Toista vauvaa kuumeillen.

Hei hei hei! Omaa napaa taas ANTEEKSI, tuun myöhemmin lapsen nukkuessa kommentoimaa Teille kaikille toki :Heartred Mutta nyt siis aamupaniikki: söin puuroa voisilmällä (pitkästä aikaa) ja se voi maistui ihan pesuaineelta!? Tai joltain vastaavalta, ei kai se nyt sitte ollut se metallin maku?? Mitä IHMETTÄ.... Ajattelin hetken että hitto onko lusikka jääny huuhtelematta ja imeskelin sitä mutta ei. Sitten otin uudelleen ja uudelleen sitä voita ja sama juttu, pesuaine! Kun mies tulee töistä niin pitää vielä tarkastuttaa sillä että miltä toi voi maistuu.... HÄH? o_O
 
Ei se haittaa Miimikko, täältäkin tulee nyt vaan sitä omaa napaa. Kp 17, ovis toivottavasti hyödynnetty hyvin. Outoja oloja ollut koko viikon. Ihan tajuton väsymys ja välillä oksettaa. Eilen illalla meinas tulla yrjöt hampaita pestessä ja sama tänä aamuna. Ja sitte öklövaroitus! Valkovuoto on muuttunut kellertäväksi, mikä on outoa koska yleensä näin tapahtuu just ennen menkkoja ja koko viime raskauden ajan oli sama juttu. Kävin silloin antamassa tulehdusnäytteetkin mutta mitään tulehdusta ei ollu. Normaalia kuulemma. Tää on tietysti nyt toiveajattelua ja menkat alkaa varmaan lokakuun puolivälissä. Ja mä haistan kanssa ihan outoja juttuja. :eek:
 
teillähän on jänniä oireita Kettunen, miimikko ja Aamu :) toivottavasti ois nyt sitä itseään:thumleft

toivottavasti myös Tiitsulla nappaisi :)

Bluerose, tsemppiä menkkojen loppumetreille! onneksi ne loppuu joskus ja pääsee sit koittaa onneaan :) mä jännäsin itse imetyksen jälkeen, et millaiset menkat tulee olemaan, mut ne oliki ihan normaalit ja säännölliset. mulla on ekat kolme päivää ihan kunnon vuotoa ja sit alkaa pikkuhiljaa vähenee ja yleensä ne on ohi seitsemässä päivässä.

on tai omia kuulumisia, en nimittäin halua alkaa puhuu mistään oireista ku ne ei johdu yhtään mistään erikoisesta eikä niitä nyt oikeastaan edes ole:

aamuisin on väsyttänyt ja oon miettiny monena aamuna et oispa kiva nukkua herätyskellon jälkeen, mut oon vaan noussut kiltisti ylös, kun mulla ei ole torkkua. on kyl ihan omaa syytä toi väsymys, en oo nimittäin selvinnyt yhtenäkään iltana ennen klo 23.30 nukkumaan ja aamulla on herätys jo ennen kuutta. eilen en sit mennytkään treeneihin, ku aattelin et meen ajoissa nukkuu, mut mitä vielä! olin sängyssä klo 23.30 enkä tänä aamuna meinannu tajuta et se on mun herätyskello ku soi :D

aattelin nyt myös vähentää herkuttelua ja karkit oon saanuki jo melkei pois, kun ei oo tehnyt mieli vaikka oonki joka viikonloppu ostanut karkkipussin. nyt niitä taitaa olla kolme pussia ja yksi pieni suklaalevy jemmassa. en oo käynyt niillä edes arki-iltoina, vaikka oon ollutkin kotona ja treenien/tanssitunnin jälkeen mulla on yleensä niin kova itsekuri, etten edes halua niitä. ei mulla oo varsinaisesti ylimääräistä, mut mietitään vaikka hampaiden kuntoa. kyllähän mulleki ylimääräistä tulee herkuttelemalla (ennen ei tullut), mut mä vissiin saan sen pysymään aisoissa urheilulla.

tänään menen ihan oikeasti treeneihin ja sitä ennen urheilen pesuainepakettien kanssa. pojan luokka myy pyykkiaineita ja pitää riehua viisi sellasta pakettia luokasta autoon.
 
Heipä hei :)

Della: On siitä varmaan joskus ollut puhetta, mutta en nyt yhtäkkiä muista. Mitä sä treenaat? Mä oon odottanut, että joskus lakkaisin köyhtymästä ja saisin sen verta ylimääräistä rahaa, että voisin ostaa 10 kerran kortin kuntokeskukseen. Zumba ja fitball ym. houkuttais kovasti.

Aamu: Voi että se on jännä, miten noita oloja aina välillä tulee. Itse olen nyt havainnut, että mulla on useinkin lievää etovaa oloa oletetun oviksen tienoilla. On ollut jo useamman kierron ajan. Toivottavasti sulla nyt nuo olot meinais, että jotain ois tekeillä. Mä muistan esikoisen ajalta, että muutama päivä oviksen jälkeen oli yhtenä aamuna rinnat tosi arat ja ihmettelin silloin sitä. Vasta plussattuani parin viikon päästä siitä, tajusin että se rintojen aristus saattoi johtua kiinnittymisestä. En mä mitään muutakaan keksi sille syyksi.

miimikko: Kuulostaapa omituiselta, että voi maistuu pesuaineelta. Josko, josko, josko oiskin? :) Pidän peukkuja!

On: Mulla edelleen satunnaisesti nippailee alamahaa oikealta puolelta. Välillä tulee valkovuotoa ja välillä taas ei. Mitään muita "oireita" ei ole. En mä kyllä raskauteen usko, ei tunnu nuo nippailut yhtään samallalailla, mitä aiemmissa raskauksissa on alussa tuntuneet. Tiedetään, kaikki raskaudet ovat erilaisia... mutta kumminkaan en usko raskauteen. Parempi koittaa vaan odottaa sitä tätiä ja yllättyä positiivisesti, jos se ei tulekaan kuin toisin päin. On mulla jotenkin ollut monta päivää jo todella saamaton olo. Ei varsinaisesti mitenkään väsynyt, mutta saamaton. En ole saanut oikein mitään aikaiseksi. Ja nyt katkesi ajatuskin.......
 
omanapaisena ihmisenä tänne vaan... että ostinki eilen illalla testin VIELÄ YHDEN että jos kuitenkin... harhaluulohan tää on mutta silmissäni nännit näyttävät vähän tummemmilta kuin yleensä... erilaisissa valoissa katsottuna ja erilaisista peileistä katsottuna... PRKL. joko tämä harhaluuloisuus taas pääsee mieltäni virkistämään... en kyllä muuten tunne oloani odottavalta äidiltä... alavatsaa nippailee... suorastaan toivon että alkais ne menkat niin pääsis tästä piinasta. tai tapahtuis ees jotai merkittävää
 
Maikkie: kamppailulajeja harrastan eli kickboxingia (joka nyt kylläki tauolla) ja bujinkania. tällä hetkellä kickboxingin tilalla käyn afrotanssissa. toivottavasti sulla tärppäisi, mut ymmärrän hyvin, ettei oireista pysty sanomaan mitään. minä jos kuka tiedän sen myös. oon päättänyt asennoitua samallai et menkat tulee ja kun on pessimistinen asenne ja ne tulee, ehkä kirpaisee vähemmän kun ei taaskaan raskautunut. kypsyttää niin tää touhu et oksat pois.

Lucky: teitkö jo testin? miltä näytti (jos siis testasit :) )

muoks. en ymmärrä miksi tuli noi hymiöt. potkunyrkkeilyä siis, mut uskon et ymmärsitte :)
 
Moi!

Missä vaiheessa aavistelitte olevanne raskaana? Oliko oireita ennen plussaa, (jos,niin millaisia)? Testasitteko ennen oletettuja menkkoja vai oliko tädittömyys ainoa oire? Itse arvasin päivää ennen plussaa et oon raskaana, rintoja vihlas omistuisesti. Plussa kp 27. Raskaus oli muuten oireeton.

KP 22, valkkarin lisäksi ei mitään tuntemuksia.

Mitä luckyn testi näytti? Kaksi viivaa...?
 
Voi vitsi kun mä kerran luettuani muistaisin kaikkien jutut ja niihin sitten jotain voisin kommentoida etten vaikuttaisi niin itsekkäältä! Vertaistuen takiahan (?) täällä kaikki ollaan. Tai mä ainakin! Sen verran salainen asia tässä vaiheessa että on ihanaa kun saa vouhkata joidenkin kanssa ihan vapaasti. KIITOS!

Miten Aamu tänään menee?

Entä Lucky niin, siis teitkö jo testin? Mitä se näytti?

Maikkie, nippailut jatkuu vai mutta tätiä ei näy? :wink

Rouva Kettunen, henk koht voin kertoa että ekassa raskaudessa mulla jämähti suu auki kun dpo 3 (!) sipuli haisi niin pahalta etten voinut sitä paistaa, puuro olikin ällöttävää ja jauheliha kertakaikkisen etovaa. Tätä jatkui koko raskaus, jonka testit näytti vasta dpo 19!

ja sitten se kuuluisa O.N.
Eilen oli outoa. Ton pesuaineen lisäksi iltaa kohden mun synnytysarpea (leikkaus tuolla alhaalla) alkoi pakottaa? Sitä ei ole koskenut sitten... pitkään aikaan ollenkaan! Tänään lämmöt palautuneet tavallisiin lukemiin jostain alempaa, ja voisilmäpuurokin oli taas ihan hyvää. Ehkä se voi oli vaan pilaantunutta :wink
 
Minäkin tulin kurkkimaan joko lucky on testaillut. Kerro, kerro, kerro?

Rv kettunen: Ekan raskauden (km) kohdalla en oikeastaan osannut arvata (tai en antanut itselleni lupaa uskoa) olevani raskaana ennen, kun testi näytti plussaa. Muistaakseni sain plussan kp 29-30 aikoihin. Toki jokin aavistus tietenkin oli, kun sen testinkin menin hakemaan. Mutta kyllä se melko puun takaa tuli. Ja siis oltiin yli vuosi yritetty ja odottelin todella kuumeisesti menkkoja, koska mulla olisi ollut seuraavalla viikolla aika munatorvien aukiolotutkimukseen. Toisen raskauden aavistin kaksi päivää ennen plussaa, kun ei menkat alkaneetkaan ja tutun tuntoista nippailua oli mahassa ollut jo viikon ajan. Testasin kp 29 ja sain plussan.

miimikko: sama vika mulla. Toki näkeehän tästä nämä samalla sivulla olevat kirjoitukset, mutta en mäkään muista muiden juttuja, joita en näe.

On: Niin no, nippailut jatkuu joo. Aika harvakseltaan, mutta mutta... menkat ei ole vielä myöhässä. Pitäisi odotella ainakin maanantaihin asti testaamisen kanssa. Nyt on kyllä ollut pari päivää jotenkin pöhöttynyt olo, mutta niinhän se usein ennen menkkoja onkin. Mutta oooooodtellaaaaaan....
 
kiitos aamu ja della kyl mä tääl pyörin vaik oottelenki yhjentymist on ainoastaa ärsyttävii vihlasui välil ja vähä vanhaa verta kenties valkkarin seas.
 
mä en tajunnut edes olevani raskaana silloin tytöstä. oireina oli infernaalinen väsymys, jonka laitoin työpaikan vaihdoksen piikkiin ja menkat vaan jäi pois (nippailuja ja juimisia kyl oli), minkä luulin eka johtuvan stressistä. työkaverin kehotuksesta tein sit testin ja plussahan se oli. kuvotus alkoi vasta rv 8 ja söin ihan normisti silloin alkuun, tai siis koska treenasin vielä aktiivisesti, söin 4-5 kertaa päivässä eikä se ollut mulle epänormaalia :) ihmettelin vaan kerran treeneissä ku treeni kulki niin huonosti enkä sit väsymyksen vuoksi jaksanutkaan mennä sinne. plussan jälkeen jätin treenailut, kun en halunnut ottaa riskejä (kamppailulajeissa tulee iskuja vatsaan jne.)
 
Jep, jep... se siitä. Punaisia veriviiruja bongattu tänään valkkarin seassa. Eiköhän se täti sieltä kohta kurvaa paikalle. Huoh....
 
en oo varma kuinka tästä puhelimesta nyt tänne foorumiin kirjoitellaan niin että sais tän viestin näkyviin oikein...
mutta eilen aamulla negaa näytti edelleen ja edelleenkin menkat tulematta... :mad: ja ihan kyllä nyt en taas mitään tiedä mistään.. peitto heilui tänä iltana mutta ukkopa olikin sit vissiin tullu toiseen aatokseen ettei sitten tehdäkään toista lasta VIELÄ!!! ihan huiski tavaran minne sattuu... ja sano ettei sitä kai yrittämällä tartte yrittää... kyllä alko sen verran ketuttaa että jos oviksen aikaan ei vaan jostain syystä tärpänny niin heti ollaan erimieltä asiasta ja varmaan salaa vahingon iloinen ettei positiivista tullut. ei kai se onnistu milloinkaan jos ei yritä. oon pikkasen ihmeissään tuon kolmijalkasen kanssa!!! ja jos ekaki sai alkunsa teroluteilla niin tällaisella menkka vaivaisella ei varmaan ihan hirveen heti luomuna tärppää kun ei ennenkään ole tärpännyt. sanoin vaan ukolle että pillereitä en alota vaikka sillä pysyis kierto ok. eikä nekään puputus haluja lisää. ja jos lääkäri terolutit määrää että sais nää menkat alkamaan ja kierron pysyy ok.. niin saapi mun lemmen luolalle heittää hyvästit sen jälkeen jos ei lasta vielä haluu!!! ja kortsua on ihan turha väliin ängetä kun sitten on paikat rakkuloilla.. että sellasta mulle!!! meikäläinen palaa uudestaan tänne sitten kun mies on taas päättänyt muuttaa mieltään!!! varmaan ens keväänä kun/jos talo on valmis. käyn mä aina vilasee mitä teille muille kuuluu :) :Heartred
Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Heip!
Tein siinä viikko sitten negatiivisen testin, siis noin viikko menkkojen päättymisestä. Tiesin kyl että nega tulee, mutta sain silti paremmin mielenrauhan kun testin tein :) Nyt ollut voimakkaita ovis-tuntemuksia pari päivää ja peittoakin on kyllä heiluteltu, joten saa nähdä osuiko ajoitus kohdalleen :)

Miten muuten te muut bongaatte oviksen vai käytättekö liuskoja? Tai siis kun itellä oviskivut tuntuu jopa 4-5 päivän ajan, niin mistä tietää milloin se itseasiassa tapahtuu? Onko siihen joku sääntö et kivut tulee vasta oviksen tapahduttua tai toisin päin? Tosin, oon yrittäny olla ajattelematta ovista sen paremmin ku mennää asenteella "lapsi tulee ku on tullakseen", mut kyllä sitä kroppaansa alkaa vaan erilailla kuunnella ku on yk päällä... Meillä nyt siis keskenmenon jälkeen yk3 menossa ja tänään kp23 (kierto epäs. 35-40päivää)

Mieletön vauvakuume, eilen olin taas nuuskuttelemassa veljeni 2viikon ikäisiä kaksosia ja meinas itku tulla ku mietin et milloinkohan ite saan uuden oman pikkunyytin syliini!

lucky87: Tosi inhottava tilanne :/ Toivottavasti saatte asian selvitettyä ja palaat pian kuumeilemaan! :)

Maikkie: tuliko täti todella vai jäikö pelkiksi veriviiruiksi?
 
Taas o.n. En kykene nyt mihinkään muuhun. Vaan kysymään että mitäs sanotte tästä:

sain eilen haamunhaamunhaamun tai viivanpaikan Pregentillä päiväpissasta! En tiedä mikä ajoi testaamaan, varmaan se kun kaapissa testejä on ja muka-oireita on ollut. En uskonut silmiäni, mietin "ei siinä mitään ole kunhan kuvittelet!" mutta kyllä siinä jotain erottui! Otin kuvankin ja siinä näkyy selvästi "jotain". Ei ole ikinä näyttänyt yhtään mitään jos ei ole mitään ollut. Että miten tämä on mahdollista.? Joku häiriö jossain: laskutavassa, silmissä, testissä............ AUTA!
 
miimikko toivottavast viiva vahvistuu!!!! :)

lucky87 harmi et siel toine alko pyörtää päätöstää lapsest, niin epäreilua et alkaa soutaa ja huopaa tuos vaihees. jaksamist.
 
miimikko toivottavast viiva vahvistuu!!!! :)

lucky87 harmi et siel toine alko pyörtää päätöstää lapsest, niin epäreilua et alkaa soutaa ja huopaa tuos vaihees. jaksamist.
 
miks musta tuntuu että tuolla masussa jotain olisi kuitenki tekeillä... kun tänään taas menkkamaista jomotusta. olin ihan varma että alkaa. oikean puolelle muna sarjaan pistää ikävästi ja samalla alavatsaa vasemmalle puolen... ihmeissään... niin ja rintoja jomotti

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Heipä hei kaikille pitkästä aikaa :) Hirveesti olette rupatelleet siitä kun viimeksi ehdin tänne, ei kauheasti jäänyt mieleen nämä asiat, mutta Gatusalle osanotot tuulimunasta :sad001 , miimikolle tsemppejä plussaan, toivottavasti on jo vahvistunut viiva, lucky87:lle tsemppejä koko tilanteeseen, ei ole helppoa :/ Muille tasapuoliseseti plussatuulia kun en nyt taas enempää muista!

ON: muutto takana, olipahan homma, mutta nyt vihdoin näyttää tavarat olevan paikoillaan ja kämppä kunnossa :D Aivan ihana uusi koti :Heartred ! Tässä on ollut niin poikki aina iltaisin näistä siivous- , muutto-, ja esikoisen kanssa touhuiluista, niin eipä oo pupuiltu ollenkaan. No ehkä se tästä kun tämä elämä tasaantuu. Nyt meneillään kp 29 en tiedä kierron pituutta noin muuten kun viimeksi heitti sen 5-6 päivää. Ärsyttää kun nämä mun oireet (rintojen kipuilu, väsymys, mieliteot) on aivan samoja menkoissa ja raskausoireissa. Menkkakipuja nämä on, tiedän, mutta toivossa on aina hyvä elää :D
Melkein jo tekis mieli sisustaa tuo tyhjä huone vauvalle, mutta mitä jos ei sellaista koskaan enää tuukkaan :sad001 Ahdistavaa. Mulle on jo pakkomielteeksi tullut tämä pikku kakkonen, että aika tuskaisaa tuntuu tämä aika olevan.
 
Takaisin
Top