• Foorumilla on huoltokatko aamuyöllä tiistaina 23.9. noin klo 00.01 – 03.00. Pahoittelemme häiriötä!

Toinen haaveissa <3

No joskus voi olla joku lukko ettei vaan pysty onnittelemaan, ainakaan heti. Mutta kyllä varmaan yleisimmin silti onnitellaan ihan vaan kohteliaisuudesta jos ei muuten. Ja riippuu titetty että kuka raskaudestaan kertoo. Mulle esim livautettiin raskaus uutinen tosta vaan, ihminen jonka tapasin ekaa kertaa ja hällä siis suurperhe jo ennestään. Niin siinä tilanteessa ei tullut onniteltua koska tilanne meni jotenkin ohi, mutta en kyllä mitään katkeruutta tms tuntenut. Muuten aina olen aiemmin onnitellut kaikkia, niitäkin joita ei niin olis tehnyt mieli onnitella.
 
Toi nyt sattu jotenkin huonoon kohtaan, ei voinu mitään. Aiemmin olen kyllä kaikkia raskaana olijoita onnitellut.
 
Oon just selaamassa omakantaa, kun tällä viikolla viimeistään ois pitänyt noi papakokeen seulonta tulokset tulla kun sanoi silloin heinäkuussa se täti että tuloksissa menee 8-10 viikkoa.. Eipä näy mitään, täytyy kohta soitella jos ei ala kuulua. Mutta nyt siellä oli HUS merkintä.
''18.9.2017
Lisääntymislääketieteen yksikkö, Naistenklinikka
HUS''

Toivotaan ettei menisi montaa kuukautta kun kutsu kolahtaisi postiluukusta. :Heartred:Heartred:Heartred:Heartred:Heartred
 
Hempuliini kovasti voimia <3

Waterlily, tää kierto meni siis ihan puhtaasti hukkaan, kun ei ollu mitään yritystä edes talletella. Ei tehnyt mieli ja niin pettynyt ja vihainen olo. Ehkä ihan hyvä että kroppa saa huilia ja näkee nyt taas mikä kierron pituus. En tiiä onko tämmöinen edes normaalia, että kaikki halut häviää kun lilluu hetken niin syvissä vesissä.. mut kyl täältä taas noustaan! :)


Graisu kp28
 
Alinah, mulla meni neljä viikkoa papakokeen tuloksissa. Tosiaan seulontapapa oli. Mut siitä ei tullu vastausta omakantaan vaan jouduin soittamaan ja kysymään. Kannattaa siis soitella, jos se ei vaikka sit omakannassa näykään.
 
Mulla tuli kotiin lappu seulonta papan tuloksesta. Käynti näky omakannassa mut tulos ei.
 
Mä kyllä pyrin onnittelemaan tai ainakin olemaan kiinnostunut jos huomaan selkeästi jonkun olevan raskaana. Töissä meillä taitaa pari odottaa lasta. He tosin eivät oo niin tuttuja vielä et olisin kovin kateellinen heille. Ainoa mistä vähän oon kateellinen on heidän mahan kasvu, kun mulla ei esikosta ollu niin isoa mahaa viikkoihin nähden ja sit kun esikko syntyi niin aikaisin niin jäi koko loppuraskaus kokematta. Välillä tuli tunne et ihan kuin en olis ees ollu paksuna :D

Eilen illalla huomasin tutun kellertävän valkkarin ja aattelin et kohta aukeaa hanat. Kun oli ilmavaivoja ja pientä menkkakipua. Eipä ainakaan yön aikana ollu tapahtunut mitään. Ensin flo-sovellus väitti et menkat myöhässä päivän, kun kirjasin ettei oo vuotoa niin se siirsi oletettua alkamispäivää huomiselle :D Eipä tuohon sovellukseen kyllä kannata luottaa ihan täysin. Odottelen siis keskiviikkoaamuun jolloin teen testin jos ei menkat ennen sitä ala. Pitäis varata lääkärille aikakin kun edelleen korvat lukossa enkä kuule kunnolla... Hyvä olis tietää lääkäriin mennessä onko raskaana vai ei :)

Freyja86 kp 28/29
 
Okei, mulle sanottiin että tulos tulee 8-10viikon päästä et luulin että se tulis omakantaan niinku kaikki labra sun muut käynnit. Aika jännä, ois kuitenkin aika tärkeä tieto tuo papa tulos tietää kun ei sitä sit tarvis ottaa enään toista kertaa tässä kun on jo otettu... Ensi viikon mä vielä odottelen.
 
Mä luulen et tää lääke juttu ei toiminu. Soitin kyl miten täytyy käyttää. Ei oo yhtään kipuja ja ois kun menkat. Ymmärsin et pitäs tavaraa tulla uloskin? Eli varmaan kaavintaa joudun viel.
 
Mä luulen et tää lääke juttu ei toiminu. Soitin kyl miten täytyy käyttää. Ei oo yhtään kipuja ja ois kun menkat. Ymmärsin et pitäs tavaraa tulla uloskin? Eli varmaan kaavintaa joudun viel.

Mulla tuli yks isompi klöntti ja muuten oli kuin olis ollu runsasta menkkavuotoo. Ainoat kivut oli just ennen kun se klöntti tuli ulos. Vedin kyl panacodia yhteensä 4 tabl. sinä päivänä.
Miten sua ohjeistettiin ottamaan ne lääkkeet?
Mä sain osastolla jo mifegynen, seuraavana päivänä kotona laitoin 4 cytoteciä emättimeen ja sit viä muutaman tunnin päästä 2 suun kautta.
 
Mulla tuli yks isompi klöntti ja muuten oli kuin olis ollu runsasta menkkavuotoo. Ainoat kivut oli just ennen kun se klöntti tuli ulos. Vedin kyl panacodia yhteensä 4 tabl. sinä päivänä.
Miten sua ohjeistettiin ottamaan ne lääkkeet?
Mä sain osastolla jo mifegynen, seuraavana päivänä kotona laitoin 4 cytoteciä emättimeen ja sit viä muutaman tunnin päästä 2 suun kautta.

Sain vaan 4 cytotecii ja kaikki emättimeen samaan aikaa. Kipulääkettä en ottanu vaik ne sitä suositteli. Siis nyt tää vuoto on vaan vähentyny. Soitin päivystyksee sano et voi tilanne muuttuu et maanantaina näytille jos ei mitään tapahdu. Kyl must tuntuu et kaavintaa mennää. En suostu toista satsii kyl näit lääkkeit ottaa.
 
Sunnuntain ja maanantain välisenä yönä käyty päivystyksessä pojan kanssa. Äkillinen kurkunpää tulehdus (niin et oli hengitysvaikeuksia) ja korvatulehdus siihen päälle sit parin pvä päästä. Nyt rupeaa olemaan tervettä sakkia tässä taloudessa. Kunhan poika saa tuon antibiootin syötyä.
Ovista en oikeen osannut paikallistaa milloin ois ollu. Mut olikin muuta ajateltavaa tuon pojan kanssa. Appi laski oviksen tiistaille ja edellisen kerran täällä talleteltu silloin sunnuntaina ennen päivystys keikkaa. Tuntuu että mahikset on huonot että se plussa tänne eksyis.

Anteeksi tälläinen oma napailu!

PauliinaS kp21/30 dpo4? Yk13
 
Mut mun on pakko kertoo. Tosiaan tätä toista yritettiin se 5kk ennen kun tärppäs. Mul on aina ollu ongelma et en tiedä millon ovuloin. Mun kierto on säännöllinen mut mitkään appit ei oo löytäny oikeeta ovis päivää. No nyt elokuussa sit päätin et meen clearblu sivult kattoo mitkä päivät antaa ja sit oma app johon merkkaan oireita ja kuukautisia. Me sit pupusteltiin 1,5vko miehen kaa joka toinen päivä. Sit vasta tuli plussa tästä toisesta. Meil oli oikeesti kivaa eikä otettu stressiä siitä. Ennen vaan stressasin koko ajan ja mietin asiaa jatkuvasti. Kannattaa olla hirveesti miettimättä sitä (tiedän se on vaikeaa). Antakaa vaa mennä ja pitäkää hauskaa. :) Ehkä tän foorumin avul tullu nyt ehkä taas semmonen pieni palo et ehkä me voitais sitä toista vielä yrittää kun tää vuoto ja rumba loppuu. Edelleen kuitenki niin ristiriitaset fiilikset.
 
Miten tämmösen jälkeen uskaltaa edes yrittää toista? :( Niin ristiriitaset tunteet!
Tsemppiä sinun tilanteeseen.Toisilla menee toipua pitenpään mitä toisilla.Itellä auttoi vertaistuki paljonkin.Sitten tieto siitä miksi menetys tuli meillä siis löytyi meidän tyttärestä Turnerin oireyhtymä ja sydänvika.Yritämisen uskallus oli siinä meillä että me tiedettiin että samakohtalo ei voi toistua ja vauvan saanti kotiin asti kova.Kaikki aikanaan.Kannatta puhua asiasta ja kysyä asioita jos mietittyttää.Fb on keskenmenon kokeneille ja kohtukuoleman kokeneille fb ryhmiä myös sellaisia että menetyksen jälkeen yrittävät uutta pikkuista :) Itellä auttoi Käpy ry paljon.Kiitos heille siitä <3 Siis yritän kertoa tässä että kannattaa surra ja käsitellä asia rauhassa ja jos tarvitsee vertaistukea nii hankkia sitä.Tiedän että tilanne on surullinen.Minä jouduin kaavintaan myös vaikka kaikki raskaus materiaali olisi pitänyt tulla pois.Sen jälkeen hieman kuukautis vuoto ollut niukkaa ja kohdunlimakalvon paksuuntuminen ollut ongelma tälläistä voi tulla kaavinasta.
 
Täällä kun on ollut puhetta onnittelusta niin itsellä se on aika haastavaa tutuille inhimilisesti sanoa onnea.Täällä monet itkut itketty että miksi ei me vaan aina toiset.Pari kaveria on synnyttänyt tässä kuussa ja niitä en oo nähnyt pitkiin aikoihin välimatkaa meillä he ei edes kertoneet odotuksesta.Sitten kaksi muuta sanoi että lapsia nyt on liikaa ja oli vahinko.Yks minun hyvä ystävä asuu samassa kaupungissa missä me miehen kanssa.Hän ei kerro raskaudesta edes vaikka näkyy jo päällepäin ja kyselee raskaus juttuja silleen että jollekkin toiselle kyselee vaikka itselle kyselee.Nämä henkilöt tietävät meidän kohtukuolemasta ja meidän lapsettomuushoidoista.
 
Hyi että, mulla iski migreenikohtaus ja lensi oksennus. Tää päänsärky..
 
Täällä kun on ollut puhetta onnittelusta niin itsellä se on aika haastavaa tutuille inhimilisesti sanoa onnea.Täällä monet itkut itketty että miksi ei me vaan aina toiset.Pari kaveria on synnyttänyt tässä kuussa ja niitä en oo nähnyt pitkiin aikoihin välimatkaa meillä he ei edes kertoneet odotuksesta.Sitten kaksi muuta sanoi että lapsia nyt on liikaa ja oli vahinko.Yks minun hyvä ystävä asuu samassa kaupungissa missä me miehen kanssa.Hän ei kerro raskaudesta edes vaikka näkyy jo päällepäin ja kyselee raskaus juttuja silleen että jollekkin toiselle kyselee vaikka itselle kyselee.Nämä henkilöt tietävät meidän kohtukuolemasta ja meidän lapsettomuushoidoista.
Opas outo tuo kaverisi. Luulis myöntävän kun kerran näkyy jo.
Sillon kohtukuoleman jälkeen mää kyllä halusin et raskaus uutiset kerrotaan ihan niin kuin ennenkin. Monella voi olla vaikeeta kertoa omasta raskaudesta menetyksen kokeneelle.
 
Takaisin
Top