisi ja ihan turhaan menis nyt klinikalle. Miks tän piti mennä tähän, miksei vaan voinu onnistua. :mad:

Onko sua koskaan aiemmin tutkittu mitenkään? Voihan tuohon yrittää asennoitua niin, että kiva saada lisää tietoa omasta lisääntymisterveydestä. Jos ei löydy mitään, hieno homma, hyvinkin voi kohta tärpätä ihan itsestään. Jos jotain löytyy, kiva tietää sekin, että vaivaa osataan hoitaa. Eikä nuo alkututkimukset vielä tarkoita sitä, että hoidot alkaa samantien. Kukaan ei teitä ole pakottamassa mihinkään mihin ette itse ole valmiita. Ja varsinkin jos pyydät lähetettä julkiselle, menee aikaa pelkkään jonottamiseenkin. Ehkä siinä ehtii paremmin tulla sinuiksi asian kanssa (ja enemmän aikaa saada luomuplus).

Tsemppiä tulevaan :Heartred
 
Kiitos vastauksista. :) nyt olisi perjantaille varattuna aika yksityiselle klinikalle. Vähän tekisi mieli jänistää... jos se kuitenkin vaikka tästä kierrosta tärppäisi ja ihan turhaan menis nyt klinikalle. Miks tän piti mennä tähän, miksei vaan voinu onnistua. :mad:

Niin, eihän sitä tosiaan tiedä mikä kierto on se tärppikierto. Sanoisin samaa, kun dimou. Joka tapauksessa tässä tulee kulumaan aikaa ennen yhtäkään hoitoa. Ja kun alkutestit on tehty, niin voi vielä hyvin miettiä onko valmis hoitoihin ja silti on saanut jotain tietoa kummastakin. Voihan olla, ettei mitään vikaa mistään löydy.

Mulla on ainakin aika vahva fiilis, että saatettais olla yksi näistä selittämättömistä. Mulla tota lisääntymisosastoa on näiden vuotojen takia ainakin sen verran tutkittu, eikä mitään syytä niihin oo (vielä) löytynyt. Eihän sitä tiedä mitä kaikkea matkanvarrella voi tulla vastaan, mitä pidemmälle pääsee tutkimuksissa.
 
Dimou, ei ole perus gynetutkimusta ihmeemmin tutkittu. Jotenkin tämä että menee tutkimuksiin tekee hommasta vähän todellisemman, että niin, vuosi ollut aikaa ja ei vaan onnistunut, jotain ehkä pielessä. Sitten hermostuttaa sekin, että jos jotain kummallista löytyykin jaja. No hyvähän se olisi tietää ettei turhaan hakkaa päätä seinään. Mutta tieto lisää tuskaa myös.. :confused:

Nipanderi, selittämätön lapsettomuus on niin tuskaista, saa vain ihmetellä miksei onnistu. Omilla vanhemmilla oli 4v selittämätöntä aikoinaan. Siskollakin oli vaikeuksia ensimmäistä saada. Ties vaikka olisi jotain perinnöllistä. Ei varmaan ole vielä mitään kuulunut lähetteen saamisen jälkeen. ?
 
ja edelleen ruskeaa tuhruttelua ja ihan hiukan normi verta. taas oon aivan kuutamolla. mulla ei tuu ruskeaa näin kauaa koskaan, kun aina kestäny yhteensä sen 3 vuorokautta koko menkat.
ja joo, toetysti googlettelin. voishan nää kai olla ne valekuukautiset. hitto kun oiskin.
onko kellään ollu samanlaista?

Tais käydä hyvin, kun näkyy heinä-äidit 2020 nimen perässä? :)
 
He
Dimou, ei ole perus gynetutkimusta ihmeemmin tutkittu. Jotenkin tämä että menee tutkimuksiin tekee hommasta vähän todellisemman, että niin, vuosi ollut aikaa ja ei vaan onnistunut, jotain ehkä pielessä. Sitten hermostuttaa sekin, että jos jotain kummallista löytyykin jaja. No hyvähän se olisi tietää ettei turhaan hakkaa päätä seinään. Mutta tieto lisää tuskaa myös.. :confused:

Nipanderi, selittämätön lapsettomuus on niin tuskaista, saa vain ihmetellä miksei onnistu. Omilla vanhemmilla oli 4v selittämätöntä aikoinaan. Siskollakin oli vaikeuksia ensimmäistä saada. Ties vaikka olisi jotain perinnöllistä. Ei varmaan ole vielä mitään kuulunut lähetteen saamisen jälkeen. ?

Heh, eipä ole ei:hilarious: hyvä jos tammikuussa pääsis ensikäynnille. Tuskin ainakaan ennen sitä:bag: tässä nyt sitten luomuillaan menemään niin kuin ennenkin. Itellä ehkä vähän rennompaa. En nyt mielestäni missään kohtaa ole megana stressannut tätä asiaa, mutta nyt mennään niin löysin rantein kun vaan voi. Helpotti kun sai sen lähetteen, niin tietää, ettei tarvitse keskenään loputtomasti tyhjää yrittää:happy: siis siinä mielessä, että sitten on ainakin lääketiede apuna. Tyhjähän yrittämistä se voi olla silti:bag: mutta sitten ainakin tietää, että on kokeillut kaiken ja voi alkaa prosessoimaan ajatusta yksi lapsisesta perheestä. Onneksi on edes se!:Heartred Ihana ja äärimmäisen rakas:Heartred
 
Tais käydä hyvin, kun näkyy heinä-äidit 2020 nimen perässä? :)
hei juuri tänään mietinkin että muistinkohan ilmoittaa et siirryn heinäkuisiin. vielä ainakin mukana toki ei ole todisteina muutakuin oireet sekä lukuisat raskaustestit tuhruttelua ollu taas pari päivää, mut kuulemma hyvin normaalia alkuraskaudessa kiinnittymisvuotoa oli kuulemma toi viikon rusehtava vuoto alkuviikoilla.
kyllähän tää on piinallista odotella ekaa ultraa, mut on se 250€ vähän liikaa maksaa varhaisultrasta. neuvolan kautta en päässyt vaikka mitä yritin.

suuri tsemppi tärppeihin
 
Onnea Turvonnut! Ja toivotaan että kaikki menee hyvin. :Heartred

Jouduttiin perumaan huomisen klinikka-aika kun pojalla alkoi eilen illalla vatsatauti. Ei varmaan huomennakaan pääse päikkyyn ja klinikalla olisi molempien hyvä olla. Ja saadaan jännittää tarttuuko tämä, yleensä kyllä. :sour: koitetaan ensi viikolle saada aika mutta ei näytä olevan paljoa vapaita aikoja. Äääh!

Cb digi vilkuttaa kolmatta päivää hymynaamaa, liekkö jää ovis tulematta. (?) viimeksi meni suoraan tyhjästä ympyrästä pysyvään naamaan.
 
Huomenna aamulla klinikalle, jännäää. :nailbiting: eilen kp 18 viimein tuli pysyvä hymynaama cb testiin iltapäivällä. Tänään ihan hirveet kivut, tuli ihan oksetus olo ja tuntuu kuin kuume nousisi. Huhhuh ehkä se ovis oli. Huomenna kai siihen tulee jotain valaistusta.
 
Huomenna aamulla klinikalle, jännäää. :nailbiting: eilen kp 18 viimein tuli pysyvä hymynaama cb testiin iltapäivällä. Tänään ihan hirveet kivut, tuli ihan oksetus olo ja tuntuu kuin kuume nousisi. Huhhuh ehkä se ovis oli. Huomenna kai siihen tulee jotain valaistusta.

Tsemppiä matkaan:Heartredtuuhan kertomaan miten hommat etenee. Mulla dpo2, ainaiset vuotohommelit riesana. Ei oikeen auta ees 3x100mg lugesteron.
 
Tsemppiä Naffa!

Täällä kp2. Kierto olikin odotettua pidempi ja koska en tikuttanut ovista / tunnista sitä, niin meni varmaan vähän ohi suurin osa talletteluista.
 
Takaisin
Top