Toinen haaveissa <3

NuuNu meiän poika ei tuttia syö, vesihörppyä ei huoli :( Parina yönä rauhottu (ilman tissiä) kun otin viereen, ensin 15-30min huudettuaan.. Nyt oon muutamana yönä luovuttanu ja antanu tissiä kun oon ite flunssassa ni ei jaksa taas unikouluttaa, rauhottuu heti.

Mannikka miullakii taitaa nyt olla se 10kk imetys tavoitteena, aikasemmin ajattelin että vähintään vuosi. Toinen lapsi olis toiveena pienellä ikäerolla eikä se toive taida toteutua jos imetys pitää kierron poissa, nyt jo kaukana tavote alle 1,5v ikäerosta. 10kk iässä saa tosiaan hapanmaitotuotteita antaa, vuoden iässä sit tavallinen maito juomana. Ajattelin jos 10kk kohdalla alkaisin antaa ehkä korviketta ja piimää pojalle jos ei miun kierto tästä ennen sitä starttaa.

Tervetuloa pikkukonna :) Toivotaan nopeeta tärppiä ettei enää pitkään tarvitse kuumeilla :wink Miten helposti/ vaikeesti teillä esikoinen on saanut alkunsa?
 
Esikoinen sai alkunsa melko nopeasti. Ensin tulin raskaaksi vaikka söin pillereitä, mutta se meni sitten alussa jo kesken. Pari kiertoa odoteltiin keskenmenon jälkeen ennen kuin alettiin oikeasti yrittään ja sehän tärppäsi sitten heti ensimmäisessä ykssa :) Siksi nyt jännäänkin, että miten käy!
Synnytyksen jälkeen aloitin taas pillerit, mutta plussasin niistä huolimatta melko pian.. Sillä kertaa oli kyseessä tuulimuna. Tämän jälkeen siirryin e-renkaaseen ja se on kyllä hoitanut hommansa nyt luotettavasti.. :D Saa nähä miten pahasti vaan on elimistö sekaisin..

Vähän kyllä kieltämättä harmittaa se, miten "myöhään" aletaan toista houkuttelemaan. Halusin ennen lapset pienellä ikäerolla, mutta esikoisen kanssa oli niin auvoista ja helppoa, ettei jotenkin uskaltanut "rikkoa sitä". Välillä jopa puhuttiin, että yksi lapsi riittää meille ja näin on hyvä. Sitten vaan vuodet juoksi ohi ja nyt tajuttiin, että tyttö menee vuoden päästä eskariin. Mies( !!! ) eilen otti sitten asian puheeksi ja sanoi, että kyllä jos me toinen vielä halutaan niin se tehdään nyt, enää ei odotella ja ihmetellä. Tyttökin on pitkään puhunut, että haluaisi pikkusiskon, vissiin kaikilla kavereillakin on :D

Tässä on heti alkanut ajattelemaan sitä hetkeä, kun pääsee tytölle kertomaan, että äidin mahassa on vauva.. ja muistellut miltä ne pienet potkut siellä mahassa tuntui (eli siltä, että joku yrittää rikkoa sun kylkiluut..) ja muutenkin on tullut fiilisteltyä ehkä pikkusen liikaa. Katotaan milloin tulee nopea pudotus todellisuuteen :D
 
IceQueen, kyllä miusta lehmänmaitoa sai jo maistattaa korvikkeen/äm seassa jo 10kk.. No pitää vielä varmistella neuvolasta kun on ajankohtasempaa.
Itse oon myös miettiny korvikkeen käyttöönottoa, kun oon ollu jo töissäkin ja isä kotona, mut vielä on menty pakastetulla ämmällä. Voi olla et siinä 10kk aletaan korviketta antaa..

Pikkukonna, toivottavasti ei kroppa vedä sekasin ehkäsyn lopetuksesta ja nyt tämä toinen tärppää nopeesti :)
 
Mä ymmärrän ton ja itsekin neuvolasta saamani ohjeen niin, että maitoa voi alkaa käyttää ruoanvalmistuksessa ja vuoden iässä korvata sitten rintamaito tai korvike kokonaan lehmänmaidolla, niinkuin tuossakin sanotaan. Pikku hiljaa saisi alkaa totuttamaan laittamalla osan normimaitoa ja osan esim korviketta vissiin tuolloin 10kk -->

Näin mä oon käsittäny, ehkä olen väärässä.
 
Muistelisin, että se maito meni niin, että hapanmaitotuotteet (jugurtit, viilit, piimät yms.) 10kk-> ja tavallinen maito ruuanlaitossa. Ruokajuomana 12kk->. Ja siis suositus, että voi totuttaa korvikkeen/äidinmäidon seassa juomaan lehmän mäitoa johtuu siitä, että lehmän maito ei oo niin makeeta mihin lapsi on tottunut. Ei meillä plissailtu maitoja vaan pieninä määrinä annettiin tavallista maitoa ja poika joi ihan innoissaan. Meillä onkin sellainen maitopoika. :)

Ja imettämisestä... Kyllä se lapsi sitten ketoo kun on valmis vähentämään/lopettamaan tissittelyn. Kannattaa kuunnella lasta ja muistaa hänen paras. Olisin minäkin halunnut lapset pienellä ikäerolla kun itsellä ikää on jo jonkun verran, mutta aina elämä ei mene sillain kun itse sen on suunnitellut. Meille tulee lapsille nyt väkisinkin jo melkein 2,5 vuotta ikäeroa vaikka 1,5 vuotta olisi ollut lähempänä minun omaa toivetta.

Muistakaa kuitenkin, että kukin tekee niinkuin parhaaksi katsoo eikä pidä kenenkään minun puheistani mieltään pahoittaa. :)
 
Samaa mieltä siun kaa Jelppis. Miulla alkaa tuo imettämisen lopettaminen kuitenkii olla mielessä myös sen takia kun nuo yöt on nii mahottomia taas...

Ja lehmän maitoa pieniä määriä 10kk->, enemmän 1v-> :grin
 
Imetyshän on jokasen oma asia :) tietysti vauvan ehdoilla, mut jos imetys ahistaa tai muuten käy hankalaks (vauva puree koko ajan tms), niin kyllä on äidin hyvinvoinnin kannalla lopetus.
Pikkusisarustoiveitten takia voisin just 10-12kk iässä lopettaa. Tietysti alkuun kokeilla vähentämistä. Tämähän nyt ei oo miulla ongelma kun kierto starttas kiinteitten alotuksen myötä. Ylipäätänsä olin jo tyytyväinen kun imetys kestäny yli 6kk :) ideaalihan ois et nyt raskautuis ja neiti vierottas ittensä jossain vaiheessa raskauden aikana.. :))

En myöskään halua kenenkään mieltä pahoittaa, nämä on vähän mielipidejuttuja ja kaikki tekee niinkuin tahtoo :)
 
Kyllä tänään taas on kyyneleitä vuodatettu kun menkat alkoi, vaikka toki tjottaillen mennään niin silti tuntu ihan paskalta. Mies itse ehdotti että menis simppa tutkimuksiin loppuvuodesta yksityiselle. Yritystä takana alkuvuodesta. Itse epäilen että minussa jotain vikaa, en tunne ovulaatiokipuja kuin vasemmalta puolelta, eli onkohan mahdollista että olis esim oikealla puolella joku tukos tms? Mitenkäs ne tutkimukset etenee kunnallisella jos sinne joudutaan vuoden alusta menemään ? Masentaa niiiiiin pirusti....
 
Itekki aattelin että jonnekki vuoden ikään imettäs nii vois suoraa vaihtaa lehmän maitoon ku ilman korviketta ollaa pärjätty. Helpotti heti kun lopetti yö imetykset, eikä tarvii montaa kertaa yössä olla tissillä. Välillä tekis mieli pistää pillit pussiin että saatais toinen aluille, mutta eikai se ole 4kk enää kiinni. Tänää viimeks herkistelin kun poika rauhoittui kunnolla tissille ja imi hartaasti ja pitkään.
 
voi harmi ninjaana :sorry: täällä kp25/28-32 menossa ja jostain syystä oon jo nyt menkkamasis oloissa:meh: alkaa vaan ketuttamaan ku jo tuon 1,5v ollu toinen haaveissa:rolleyes: no tilasin nyt sit "troppiarsenaaliin" vielä ubikinolin
 
Hei kaikille!! Liityn mukaan kuumeilemaan pikkukakkosta :) esikoinen syntyi 4/14 ja vihdoin mieskin ruvennut myöntymään toisen lapsen (mahdolliseen) tuloon. Toinen kierto ilman ehkäisyä ja kp 23/28-30... Oletetusti menossa dpo 8 mutta tässä kierrossa ei ole oikein ollut mitään selviä ovulaation merkkejä :(
Kahden viimepäivän aikana on tehty kolme testiä ja kaikki negatiivisia... Miten niin malttamaton olen eka tärppäs niin helposti ja nopeasti että nyt on paineet tapahtua samoin

Onnea jo plussanneille! Plussatuulia vielä odottaville ja toivottavasti pysyvät matkassa kun tärppää!
 
Tervetuloa kuumeilemaan kyfi, pikaista plussaa teille :) Kannattaa käydä heti alkuun vaihtamassa nimimerkki omissa tiedoissa niin tunnistamme sinut helpommin :)
 
Heissan!
Pikkukakkosen kuumeilija ilmoittautuu :) Tällä hetkellä esikoistyttö 1v3kk ja yritystä takana pari kiertoa. Itselläni on ollut ihan hillitön kuume jo reilu puoli vuotta, ja varsinkin sen jälkeen kun mieskin lämpeni asialle! Päätimme kuitenkin juhlia polttarimme ensin ja jättää ehkäisyn(kondomi) vasta niiden jälkeen pois. Menkat alkoivat eilen, ja pettymys oli suuri. Tyttäremme kun sai alkunsa niin helposti! Tiedän että on aivan normaalia yrittää toista kauemmin kuin ensimmäistä, mutta en ikinä kuvitellut tämän olevan näin raastavaa. Ikää minulla on 24v ja miehellä 31. Imetin 11 kk ja sen loppumisestakin on jo 4kk. Menkat ovat säännölliset ja kaikki pitäisi olla kunnossa muutenkin..
Näillä näkymin olen kotona vielä vuoden loppuun, ja jos ei sittenkään ala kuulumaan niin palaan töihin.

Kirjoittelen tänne lähinnä vertaistuen toivossa, ja toivon teille kaikille yhtä paljon plussia kuin itsellenikin! :)
 
Onnea kyfi!! Voi pysyispä matkassa loppuun asti! ☺️
Jahuna Mie olen kuullu että toinen tulis helpommin! Mutta kyllähän son niin tapauskohtaista sekin... Aika moni tuntuu olevan samassa tilanteessa. Mulla olis haaveena kolme lasta ennen 30 kriisiä saattaa jäädä toiveeksi, kolme vuotta enää aikaa...
 
Takaisin
Top