Toinen haaveissa <3

Onnea kyfi!!! Täällä yks kateellinen odottelee kierron käynnistymistä. :wink perjantaina testin tekoon ennen juhliin lähtöä, ei tosin ole suuret odotukset sen suhteen.
 
Mäkään en oo tänne muistanu kirjotella pitkään aikaan!
Uusille tervetuloa ja pikaista plussaa!

Tää toisen yrittäminen on kyl raastavaa puuhaa. Eka tärppäs yk2 muistaakseni. Toista nyt tasan vuosi toivottu :/ äh. En olis ikinä uskonu et näin kauan menee mut eipä sille mitään voi :)

Nyt osaan ottaa jo rennommin. Tulee sit kun tulee, ehkä tällä kaikella on joku tarkoitus :/

Meritähti kp24/28(-34)
 
Kyllä se voi olla raastavaa odottaa kierron käynnistymistä ja sitä uutta plussaa sitten kun kierto on käynnistynyt. Meillä on nyt tullut taas plussa rtestiin. Toivottavasti tällä kertaa saadaan nyytti syliin asti...
 
Tarrasukkia Jelppis!!
Meritähti90 täällä ihan sama fiilis sen raskauden suhteen. Tai sitten vaan olen antanu tuon kuumeilun ottaa minusta vallan ja hypin seinille turhaa jo kahden yrittämiskierroksen jälkeen! pitää ottaa rennosti ja keskittyä tuohon ihanaan esikoiseen☺️ sitäpaitsi te kauemmin yrittäneet ansaitsette plussan! Olen 'kaikki mulle nytheti' persoona
 
Itse olen myös vähän malttamaton ja kaikki pitäisi tapahtua just nyt.. Pääsisi sinne yk1:lle asti nyt ensin edes! Voin kuvitella millainen sitten olen, kun nytkin jo hyvä etten pyöri sisällä ympyrää levottomana.. :grin
 
Tuttua mullekkin toi "kaikkimullehetinyt"- asenne :'D Ehkä tekee ihan hyvääkin tämmönen odottelu, eipähän ole enää yhtään itsestäänselvyys tämä lapsensaaminen..
Jelppikselle onnittelut <3

Just kun päätin ennen menkkojen alkua, etten ala enää yhtään laskemaan päiviä vaikka en tulisikaan raskaaksi, niin kuinka muka voisin olla laskematta! Ja miten ikinä voisin olla ajattelematta sellaista asiaa, mitä kaikkein eniten haluan ajatella :S
 
No meillehän kävi just niin, että kun oli heitetty hanskat tiskiin ja lakattu ajattelemasta koko asiaa, kun jos munasolu ei välttämättä edes irtoa, niin vittuakos tässä sitten tikutellaan. Ja tosiaan oli tarkoitus laittaa yrittäminen jäihin kunnes saadaan kilpirauhaslääkitys kondikseen. No okei, nasuteltiin ja mietin kyllä että näillä nurkin pitäis olla ovulaatio, mut ei meillä oo mitään ehkäisyvälineitä. No mut ei se lääkitys VOI olla niin tehokas. Ja kun menkkoja ei näkyny ei kuulunu, niin kp 44 (normikierto 28 pv) kohdalla tein raskaustestin POISSULKEVANA toimenpiteenä. Olin 150% varma että se on negatiivinen. Ei ollu. :love7 Piti hakea apteekista vielä digitaalinen kun ei muuten meinattu uskoa.
 
Minäkin tulin taas pitkästä aikaa tänne puolelle kurkkimaan kuulumisia. Suuremmoiset onnittelut plussanneille! Voi että, miten ihanaa!
Minä(kin) odottelen edelleen kuukautisten alkamista. Poika nyt 8kk ja imetän edelleen vauvantahtisesti. Jokunen yö on ollut jo niin, että poika ei tissiä kaipaa, mutta sitten on taas öitä, jolloin tissillä saa lohdutella.
Jokunen aika sitten olin jo valmistautunut menkkojen alkamiseen, niin oli olot sellaiset. Ja jomotti ja limaili ja mitälie... No, sekin tuli ja meni, menkat ei oo siis edelleenkään alkaneet. :meh:
Aion kyllä imettää poikaa ainakin sinne vuosikkaaksi, katsotaan nyt, miten itse haluaa. Jos se pitää kuukautiset pois, niin ei voi mitään. Toiveena olis lapset pienellä ikäerolla, mutta antaa nyt luonnon hoitaa kuitenkin hommansa tässä.
Valtavasti tsemppiä kaikille!
 
"Kaikkitännenytheti!" On täälläkin tuttua.. Kaikkeen vaan ei voi vaikuttaa. Täällä alko taas menkat vuosisadan kipujen kera. Kivut on jotain väliltä synnytyksen käynnistelysupistukset ja supistukset vesien menon jälkeen.. Paitsi nyt jatkuvana. Viime yönä kun ei pystunyt nukkumaan, tuli pohdittua.
1) kierto on periaatteessa semmonen et pitäs pystyy raskautumaan: kierto 33 pvä ja luteaalivaihe 12 päivää.
2) ääni takaraivossa sanoo et ehkä uudelleen raskautuminen ei onnistu ennenkuin imetys loppuu ja kierto palaa normaaliin..
3) jos kohta 2 pitää paikkansa ni aika turhaa kärsiä menkoista, oispa vaan pysyny poissa.

Lisäks oon alkanu miettii et jos neiti pitää laittaa tarhaan joulukuussa ni oisko hyvä, että korviketta jois.. 9,5kk ois sillon. Ois tosi kiva pitää pidempään kotona, mut näillä näkymin ei onnistu. :( tänkin takia oisin halunnu nopeasti uudelleen raskaaksi ni ois päässy takas äitiysrahalle. Mitään toiveita ei ois pärjätä kotihoidontuella kun aitiysrahallakin oli tiukilla.
 
Mäkin toivoisin jo ihan työkuvioidenkin kannalta että mahollisimman nopeesti saatais toinen alulle. Oon ammayiltani rakennusmaalari enkä voi olla töissä raskausaikana, joten olis aika tympeetä mennä tässä välissä töihin (kun ei ole paikkaa mihin palata) ja kohta olla viemässä uudelle työnantajalle ultra lappua että jään pois töistä. Muutenkaan en halua laittaa poikaa alle vuoden ikäisenä hoitoon, mutta eipä noilla kodinhoidontuilla juhlita.
 
Minä en olisi halunnut palata töihin ja pistää poikaa hoitoon edes siinä vuoden iässä, mutta koska mieheni on yrittäjä ja työllisyystilanne näytti heikolta, oli minun pakko palata töihin. En tosin ole töissä salannut mitenkään toivetta toisesta lapsesta. Minulla on onneksi todella joustava työnantaja ja sain tehdä kevään lyhennettyä työaikaa niin pojan hoitopäivät eivät alkuun venyneet ihan järjettömiksi. Me kun asutaan maalla ja minulla on 50km suuntaansa työmatkaa... Ja minulla tosiaan helpotti töihin paluuta se, että on paikka mihin palata. Eniten kyllä sitten harmitti se, että kun palasin töihin niin mies olikin saanut tilauskannan kuntoon ja töitä oli (ja on edelleen) niin paljon kun vaan tekemään kerkiää...
 
Täälläkin kuumeillaan toista vauvaa. Esikoinen nyt 1v5kk ikäinen reipas ja omatoiminen tytöntyllerö. <3 Mieskin on jo vihdoin lämmennyt ajatukselle pikkusisaruksesta ja ollaankin sovittu, että kumit jää pois loppuvuodesta. Ikäeroa tulisi siis minimissään n. 2v4kk. Jännää! Esikoinen lähti mukaan ekasta yrityskierrosta, toivottavasti toinenkin olisi yhtä nopea! :)
 
Mulla kans työprojekti päättyi äitiysloman aikana. Sitten ku isännän assari oli jäämässä äitiyslomalle ja mun piti mennä hänen tilalleen, ni eikös sitten tullu kaks muutakin työtarjousta (toinen muutaman kuukauden rutistus yritykselle, jolle tein alihankintaprojektia ennen äitiyslomaa ja toisessa ois ollu vakipaikka, missä oon ollu aiemmin työharjoittelussa). Mut ei siinä vaiheessa ku on alle viikko sijaisuuden aloittamiseen ni voi enää muutoksia tehdä. Ja isännän firmassa pystyy joustamaan työajoissa, lyhyemmät työmatkat (muihin ois ollu 49 ja 45 km, toinen vuorotyötä). Negatiivisena täs isännän firmassa että palkka on aivan paska ja hirvee stressi.
 
Täälläkin kuumeillaan toista vauvaa. Esikoinen nyt 1v5kk ikäinen reipas ja omatoiminen tytöntyllerö. <3 Mieskin on jo vihdoin lämmennyt ajatukselle pikkusisaruksesta ja ollaankin sovittu, että kumit jää pois loppuvuodesta. Ikäeroa tulisi siis minimissään n. 2v4kk. Jännää! Esikoinen lähti mukaan ekasta yrityskierrosta, toivottavasti toinenkin olisi yhtä nopea! :)

Vahingossa ähetin edellisen viestin nimettömänä. Hups :D
 
Täällä kans olis yhden lapsen äiti ikää meidän "vauvalla" on 2 v ja 1 kk kohta :) ja toinen vauva olis haaveissa Heinäkuusta asti ollaan "yritetty" (jätetty ehkäisy pois) ei vielä tärppiä. Ensimmäisä yrittäessä tulin heti raskaaksi , mutta sain keskenmenon rv 8.. Ja siitä 3 kk tulin uudelleen raskaaksi.. Nyt olis yk 4 :)
Kp 7/28? Kierto vähän outo kun ennen menkkoi tuli pari päivää jotain tiputtelua, joka ei ole yhtää normaalia mulla
 
Onnea plussainneille! :)
Mun esikoinen on pian vuoden ikäinen. Imetän edelleen ja kuukautisia ei ole vielä kuulunut. Oireilua on ollut, mutta ei mitään näköpiirissä vielä. Esikon syntymästä saakka ollaan oltu sitä mieltä, että toinen saa tulla, jos on tullakseen. Nyt jälkikäteen oon ihan tyytyväinen, että ensimmäinen vuosi on menty ilman uutta raskautta :D mut vauvakuume kasvaa kasvamistaan ja kovasti odotellaan, josko ne menkatkin sieltä joskus alkaisi :)
 
Täällä kans toisesta haaveileva. Mei neiti on nyt 1 v ja pari viikkoa päälle. Imetän vielä kaksi kertaa päivässä. Ekat menkat oli heinäkuun lopulla, mutta sen jälkeen ei oo näkyny ei kuulunu. Ja testit negatiivisia. Ei siis oo käytetty ehkäisyä moneen kuukauteen kun pillerit ei sopinutkaan miulle.

Eka raskaus tärppäsi ekasta kierrosta. Ja sekin vielä niin hassusti että tulin raskaaksi sillon kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Ja raskaus selvisi vain verikokeella.. Nyt ihmettelekin, missä menkkani luuraavat. Vatsakipuja ollut, nyt enää harvoin. Mutta lääkäri/neuvolatäti ei määrää verikoe testausta. Ihmetellään ja odotetaan. :D
 
Saako tänne tulla vaikka ei vielä olekaan yritys päällä? :p Meidän esikoinen on nyt vajaa 10 kk ikäinen ja mulla puskee aivan järkyttävää vauvakuumetta päälle! Parin vuoden ikäero olisi toiveissa, mutta jos nyt jo tärppäisi, otettaisiin pikkukakkonen ilolla vastaan. Vuodenvaihteen jälkeen voisi alkaa tjottailemaan tosissaan :).

Tilanne on nyt se, että mulla on tullut synnytyksen jälkeen kahdet menkat joilla väliä 29 vrk. Imetän edelleen noin 8 kertaa vuorokaudessa. Nyt kp30(/29), eikä menkkoja näy, ei kuulu.. Olin bongaavinani oviksen jo kp12 ja kp8 piti olla varma päivä, jolloin ei ehkäisyä. Siitä alkoi se kuuluisa kuiva kausi, kunnes noin kp21-25 tuli taas runsaasti valkovuotoa ja nippaili mahassa :eek:. Testejä olen tehnyt pari kappaletta, varmuuden vuoksi, vaikka kovin suurta mahdollisuutta raskauteen ei ole. Negat kp25 ja kp28, eli jos ovis olisi ollut tuolloin kp12, niin plussan olisi pitänyt jo jälkimmäisessä testissä näkyä tai menkkojen alkaa. Ärsyttävääää, kun kierto ei säännöllistynytkään vielä ja kroppa on mitä ilmeisimmin sekaisin kuin seinäkello.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top