Toinen haaveissa <3

Äippä ompa kurjaa. Miehet ku ajattelee niin eritavoin välistä nämä asiat.. Me puhuttiin mahdollisen kolmosen teosta jo nii mies on sitä mieltä että jos tehdään niin vasta useamman vuoden päästä. Mä taas en oo sitä mieltä koska sillon se olis yksinäinen ja iltatähti (mitä en halua) jos se tehtäis liian pitkän ajan päästä toisista. Joten alan kallistua kahteen lapseen, joskos joku sitte tekis mulle kummitytön jota saa hemmotella jos meille pelkkiä poikia tuloo :)

Miitu kurjaa, tuota mäki pelkään.. Tänäänki koko illan tuntunu harjotussupistukset mahalla ja aika rauhas oon ollu. En missää nimes haluais sairaslomalle, kerkiäis edes vähä tasottaa rahatilannetta.. Onneks töis voidaan varmasti tarvittaes keventää mun hommia!
Tekikö sulla muuten kohdunkaulalle muutoksia ne supistukset? Mulla ei kauheasti tehny esikon aikana mutta ei sieltä ollukkaa ku kaks merkintää.. Ja kuinkas sulla syntyi esikoinen sitte?

Mintukka ihana että tuli hyviä uutisia, ja joskos sinnekki se poika tulis :) meillä oli kyllä nii selkiä pippeli mummielestä haarois että ihme pitäis tapahtua että se tytöksi muuttuis :D ja mulla nosti esikon aikana ainoastaan se nestemäinen rauta yhdes b12-vitamiinin kans otettuna Hb:n ylös.. Tabletit mitkää ei auttanu. Nyt ei vielä oo ongelmaa.

Neita toivotaan että olis niitä oireita! :) koska aattelit testata?

Mintukka onnea poika lupauksesta ja hyvä että oot saanu hyviä uutisia. :)

Mieki meinasin Neitalta kysyä millon aattelit testailla? :D

Pakko se on myöntää.. Kp1/yk6. :'( No huomenna uusi päivä ja parempi olo toivon mukaan. :)

Niemja, Eivät onneksi saaneet mitään aikaiseksi kuin vasta aivan loppumetreillä. (Rv 29 ->) Poika syntyi täysiaikaisena, joten luultavammin näin sujuisi toinenkin raskaus. Asiaan toki suhtauduttiin vakavasti syystä että itse olen syntynyt hieman ennen aikaisesti, kuten kaikki sisaruksenikin. Henkisesti oli todella rankkaa kun sai koko ajan pelätä ja mitään kun et voinut tehdä ilman supisteluja/kipuja joten aika kävi tooodella pitkäksi. Tsemppiä! Pyydä tosiaan keventämään työtaakkaa jos vain suinkin onnistuu ja siitä olisi edes jotain apua. :)

Ökkis, Uuteen kiertoon tsemppejä, plussakierto! :)

Milloin Neita testaa, olin minäkin kysymässä? Ihana jännäillä hengessä mukana! :)

Niemja, sano et pitäs saada elämää valmiimmaks ja asioita hoidettua (talon maalaaminen, yläkerran rakentamine ja toki parisuhdeki vois olla aina enemmän hoidettu jne..) tolla menolla käy vaan niin et ukko ei saa ikinä omaa maailmaansa valmiiks ku mulla tulee sitte aikanaan ikä vastaan ja ikäero esikkoon vaan kasvaa.

Toi on NIIIIN tuttua! Pitäis tehdä sitä ja pitäis tehdä tätä et ei sitä lasta nyt varsinkaan voi tehdä ku eka on niin pieni - no nyt se just kannattais tehdä et ovat seurana toisilleen!! Ja toi et ukko ei saa omaa maailmaansa valmiiks - I feel you!! Iän puolesta täällä ei ongelmaa, toi ukko taitaa olla jossain määrin ikäistään nuorempi henkisesti (on 25) ku on saanu about kaiken mitä on halunnu ja lellitty kaikin puolin vielä teini-iässäkin (ruuat tehty valmiiks, pyykit pesty , ei oo tarvinu tehdä kotitöitä jne) . Haluaa et ois hälläki vaan yks laps jolle voi antaa kaiken, no minäpä haluan antaa lapselle sisaruksen! Ja antaa heille kaiken mitä vaan voin tarjota. Rakkautta ja huolenpitoa ainakin yllinkyllin :Heartpink

Tää sekos ja muutti tän fontin yällai, sorge. Tabletilla säädän :D

Eikä ees säätäny fonttia nyt ku tekstin on lähettäny, mitä tapahtuuuu :D selkeesti aika mennä nukkumaan :grin

Omaa napaa vielä. Oon ollu töissä nyt jonku aikaa , mua harmitti tänään TOSI paljon se, että töissä on mukavaa!?! Koska haluan sen toisen lapsen ni tuntuu taas pahalta sitten eka raskausaikana kärsiä töissä ne olot ja sit erakoitua uudestaan vauvavuodeksi jnee :smiley-angry017 kyl ne vaan kannattais putkeen tehdä ne lapset mun mielestä :D vaikka se kotona olo alkaa täkkimään jo yhden mammaloman jälkeen ni saispa edes ne raskausolot kärsiä rauhassa taaperon perässä juosten (joo tosi rauhassa :rolleyes:) eikä ketuta jos housut ei mahdu jalkaan ku kotona voi olla kokonaan ilman tai käydä ukon kaapista lainaamassa:grin

Yrittäkää saada selvää kirjotuksista, hitto mä haluun mun puhelimen nopeesti takas!!

SeEnsimmäinen mä ainakin sain selvää :D toivottavasti saat puhelimen pian takaisin, mun mielestä olisi kamalaa olla ilman puhelinta :D
Ökkis pahoittelut uudesta kierrosta :( <3
Äippä onpa hankala tilanne, pitäisikö asiasta yrittää puhua vielä uudemman kerran? Koskaan ei ole sopivaa hetkeä saada lasta, jos siitä näkökulmasta katsoo. Aina on jotain mitä olisi "hyvä tehdä ennen kuin perheeseen tulee lapsi/lapsia" :) esimerkkinä se, että mulla kestää opinnot vielä useita vuosia ja jos opinnot hoitaisin alta ensin pois, tulisi jo ikä vastaan :D meillä hankalissa tilanteissa otetaan ensin hieman etäisyyttä ja sitten istutaan ajan kanssa juttelemaan. Ei tule sitten sanottua suutuspäissään mitään. Kyllä joskus niinkin käy, mutta harvemmin nykyään :D

Miitu hyvä juttu että meni teillä nuon, toivottavasti seuraavaki tosiaan menis! :) ja pitää ny tarkkailla enempi tätä oloa tosiaan ja pyytää heti helpotusta sitte jos siltä näyttää..

Ökkis pahoittelut :( olkoot tuleva kierto teidän!

SeEnsimmäinen mä oon tosi onnellinen että kerkeän (toivottavasti!) ny olla tän loppuvuoden edes töis ennen seuraavaa mammalomaa, mun pää hajoais varmaan totaalisesti jos joutuisin olla putkeen kotona monta vuotta :D toisaalta aion mennä tulevan vauvan synnyttyä töihin satunnaisesti mammalomalla koska pää ei muuten kestä. Mutta mä oonki outo enkä oo pullantuoksuinen kotiäiti :D

Testailla voisin viikonloppuna... Yksi oire on painavan ja vähän aran tuntuiset rinnat. Eritavalla kuin aikaisemmin. Sitten sitä havahtuu ajattelemaan, että niinhän se muka tuntu eri tavalla aikaisemminkin o_O

Yritän olla innostumatta liikaa ettei putoa kovin korkealta.

Neita dpo 9 kp 26 yk 8

Mulla taas toi tbl muotonen rauta ei kyllä ummeta. Parin tunnin päästä otosta tulee suoraan vesiripulina ulos... Mä oon ihan ihmeissäni, että kärsin tästä raudan puutteesta näin aikasilla viikoilla. Perhana miten kuollu oon sit ku synnytys tulee.. Otin eilen viinimarja-mansikkamehua tabletin kanssa ja toistaseks on pysyny sisällä. Ehkäpä siis tuo auttaa.. :)

Joo Niemja luulen, että poika tulee. Onhan se iso mahdollisuus kun esikoinen on poika. Meillä tosiaan vähän piilotteli ja terkka sai kyllä ehtiä sitä pyllykkää. Esikoinen kyllä esitteli :D Vielä pieni toivon kipinä on, että oliski tyttö ku niin piilotteli pyllyään :D

Mulla oli esikoisen odotusaikana liian matala hb, eikä mitkään rautavalmisteet pysyny sisällä. Kokeilin kaikkea ja kaikin mahdollisin keinoin. Valmisteiden käytön lopetin noin 2kk ennen synnytystä, koska en kestänyt enää sitä jatkuvaa ripulia :( synnytyksessä menetin paljon verta ja sainkin 2 pussia punasoluja synnytyksestä seuraavana päivänä. Heboglobiini on ollut nyt koko ajan alakanttiin, joten seuraava raskaus ei tule olemaan varmaan yhtään sen helpompi.

Mä pelkään kans, että joudun tän kohalla vielä rautatiputukseen jos ei ala imeytyy. Mä menetin kans esikoisen syntymässä paljon verta ja hb laski tosi alas, mut silti en saanu verta lisää. Ja ois voinu luulla, että oison saanu rautatipan, mut sainki vaan tabuja ja hb nous tosi hitaasti. Siitä syystä mulla ei ollu voimia käydä kattoo esikoista (joka oli teholla ja teho toisella puolen sairaalaa) vaikka olisin halunnu käydä useemmin.

Oon omppoloisen kanssa samaa mieltä. Aina löytyy syy miks ei ois hyvä aika tehä lapsia. Ainahan elämässä pystyy/joutuu sopeutumaan uuteen tilanteeseen. Sama pätee lastenteossaki. Jospa saisitte äippä-14 juteltua rauhassa miehenne kanssa asiat halki. :)

Mie oon hämmentyny! Mulla isäntä on sitä mieltä että vuodosta huolimatta oon raskaana! O.o Mulla nimittäin tuli tänään aamulla todella kova pahoinvointi. Sen verran kova että kävin useaan otteeseen yökkimäsdä vessanpyttyyn (samaa oli esikoisen aikaan). Ja tuoksun kuulema raskaana olevalta. :D Mitä ikinä se meinaakaan. Vuoto ei vielä kylläkään oo normaalina. Eli normaalia niukumpaa on mutta vähän runsaampaa kuin eilen. Olin jo hyväksyny asian että en oo raskaana mutta noi miehen kommentit hämmentää. Ja pakko sanoo että mun ukko ei yleensä lähe turhan päite arvailemaan.. Anteeksi ku taas avaudun. Toivottavasti vielä jaksatte minnuu ettekä tympäänny. :)

Mulla ei mitattu hemoglobiinia ku pari kertaa esikoisen aikana. O.o Ja seki oli loppu ajasta. Hoitaja ihmetteli miten sitä ei oo seurattu.

Ökkis aika jännä, ettei oo seurattu. Meillä se otetaan jo ekalla neuvolakäynnillä ja joka kerta rutiinisti. Sehän vissiin laskee normaalisti vasta loppuraskaudessa, mut ite en tajua miks mulla jo nyt alkaa laskee. Varmaan rautaisa kaveri tulossa ku nyt jo noin paljon rautaa kerää :D Kertookohan se tulevasta luonteesta jotain :D Oispa sisukas kaveri ja tulis syliin asti..
Mulla on kauheesti ollu ajatukset jo synnytyksessä ja oon miettiny niitä toiveita sinne jne.. :) Hassua miettiä näin aikaseen.

Mintukka ja pikku tirriäinen rv 13+2 <3

Ökkis mullakaan ei seurattu koska ekassa neuvolassa se oli jotain 120+ (oli jo laskenu 20 yksikköä mutta eipä neukkutäti sitä tienny) ni ei nähny tarvetta seurannalle :D sit jossain vaiheessa ku ketutti olla ihan kuoleman väsyny ni pyysin neuvolassa et mitataan. Sehän oli sit 99 vai 100 ja neuvolatäti voivotteli et miten se tolleen!?? Haloo, raskaana ollaan, siksi se on laskenu :D käski ostaa rautalisää. Pyydettäessä se mitataan kyllä aina jos neuvolassa on hemoglob.mittari aina saatavilla :)

Ökkis, ajattelitko testata varuiks? :wink

Meillä mitattii neuvolassa ekalla kerralla ja muina kertoina ei aina mitattu, kyseli vaan aina vointia ja het kun sanoin että vähän väsyttää niin mitattiin. Mulla pysyi arvot tosi hyvinä melkein koko raskaus ajan. Lopussa vähän tipahti ja oli pahimmillansa 112. Jos oikein muistan :wideyed: nopeesti nousi kun söi rauta tabletteja :)

Minä en ees tajunnu pyytää että mitattas. Mut suhkot hyvänä ne kumminki oli.

Marsupilami, jos ei ala huomiseen mennessä vuotamaan ku seula niin taijan varuilta testata. Taas alko syönnin jälkeen etomaan. O.o Itkettää ku toiveet herää ja pelottaa että taas tiputaan korkeelta. :'(

Takaisin