Toinen haaveissa <3

Vimma: onnittelut.

Jännä ku aiemmissa kierroissa oli vaikka minkälaista oiretta olevinaan ja tästä kierrosta ei tuntunut olevan mitään

Paljon onnea kaikille plussanneille! :) ❤

Esikoista odottaessa mun sisko sai myös vauvan ja meidän tytöille tuli puoli vuotta ikäeroa ja ollaan oltu viikottain toistemme kanssa tekemisissä. Ja sitten miehen veljelle tuli myös tyttövauva ja serkuksilla on 4 kk ikäeroa ja sielläkin käydään monta kertaa kuukaudessa. Ja tämän foorumin kautta tutustuin raskausaikana toiseen äitiin ja meidän tytöille tuli viikko ikäeroa ja hänen kanssaan ollaan viikottain tekemisissä ja hän on ollut äärettömän suuri tuki itselle. Jos ja kun me joskus saadaan toinen lapsi, vaikkapa vuoden päästä tai myöhemmin, niin en usko, että saan samanlaista vertaistukea mitä esikoisen aikana, kun kaikki kenelle vauva on nyt tällä hetkellä tulossa ovat sellaisia, joiden kanssaan oon harvoin tekemisissä tai nähdään tyyliin kerran puolessa vuodessa tms.

Äippä-14: miksi ehdoton ei yrittämiseen ennen hcg testiä? Mullekin sanottiin että pitäisi Odottaa mutta kerran ollaan jo testailtu miten sujuu yritys :joyful: Mulla on hcg mittaus vasta hiton kaukana (vielä kaksi viikkoa odotusta) ja kolme viikkoa tyhjennyksestä tulee huomenna. Olen päässäni asiaa pyöritellyt ja päättänyt että jos tärppää niin silloin saa tärpätä vaikkei olisi tullutkaan menkkoja. Toki r-testi näytti eilen vielä haamujen haamua eikä ovisoireita ole ollut. Odotan kuitenkin josko viikon päästä menkat tulisi. Huomaan että hormonit on sekaisin koska hermostun tosi helposti :sad001 Ainakin lämmöt on tippunut normaaliin ja se antaa toivoa kierron alkamisesta.

Ihana plussa aalto täällä meneillään! ❤ Oikein lämpimät onnittelut kaikille plussanneille ja toivottavasti pian loputkin plussaavat!! :)

Täytyi vähän käydä kurkkimassa täällä. :wink Täältä foorumilta poissaolo on kyllä rauhoittanut mieltä.
Ensi viikolla ensimmäinen käynti vyöhyketerapiassa ja toivoisin vähän käsittelevän kohdun aluetta yms. jos saataisiin se kierto starttaamaan. Poika on itse vähentänyt tissiä ja myös yösyöttöjä aikalailla, joten toive saapuvista menkoista tulevaisuudessa elelee vahvana. Toivon että pääsen pian liittymään tänne teidän kuumeilevien seuraan ihan tosi toimissa! Mutta toki myös toivon ettei kovin moni teistä täällä enää silloin ole. :wink

Oikein ihanaa Joulun odotusta! ❤

Neita: naistentautien polin täti sano et kohdussa voi olla viel tavaraa, että pitää varmistua et on tyhjä. No miul oli pe se koe ja normi kun on alle 5 ni miun arvo oli 6,9 et aika lähellä normia on. Ja kohtu nyt on 2vko sitte kaavittu et tyhjä sen kaiken jären mukaan pitäs olla. Kumin kera ollaan pupuiltu nyt kahdesti ja jotain rusehtavaa limaa mun puolelta niinä kertoina tullu. En tiie et vaikutaako se kohdunkaulan reikä jonka ne mulle vahingossa kuulapihdeillä kaavinnan yhteydessä teki asiaan jollaintavalla?

Täällä uusi ilmottautuu vertaistuen joukkoon. Toinen yrityskerta vasta menossa, mutta silti kurja fiilis kun testeissä näkyy aina vain se yksi yksinäinen viiva. Nyt näyttäis tulevan vielä pitkä kiertokin kun menkkojakaan ei näy eikä kuulu. Tikutin ovulaationki ja nyt olisi sen mukaan jo dpo 16 ja kp 33

Äippä-14: kirjavia käytänteitä ilmeisesti läpi maan. Tarttuuko sinne uusi elämä edes jos jotain on jäänyt?! Itse eilen tuntemuksista päätellen tajusin ovulaation lähenevän (halutti ja toispuoleisesti lantiolle juili) ja nyt aamulla ovislimat bongasin. Me ei käytetty ehkäisyä, ajattelin että luonto tekee tehtävänsä ja mitään ei tapahdu jos kaikki ei ole kunnossa. Nyt sitten katsotaan onko normaalit 13 päivää menkkoihin vai tuleeko jo tyhjennysvuoto viikon päästä. Ja mitä näkyy hcg mittauksessa parin viikon päästä :nailbiting:

Mulla on kanssa ollut kkm ja lääkkeellinen tyhjennys vajaa kuukausi sitten, ja hcg verikoe viikon päästä. Tein kotona r-testejä jotka näytti pitkään haamua, kunnes puolitoista viikkoa sitten, päivä pari sen jälkeen kun aamulämmöt laski normaaliin follikulaarivaihetta vastaavaan lämpöön, muuttui testit negoiksi.

Kysyin tämän jälkeen lääkäriltä saako jo lähteä yrittämään ja sain vastauksen että ilman muuta.

Ovulaatio tulikin sitten 5 päivän päästä noista negoista ja se hyödynnettiin. Se onkin nyt sitten aika jännä tilanne se hcg-mittaus...

o_O no ompas tosiaan erikäytäntöjä! Jos lääkäri siellä kerran antaa luvan heti uudelle ni miks täällä sitte ehottomasti se ainaki naistentautien polin hoitajan toimesta kielletään?! Taian heittää kumeilla vesilintua ja jatkaa luomusti kun hcg jo otettunaki:cool:

Miitu, hyvää joulun odotusta myös sinne ja toivotaan pikaista kierron käynnistymistä. Uskon, että aika tympeetä vain odotella, kun toivoo raskautta.

Mulla toiveet raskauden suhteen ihan olemattomat. :sad010Eiköhän ne menkatki loppu viikosta ala.
Jospa ensi kierrosta ottaisi käyttöön ovis tikut, vehnäalkioöljyn, macatabletit ja greippimehun :D Katsotaan saisiko niillä mitään edistystä aikaan..

Mä en kkm jälkeen oottanu yhtään kiertoo. Siis sen ootin, että kkm vuoto loppuu, mut meille vaan suositeltiin oottamaan yhet menkat. Ei missään tapauksessa kielletty. Käsittääkseni se kehote on vaan sen takia, että on helpompi laskettuaika laskee jos tulee raskaaks.

Käsittääkseni se kehote on vaan sen takia, että on helpompi laskettuaika laskee jos tulee raskaaks.

Näin minäkin oon ymmärtänyt. Joissakin paikoissa noudatetaan yhä tuota vanhaa tapaa mutta monessa paikkaa/monet lääkärit sanoo ettei ole estettä yrittää heti kun vuoto loppunut.

Tästä oli muuten Suomalaisessa Vauvakirjassakin juttua.

Lääkärin mukaan raskaus ei ala ellei kroppa ole siihen valmis. Ja että JOS tärppää ennen menkkoja, kannattaa se laskettu aika vain varmistaa varhaisultralla jotta nt-ultrassa tulee käytyä ajoissa.

Ja eikö ovulaation ajankohdasta voi jotain myös päätellä viikoista... Ovisoireet on päällä ja hyödynnetty, mutta ei ole vielä tainnut munasolu irrota kun lämmöt vielä normaalit ja rinnat myös. Ja hiton hiiva tuntuu samalla innostuneen hyödyntämisestä, ehkei tässä pH:t ole aivan kohdillaan tämän kokemuksen jäljiltä :hungover:

Ovisoireet on jo niin suuri helpotus, jotain normaalia tapahtuu! :happy093

Joo toki oviksen kun löytää niin se on sit selvä peli. Mulla oli järkyttävät oviskivut monta päivää ennen ovista, ja pahimmillaan edellisenä päivänä. Ovistestillä löyty plussa ja lämmöt vahvisti oviksen tapahtuneen. Eli ei jää päivästä epäselvyyttä. :)

Mutta monella voi ovis mennä ohikin varmasti, ainakin jos ei ole tuommosia kipuja eikä kartoita kiertoa.

Ja just noin Neita mieki aattelen vaikkei nyt tärppäiskään heti, että on hienoa että kierto on jo palautunut/palautumassa ennalleen. :)

Sanmarie mikä dpo sulla nyt on menossa? Täällä ei edelleenkään menkkoja näkyvissä. Saisi jo alkaa että pääsisi uutta kiertoa yrittämään. Ärsyttää tällainen turha kierron pitkittyminen.

Missä vaiheessa muut on kiertoa onko ketään jännäilemässä tai jopa testailemassa tällä viikolla?

Mulla on kp11/28-30, ovista odottelen. Mieskin jotenkin innostunut enemmän, yksikin päivä mietti vitsillä et miten sais tehtyä poikavauvan. Mä kysyin et sinäkö haluat just pojan, mut sanoi että olishan sen toinen tyttökin kyllä kiva.:) ei se yleensä sano tuommosia, eikä sillä ole koskaan mitään vauvakuumetta ollut. Ja kun toinen sanoo noin, niin itsellä vauvakuume vaan kasvaa.:)

Haley^: Mulla sama juttu, että kierto on pitkittynyt ja täti saisi jo tulla, kun ei raskaustestikään anna muuta kuin negaa.. Tää kierron pitkittyminen on sanonko mistä. :grumpy: Oon siis jännäillyt ja testannut kahdesti, mutta eipä se toiveajattelulla plussaksi taida muuttua. Mulla menossa siis kp 32/28-31.

Muokattu viimeksi:
Mulla on kp11/28-30, ovista odottelen. Mieskin jotenkin innostunut enemmän, yksikin päivä mietti vitsillä et miten sais tehtyä poikavauvan. Mä kysyin et sinäkö haluat just pojan, mut sanoi että olishan sen toinen tyttökin kyllä kiva.:) ei se yleensä sano tuommosia, eikä sillä ole koskaan mitään vauvakuumetta ollut. Ja kun toinen sanoo noin, niin itsellä vauvakuume vaan kasvaa.:)

Heh, meillä mies kans on puhunut pojan tekemisestä, kun meillä on ennestään jo tyttö. Vaikka sanoi hän kylläkin, että ei se tyttökään ois paha. :grin Mä vaan sitten sanoinkin, että ensin täytyis tulla raskaaksi, että tulis joko se poika tai tyttö.. :wink Ja vaikka minä oon meistä kahdesta se joka vauvakuumeilee kovasti, niin kylläpä se kaverillensakkin sanoi, että yritetään toista lasta..:eek: Meillä siis mies ei puhunut esikoista yrittäessä kenellekkään näistä vauvanyritys asioista ja nyt se noin avoimesti puhuu..:grin

Mies oli aiva onneks ku sai kuulla että tulee toinen poika, yhtä hymyä koko mies :D mä taas olisin ehkä sitä tyttöä toivonu.. Mutta sillä ollaan jo siitä kolmannesta puhuttu joskos se sitte olis tyttö ;)

Ompa kurjaa Sohwia, sais tosiaan jompikumpi ny jo saapua! Samoin Haleyllä.

Jemnalle tsempit oviksen metsästykseen!

Takaisin