Toinen haaveissa <3

Heppunen, mulla oli jälkivuodon loppumisen ja ekojen menkkojen alkamisen välissä 7 päivää. Valittelin jälkitarkastuksessa, että ihan kuin olis ovisoireita, ja lääkäri sanoi, että ei ole mitenkään mahdollista, mutta niin se kierto sieltä sitten vaan käynnistyi. Mulla oli ennen ekaa raskautta kauhumenkat, kierto kesti 21-36 päivää, vuoto 7-8 päivää, joista viitenä tartti kunnon buranalastin ja mikää side ei riittänyt. Vauvan jälkeen menkat on tasoittuneet 5-6 päiväisiksi, eikä kipujakaan juuri ole ollut, mutta oviskrampeista on tullut ihan murhaavia :D

Mulla oli ensimmäiset kuukautiset synnytyksen jälkeen jälkitarkastuksen aikana. Jälkivuoto kesti niukkana 3vk ja ekat menkat oli 6vkoa synnytyksestä. Kuukautiset on pituudeltaan pysynyt samana kuin ennen raskautta, 3pv keskimäärin kestää. Kivut on sen sijaan lisääntyneet :/

Mulla ekat menkat oli 2pv niukkaa vuotoa. Ekat kunnon menkat oli ihan normit, kestää about viikon ja verta tuloo ku esterin perseestä 2-3päivää. Kivut on kamalat, oli jo ennen synnytystä.

Mites onko teillä sitten kierto ollut suht samanlainen kuin ennenkin, että jos oli esim 30 päivää niin pysyikö siinä vai muuttuiko lyhyemmäksi/pidemmäksi?

Mulla oli ennen 28päivää. Synnytyksen jälkeen kun kuukautiset alkoi niin aluks oli 36päivää väliä ja siitä sitten koko ajan lyheni niin että palautui tuohon 28päivään. Viimme kierto tosin piteni päivällä, mutta oletan että oli poikkeus.

Mulla ehti oleen vaan kahdet menkat ennen raskautumista. Ensimmäiset tuli kk imetyksen lopettamisen jälkeen ja kesti 4 päivää, kuten ennen raskauttakin. Ja ne oli muutenkin samanlaiset kuin ennen menkkoja, kipuja ei ollut eikä hirveen runsasta vuotoa.
Toiset menkat kestivät myös 4 päivää, mutta olivat tosi niukat. Kierto oli myös normaalin 28 päivää :)

Mulla kierto piteni 29 päivästä 35 päivään mutta kerkes tosiaan tulla vaan kahdet menkat ennen raskautta..

Ei oikein pysy tjot ajatus, kun kysyin eilen mieheltä että pitäiskö tilata ovis testejä niin tiedettäis koska touhuta oikein kunnolla :pmutta en nyt täs kierros vielä ala tikuttamaan ovista, yritetään vaan tarpeeks ahkerasti talletella :grin että ei tämä varmaan enää ole tjot, kun raskautuminen on niin paljon ajatuksissa :rolleyes:

Kierto oli ennen tosi tarkka, 28-29. Nyt on ollu sillai 28-33 , kerran oli yli 40pv . Se ero on että tunnen nyt synnytyksen jälkeen oviksen joten pitkässä kierrossa en epäilly edes raskautta ku ovistuntemukset tuli vasta pari päivää ennen ku ois normaalisti menkkojen pitäny alkaa :) jännä on naisen keho!

Mielenkiintoista lukea kun neuvolassakin on kauheasti paasattu ja kauhisteltu juurikin tuota tukiverkoston puuttumista. Itselleni se on jäänyt kauhukuvaksi jonnekkin takaraivoon pelottelemaan että no mitenkäs sitten on kaksi lasta ja jos tarvitsisikin apua.. Uskon kyllä että sitä apua tarvittaessa saisimmekin, välimatkasta huolimatta. Toistaiseksi olemme siis pärjänneet hyvin ja kun päätettiin lapsi/lapset tehdä niin ei olla kyllä mietittykkään sitä että niitä pitäisi jonkun muun hoitaa. Kiva kuulla että millaisia järjestelyjä teillä muilla on. :)

Täältä löytyy melkolailla samanlaiset kauhumenkat ennen synnytystä kuin liliinalla, jää nähtäväksi millaisiksi muotoutuvat kun kierto käynnistyy :p

NuttyKitty, Tsemppiä talletteluihin! :wink

Yllättävän hyvin sitä pärjää ilman tukiverkostoa. Toki joskus ois kiva päästä miehen kanssa johonkin ihan kahestaan. Viimeks ollaan jouluna käyty kahestaan elokuvissa. Seuraavasta kerrasta ei vielä ole tietoa, ehkä sitten taas jouluna :) Mä aattelen kans niin että omat lapset hoidetaan itse ja sitten ärsyttää älyttömästi kun näkee miten jotkut vaan olettaa että joku muu vahtii niitten lapsia ihan pyytämättä...

Meillä ei ole kukaan muu hoitanut lasta kuin me itse. Tukiverkko on melko heikko, omat vanhemmat asuu kaukana ja miehen vanhemmat edustaa melko erilaista näkemystä lasten kasvatuksesta. Omat vanhemmat ovat auttaneet paljon muissa asioissa kyllä meitä :) ystäviä ja läheisiä, joille lapsen voisi antaa, ei tässä meidän lähellä ole. Eikä sille ole tullut tarvettakaan :) ihan hyvin näin mennyt, eikä ole tuntunut raskaalta vaikean alun jälkeen :) joskus tunnen yksinäisyyttä, kun olisi kiva soittaa ystävälle ja pyytää kahville tai leikkipuistoon ja täällä mulla ei ole oikein kuin sellaisia hyvän päivän tuttuja.

Kierto mulla on noin 28päivää. Vaihdellut raskauden sekä keskenmenon jälkeen muutamilla päivillä. Vuotopäivät yleensä 5-6, tässä kierrossa tuntui vihdoinkin normalisoituneen ja pystyin pahimpina päivinä jopa elämään normaalia elämää :D

Tämä kierto saatetaan jättää kokonaan väliin, miehen kanssa ollaan riidelty ja oltu etäällä jonkin aikaa eikä petipuuhiakaan ole ollut kohta kolmeen viikkoon ja tuskin mitään ensi viikollakaan tapahtuu, jos asiat jatkuvat tällaisina.

daamos mun ukko on vähän tota olettaja sorttia :grin olettaa että hänen vanhempansa kattovat lasta sillon ku tarttis, ei edes kysy vaan "ilmottaa" että hei sillon ja sillon lapsi tulee teille yöks. Hävettää sen puolesta:banghead: itekki oon sitä mieltä että lapset hoidetaan itte mutta toki jos on innolla auttavia käsiä ojossa ni kannattaa ottaa apu vastaan - kummasti virkistää! Ja toki syön sanani ens kuussa ku palaan töihin ja tyttö alottaa päiväkotirumban :sorry: eipä sillä, päiväkodeissa kehitytään huimaa vauhtia - varsinkin tässä meidän tilanteessa ku tytöllä on isompia (eli kehittyneempiä) lapsia seurana joista ottaa mallia :wink

Mä oon ainaki sellanen että kaipaan sitä omaa aikaa ja yhteistä aikaa miehen kans kahden että ollaan käytetty isovanhempia hyväksi kerta ovat halunneet hoitaa. Mun mielestä suhdetta on tärkeä hoitaa ja muistaa se yhtenen kahdenkeskinen aikaki ja lapsellekki on hyväksi että vähä muutki kattoo sitä, oppii sosiaalisuutta ja sitä että äiti ja isi ei välttämättä aina oo paikalla ja saatavilla. Meillä poika jää oikeastaan kelle tahansa hoitoon hyvin mielin ja uskon että se tulee tykkäämään ku pääsee perhepäivähoitoon lokakuus. Mutta kukin tyylillään :)
Mä palaan maanantaina töihin ja oon aivan onnes että pääsen kotoa pois kunnolla! En vaan oo kotiäiti enkä nauti tästä vauva-arjesta enkä kotona olemisesta enkä vauvoista. Meillä poika saa jatkaa osapäivääsenä hoidos vaikka jäänki seuraavalle äitiyslomalle tammikuus sitte.

Eilisen negan jäljiltä tänään alkoi menkat. Onneks

Oli muuten kivuliaat just sillon ku vuoto alko. Ja aivan kauhee joku möykky oli tullu tamppooniin yäk. Anteeks ällötyksen kertomisesta, mut en ymmärrä mikä se oli. Se oli suht iso ja yäääk semmonen limanuljaska

Täällä kans yks jonka menkat oli ennen synnytystä oikeestaan melko huomaamattomat, toista on ollu synnytyksen jälkeen, vuodan kun seula pari päivää!
Toi Aelin pönttö persiis ois täälläkin kovaa valuuttaa! :hilarious:

Meil on niin "ihana" tilanne et appivanhemmat asuu 100m. päässä metsän takana meistä! Lue neidin synnyttyä 11/14 yksityisyydestä ei oo ollu tietoakaan ja silti anoppi ei uskalla hoitaa pientä neitiämme, kun se on niin pieni! :finger005

Onneks meijän naapuris asuu myös vara-mummi, joka hoiti neitiä tänään, kun mä nautin kampaajalla 3,5h! :Heartpink

Päivän positiivinen mul on uus ihana tukka! :grin
Päivän negatiivinen 2 pv. tallettelu taktiikka meni reisille, yrittäjäperheen arkea! :sad010

Päivikki kp14?/?

Takaisin