Toinen haaveissa <3

Mulla on rinnoissa tuntunu monet muutokset :D ja imetys onnistui tosi hyvin :) mutta uskon, että imetysmahdollisuudet on yhtä hyvät myös niillä, joilla ei muutoksia tunnu :)

Mua loppuraskaudessa vähän huolestutti se että onnistuuko imetys kun mulla on niin pienet tissit ja sitten kun ei ollut mitään tuntemuksia niissä. Joskus ennen puolta väliä vähän tuli nestettä seksin jälkeen, mutta ei mitään muuta. Ja huolestutti sekin ettei mun kohtu osaisi supistella kun ei ollut sitä yhtään harjoitellut ja laskettuaikakin meni ohi eikä mitään. Synnytin kummiskin ihan itse supistelevan kohdun avuin :D
Pitäis vaan luottaa kroppaan että kyllä se osaa hoitaa homman! Ettei turhaa stressaa :)

Tervetuloa sunset! :)

Omppoloinen: jännäämme siis yhdessä! :D
Oho, meitähän on monta joilla muutoksia vuodossa! Musta oli hassua kun useampana päivänä tuli ns. "kiihotuslimaa" vaikkei mitään haluja ollutkaan, mietin vaan että mitä mun kroppa sekoo. :D Sitte löin itteeni ottaan että ai niin joo! Mutta te jotka ootte liman mukaan ovista tarkkaillu: missä vaiheessa se lima tulee? Miten kannattaa tallettelut järjestää sen mukaan? nimittäin minä pongasin limat aamulla ja sitten talleteltiin illalla, en tiiä osuttiinko kohilleen. Enkä nyt ihan muista teinkö ovistestiä, mutta jos limat tulee niin pitäisikö testissäkin näkyä plussa? nm. ulalla. :D Kiitos jo etukäteen!

Miitu: Mulla oli kans 7 pv menkat ennen synnytystä, sen jälkeen lyheni 3-4 pv:n. :p Että kyllä mää paljon mielummin vähän kärvistelen kipujen kanssa ku koko viikon kulutan vuodon kanssa selkkaamiseen, vaan että kaikki alkais parhaimmillaan 2 vk:n päästä uudelleen! Jossain vaiheessa kierto oli nimittäin 19 pv ja niistä kun aina sen 7 vuosi niin kyllä raivostutti...:inpain: :hungover::hilarious:

marsupilami :näin on! Kyllä se kroppa aina hoitaa homman kotiin, ja täällä nää mun olemattomat tissit on hoitanu hommaansa jo yli 9 kk :cool05 Ei kerro raskauden aikaiset tuntemukset mitään imetyksen onnistumisesta, ei varmasti!

Mää aina tätä mainostan mutta turun oamk:n terveysnetin imetyssivuilta löytyy ihan järkky hyvää tietoa ja sinne onkin muistaakseni listattu mitkä tekijät vaikuttaa imetyksen onnistumiseen! :) Mut yllätti se että esim. lapsen sukupuoli vaikuttaa imetyksen onnistumiseen, tyttöjä imetetään yleensä pidempään! :dummy1: Jos jollakulla mielenkiinnosta huvittaa siis käydä kurkkaan infoa. :angelic: Musta viime yk:ssa tuntu että rinnat ois kipeytyny, no onkai ne varmaan nytkin mutta luulen että vähentyneet imetyskerrat tässä tuota pakkautumiskipua vain aiheuttavat. :rolleyes:

Rille, mulla tulee ainakin kaksi päivää ennen ovista ikäänkuin pieni limatulppa jonka jälkeen vuoto on vetisempää sen pari kolme päivää. Me ollaan aina talleteltu sen limatulpan lähtemisen jälkeen ja siitä sitten joka toinen päivä tai joka päivä.

Katruska okei, eli periaatteessa tallettelut tuli siis oikeeseen aikaan, ehkä dpo -2 tai -1 ? No pitääpä ruveta kiinnittään huomiota tuohonki ellei nyt tärppiä tullutkaan. :happy:

Rille, mullakin alkaa limat yleensä pari-kolme päivää ennen ovista ja loppuu heti kun ovulaatio on tapahtunut. Esim tässä kierrossa bongasin limat keskiviikkona ja ne jatku perjantai-iltaan asti. Epäilen, että yöllä oli sit ovis.

Meillä luultavasti nappas juuri dpo-2 :) Koska seuraava talletus oli vasta dpo1 illalla ja saattoi olla turhan myöhään.

Täällä tänään kp 31/28, eikä menkkoja näy Ei kyllä ole mitään tuntemuksiakaan raskauden mahdollisuudesta. Tein viimeks testin sillon sunnuntaina ja negaa näytti. Se oli joku öööö s-marketin testi, en nimeä nyt muista ja viivanpaikan siinä näin vaan. Jos ei menkkoja ala kuulua tällä viikolla niin teen maanantaina testin.

Rille pidetään peukut pystyssä että sulle se plussa pärähtäisi :D

Omppoloinen oolalaa miten lupaavalle kuulostaa! Toivotaan oireiden lisääntymistä ja mahan kasvua. ;) Milloin meinasit sitten testata?

Marsupilami sinäpä kuulostat optimistiselta! Toivotaan että tuntemukset ois oikeassa!! Milloin testaat? :) Oisko se sitten tyttö tulossa :P

Sunset90 tervetuloa ja toivottavasti visiittisi jää lyhyeksi! :)

Jaa voisko olla että nyt ne menkat loppui. Toivotaan. Pääsis yrittämään :P :D kp7 meneillään.

Kyfi ohhoh miten maltat olla testaamatta! Toivotaan että menkattomuudella ois hyvä syy! :D

Joo, mää muistelin kans ett dpo-2 on hyvä päivä, ja eikös ne pikkukaverit säily sen 72h jos muistan oikeen? :wink
jnnajsmine voi ku olis meilläki! :joyful: En hirveen tarkkaa oo nyt kerenny seuraamaan, mutta muistelen että itsellä tais 1 vrk tulla limaa, ja sitten se jäi hetkeksi pois, nyt useampana päivänä peräkkäin taas tullut melko reippaasti.
Kyfi onko sulla yleensä siis säännöllinen kierto? :) aika lupaavasti kuiten jo yli kiertopäivien menny, kyllähän joillakuilla kestää että viivat näkyy :rolleyes: itellä 9 päivää vielä kärvisteltävänä ennen testin tekoa!

Kyfi, miten maltat olla testaamatta :eek: vaikka sunnuntaina tulikin nega niin nopeastihan se hormoni määrä lisääntyy että ihan hyvin voisit jo huomenna testata? :) jos vaan on yleensä normaali kierto eikä ole tälläinen myöhästely normaalia?

Tiistai iltana tilasin raskauskeijulta testejä. Jos ne tänään tulis niin voisin huomenna testailla? Silloin olisi kp25/28. Apteekin testin jätän kyllä ens viikolle. Maanantaina testaan jos huomenna tulee haamu mutta jos on puhdas nega niin taidan odottaa tiistaihin jospa menkat alkaisi?

Oikein kunnon suunnitelma näitten testauksien suhteen :joyful:

Heppunen, oon reissussa niin en jaksa täällä testailla :D ens viikolla vasta kotiin :D

Rille, kyllä se yleensä sen 28 pv on. Mut yleensä menkat alkaa tuhruvuodolla 1 tai 2 pv, mut senkin ois jo pitäny alkaa.

Marsupilami, reissussa olen niin en jaksa täällä testata :D ja lisäks ärsyttää jos se testi on nega ja menkat on sit myöhässä jostain toisesta syystä. Ja suht normaali kierto on 28pv.

Näin niin kauheaa unta äitistä että oli vankastina sitä mieltä ettei meillä saisi lapsia olla. Uni tuli varmasti stressistä että mitä muut ajattelee että jos meille tulee toinen ja mulla on opiskelut vieläkin kesken. Mun omasta mielestä on hyvä tehdä lapset nyt ja saavat sitten mennä yhdessä toisiinsa tukeutuen hoitoon kun jatkan opiskeluita. Tuntuu että kaikilla on periaatteena se että ensin opiskelut, työpaikka ja sitten vasta lapset ja siksi sitten stressaan :sorry:

Ja tänään tuntuu että olen kuvitellut kaikki oireet kun nyt ei ole mitään tuntemuksia. Vatsa ja tissit ovat kyllä turvoksissa, mutta se eilinen maaginen varmuus että olen raskaana, on hävinnyt :eek:

c2791f8eeba7fe1a8f8693f19af2730e
niin nega ku olla ja voi. :( Teen maanantaina uudelleen, jos ei oo sitä ennen menkat alkanu.

Ei plussaa tänäänkään joten tän kierron osalta ei enää oo mahollisuuksia mihinkään... Jään odottelemaan pojan neuvolaa

Pahoittelu mamma ja daamos :( <3
Heppunen mulla alkoi tänään aika tuntuva alaselkäkipu ja pelkään sen enteilevän menkkoja, joten testaaminen saa jäädä siihen, jos menkat on oikeasti myöhässä. Nyt kp26/28-32. Lisäksi hikoiluttaa paljon, se yleensä myös kuukautisten alkamisoire.

Takaisin